Federal 595RS-R topic
- GTRene
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
ouwe stokert 

- PD power
Dat er wat problemen zijn is duidelijk, maar er wordt nu net gedaan of dit bij andere banden uit het "goedkopere" klasse niet gebeurt, wat Jos al aangaf, bij Falken heb ik veel ernstiger dingen gezien, dit werd ook niet opgelost, sterker nog ze zaten gewoon te liegen,
Maar schijnbaar is arrogantie een normaal verschijnsel in de banden handel.
Snel en duidelijk handelen en communiceren, kan heel wat marktschade voorkomen, A merken snappen dit, daarom zijn ze ook A merk geworden.
Kan me wel voorstellen dat de situatie vervelend is voor DF-crew, want hier zit je niet op te wachten.
Blijft lastig.
Maar schijnbaar is arrogantie een normaal verschijnsel in de banden handel.
Snel en duidelijk handelen en communiceren, kan heel wat marktschade voorkomen, A merken snappen dit, daarom zijn ze ook A merk geworden.
Kan me wel voorstellen dat de situatie vervelend is voor DF-crew, want hier zit je niet op te wachten.
Blijft lastig.
- RVV
Ik vind het intriest.GTRene schreef:ouwe stokert
- Michel P
Die band? De fabrikant? Cees K.RVV schreef:Ik vind het intriest.GTRene schreef:ouwe stokert
Zo reageren op Hielke gaat nergens over, hij heeft als je eerlijk bent een punt wat betreft het gepruts met deze band.
Michel
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Mee eens. Maar vind je ook niet dat het wel erg lang duurt voordat dit verhaal van Federal of Cees komt?RVV schreef:Verder vind ik het niet meer dan normaal om zowel Cees Klapband als Federal zelf hun kant van het verhaal te laten vertellen.
Ook een beetje (veel) hun eigen fout dat hierdoor de kwestie deze wending krijgt, als er 0,0 (zichtbare) actie wordt ondernomen...
- Hielke
Dat ik eerlijk toegeef dat ik in dit topic post om mijn steentje in de strijd tegen tegen de handel in Federal 595 RSR banden bij te dragen doe ik niet om te stoken. Het zou gezien de aard van mijn posts hypocriet zijn om mbt de handel in deze band iets anders te beweren.RVV schreef:Ik vind het intriest.GTRene schreef:ouwe stokert
Als ik nu of in de toekomst de kans krijg om mede DF-ers voor produkten te waarschuwen die hun leven in gevaar kunnen brengen, dan zal ik dat altijd doen. Eventueel tot treurens aan toe. Wil Rico dit intriest noemen? Leuk vind ik het niet, maar in dit vrije land heeft hij die mogelijkheid gelukkig wel.
- Erik
- Auto: BMW ///M
1 post van Federal Nederland had hier volstaan.
Niet mee verder rijden.
Die post van Cees Klapband was het nekschot voor deze band.
We moeten niet zaken gaan omdraaien.
Er wordt op amateuristische wijze met deze delicate kwestie omgegaan.
Voorts het volgende, het is al 3x gezegd (door mij)
Peter heeft gezegd dat hij er 100% achter staat, groen op wit als ik me niet vergis.
Ga je mij nu echt vertellen dat dit liefdewerk oud papier is ?
Gezien het feit dat nu wordt beweerd dat heel deze "groupbuy" liefde werk oud papier is, snap ik niet waarom Klapband en zijn teringzooi niet allang van het forum is geflikkerd.
Dit is driving fun, niet de eerste de beste club wordt overal waar mogelijk gescandeerd, moet df het dan mogelijk maken om levensgevaarlijke teringbanden te verkopen via dit forum, dat is GVD is een regelrechte klap in het gezicht van velen.
Ben je nu ondernemer of wat, haal die onzin van je site en regel een deal met een merk dat zich al bewezen heeft. Is het nu zo moeilijk ?
Stelling nemen, acteer op de wijze die DF waardig is. Dit is maar een beetje sappelen zo. DF is de baas over wat hier verkocht wordt door lieden als Klapband en co. je laat ook geen gejatte auto's verkopen met medeweten van !
Moet ik het telefoontje doen naar Klapband soms ? Je ken niet iedereen te vriend houden he !
PS hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik het idee krijg dat Kees Klapband dezelfde is als Andre vd Toorn hier................
