Geile schoenen draadje.
- Mr. Blue Eyes
Re: Geile schoenen draadje.
ik loop ook op bott's , prima schoeisel
- duifjes.com
Oof schreef:Super schoenen van hoge kwaliteit. In Rijssen zit er een winkel met een behoorlijke collectie. Beging van de winkelstraat. Zelf vorige week ook weer een paar gekocht. Duifjes noemt het echt Holtense schoenenSteV6 schreef:Even een schopje:
Magnanni, wie heeft er ervaring mee?
Stephan
Botti's zijn fout! Maar wel gaaf. vriend van mij heeft ze alleen maar en dan het liefste in slangenleer met suede en dat soort combi'sKasteel schreef:Vorige week nieuwe Botticelli's gehaald, zal bij de meeste hier niet in de smaak vallen, maar vind ze schitterend.

- Macboy
Ziet er goed uit die Magnanni !
- SteV6
De Holter- of de Rijsserberg? Als het de laatste is, waarom heb je dan niet even gebeld voor een bakkie koffie Jacco?!duifjes.com schreef:![]()
![]()
gisteren de berg nog 'beklommen' hahaha...
Stephan
- duifjes.com
Holter....samen met mn hertje ff wezen wandelen en daarna de UBER-lekkere hamburger bij Woodys naar binnen gewerkt :banaan:SteV6 schreef:De Holter- of de Rijsserberg? Als het de laatste is, waarom heb je dan niet even gebeld voor een bakkie koffie Jacco?!duifjes.com schreef:![]()
![]()
gisteren de berg nog 'beklommen' hahaha...
Stephan
-
Korte test in Evo samen met twee andere modellen van Piloti, conclusie: je moet de Tamburello hebben en niet de Prototipo. De laatste zijn te stijf en geven daarmee te weinig gevoel. Wel comfortabel en goed gemaakt.Ruben schreef:
http://www.piloti.com/Prototipo-P396.aspx?Color=813" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou nog ergens passen
Overigens zouden dit goede rijdersschoenen zijn:
http://www.pumaforever.com/puma-speed-cat-c-340.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Zaterdag ook een paar paar schoenen gehaald.
Deze magnanni schoenen.
http://www.assem.nl/artikel-detail/here ... 510.31.18/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze di stilo by timmer.
http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13688" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een setje floris van Bommel sneakers.
Deze magnanni schoenen.
http://www.assem.nl/artikel-detail/here ... 510.31.18/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze di stilo by timmer.
http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13688" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een setje floris van Bommel sneakers.
-
Onlinemrbbs
Heeft iemand ervaring met Di Stilo schoenen? Ik zou ze eigenlijk als vervanger willen voor mijn (Floris) Van Bommels. Weet iemand of ze dubbel gestikt zijn?
http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13692" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..
Welke alternatieven moet ik achteraan om toch een deftige geklede schoen te hebben?
http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13692" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..
Welke alternatieven moet ik achteraan om toch een deftige geklede schoen te hebben?
- dvh
Ik heb zelf ook een brede wreef, en Magnanni's bevallen me prima !
( veel ) beter dan Van Bommels.
Kwalitatief zijn ze erg goed. Geen last van loslatingen en slijten minder snel dan menig Van Bommel.
( veel ) beter dan Van Bommels.
Kwalitatief zijn ze erg goed. Geen last van loslatingen en slijten minder snel dan menig Van Bommel.
-
Onlinemrbbs
dvh:
zien er inderdaad erg mooi uit, en als ze zoals je zegt ook degelijk zijn wil ik ze zeker proberen!
Enig idee waar ik ze best kan kopen? (liefst online, woon in belgie)
zien er inderdaad erg mooi uit, en als ze zoals je zegt ook degelijk zijn wil ik ze zeker proberen!
Enig idee waar ik ze best kan kopen? (liefst online, woon in belgie)
- Snipe
Als je schoenen scheuren, ga je er niet goed of niet goed genoeg mee om. Kort samengevat: nooit meer dan 1 dag achter elkaar dragen, na het dragen schoenspanners erin, regelmatig poetsen.mrbbs schreef:Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..
Voor wat betreft de kwaliteit geldt ook bij schoenen vaak: duurder is beter. Als je ze behandelt zoals beschreven is dat geen punt, want dan gaan ze 100 jaar mee. Van Bommel is wel aardig, Floris van Bommel iets minder. Magnanni heeft ook geen onaardige kwaliteit, al hebben die schoenen soms een opanca (een zool die iets doorloopt naar de zijkant van de schoen). Dat is op zich geen punt, maar maakt het verzolen niet makkelijker. Als je echt iets goeds wilt hebben, zul je toch naar Crockett & Jones, Greve of Edward Green of zo moeten. Zelf draag ik vaak Santoni, maar dat vind ik eerder mooi dan echt goed gemaakt. (Story of all Italian stuff.)
- dvh
@mrbbs
Ik heb geen idee, schoenen koop ik enkel live
Lijkt me dan ze in een stadscentra wel te krijgen zijn ?
Ik heb geen idee, schoenen koop ik enkel live

