Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Snipe

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Snipe » 05 mei 2011, 23:59

Hielke schreef:Dit topic gaat allang niet meer puur over die banden. Het gaat misschien nog wel meer over de vraag aan wie jullie als DF moderators/eigenaren loyaal zijn.
Dat is nou net het punt. Dit topic zou moeten gaan over banden, die zwarte dingen die onder je auto zitten. Als je wilt weten aan wie DF loyaal is, open je een topic of bel je op en stel je die vraag. In dit topic is die vraag tot nu toe niet gesteld, maar komen wel allerlei beweringen, suggesties en insinuaties voorbij. Maar als de vraag hier nog gesteld wordt, is het antwoord: daar gaat dit topic niet over.

Voor wat betreft Assen: daar is een afspraak over gemaakt en als er meer van je verwacht werd dan die afspraak, had ik je dat wel verteld.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2011, 00:02

RVV schreef:
partyondude schreef:Begin me af te vragen of het sowieso al deze ellende waard is.
Nee, ik gaf al aan dat ik het een hoofdpijn topic vind. Maar op slot gooien of wegmoffelen is ook out of the question. Want dan wordt het zo gebracht dat we met levens spelen. Linksom rechtsom, maakt niet uit we staan met de rug tegen de muur. En dat vind ik serieus kut. (sorry). Omdat we met niets anders bezig zijn om van DF een leuk gebeuren te maken. Heb notabene 600 euro korting op een racecursus geregeld. En zo zijn we steeds bezig met leuke voordelen voor DF'ers te realiseren. Dat is ook altijd de insteek van het Federal gebeuren geweest. En als je dan het gevoel meekrijgt dat je het alleen maar doet voor de poen en willens en wetens het leven van DF'ers op het spel zet, dan raakt me dat behoorlijk.
Snap ik, maar moet je dan onderhand niet eens lekker aan jezelf gaan denken en zeggen, ok, we hebben er een hoop effort ingestoken, het daarna met een campagne hier op DF geprobeerd, maar dit gaat hem onderhand echt niet meer worden, al nodigen we The Stig uit om de spullen te testen?

Als je er zelf echt last van gaat krijgen is wat mij betreft die grens, de ellende waard zijn heb ik het dan over, echt wel overschreden. Zolang Federal/Clapband niet met meer info komen en er nog niet getest is, zal je hoofdpijn er niet minder om worden.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2011, 00:18

Bram die grens komt inderdaad in zicht. Maar is dat ook niet toegeven aan het gezeik van maar heel weinig mensen? Wat is het volgende? Waar we op worden afgerekend?

Hielke ik hoef geen loyaliteit. Respectvol omgaan met elkaar is voldoende. Verder speel je wel degelijk op de man richting klapband met flauwe scheldpartijen.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2011, 00:25

JP waarom zouden goede en veilige banden voor het driften ineens niet belangrijk zijn? Met driften speel je nog veel meer op/over de grens van wagenbeheersing. Helemaal als het om high speed driften gaat. Maar dan is het blijkbaar ineens stoer als je op de grootste meuk die er is met 140 dwars gaat. Gaat ook nooit fout. Zitten allemaal engelen op dat soort meukbanden :bag:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2011, 00:33

RVV schreef:Bram die grens komt inderdaad in zicht. Maar is dat ook niet toegeven aan het gezeik van maar heel weinig mensen? Wat is het volgende? Waar we op worden afgerekend?

Hielke ik hoef geen loyaliteit. Respectvol omgaan met elkaar is voldoende. Verder speel je wel degelijk op de man richting klapband met flauwe scheldpartijen.
Ik denk dat je dat dus echt van elkaar moet scheiden, anders gaat om het principe en niet waar het werkelijk om draait, dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Dan help je jezelf de vernieling om. Om wat? Om te laten zien dat je niet buigt? Sta daar boven alsjeblieft.

Ik weet niet precies of jullie overal op afgerekend worden, maar dit valt natuurlijk ook wel heel ongelukkig uit. Inderdaad chapeau dat jij nog zoveel werk steekt in het reageren hierover in dit topic maar dat moet toch echt dhr Clapband doen, aangezien het zijn product is. Jij staat met je rug tegen de muur en wordt eigenlijk door Federal/Clapband in je hemd gezet. Althans, zo zie ik dat, als buitenstaander. En jij bent ook degene die daar verandering in kan brengen.

Ik ga maffen. Heb vandaag lus 2 van de Amstel Gold Race gereden, 113 km met 15 beklimmingen dus ik ben naar de tandjes :mrgreen:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 06 mei 2011, 08:53

Ik een dramaqueen :mrgreen:
Als jij dat zo ziet zie ik dat als een compliment.
Ik zie het anders.
Je hebt met ongetwijfeld goede bedoelingen een band proberen aan te bieden/regelen.
Die band blijkt al vrij snel ronduit kut, potentieel gevaarlijk zelfs.
De verkoper stuurt je met een kluitje het riet in.
Dan verwacht ik en anderen actie.
Die actie komt niet.
Het gezeik begint.
Niets dramaqueens achtig.