Niet mee verder rijden.
Die post van Cees Klapband was het nekschot voor deze band.
We moeten niet zaken gaan omdraaien.
Er wordt op amateuristische wijze met deze delicate kwestie omgegaan.
Voorts het volgende, het is al 3x gezegd (door mij)
Peter heeft gezegd dat hij er 100% achter staat, groen op wit als ik me niet vergis.
Ga je mij nu echt vertellen dat dit liefdewerk oud papier is ?
Gezien het feit dat nu wordt beweerd dat heel deze "groupbuy" liefde werk oud papier is, snap ik niet waarom Klapband en zijn teringzooi niet allang van het forum is geflikkerd.
Dit is driving fun, niet de eerste de beste club wordt overal waar mogelijk gescandeerd, moet df het dan mogelijk maken om levensgevaarlijke teringbanden te verkopen via dit forum, dat is GVD is een regelrechte klap in het gezicht van velen.
Ben je nu ondernemer of wat, haal die onzin van je site en regel een deal met een merk dat zich al bewezen heeft. Is het nu zo moeilijk ?
Stelling nemen, acteer op de wijze die DF waardig is. Dit is maar een beetje sappelen zo. DF is de baas over wat hier verkocht wordt door lieden als Klapband en co. je laat ook geen gejatte auto's verkopen met medeweten van !
Moet ik het telefoontje doen naar Klapband soms ? Je ken niet iedereen te vriend houden he !

PS hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik het idee krijg dat Kees Klapband dezelfde is als Andre vd Toorn hier................
- GTRene
er worden kernen van waarheden en kernen van onzekerheden gesproken hier, de zekerheden zover die komen zullen we met z'n allen nog ff op moeten wachten.
ik ben benieuwd bij welke banden het voorkomt, is het alleen de 16 of 17 inch of?
bijvoorbeeld, ik neem aan dat Steve er geen last van heeft gehad, en hij heeft er redelijk wat gebruikt, wat voor maat was dat? 17 inch denk ik?
ben benieuwd welke scheuren en welke niet, misschien dat we zo die Federal mensen vast meer mee kunnen geven?
feit is dat het ook in het buitenland gebeurt, maar niet bij alle.zou het aan een bepaalde mal/maat liggen ?
het meeste is nu ook wel uitgesproken lijkt me, meer heeft niet veel zin tot er meer bekent over wordt door de heren van Federal zelf lijkt me, we kunnen alleen meer info verzamelen.
ik ben benieuwd bij welke banden het voorkomt, is het alleen de 16 of 17 inch of?
bijvoorbeeld, ik neem aan dat Steve er geen last van heeft gehad, en hij heeft er redelijk wat gebruikt, wat voor maat was dat? 17 inch denk ik?
ben benieuwd welke scheuren en welke niet, misschien dat we zo die Federal mensen vast meer mee kunnen geven?
feit is dat het ook in het buitenland gebeurt, maar niet bij alle.zou het aan een bepaalde mal/maat liggen ?
het meeste is nu ook wel uitgesproken lijkt me, meer heeft niet veel zin tot er meer bekent over wordt door de heren van Federal zelf lijkt me, we kunnen alleen meer info verzamelen.
- RVV
Michel ik heb meerdere keren in dit topic aangegeven dat wij ons dit aantrekken. Ook dat wij vinden dat het een niet te onderschatten problematiek vinden. En vinden dat het er duidelijkheid moet zijn. We willen het onderzoeken en testen. We willen de uitslag daarvan bekend maken, ongeacht of die positief of negatief is. Laat ik het zo zeggen, als we de band via DF blijven aanbieden dan moet alles 100 procent duidelijk zijn.
Maar als we keer op keer ondermijnd worden, niet de kans krijgen, onderuit worden getrapt voordat we kunnen opstaan. Dan is er geen sprake meer van fatsoen. Dan is er sprake van moedwillig schaden. Met Reind heb ik heel positief contact over de bandenproblematiek. Reind heeft ook begrip voor ons standpunt en het zoeken naar een goede oplossing en vooral het zoeken naar een bevredigend antwoord. Reind is een ervaringsdeskundige die oprecht de voordelen en nadelen betreffende de band benadrukt. Zo'n insteek vind ik superpositief. Zo hard mogelijk trappen tegen Federal/clapband en indirect of misschien ook wel direct tegen DF. Zoals Hielke doet vind ik intriest. Helemaal omdat er voor Hielke geen enkel belang is.
