- Brooklyn Heights Park (of Promenade) in de avonduren. Je kijkt daar uit over Manhattan downtown met alle mooie lampjes

- Yankees, zeer leuk om zo'n evenement eens van dichtbij mee te krijgen. Vooraf even via de officiele website tickets boeken (http://newyork.yankees.mlb.com/ticketin ... p?c_id=nyy" onclick="window.open(this.href);return false;) en ophalen via "Will Call". Zorg dat je ongeveer een half uur voor de game aanwezig bent (subway vanaf downtown duurt ook zo'n 30 minuten). Een wedstrijd duurt gemiddeld 3 tot 4 uur, dus je bent wel even zoet. Uiteraard kan je gewoon eerder weg als je dat wilt

New York cabs (de gele) hoef je niet zo bang te zijn voor oplichtpraktijken. Vrijwel alle taxi's zijn gelicenseerd en vragen vaste tarieven. New York is geen Turkije

http://newyork.streetviewtours.com/new- ... ay-map.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Probeer zoveel mogelijk lopend te doen, maar vergis je niet in de afstanden. Wandelingetje Central Park vanaf 59th tot halverwege 86th (Reservoir), 27 blocks, neemt zo'n 5 uur in beslag. Zeker als het mooi weer is en je houdt van een beetje wandelen/kletsen is dit een stevige aanrader. Probeer het in de vroege morgen te doen, beter wakker worden kán niet

Neem in een van de eerste dagen een bustour (hop on and off). Oppertouristisch natuurlijk, maar de beste manier om in ieder geval een paar hotspots terug te vinden om ze later nog eens goed te bekijken.
Ook Empire State Building zou ik 's avonds (en misschien OOK overdag nog eens) bezoeken. 21 dollar admission fee en open tot 2 AM.
Probeer meer gebruik te maken van de subway dan taxi. Ja klopt... met een taxi zie je meer, maar die gasten willen je zo snel mogelijk van A naar B brengen. De NYC subway heeft "iets", sfeer, herkenning uit films en noem maar op. Koop een unlimited weekly pass, die kost inderdaad 21 dollar zoals hierboven vermeld. Zodra je een subway ingang naar binnenloopt staan overal van die cardmachines, je kunt op elk station en elke in- uitgang kaartjes kopen, dus don't worry

Tsja wat valt nog meer te zeggen.... Vrijheidsbeeld was afgelopen weekend een rij van 2 tot 3 uur, zo bijzonder is het nou ook weer niet dus laat dat in dat geval uit het hoofd. Je komt er ooit wel weer een keer en anders maar niet. Over rijen gesproken.. Empire State hoef je rond 10u 's avonds niet meer zo lang te wachten, denk aan een kwartiertje. Hoe het overdag is weet ik niet, maar ongetwijfeld een stuk drukker.
Denk ook aan Rockefeller Center Observation Deck (kan je ook gewoon bovenin kijken).
Volgens mij heb ik daarmee wel de belangrijkste dingen.... ja natuurlijk Times Square, Broadway, Fifth avenue, Apple Store (5th ave 59th east) etc., maar die zijn hier boven al wel genoemd.
Mocht je Hilton New York overwegen -> kies voor een Deluxe kamer (moderner), want de executive kamers zijn oudbollig. Executive kijkt wel uit over Central Park overigens, das dan weer een bonus