Nummer 22/23. Het kan zijn dat je even wat bekleding van de wielkuip moet trekken om 'm te vinden. Maar volgens mij loopt ie in de holle ruimte tussen buitenkant plaatwerk en de verstevigingen aan de binnenkant.
Centrale vergrendeling e36 weigert dienst...
- Joy
Re: Centrale vergrendeling e36 weigert dienst...
Als het goed is zit er rechts in de kofferbak een kabel waar je de klep mee open kunt trekken.
Nummer 22/23. Het kan zijn dat je even wat bekleding van de wielkuip moet trekken om 'm te vinden. Maar volgens mij loopt ie in de holle ruimte tussen buitenkant plaatwerk en de verstevigingen aan de binnenkant.

- GTRene
nee weet ik zo niet, zal wel achter de bekleding zitten, denk dat je daar ook niet blij van wordt
je kan nog de sloten paar keer draaien naar links en rechts maja als de zekering er al doorvliegt heb kortsluiting misschien wel in een actuator en dus moet ie nog los
kan wel meer zijn natuurlijk, stekkers gecorrodeerd e.d. maja dan moet de deur ook los
je kan nog de sloten paar keer draaien naar links en rechts maja als de zekering er al doorvliegt heb kortsluiting misschien wel in een actuator en dus moet ie nog los

kan wel meer zijn natuurlijk, stekkers gecorrodeerd e.d. maja dan moet de deur ook los

- Vlokmans
Dank je Joy! Ga morgenochtend op zoek.
En vrees dat er inderdaad wat bekleding af zal moeten hier en daar. Ach, heb nog nooit een actuator vervangen, wie weet is het nog leuk ook....
Laat het je wel weten René 
En vrees dat er inderdaad wat bekleding af zal moeten hier en daar. Ach, heb nog nooit een actuator vervangen, wie weet is het nog leuk ook....

- Vlokmans
Gevonden! Wat Joy zegt
Alleen op slot gaat weer wat minder makkelijk, maar vooruit dan maar.....
Kleine edit/vraag: zit er een actuator bij elk slot...? Bijvoorbeeld nr. 5 op het plaatje hierboven. Zo ja, hoe weet je dan welke kapot is?

Alleen op slot gaat weer wat minder makkelijk, maar vooruit dan maar.....
Kleine edit/vraag: zit er een actuator bij elk slot...? Bijvoorbeeld nr. 5 op het plaatje hierboven. Zo ja, hoe weet je dan welke kapot is?
- Martin van der Zwaard
Er zit er idd een in elke deur.
Stopte alles er opeens mee of had je er een deur bij zitten die af en toe wijgerde??
Bij mij werkte alles maar soms deed de linker voorportier niet mee. Dan is het snel duidelijk welke je moet vervangen.
Stopte alles er opeens mee of had je er een deur bij zitten die af en toe wijgerde??
Bij mij werkte alles maar soms deed de linker voorportier niet mee. Dan is het snel duidelijk welke je moet vervangen.
- Vlokmans
Eerst weigerde alleen het achterportier aan passagierszijde zo nu en dan. Totdat dus een week of wat geleden het bestuurdersportier als enige nog op slot ging en de rest niet. Sloot de auto af met de sleutel (i.p.v. afstandbediening) en was alsof ik al in het slot voelde dat het niet helemaal goed zat. Kortom, geen idee welke actuator nu de geest gegeven heeft, heb er nog niet naar kunnen kijken.
- ///Martijn
mijn linkerdeur weigert ook nog dienst om mee te doen op de centrale vergrendeling. Gevolg is dus dat wanneer ik de linkerportier met de sleutel op slot doe, alleen die portier in het slot gaat. Wanneer ik de rechterkant en de kofferbak doe werkt de centrale vergrendeling wel. Afstandsbediening werkt overigens ook nog mbt centrale vergrendeling.
Nieuwe stelmotor in de linkerdeur heeft geen oplossing gegeven (de oude die ik eruit haalde bleek ook al van 2004....)
iemand idee?
Nieuwe stelmotor in de linkerdeur heeft geen oplossing gegeven (de oude die ik eruit haalde bleek ook al van 2004....)
iemand idee?
- GTRene
zeg je nu dat, als je bv via de achterklep of rechterdeur de sleutel omdraait alles wel doet? of alleen achter en de rechterdeur...
als links dan wel meegaat en niet met de sleutel daar dan is dat euh strange, als de electronica dan ook nog eens is vervangen zou je kunnen denken aan een stangetje er af oid...strange.
als links dan wel meegaat en niet met de sleutel daar dan is dat euh strange, als de electronica dan ook nog eens is vervangen zou je kunnen denken aan een stangetje er af oid...strange.
- ///Martijn
Ja behoorlijk strange.............Als ik via achterklep en rechterdeur de sleutel omdraai gaat alles op slot (dus ook links), dus volledige centrale vergrendeling. wanneer ik de sleutel omdraai in het linkerslot gaat alleen de linkerdeur mee.GTRene schreef:zeg je nu dat, als je bv via de achterklep of rechterdeur de sleutel omdraait alles wel doet? of alleen achter en de rechterdeur...