Maar als we keer op keer ondermijnd worden, niet de kans krijgen, onderuit worden getrapt voordat we kunnen opstaan. Dan is er geen sprake meer van fatsoen. Dan is er sprake van moedwillig schaden. Met Reind heb ik heel positief contact over de bandenproblematiek. Reind heeft ook begrip voor ons standpunt en het zoeken naar een goede oplossing en vooral het zoeken naar een bevredigend antwoord. Reind is een ervaringsdeskundige die oprecht de voordelen en nadelen betreffende de band benadrukt. Zo'n insteek vind ik superpositief. Zo hard mogelijk trappen tegen Federal/clapband en indirect of misschien ook wel direct tegen DF. Zoals Hielke doet vind ik intriest. Helemaal omdat er voor Hielke geen enkel belang is.
- RVV
Erik je bent een dramaqueen, punt
Hielke hou toch op met je "ik heb het beste voort met de argeloze DF'er". Je moet jezelf niet te belangrijk vinden, ook al vind je dat die rol je goed past. Je joeg notabene bijna die Clio van Joost de vangrails in op Assen, met Joost naast je

Hielke hou toch op met je "ik heb het beste voort met de argeloze DF'er". Je moet jezelf niet te belangrijk vinden, ook al vind je dat die rol je goed past. Je joeg notabene bijna die Clio van Joost de vangrails in op Assen, met Joost naast je

- GTRene
waar is Job als we hem nodig hebben, koppie thee? :morecoffee:
owja, hij hoeft niet zo heet gedronken te worden als ie wordt geschonken.
ik begrijp Rico goed dat ie het zich aantrekt, begrijp ook de andere mensen goed,
het kan best op een iets meer ingetogen manier, duidelijk is namelijk al dat er meer verduidelijkt moet worden, maar dat heeft even tijd nodig, dus ff afwachten lijkt me een goed plan.
owja, hij hoeft niet zo heet gedronken te worden als ie wordt geschonken.
ik begrijp Rico goed dat ie het zich aantrekt, begrijp ook de andere mensen goed,
het kan best op een iets meer ingetogen manier, duidelijk is namelijk al dat er meer verduidelijkt moet worden, maar dat heeft even tijd nodig, dus ff afwachten lijkt me een goed plan.
- Hielke
Toe nou Rico,
er zijn over de 1M 137 pagina's volgekalkt terwijl iedereen weet dat er op DF hooguit twee mensen daadwerkelijk voor die auto in de markt zijn.
Als "direkt belang" een voorwaarde voor posts wordt dan kan het forum per direct gesloten worden.
er zijn over de 1M 137 pagina's volgekalkt terwijl iedereen weet dat er op DF hooguit twee mensen daadwerkelijk voor die auto in de markt zijn.
Als "direkt belang" een voorwaarde voor posts wordt dan kan het forum per direct gesloten worden.
- RVV
Hielke er is nul komma nul censuur in dit topic, dus gelul dat je niet je zegje mag doen kun je voor je houden. Neemt niet weg dat ik op een gegeven moment aangeef hoe ik over jou denk. Daar moet je dan ook tegen kunnen.
daar heb je ook geen fanboys voor nodig 

-
Maar er is veel veranderd..
Paar jaar terug, gummen tijdperk, lelystad.. daar werden banden mishandeld, meterslange rookpluimen en aan het einde van de dag was het canvas te zien en stond iedereen er onderhand bij te applaudisseren zo mooi. Loop hier dan ook niet te janken over een streep in het rubber denk ik dan
Paar jaar terug, gummen tijdperk, lelystad.. daar werden banden mishandeld, meterslange rookpluimen en aan het einde van de dag was het canvas te zien en stond iedereen er onderhand bij te applaudisseren zo mooi. Loop hier dan ook niet te janken over een streep in het rubber denk ik dan

- Hielke
Rico, om mij te raken haal je er mbt Assen nu zaken bij die ik zelf al uitvoerig uitgelegd heb. Ik vind dit een tikkie flauw. Om misverstanden te voorkomen even de feiten:
Snipe heeft me namens DF aangeboden kostenloos wat rondjes in de Punto op Assen te rijden. Ik heb er niet om gevraagd. Als tegenprestatie zou ik een stukje voor de frontpage schrijven en videobeelden maken. Zo geschiedde. Ik heb er veel plezier in gehad.