Vervolgens wi ik even melden dat voor mij als buitenstaander de opmerkingen met name richting Hielke overkomen als "er hangt al langer iets in de lucht" en in die context wordt er zeker wel op de man gespeeld, en neemt dit topic een wendiing die absoluut niet wenselijk is.

Ik heb me 888's, en ben er blij mee.
Nooit federal voor mij.

E

Michel P

Bericht door Michel P » 06 mei 2011, 09:05

@Rico,

Als het een hoofdpijn dossier is, dan komt het door het niet reageren van de leverancier/fabrikant. Dat is simpel op te lossen door de deal tot nadere order uit te stellen, en wellicht na correcte info stop te zetten.

Door als DF nog steeds, althans zo komt het over achter de deal te staan krijg je de shit over je heen.

Simpel zakelijk even de zaak op hold of afstellen en de hoofdpijn is weg :mrgreen:

@Hielke, ik zou in jou situatie precies zo hebben gereageerd en gevraagd hoeveel je alsnog ff moest aftikken voor die paar rondjes. Jij bent niet te koop, en daar moet je trots op zijn! En insinuaties daarover zijn not done!,

Michel

Remmie

Bericht door Remmie » 06 mei 2011, 09:25

Ben benieuwd of de scheuren van binnenuit of buiten ontstaan.
Mijn bandjes zien er nu nog goed uit. maar is dan ook nog geen 1000km mee gereden.
Zal ze op Zolder er wel onder gooien, maar wel controleren en extra set banden mee nemen.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2011, 16:06

Als het een hoofdpijn dossier is, dan komt het door het niet reageren van de leverancier/fabrikant.

Dat is dus niet het geval. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik met Cees contact heb (nu even niet omdat ik zelf vakantie heb, na het weekend weer), en dat de fabrikant uit Taiwan komt om op het gebeuren te reageren. Eind mei zijn die Taiwanezen in Nederland. Of dacht je soms dat er een of andere rode telefoon (hotline) tussen DF en Federal Taiwan loopt ofzo? Of dat ik met 1 druk op de knop de productie van de Federal 595 RS-R stop kan zetten?

Hoe groot of klein is het probleem eigenlijk? Dat is niet duidelijk. Er zijn mensen in dit topic die melden dat er niets aan de hand is, er zijn mensen die melden dat er wel wat aan de hand. Geen idee hoeveel er wereldwijd van die banden zijn verkocht, er staan topics op het internet zijn dat tientallen? Honderdtallen duizendtallen? Wie schopt een topic omhoog dat Federals 595 RS-R's daadwerkelijk geklapt zijn? Iedereen zit er boven op maar ik heb ook nog niet zo'n www topic gezien in dit topic. Het ernstigste wat ik heb gezien was een loopvlak wat los heeft gelaten. Maar onder welke omstandigheden dit is gebeurd is ook nog niet duidelijk. Wat ik wel lees is dat er ongeveer 3 DF'ers zijn die moord en brand schreeuwen, de dramaqueen uithangen alsof hun persoon groot onrecht wordt aangedaan. Louter omdat dat hun karakter is (ik ken hun virtuele karakter wel een beetje). Dat gedram is vooral hetgene wat de hoofdpijn veroorzaakt. Niet meer en niet minder. Vooral omdat het alle schijn tegen heeft dat het eigenlijk gewoon gedram tegen DF is. Achter de schermen, mensen, promintent DF'ers die ik IRL spreek, ondernemers etc.. vinden het volstrekt belachelijk hoe mensen hier tekeer gaan. (en nogmaals dat zijn niet de mensen met de daadwerkelijke klachten).

Erik dB

Bericht door Erik dB » 06 mei 2011, 16:50

Hoe word je prominent DF-er? Lijkt me wel wat voor mijn Linked-in profiel 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 17:24

Je bent pas prominent DF-er als je je zegje hier in dit topic ook gedaan hebt.

Je aanmelden bij een forum, niet posten, en dan prominent dF-er genoemd worden, dat kan natuurlijk niet.