Lijkt me dan ze in een stadscentra wel te krijgen zijn ?
- Snipe
Schoenen moet je natuurlijk nooit via internet kopen. Weinig dingen zijn zo vervelend als schoenen die niet perfect passen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Als je schoenen scheuren, ga je er niet goed of niet goed genoeg mee om. Kort samengevat: nooit meer dan 1 dag achter elkaar dragen, na het dragen schoenspanners erin, regelmatig poetsen.mrbbs schreef:Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..
Voor wat betreft de kwaliteit geldt ook bij schoenen vaak: duurder is beter. Als je ze behandelt zoals beschreven is dat geen punt, want dan gaan ze 100 jaar mee. Van Bommel is wel aardig, Floris van Bommel iets minder. Magnanni heeft ook geen onaardige kwaliteit, al hebben die schoenen soms een opanca (een zool die iets doorloopt naar de zijkant van de schoen). Dat is op zich geen punt, maar maakt het verzolen niet makkelijker. Als je echt iets goeds wilt hebben, zul je toch naar Crockett & Jones, Greve of Edward Green of zo moeten. Zelf draag ik vaak Santoni, maar dat vind ik eerder mooi dan echt goed gemaakt. (Story of all Italian stuff.)
Ik heb van Bommels die meer dan 20 jaar oud zijn, zien er uit als nieuw...............nooit schoenspanners gebruikt, wel regelmatig poetsen, sommigen loop ik weken achterelkaar op.....................never nooit problemen. Hoewel ik de indruk krijg dat de huidige van Bommels niet die kwaliteit hebben als die van >20 jaar geleden. Greve`s heb ik ook, idd onverwoestbaar.........
Verder mag niet onvermeld blijven dat de vorm van je voet ( breedte, hoge wreef enz), je lichaamsgewicht en je looppatroon mede bepalen of een schoen snel slijt.
Snipe schreef:Schoenen moet je natuurlijk nooit via internet kopen. Weinig dingen zijn zo vervelend als schoenen die niet perfect passen.
Das niet slim idd, gezien schoenen allerei afwijkingen kunnen vertonen die je IRL kan zien en testen, nog niet gesproken van je eigen voetafwijkingen..........

-
Onlinemrbbs
Van Bommels had ik eigenlijk blindelings via internet gekocht (omdat ik de schoenen ken en weet welk model me past en niet).
De meest online webwinkels hebben tegenwoordig wel een goede return policy. Verder vind ik geen enkele winkel in België die Magnanni verdeelt. Ik ben haast verplicht om online te kopen of ik moet al een ritje doen van ruim 2u voor schoenen..
Wat verstaan jullie onder het poetsen van een schoen? Maandelijks verzorg ik deze met een soort melk, is dat voldoende? Schoenspanners heb ik nooit gebruikt.
De meest online webwinkels hebben tegenwoordig wel een goede return policy. Verder vind ik geen enkele winkel in België die Magnanni verdeelt. Ik ben haast verplicht om online te kopen of ik moet al een ritje doen van ruim 2u voor schoenen..
Wat verstaan jullie onder het poetsen van een schoen? Maandelijks verzorg ik deze met een soort melk, is dat voldoende? Schoenspanners heb ik nooit gebruikt.
- JoostSchouten
Vorig jaar Pantofola's gekocht en die zijn na een ruime zomer zo goed als op, tijd voor frisse schoenen, dus vanmiddag onderstaand paar gekocht:

Klikbaar
M'n Floris winterschoenen uit bevallen ook erg goed. Materiaalkwaliteit van de schoenen is een heel stuk beter dan de 'normale' Intersport-sneaker.

