Het hoe en wat van die test is nog niet precies bekend, maar het duurt ook nog even. Ik stel me zo voor dat er wel meer of betere dingen te testen zijn dan alleen maar dom rondjes rijden en dan zien of de band ook scheurt.Hielke schreef:ik heb er eerder naar gevraagd en toen uit het antwoord begrepen dat het absoluut geen vergelijkende test zou worden maar dat de test er wel op gericht zou zijn om uit te vinden of er scheurvorming zou ontstaan.
Federal 595RS-R topic
- Snipe
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
- Remmie
Dat is toch juist wat we als auto-gekken doen? Rondjes rijden op een circuit met een band die daarvoor geschikt is?Snipe schreef: Ik stel me zo voor dat er wel meer of betere dingen te testen zijn dan alleen maar dom rondjes rijden en dan zien of de band ook scheurt.

- Snipe
lol
Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat we op meer factoren gaan letten dan die scheuren alleen, want dat is natuurlijk geen al te intelligente test op die manier.
Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat we op meer factoren gaan letten dan die scheuren alleen, want dat is natuurlijk geen al te intelligente test op die manier.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Als ik RVV was zou ik idd zeggen, mee stoppen.
Er is een groot verschil tussen rotzooi verkopen zonder dat je het weet en rotzooi verkopen met medeweten van (en 20 pagina's gezever, gezeik, debiele antwoorden van de verkoper maar bovenal fotomateriaal).
Iets met geloofwaardigheid enzo.
Ik koop ze inderdaad nooit, zelfs nog niet voor de auto van mn schoonmoeder
Tenzij die meneer met die witte porsche GT3 er zijn tank non stop mee leeg rijdt op de ring, concequent tegen de bijv. 7:50 aanharkend minimaal 10 ronden aan een stuk.
Gezien de uitspraken van heer Klapband moet dat namelijk geen enkel probleem zijn.
Dus Andre, testen maar !
(dit valt inderdaad niet meer op te lossen)
Ik ben inmiddels ook voor de 888 gegaan in de maat 225/45/17. Een "dikke"band me dezelfde malafdrukken als de Federals
In die context zal ik ook stoppen mij te mengen in dit topic daar ik geen belanghebbende meer ben.
Erik
Er is een groot verschil tussen rotzooi verkopen zonder dat je het weet en rotzooi verkopen met medeweten van (en 20 pagina's gezever, gezeik, debiele antwoorden van de verkoper maar bovenal fotomateriaal).
Iets met geloofwaardigheid enzo.
Ik koop ze inderdaad nooit, zelfs nog niet voor de auto van mn schoonmoeder

Tenzij die meneer met die witte porsche GT3 er zijn tank non stop mee leeg rijdt op de ring, concequent tegen de bijv. 7:50 aanharkend minimaal 10 ronden aan een stuk.
Gezien de uitspraken van heer Klapband moet dat namelijk geen enkel probleem zijn.
Dus Andre, testen maar !

(dit valt inderdaad niet meer op te lossen)
Ik ben inmiddels ook voor de 888 gegaan in de maat 225/45/17. Een "dikke"band me dezelfde malafdrukken als de Federals