- GTRene
dat is wel heel weird
doch de electrotechnische hebben hier wellicht een antwoordt op...
der komt dus wel stroom op de actuator maar niet via het slot van d linkerdeur...
althans dan komt het niet bij de andere deuren...dus daar zit het ergens...een connectie niet helemaal schoon of goed genoeg contact wellicht.
kan maar zo zijn dat je er ff aan moet wiebelen (actuator) of de draadjes chekke van die wat het signaal vanuit de linkerdeur naar de rest stuurt ?

der komt dus wel stroom op de actuator maar niet via het slot van d linkerdeur...
althans dan komt het niet bij de andere deuren...dus daar zit het ergens...een connectie niet helemaal schoon of goed genoeg contact wellicht.
kan maar zo zijn dat je er ff aan moet wiebelen (actuator) of de draadjes chekke van die wat het signaal vanuit de linkerdeur naar de rest stuurt ?
- Vlokmans
Zekering? Het niet functioneren van mijn cv bleek te komen door een opgestookte zekering, maar dit had wel gevolgen voor alle sloten. Weet niet of dat het ook kan zijn voor een enkel weigerend slot. De zekering was waarschijnlijk wel doorgebrand door een kortstondige kortsluiting in een actuator.
- ///Martijn
Vlokmans schreef:Zekering? Het niet functioneren van mijn cv bleek te komen door een opgestookte zekering, maar dit had wel gevolgen voor alle sloten. Weet niet of dat het ook kan zijn voor een enkel weigerend slot. De zekering was waarschijnlijk wel doorgebrand door een kortstondige kortsluiting in een actuator.

- ///Martijn
met de actuator bedoel jij de stelmotor?GTRene schreef:dat is wel heel weird![]()
-
Wat was de oplossing Martijn? Ik heb precies hetzelfde probleem!///Martijn schreef: Berichttitel: Re: Centrale vergrendeling e36 weigert dienst... Antwoord met een citaat
mijn linkerdeur weigert ook nog dienst om mee te doen op de centrale vergrendeling. Gevolg is dus dat wanneer ik de linkerportier met de sleutel op slot doe, alleen die portier in het slot gaat. Wanneer ik de rechterkant en de kofferbak doe werkt de centrale vergrendeling wel. Afstandsbediening werkt overigens ook nog mbt centrale vergrendeling.
iemand idee?
- GTRene
je kan 2 dingen proberen...
1-via het kofferbak slot de sleutel helemaal naar rechts en daarna helemaal naar links (soms heeft dat effect)
2-alle deuren van het slot af halen en daarna de stroomkabel er af halen, bv de min-pool er af en dan ff wachten to be sure voor de reststroom ook even de alarmlichten aan zetten.
daarna de stroom er weer op zetten dus min-pool weer aansluiten and do your best, ben benieuwd
1-via het kofferbak slot de sleutel helemaal naar rechts en daarna helemaal naar links (soms heeft dat effect)
2-alle deuren van het slot af halen en daarna de stroomkabel er af halen, bv de min-pool er af en dan ff wachten to be sure voor de reststroom ook even de alarmlichten aan zetten.
daarna de stroom er weer op zetten dus min-pool weer aansluiten and do your best, ben benieuwd

- Peric
Heb er pas ook 1 vervangen. Daarvoor er 2 op de sloop gehaald. 1 daarvan werkte maar.
Ze gaan regelmatig kapot deze dingen. En het is nogal effe rommelen om 'm te vervangen.
Succes!
Ze gaan regelmatig kapot deze dingen. En het is nogal effe rommelen om 'm te vervangen.
Succes!