Mijn fout in de Clio van Joost heb ik in het Assen draadje uitvoerig beschreven. Het was overigens een bandenstapel geweest waar ik erg dicht bij in de buurt kwam. Niet de vangrail. Ik heb van de stunt geleerd, ben er niet trots op. Maar voor vermaak, en VOORAL lering heb ik het gevalletje wel met andere DF-ers willen delen. Had ik niet hoeven doen.
Snipe heeft me namens DF aangeboden kostenloos wat rondjes in de Punto op Assen te rijden. Ik heb er niet om gevraagd. Als tegenprestatie zou ik een stukje voor de frontpage schrijven en videobeelden maken. Zo geschiedde. Ik heb er veel plezier in gehad.
Mijn fout in de Clio van Joost heb ik in het Assen draadje uitvoerig beschreven. Het was overigens een bandenstapel geweest waar ik erg dicht bij in de buurt kwam. Niet de vangrail. Ik heb van de stunt geleerd, ben er niet trots op. Maar voor vermaak, en VOORAL lering heb ik het gevalletje wel met andere DF-ers willen delen. Had ik niet hoeven doen.
- Snipe
Hoewel ik vind dat je in dit topic enorm loopt te zeiken, heb je hier gelijk in. Ik was erg benieuwd hoe zo'n zuinigheidswonder het op een circuit zou doen: deze, een Polo Bluemotion, een Prius, whatever. Het was een leuke test, een mooi verhaal en bovendien een van de top 10-artikelen van de maand qua kijkcijfers.Hielke schreef:Snipe heeft me namens DF aangeboden kostenloos wat rondjes in de Punto op Assen te rijden. Ik heb er niet om gevraagd. Als tegenprestatie zou ik een stukje voor de frontpage schrijven en videobeelden maken. Zo geschiedde. Ik heb er veel plezier in gehad.
Tegen de tijd dat je Federals op die Punto hebt doen we het nog een keer, zien of je dan je rondetijd kunt verbeteren 8)
- RVV
Goed punt Tom. Daarbij gezegd; heeft totdat dit topic bestond op DF nog nooit iemand op DF het gehad over het kapotklappen van welke band(merk) dan ook omdat er loopvlak beschadigingen waren. Op driftdagen krijgt iedereen van iedereen het advies om op de grootst denkbare bandentroep te rijden, ongeveer nog 5 treden onder federal. Omdat het allemaal zo fantastisch drift. Banden worden ook nog eens tijdens het high speed derde versnellingsdriften tot op het canvas weggebrand en dat is allemaal lol en geinig, maar dwars met 130 het maaien in happend is dan ineens geen veiligheidsissue meer. En in dit topic zijn bepaalde mensen nog roomser dan de paus. (en dan heb ik het niet over de mensen die zelf een beschadigde federal hebben).
- Hielke
Snipe schreef:Hoewel ik vind dat je in dit topic enorm loopt te zeiken, heb je hier gelijk in. Ik was erg benieuwd hoe zo'n zuinigheidswonder het op een circuit zou doen: deze, een Polo Bluemotion, een Prius, whatever. Het was een leuke test, een mooi verhaal en bovendien een van de top 10-artikelen van de maand qua kijkcijfers.Hielke schreef:Snipe heeft me namens DF aangeboden kostenloos wat rondjes in de Punto op Assen te rijden. Ik heb er niet om gevraagd. Als tegenprestatie zou ik een stukje voor de frontpage schrijven en videobeelden maken. Zo geschiedde. Ik heb er veel plezier in gehad.
Tegen de tijd dat je Federals op die Punto hebt doen we het nog een keer, zien of je dan je rondetijd kunt verbeteren 8)

Met de snelheden die ik met de Punto haal zou ik het ook nog wel aandurven ook. Maar ik laat de eer graag aan anderen in snellere auto's

- RVV
Hielke, elke medaille heeft ook een keerzijde. Als jij me belt of het allemaal wel goedkomt met Perry zijn afspraak. En ik ontvang je oprecht en hartelijk op Assen. Dan moet je het niet raar vinden dat ik je " ik schijt je de bek toch wel vol op het forum" houding tegen het licht ga houden.