In die context zal ik ook stoppen mij te mengen in dit topic daar ik geen belanghebbende meer ben.
Erik
- GTRene
het heeft waarschijnlijk met het procédé te maken, die malafdrukken zitten op vele banden daar gaat het niet om, maar stel dat daar op die plekken door lucht or whatever of het plakken/lijmen iets niet goed is gegaan,
stel dat je een nwe set koopt zet dan bij al die malafdrukken aan de binnenkant van de banden een merk teken/streepje,
zodat je naderhand kunt zien als de malafdruk door het rijden eraf gesleten is, waar de malafdruk zat, en stel er komen scheuren dan zou je kunnen zien of het daar terecht komt of helemaal niet.
zo kun je dingen uitsluiten of nader onderzoek geven.
stel dat je een nwe set koopt zet dan bij al die malafdrukken aan de binnenkant van de banden een merk teken/streepje,
zodat je naderhand kunt zien als de malafdruk door het rijden eraf gesleten is, waar de malafdruk zat, en stel er komen scheuren dan zou je kunnen zien of het daar terecht komt of helemaal niet.
zo kun je dingen uitsluiten of nader onderzoek geven.
-
Hielke schreef:Rico,
Cees Noodverband probeert een loopje met het gemiddelde intellect op DF te nemen. Het zou mijns inziens niet verstandig zijn dit gedrag te imiteren.
Ling, Long en Lang uit Taiwan hoeven niet naar Nederland op bezoek te komen. Alsof alleen de banden die naar Nederland verzonden zijn aan die kwalen lijden. Onzin natuurlijk. Ze weten drommels goed wat er aan de hand is. Fotomateriaal genoeg. Ook van nieuwe banden waarbij het beroerde plaksel overduidelijk in beeld gebracht is. Ik wil hun officiele reactie wel eens horen. Mag ook wel in het chinees. Haal zaterdag toch m'n vaste portie Foe Jong Haai met Nasi, kunnen ze het antwoord mooi even vertalen.

- Remmie
Als je de foto's kijkt van Mark http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 57#p751657" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zie je dat zijn banden niet op de malafdruk gescheurd zijn.
Ze scheuren dus op andere plekken ook.
Echte scheur
banden 
Dan zie je dat zijn banden niet op de malafdruk gescheurd zijn.
Ze scheuren dus op andere plekken ook.
Echte scheur

-
Ok dus het motto commericeel door DFers voor DFers kan de deur uit? Pappen en nathouden en alles voor een paar knaken lijkt me een mooier motto.Je moet het ook niet ingewikkelder maken dan het is. Bedrijven kunnen op DF adverteren en ze kunnen als ze dat willen ook hun spul in een webshop zetten. Daar hoeft DF zelf verder geen standpunt over te hebben, lijkt me zo. Of denk je dat iedere site en ieder magazine alleen advertenties accepteert van de allerbeste bedrijven waar ze zelf voor de volle 100 procent achter staan?
En als er slechte verhalen verschijnen over een ander produkt en dit knalt men meteen van het forum dan vind ik dat toch een slechte zaak. Ik heb het niet over banden in dit geval maar dat snappen de die hards wel.
Grappig
- Snipe
Pappen? Nathouden? Alles voor een paar knaken? Dat lijkt me niet. Die banden kun je bestellen, niet bij DF, wel via DF. Desondanks kun je hier op het forum alles zeggen over die banden wat je wilt, óók als je in geen duizend jaar van plan bent om ze te kopen.Shakes schreef:Ok dus het motto commericeel door DFers voor DFers kan de deur uit? Pappen en nathouden en alles voor een paar knaken lijkt me een mooier motto.
Hoewel alles inmiddels wel gezegd is in dit topic, het meeste zelfs een paar keer, blijft het toch open. Waarom? Omdat een forum er is om te discussiëren. Zelfs als dat voor de twaalfde keer over hetzelfde onderwerp is.
- Jan-Sietze
Als je de andere foto's belijkt scheuren ze 1 á 2 cm van de aanzet:GTRene schreef:zo ik het zie zijn het fouten in de samenstelling/smelting van het loopvlak, lijkt net of ze de mal van de banden in meerdere delen hebben en daar bij die delen iets niet 100% gaat en dus op die plekken gaat scheuren/loslaten.
- Hielke
Verhip ja, scherpe observatie.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik wilde het alleen maar even bevestigen Rene.GTRene schreef:Youp schreef:Zo worden praktisch alle banden gemaakt. Inclusief motorfietsbanden ed. Zie ook de post van Arnold z'n R888's.RVV schreef:Rene, die foto's werpen een nieuw licht op de kwestie betreffende de scheuren.
Het probleem lijkt hem inderdaad te zitten in de verlijming/smelting van het loopvlak.dat schreef ik dus ook als je men post goed had gelezenarnold naber schreef:dan ga ik er nu ook nog even tegen aanschoppen
op r888 zitten deze strepen ook...
Die strepen lijken mij gewoon de afdruk van de mal ?
Hier een filmpje hoe ze hankooks bakkenop 4.30 zie je de mal naar beneden komen het lijkt mij dat de naden tussen de verschillende delen gewoon die strepen kan op leveren ???
Voor de duidelijkheid.. die scheuren lijken me niet goed maar ik heb het op meerdere sets nog nooit gezien..![]()
het zijn inderdaad de mal sporen, maar waarschijnlijk ontstaan die scheuren rond die plekken, dat wilde ik ff naar voren brengen, omdat die ook zo over de band staan
wellicht bv aan de binnenkant van de banden waar de mal sporen staan een streep zetten (merken) bij elk mal overblijfsel (4?), en als er dan weer scheuren in komen (de mal sporen zijn dan al weg gesleten) kun je aan de zijkant van de band zien (waar je het controle streepje zet bij elk malspoor overdwars) of ie daar ongeveer de scheur vertoond![]()
kun je weer iets uitsluiten of juist aanduiden.