Rico, laat die mensen hier aub hun zegje doen. Waar hebben we anders een forum voor. Misschien dat hun zienswijze wel de juiste is.

daNpy

Bericht door daNpy » 06 mei 2011, 18:38

Mooie topic wending hierzo :mrgreen:

Ik denk dat wat er hierboven/voor allemaal geschreven staat niet eens (meer) zo van belang is, de vraag is nu nog of DF / Federal nog wat aan deze deal heeft. Oftewel hoeveel DF ers zullen nog Federals gaan kopen na zo'n negatieve berichtgeving over deze banden :?:

Erik

Bericht door Erik » 06 mei 2011, 19:26

Rico, ik heb dit topic laten lezen aan enkele ondernemers die het gas wel weten te vinden.
Die vragen mij hardop tijdens het lezen wat voor appart clubje dit is dat er hier van die aldi banden verkocht worden.......
Het verhaal van de scheurende federals lijkt al aardig rond te gaan...... Er was er 1 die fedal gelijk asocieerde met scheuren en klapbanden......
Als jij blij bent met dieerceptie, dan is dat jou keuze.
Ik had het heel anders gedaan dat moge duidelijk zijn.
Maar goed ik kom ook uit de b2b misschien is dat een verschil ?
Mzl
Erik

Erik dB

Bericht door Erik dB » 06 mei 2011, 19:51

538 berichten van Prominente DF-ers en wat pauper-DF-ers. Of Federal er blij mee is weet ik niet, maar jullie hosting provider doet vast goede zaken :mrgreen: .

Serieuze vraag: waarom is er in Nederland geen type-goedkeuring voor autobanden? De RDW moet van alles vinden van motor-ombouw projecten etc, maar waarom test een orgaan als de RDW geen autobanden voordat ze in NL verkocht mogen worden? Lijkt me minstens zo belangrijk?

@Erik, u (*) kunt ook een beetje overdrijven :wink:

(*) Uit respect voor uw prominentie. Tutoyeren lijkt me in deze niet gepast.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2011, 19:57

daNpy schreef:Mooie topic wending hierzo :mrgreen:

Ik denk dat wat er hierboven/voor allemaal geschreven staat niet eens (meer) zo van belang is, de vraag is nu nog of DF / Federal nog wat aan deze deal heeft. Oftewel hoeveel DF ers zullen nog Federals gaan kopen na zo'n negatieve berichtgeving over deze banden :?:
Nou om eerlijk te zijn denk ik ook dat niemand dat doet. Vanaf de eerste paar posts is de wending negatief geweest. En de mensen die het toch nog aandurven doen het wel via een ander kanaal. Want wie durft nog te zeggen dat hij Federals heeft gekocht en al helemaal via DF. Kop boven het maaiem en er staan een paar mensen om vakkundig daar wat aan te doen. Onder de streep is het eigenlijk gewoon een reldraadje. Waarbij we gepakt zijn op goede intenties en ons zwakke punt om niet te kunnen modereren in dit topic.

Maar ik weet al welk resultaat er uit gaat komen. Ik trek me handen er van af. En de verliezers zijn de mensen die nu met de kapotte Federals zitten. Want ik ga niet meer mijn best doen om daar iets voor te doen. Er is geen belang meer voor ons. Een aantal mensen mogen trots opzich zelf zijn. Want 1 ding heb ik nu wel geleerd. Ga vooral niet meer je best doen om leuke dingen/voordelen/extras te regelen. Want je wordt er keihard op afgerekend.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 21:31

Leuke aanbiedingen voor de DF-ers regelen, daar kan niemand een probleem mee hebben. Graag Rico.

Maar op de Federal boot stappen op het moment dat er een prijsstijging van 80% wordt doorgevoerd om dan als sigaar uit eigen doos 10% korting aan te bieden, en ermee doorgaan een band te promoten waarover enorme twijfels vwb veiligheid bestaat, je kunt dit van alles noemen, maar het woord leuk komt er dan niet in voor.

Je zegt niet in dit topic te kunnen modereren? Waarom zou je dat niet kunnen doen? Wat had je in dit topic willen modereren?

jos_br

Bericht door jos_br » 06 mei 2011, 22:24

Hielke schreef:

Je zegt niet in dit topic te kunnen modereren? Waarom zou je dat niet kunnen doen? Wat had je in dit topic willen modereren?

Ik kan je wel forums noemen met minder belangen bij sommige acties die gewoon "doodgemodereerd" worden. Hier blijft alles wel staan........met alle gevolgen van dien.

Jos. :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2011, 22:41

Hielke we hebben vanaf het begin aangegeven dat we niet zouden modereren in dit topic. Dus de vraag wat ik had willen modereren slaat nergens op.

Maar dat er niet gemodereerd wordt wil niet zeggen dat mensen zoals jij misbruik van deze wetenschap moeten maken.

Dit schreef jezelf op 15 april in dit topic;
Hielke schreef:Ik laat de zaak met de Federals vanaf nu rusten. Dit lijkt me beter omdat ik anders te veel blijk van frustratie ga geven.

En of ik die banden ooit zou kopen? Inderdaad, never nooit niet.
Nadat Erik het vuurtje lekker rellerig kwam oppoken ging je helemaal 'los'. Dat moet je blijkbaar ergens goed doen :bag:

Maar regel jij het nu maar voor Reind en de overige DF'ers met beschadigde banden. Ik doe het niet meer.