Klikbaar
M'n Floris winterschoenen uit bevallen ook erg goed. Materiaalkwaliteit van de schoenen is een heel stuk beter dan de 'normale' Intersport-sneaker.
-
Not bad.. En, lopen ze heerlijk?
- JoostSchouten
De 'winterschoenen' lopen erg goed ja. Zomerschoenen kan ik zo nog niet zeggen, alleen nog maar in de winkel aan gehad.Xave30 schreef:Not bad.. En, lopen ze heerlijk?
-
Onlinemrbbs
Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).
Al lopen ze erg fijn, toch moet ik ze niet meer. Teveel geld voor te weinig kwaliteit.
Al lopen ze erg fijn, toch moet ik ze niet meer. Teveel geld voor te weinig kwaliteit.
- ErikMartijn
Heb die winterschoen hierboven in de lage versie, en die draag ik al twee jaar regelmatig. Is nog steeds niet kapot ofzo, ze zien er niet heel mooi meer uit, maarja... Het is volgens mij gewoon belangrijk dat je afwisselt met schoenen, zodat ze kunnen rusten, dan gaan ze veel langer mee.
Ik heb wel een paar Florisjes met van die leren zolen, die zolen slijten wel snel, maar ik weet niet of die specifiek aan het merk ligt of dat alle schoenen met dit soort zolen hier last van hebben.
Ik heb wel een paar Florisjes met van die leren zolen, die zolen slijten wel snel, maar ik weet niet of die specifiek aan het merk ligt of dat alle schoenen met dit soort zolen hier last van hebben.
- atomchris
Schoenen elke 2 weken poetsen,schoenspanners erin en elke dag afwisselen...dat is kort weg hoe je het zou moeten doen.
Het verhaal van schoenen moet je inlopen klopt ook niet echt,een schoen moet goed zitten:dus vanaf dat je hem koopt moet deze lekker zitten,uitlopen doe je bij schoenen die eigenlijk niet(goed)passen.
Greve is wel een top product(niet alle modellen helaas)van bommel is een "handgemaakte" schoen die ver beneden de kwaliteit is van wat van bommel zou moeten zijn(enkele modellen daar gelaten,bleu line ofzo)
Santoni schoenen zijn(het meredeel,vooral die met leren zolen)''betaalbare"top schoenen. Kwaliteit van het bovenleer en onderwerk zijn zeer hoog maakwijze is ook echt binnengenaaid of randgenaaid(vaak echt met de hand) en als je ze goed poets en op de spanner zet gaan ze lang mee.
Borgiolli is nét wat minder van kwaliteit,je/ik zie ook net wat vaker een productie foutje(die zijn heel klein hoor maar ik weet waar ik op moet letten) pasvorm van borgi is wat breder santoni zijn toch wat smaller, vooral de instap en ''achterkant''(het deel wat je hiel omvat)is smal wat voor mij juist fijn is omdat ik smalle hielen heb.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel merken die veul beter zijn,maar dat zie je dan ook aan de prijs. Gaan vaak nog over de prijs van santoni heen dus al gauw een begin prijs van 700 800 eu...
Ik heb een maat&orthopedisch schoenmakers bedrijf,dus als ik schoenen ga kopen is dat vaak een HEL!ik zie alle foutjes,dus als ik wat zie wat ik mooi vin moet ik het ook gelijk kopen..... 8)
Het verhaal van schoenen moet je inlopen klopt ook niet echt,een schoen moet goed zitten:dus vanaf dat je hem koopt moet deze lekker zitten,uitlopen doe je bij schoenen die eigenlijk niet(goed)passen.
Greve is wel een top product(niet alle modellen helaas)van bommel is een "handgemaakte" schoen die ver beneden de kwaliteit is van wat van bommel zou moeten zijn(enkele modellen daar gelaten,bleu line ofzo)
Santoni schoenen zijn(het meredeel,vooral die met leren zolen)''betaalbare"top schoenen. Kwaliteit van het bovenleer en onderwerk zijn zeer hoog maakwijze is ook echt binnengenaaid of randgenaaid(vaak echt met de hand) en als je ze goed poets en op de spanner zet gaan ze lang mee.
Borgiolli is nét wat minder van kwaliteit,je/ik zie ook net wat vaker een productie foutje(die zijn heel klein hoor maar ik weet waar ik op moet letten) pasvorm van borgi is wat breder santoni zijn toch wat smaller, vooral de instap en ''achterkant''(het deel wat je hiel omvat)is smal wat voor mij juist fijn is omdat ik smalle hielen heb.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel merken die veul beter zijn,maar dat zie je dan ook aan de prijs. Gaan vaak nog over de prijs van santoni heen dus al gauw een begin prijs van 700 800 eu...

Ik heb een maat&orthopedisch schoenmakers bedrijf,dus als ik schoenen ga kopen is dat vaak een HEL!ik zie alle foutjes,dus als ik wat zie wat ik mooi vin moet ik het ook gelijk kopen..... 8)
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb die met die pijl op de zool ook, in een ander kleurtje. Die zijn al aardig los aan het laten aan de zijkant en ik draag ze echt niet dagelijks....mrbbs schreef:Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).

-
Mijne zelfs al na een maandje ofzo. Met nog geen enkele schoen gehad... Wellicht is het leer gewoon te slecht genaaid oid.mrbbs schreef:Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Het spul (Florissen) is kwalitatief blijkbaar niet zo sterk. Ik heb 2 maal een nieuw paar gehad omdat ze continu kapot gingen, en bij de laatste heb ik me er maar bij neer gelegd en andere schoenen gekocht.
Erg zonde, want ze zien er goed uit.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ze zien er goed uit en mooie materiaalkeuze. Alleen falen ze op de één of andere manier met stikken en lijmen....Jurjen schreef:Het spul (Florissen) is kwalitatief blijkbaar niet zo sterk. Ik heb 2 maal een nieuw paar gehad omdat ze continu kapot gingen, en bij de laatste heb ik me er maar bij neer gelegd en andere schoenen gekocht.