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Misschien zijn ze wel "te hard" gelijmd/verhit/gevulcaniseerd/whatever. Dan is het bij de naad wel sterk maar net er naast zwakker waardoor het gaat scheuren.Jan-Sietze schreef:Als je de andere foto's belijkt scheuren ze 1 á 2 cm van de aanzet:GTRene schreef:zo ik het zie zijn het fouten in de samenstelling/smelting van het loopvlak, lijkt net of ze de mal van de banden in meerdere delen hebben en daar bij die delen iets niet 100% gaat en dus op die plekken gaat scheuren/loslaten.
-
OnlineMark 320iS
Snipe, het zou natuurlijk ook van de gekke zijn als dit soort discussies gecensureerd zouden worden, dus laten we vooral niet doen dat het zo geweldig goed van df is dat dit soort discussies gevoerd 'mogen' worden. Mijns inziens is dat niet meer dan logisch en normaal, niets meer dan dat.Snipe schreef:Pappen? Nathouden? Alles voor een paar knaken? Dat lijkt me niet. Die banden kun je bestellen, niet bij DF, wel via DF. Desondanks kun je hier op het forum alles zeggen over die banden wat je wilt, óók als je in geen duizend jaar van plan bent om ze te kopen.Shakes schreef:Ok dus het motto commericeel door DFers voor DFers kan de deur uit? Pappen en nathouden en alles voor een paar knaken lijkt me een mooier motto.
Hoewel alles inmiddels wel gezegd is in dit topic, het meeste zelfs een paar keer, blijft het toch open. Waarom? Omdat een forum er is om te discussiëren. Zelfs als dat voor de twaalfde keer over hetzelfde onderwerp is.
Verder zou het df sieren de heer Klapband eens achter te veren zitten om zijn stelling dat de scheuren geen kwaad kunnen gemotiveerd kracht bij te zetten. In plaats van medeforummers aan te spreken op het feit dat ze de beste man een bijnaam geven.
Wat betreft de oorzaak van de scheuren, daarover kunnen we nog tig pagina's speculeren, maar als de heer Klapband weet dat de scheuren niet kwalijk zijn, dan moet hij ook de oorzaak ervan weten lijkt me?
Waar zijn anders zijn beweringen op gebaseerd?
- Snipe
Censureren voel ik weinig voor, dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar met dat 'logisch en normaal' valt het wel mee, want bij de meeste tijdschriften, kranten en websites kun je niet reageren op de advertenties. Ook op fora zie je vaak dat commerciële topics gesloten zijn.Mark 320iS schreef:Snipe, het zou natuurlijk ook van de gekke zijn als dit soort discussies gecensureerd zouden worden, dus laten we vooral niet doen dat het zo geweldig goed van df is dat dit soort discussies gevoerd 'mogen' worden. Mijns inziens is dat niet meer dan logisch en normaal, niets meer dan dat.
Dat zeg ik niet om DF nou eens even op de borst of de schouders te kloppen, maar als reactie op de bewering dat het allemaal pappen en nathouden en alles doen voor een paar knaken is. Dat lijkt me een onzinnige bewering.
Wat mij betreft discussieert iedereen maar raak, daar bestaat een forum namelijk voor (en door).
- Mathieu
Klapband is al een bijnaam.
Waarschijnlijk ooit door een klant aan Cees gegeven na een ervaring met een door hem verkochte band die klap deed.
Vandaar Klapband
Waarschijnlijk ooit door een klant aan Cees gegeven na een ervaring met een door hem verkochte band die klap deed.
Vandaar Klapband
- Michel P
Als dat al beledigen is.......... kom op zeg, laat ze met een goed persbericht komen dat tot nadere order er geen banden worden geleverd tot dat duidelijk is wat het probleem is, en dat iedereen die al een set heeft deze tot dat men weet wat er loos is niet met de set rijd, en bij inlevering eventueel zijn knaken terug krijgt. Dan ben je profi bezig!RVV schreef:Michel het beledigen van Cees vind ik een beetje jammer van je. Die rol past je ook niet.
Eind deze maand komen mensen van Federal uit Taiwan naar Nederland toe voor/ betreffende deze situatie. Het wordt serieus genomen. Volwassen reageren AUB
Dit is gewoon amateuristisch en daar moet je als DF 2.0 afstand van nemen. Of willen we straks een droevige primeur op de frontpage dat iemand een klapband heeft gehad op een trackday met deze band........
Nee verantwoording, meer vraagt niemand hier!
Michel
- Hielke
Zo is het!
Afkomme met die scheurverklaring Cees Kutband!