Jan-Sietze

Bericht door Jan-Sietze » 06 mei 2011, 23:22

Ik heb nog twee bandjes in de verkoop: 205/50 R16
Geen meter op gereden!

Nu voor half geld; € 83,30 per stuk - dit is geen grap !

Hielke

Bericht door Hielke » 07 mei 2011, 00:05

Rico, je zegt zelf dat je gepakt bent op je zwakke punt, het niet kunnen modereren. Je zegt hiermee dan toch dat je graag iets had willen modereren. Althans, zo lees ik het.

En op de vraag wat jullie tot nu toe voor gedupeerden hebben gedaan en nu niet meer willen doen wil ik niet eens ingaan.

Ik doe een voorstel. De situatie van de 595 bij leveranciers van andere banden voorleggen zal niets opleveren. Die leveranciers kraken Federal als concurrent natuuurlijk graag af. Verkopen ze zelf weer meer. De kwestie door Federal laten becommentarieren is wenselijk maar levert als risico op dat de slager z'n eigen vlees keurt. Er moet aldus een organisatie z'n licht over de kwesie laten schijnen die boven alle partijen staat. Een van de auto opleidingsinstituten uit Apeldoorn lijken me daarvoor het beste geschikt. Zou dat niet wijs zijn?

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 00:07

En op de vraag wat jullie tot nu toe voor gedupeerden hebben gedaan en nu niet meer willen doen wil ik niet eens ingaan.
Ja waar ik me druk om maakte :roll: een beetje klachten gaan oplossen voor banden die niet eens via DF zijn verkocht. Misschien omdat ik het me aantrok :bag:

Voor de rest testen, controleren.. etc ik doe niets meer, geen tracktesten, ben er klaar mee.

regel het maar, mij boeit het niet meer.

Andre

Bericht door Andre » 07 mei 2011, 00:46

Dat logo rechts bovenin die blijft dan wel gewoon?

Erik

Bericht door Erik » 07 mei 2011, 09:04

Rellerig opstoken ? Rico ga je nu echt de vermoorde onschuld uithangen en niet op de man spelen, maar stiekum toch wel? Wees een vent en zeg dat je een inschattingsfout hebt gemaakt. De uitkomst van dit topic is precies daar waar 2 weken geleden al over gepost werd. Dat komt niet door de mensen hier, maar door banden met scheuren erin. Svp niet hoofdzaak en bijzaak, en oorzaak/gevolg verwarren. Dat is slordig denk ik.
.

Enneh hoofdpijn van een topic ? Dat meen je toch niet serieus?

Ik zou me als ik jou was concentreren op top trackdays organiseren ipv banden aan (laten) bieden.
De ring was top, ik zou graag met df weer gaan, zit dat er nog in denk je?

Sorry voor de offtopic.

RVV

Bericht door RVV » 07 mei 2011, 09:16

Erik ga nu zelf niet de vermoorde onschuld spelen. Jouw rol in dit topic is wel duidelijk.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 07 mei 2011, 10:01

Hielke schreef:Rico, je zegt zelf dat je gepakt bent op je zwakke punt, het niet kunnen modereren. Je zegt hiermee dan toch dat je graag iets had willen modereren. Althans, zo lees ik het.

Ik doe een voorstel. De situatie van de 595 bij leveranciers van andere banden voorleggen zal niets opleveren. Die leveranciers kraken Federal als concurrent natuuurlijk graag af. Verkopen ze zelf weer meer. De kwestie door Federal laten becommentarieren is wenselijk maar levert als risico op dat de slager z'n eigen vlees keurt. Er moet aldus een organisatie z'n licht over de kwesie laten schijnen die boven alle partijen staat. Een van de auto opleidingsinstituten uit Apeldoorn lijken me daarvoor het beste geschikt. Zou dat niet wijs zijn?

De HTS Autotechniek zit tegenwoordig in Arnhem. :thumbup: Daarbij zwermen er hier op DF een aantal (ex) HTS-ers rond die er misschien een mening over kunnen geven. Maar ik zelf als ex HTS-er, aan die bewuste HTS, zou zo ook niet direct weten wat de oorzaak is. Ik ben wel benieuwd naar de verklaring van Federal (als die nog komt... :bag: ) en of die plausibel klinkt.

Overigens ben ik wél nog steeds in de markt voor deze banden, wanneer het probleem wordt aangepakt. Tenminste als de grip levels echt zo positief zijn op nat en droog als dat ik hier lees.
Wat interesseert het mij dat er in een bepaald type ooit scheuren kwamen? Als we alle recalls van autofabrikanten moeten gaan opsommen dan blijft er bitter weinig over waar sommige mensen in dit topic zich nog in durven verplaatsen... :roll:

Gesloten