Ik vind je IRL een beste vent, ook op het forum in principe prima. Maar als respect naar mij toe/DF (en daar vallen ook zakelijke afspraken met derde partijen onder) toe ver te zoeken is, dan trek ik op een gegeven moment ook het licht (figuurlijk) uit.
Ik vind je IRL een beste vent, ook op het forum in principe prima. Maar als respect naar mij toe/DF (en daar vallen ook zakelijke afspraken met derde partijen onder) toe ver te zoeken is, dan trek ik op een gegeven moment ook het licht (figuurlijk) uit.
- Reind
Wat een gedoe allemaal zeg.
Is dat allemaal wel nodig. Niemand bedoeld het volgens mij toch echt slecht.
Is dat allemaal wel nodig. Niemand bedoeld het volgens mij toch echt slecht.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Begin me af te vragen of het sowieso al deze ellende waard is.
- RVV
Nee Reind het is niet nodig. Maar modereren doen we niet in dit topic (we durven niet eens), maar de rol van aangeschoten wild daar pas ik uit zelfrespect ook voor.
- JP
Ff voor een bandenleek; zijn banden voor een Trackday niet belangrijker dan voor een driftdag?RVV schreef:Goed punt Tom. Daarbij gezegd; heeft totdat dit topic bestond op DF nog nooit iemand op DF het gehad over het kapotklappen van welke band(merk) dan ook omdat er loopvlak beschadigingen waren. Op driftdagen krijgt iedereen van iedereen het advies om op de grootst denkbare bandentroep te rijden, ongeveer nog 5 treden onder federal. Omdat het allemaal zo fantastisch drift. Banden worden ook nog eens tijdens het high speed derde versnellingsdriften tot op het canvas weggebrand en dat is allemaal lol en geinig, maar dwars met 130 het maaien in happend is dan ineens geen veiligheidsissue meer. En in dit topic zijn bepaalde mensen nog roomser dan de paus. (en dan heb ik het niet over de mensen die zelf een beschadigde federal hebben).
- Hielke
Rico, ik veroorloof mezelf op DF in de discussie alles. Ik hou me, zonder al teveel moeite, slechts aan een enkele code. Ik zal nooit op de persoon spelen.
Dit topic gaat allang niet meer puur over die banden. Het gaat misschien nog wel meer over de vraag aan wie jullie als DF moderators/eigenaren loyaal zijn.
Ik was er mbt tot mijn Assen avontuur al een beetje bang voor dat er ondanks de staande afspraak, vanaf toen een mate van loyaliteit van mijn kant verwacht zou worden. Een soort stilzwijgen. Mijn vrijheid op het forum is me meer waard dan 10.000 gratis rondjes in 1000 verschillende auto's. Als je van mening bent dat ik bij jullie in het krijt sta dan hoor ik dat graag. Dan draaien we de afspraak terug en betaal ik voor de dag.
Dit topic gaat allang niet meer puur over die banden. Het gaat misschien nog wel meer over de vraag aan wie jullie als DF moderators/eigenaren loyaal zijn.
Ik was er mbt tot mijn Assen avontuur al een beetje bang voor dat er ondanks de staande afspraak, vanaf toen een mate van loyaliteit van mijn kant verwacht zou worden. Een soort stilzwijgen. Mijn vrijheid op het forum is me meer waard dan 10.000 gratis rondjes in 1000 verschillende auto's. Als je van mening bent dat ik bij jullie in het krijt sta dan hoor ik dat graag. Dan draaien we de afspraak terug en betaal ik voor de dag.
- RVV
Nee, ik gaf al aan dat ik het een hoofdpijn topic vind. Maar op slot gooien of wegmoffelen is ook out of the question. Want dan wordt het zo gebracht dat we met levens spelen. Linksom rechtsom, maakt niet uit we staan met de rug tegen de muur. En dat vind ik serieus kut. (sorry). Omdat we met niets anders bezig zijn om van DF een leuk gebeuren te maken. Heb notabene 600 euro korting op een racecursus geregeld. En zo zijn we steeds bezig met leuke voordelen voor DF'ers te realiseren. Dat is ook altijd de insteek van het Federal gebeuren geweest. En als je dan het gevoel meekrijgt dat je het alleen maar doet voor de poen en willens en wetens het leven van DF'ers op het spel zet, dan raakt me dat behoorlijk.partyondude schreef:Begin me af te vragen of het sowieso al deze ellende waard is.