Afkomme met die scheurverklaring Cees Kutband!

- RVV
De beste man heeft mij deze week gebeld en ingesproken op mijn voicemail. Aangezien ik momenteel op vakantie ben heb ik Cees aangegeven dat ik hem na mijn vakantie terugbel.
Wat ik verder van dit topic vind? Het begint ondertussen een behoorlijk hoofdpijn topic te worden waar ikzelf alles behalve gelukkig mee ben. Welke beslissing ik nu ook neem, ik kan het niet goed doen.
Voor alle duidelijkheid, wij verkopen de band niet! Wij bieden Federal een mogelijkheid om via DF de band te verkopen. Dit is ook vanaf het begin duidelijk geweest, om DF verantwoordelijk te houden voor een mogelijk productiefout of vervolgschade gaat veel te ver. Het stuurt de discussie een bepaalde kant op die echt buiten proporties is.
Er wordt geopperd dat wij Federal niet meer de mogelijk moeten geven om de band te verkopen via DF. Stel dat we dat nu zouden doen, dan trekken we ook volledig onze handen er van af. Dan gaan we ons ook niet meer druk maken over problemen betreffende de band. Dus geen geen test, niet zoeken naar goede oplossingen ed
Verder ben ik me terdege van bewust dat we een verantwoordelijkheid hebben. Maar die verantwoordelijkheid betreft niet de "alles omvattende Federal ooit elders gekochte bandenproblematiek". Ook al willen de Hielkes en Eriks dit ons in de schoenen schuiven. voorlopig is er nog niet 1(!) band verkocht via DF, of dit nog gaat gebeuren vraag ik me af. Een aantal mensen weten op een vakkundige manier, waarbij het lijkt alsof ze er genoegen in scheppen (al was het maar omdat ze na eigen zeggen toch al niet van plan waren om de band te kopen) handel kapot te maken. Ze weten zelf niet hoe goed of hoe slecht de band werkelijk is. Maar als je maar hard genoeg roept dat iets niet goed is, dan wordt dat vanzelf een keer vanzelfsprekend (Buckler effect).
De Federal band is al een jaar of 3 op de markt, vele mensen, ook DF'ers kennen de band en hebben er mee gereden. Ik hoef de band niet te verdedigen. De ervaringen zijn bekend.
Verder vind ik het niet meer dan normaal om zowel Cees Klapband als Federal zelf hun kant van het verhaal te laten vertellen.
Maar nogmaals welke kant het opgaat. We kunnen het blijkbaar nooit goed doen.
En Hielke om jou gedachtegang betreffende de commerciele uitstraling die DF hier mee uitstraalt maak ik me nog het minste druk. Want ik heb geen enkele illusie dat jij ever een euro aan of via DF gaat uitgeven. Zelfs die paar rondjes op Assen mochten al geen knaken kosten.
Wat ik verder van dit topic vind? Het begint ondertussen een behoorlijk hoofdpijn topic te worden waar ikzelf alles behalve gelukkig mee ben. Welke beslissing ik nu ook neem, ik kan het niet goed doen.
Voor alle duidelijkheid, wij verkopen de band niet! Wij bieden Federal een mogelijkheid om via DF de band te verkopen. Dit is ook vanaf het begin duidelijk geweest, om DF verantwoordelijk te houden voor een mogelijk productiefout of vervolgschade gaat veel te ver. Het stuurt de discussie een bepaalde kant op die echt buiten proporties is.
Er wordt geopperd dat wij Federal niet meer de mogelijk moeten geven om de band te verkopen via DF. Stel dat we dat nu zouden doen, dan trekken we ook volledig onze handen er van af. Dan gaan we ons ook niet meer druk maken over problemen betreffende de band. Dus geen geen test, niet zoeken naar goede oplossingen ed
Verder ben ik me terdege van bewust dat we een verantwoordelijkheid hebben. Maar die verantwoordelijkheid betreft niet de "alles omvattende Federal ooit elders gekochte bandenproblematiek". Ook al willen de Hielkes en Eriks dit ons in de schoenen schuiven. voorlopig is er nog niet 1(!) band verkocht via DF, of dit nog gaat gebeuren vraag ik me af. Een aantal mensen weten op een vakkundige manier, waarbij het lijkt alsof ze er genoegen in scheppen (al was het maar omdat ze na eigen zeggen toch al niet van plan waren om de band te kopen) handel kapot te maken. Ze weten zelf niet hoe goed of hoe slecht de band werkelijk is. Maar als je maar hard genoeg roept dat iets niet goed is, dan wordt dat vanzelf een keer vanzelfsprekend (Buckler effect).
De Federal band is al een jaar of 3 op de markt, vele mensen, ook DF'ers kennen de band en hebben er mee gereden. Ik hoef de band niet te verdedigen. De ervaringen zijn bekend.
Verder vind ik het niet meer dan normaal om zowel Cees Klapband als Federal zelf hun kant van het verhaal te laten vertellen.
En Hielke om jou gedachtegang betreffende de commerciele uitstraling die DF hier mee uitstraalt maak ik me nog het minste druk. Want ik heb geen enkele illusie dat jij ever een euro aan of via DF gaat uitgeven. Zelfs die paar rondjes op Assen mochten al geen knaken kosten.
- GTRene
Inderdaad, ik zag dat ook, wellicht dat ze de lagen schuin verlijmen of dat zeg die 2cm vanaf die randjes het vulkanische proces niet helemaal oke is of oke was bij een bepaalde serie...Jan-Sietze schreef:Als je de andere foto's belijkt scheuren ze 1 á 2 cm van de aanzet:GTRene schreef:zo ik het zie zijn het fouten in de samenstelling/smelting van het loopvlak, lijkt net of ze de mal van de banden in meerdere delen hebben en daar bij die delen iets niet 100% gaat en dus op die plekken gaat scheuren/loslaten.
weet ook niet waar ze allemaal vandaan komen die banden, hebben ze 1 fabriek of hebben ze meerdere fabrieken in verschillende landen?
is het bij elke maat band of bij 1 type maat waar het voorkomt, zeg 17inch ofzow...weet iemand dat?
@Youp, indeed.
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 mei 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
@Rico,
NIet met modder gooien naar Hielke! Ik kan mij niet voorstellen dat jij of DF in een adem genoemd wenst te worden als het echt iets misgaat met deze band op een trackday!! Ik ga er vanuit dat het wellicht een slechte serie is waar een fout in de productie is gemaakt, maar als Cees roept niets aan het handje gewoon doorrijden, dan zou ik dat als DF zonder onderbouwing en garantie van de fabrikant niet op het forum zetten.
Michel
NIet met modder gooien naar Hielke! Ik kan mij niet voorstellen dat jij of DF in een adem genoemd wenst te worden als het echt iets misgaat met deze band op een trackday!! Ik ga er vanuit dat het wellicht een slechte serie is waar een fout in de productie is gemaakt, maar als Cees roept niets aan het handje gewoon doorrijden, dan zou ik dat als DF zonder onderbouwing en garantie van de fabrikant niet op het forum zetten.
Michel
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Toch weer netjes dat Rico in z'n vakantie een net betoog uiteen zet.
Ik zou graag zoiets van Cees Klapband zelf zien, ik vond eerlijk gezegd het korte berichtje een paar dagen terug (wat leek op een oud telegram bericht) echt nergens over gaan.
DF zit nu weer met de gebakken peren door als tussenpersoon te fungeren op dit moment.
Feit blijft, dat ik ook wel benieuwd ben waar die banden door scheuren en of het wel of geen kwaad kan
Ik zou graag zoiets van Cees Klapband zelf zien, ik vond eerlijk gezegd het korte berichtje een paar dagen terug (wat leek op een oud telegram bericht) echt nergens over gaan.
DF zit nu weer met de gebakken peren door als tussenpersoon te fungeren op dit moment.
Feit blijft, dat ik ook wel benieuwd ben waar die banden door scheuren en of het wel of geen kwaad kan

- RVV
Moddergooien moddergooien, iemand de bek keer op keer volschijten heeft ook een keerzijde Michel.
Klopt Richard en ook nog eens op een Iphone
Klopt Richard en ook nog eens op een Iphone

-
OnlineMark 320iS
Rico, ik wil toch even de gelegenheid aangrijpen om op je post te reageren.
RVV schreef:De beste man heeft mij deze week gebeld en ingesproken op mijn voicemail. Aangezien ik momenteel op vakantie ben heb ik Cees aangegeven dat ik hem na mijn vakantie terugbel.
Ok, ik ben benieuwd wat Cees te melden heeft, houdt ons op de hoogte!
Hier ben ik het dus niet mee eens. Er is duidelijk iets 'aan de hand' met die banden en het is niet 1 geval, maar meerdere. En ik herhaal het nogmaals, in Duitsland heeft er al iemand zijn loopvlak verloren. Ik ken de hele achtergrond van het verhaal niet, dus ik kan er niet over oordelen, maar het baart me wel zorgen.
Prima, maar laat hem dan wel onderbouwen wáárom die band veilig is, nu is het niets meer dan een loze kreet van een verkoper die er belang bij heeft zoveel mogelijk banden te verkopen. Verder wel de complimenten aan jou, in die zin dat je de moeite neemt om hier een fatsoenlijke reactie neer te zetten.
- Hielke
Er wordt nu gesuggereerd dat ik mede de persoon ben die de Federal 595RSR handel kapot wil maken.
Ik kan aan een eventuele twijfel hieromtrent, dus ook aan die suggestie, een eind maken.
Het klopt.
Ik kan aan een eventuele twijfel hieromtrent, dus ook aan die suggestie, een eind maken.
Het klopt.