Geile schoenen draadje.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mr. Blue Eyes

Re: Geile schoenen draadje.

Bericht door Mr. Blue Eyes » 13 mar 2011, 18:26

ik loop ook op bott's , prima schoeisel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 mar 2011, 10:03

Oof schreef:
SteV6 schreef:Even een schopje:

Magnanni, wie heeft er ervaring mee?

Afbeelding

Stephan
Super schoenen van hoge kwaliteit. In Rijssen zit er een winkel met een behoorlijke collectie. Beging van de winkelstraat. Zelf vorige week ook weer een paar gekocht. Duifjes noemt het echt Holtense schoenen :mrgreen:
Kasteel schreef:Vorige week nieuwe Botticelli's gehaald, zal bij de meeste hier niet in de smaak vallen, maar vind ze schitterend :).
Botti's zijn fout! Maar wel gaaf. vriend van mij heeft ze alleen maar en dan het liefste in slangenleer met suede en dat soort combi's

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: gisteren de berg nog 'beklommen' hahaha...

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mar 2011, 12:42

Ziet er goed uit die Magnanni !

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 mar 2011, 22:47

duifjes.com schreef: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: gisteren de berg nog 'beklommen' hahaha...
De Holter- of de Rijsserberg? Als het de laatste is, waarom heb je dan niet even gebeld voor een bakkie koffie Jacco?!

Stephan

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 mar 2011, 06:03

SteV6 schreef:
duifjes.com schreef: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: gisteren de berg nog 'beklommen' hahaha...
De Holter- of de Rijsserberg? Als het de laatste is, waarom heb je dan niet even gebeld voor een bakkie koffie Jacco?!

Stephan
Holter....samen met mn hertje ff wezen wandelen en daarna de UBER-lekkere hamburger bij Woodys naar binnen gewerkt :banaan:

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2011, 21:26

Ruben schreef:Afbeelding

http://www.piloti.com/Prototipo-P396.aspx?Color=813" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou nog ergens passen :hmmm:

Overigens zouden dit goede rijdersschoenen zijn:

http://www.pumaforever.com/puma-speed-cat-c-340.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Korte test in Evo samen met twee andere modellen van Piloti, conclusie: je moet de Tamburello hebben en niet de Prototipo. De laatste zijn te stijf en geven daarmee te weinig gevoel. Wel comfortabel en goed gemaakt.

Royke

Bericht door Royke » 05 apr 2011, 21:40

Zaterdag ook een paar paar schoenen gehaald.

Deze magnanni schoenen.

http://www.assem.nl/artikel-detail/here ... 510.31.18/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze di stilo by timmer.

http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13688" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog een setje floris van Bommel sneakers.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 29 apr 2011, 22:12

Heeft iemand ervaring met Di Stilo schoenen? Ik zou ze eigenlijk als vervanger willen voor mijn (Floris) Van Bommels. Weet iemand of ze dubbel gestikt zijn?

http://www.schoenentimmers.be/nl/schoen ... ?sid=13692" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..

Welke alternatieven moet ik achteraan om toch een deftige geklede schoen te hebben?

dvh

Bericht door dvh » 29 apr 2011, 22:21

Ik heb zelf ook een brede wreef, en Magnanni's bevallen me prima !
( veel ) beter dan Van Bommels.
Kwalitatief zijn ze erg goed. Geen last van loslatingen en slijten minder snel dan menig Van Bommel.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 29 apr 2011, 22:38

dvh:

zien er inderdaad erg mooi uit, en als ze zoals je zegt ook degelijk zijn wil ik ze zeker proberen!
Enig idee waar ik ze best kan kopen? (liefst online, woon in belgie)

Snipe

Bericht door Snipe » 29 apr 2011, 22:45

mrbbs schreef:Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..

Welke alternatieven moet ik achteraan om toch een deftige geklede schoen te hebben?
Als je schoenen scheuren, ga je er niet goed of niet goed genoeg mee om. Kort samengevat: nooit meer dan 1 dag achter elkaar dragen, na het dragen schoenspanners erin, regelmatig poetsen.

Voor wat betreft de kwaliteit geldt ook bij schoenen vaak: duurder is beter. Als je ze behandelt zoals beschreven is dat geen punt, want dan gaan ze 100 jaar mee. Van Bommel is wel aardig, Floris van Bommel iets minder. Magnanni heeft ook geen onaardige kwaliteit, al hebben die schoenen soms een opanca (een zool die iets doorloopt naar de zijkant van de schoen). Dat is op zich geen punt, maar maakt het verzolen niet makkelijker. Als je echt iets goeds wilt hebben, zul je toch naar Crockett & Jones, Greve of Edward Green of zo moeten. Zelf draag ik vaak Santoni, maar dat vind ik eerder mooi dan echt goed gemaakt. (Story of all Italian stuff.)

dvh

Bericht door dvh » 29 apr 2011, 23:07

@mrbbs

Ik heb geen idee, schoenen koop ik enkel live :)
Lijkt me dan ze in een stadscentra wel te krijgen zijn ?

Snipe

Bericht door Snipe » 29 apr 2011, 23:13

Schoenen moet je natuurlijk nooit via internet kopen. Weinig dingen zijn zo vervelend als schoenen die niet perfect passen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2011, 07:53

Snipe schreef:
mrbbs schreef:Heb eigenlijk een vrij brede wreef en schoenen scheuren steeds open aan de zijkant. Tevens verslijt ik veel te snel schoenen om er 200 euro tegenaan te gooien..

Als je schoenen scheuren, ga je er niet goed of niet goed genoeg mee om. Kort samengevat: nooit meer dan 1 dag achter elkaar dragen, na het dragen schoenspanners erin, regelmatig poetsen.

Voor wat betreft de kwaliteit geldt ook bij schoenen vaak: duurder is beter. Als je ze behandelt zoals beschreven is dat geen punt, want dan gaan ze 100 jaar mee. Van Bommel is wel aardig, Floris van Bommel iets minder. Magnanni heeft ook geen onaardige kwaliteit, al hebben die schoenen soms een opanca (een zool die iets doorloopt naar de zijkant van de schoen). Dat is op zich geen punt, maar maakt het verzolen niet makkelijker. Als je echt iets goeds wilt hebben, zul je toch naar Crockett & Jones, Greve of Edward Green of zo moeten. Zelf draag ik vaak Santoni, maar dat vind ik eerder mooi dan echt goed gemaakt. (Story of all Italian stuff.)

Ik heb van Bommels die meer dan 20 jaar oud zijn, zien er uit als nieuw...............nooit schoenspanners gebruikt, wel regelmatig poetsen, sommigen loop ik weken achterelkaar op.....................never nooit problemen. Hoewel ik de indruk krijg dat de huidige van Bommels niet die kwaliteit hebben als die van >20 jaar geleden. Greve`s heb ik ook, idd onverwoestbaar.........
Verder mag niet onvermeld blijven dat de vorm van je voet ( breedte, hoge wreef enz), je lichaamsgewicht en je looppatroon mede bepalen of een schoen snel slijt.
Snipe schreef:Schoenen moet je natuurlijk nooit via internet kopen. Weinig dingen zijn zo vervelend als schoenen die niet perfect passen.

Das niet slim idd, gezien schoenen allerei afwijkingen kunnen vertonen die je IRL kan zien en testen, nog niet gesproken van je eigen voetafwijkingen.......... :lol:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 30 apr 2011, 11:19

Van Bommels had ik eigenlijk blindelings via internet gekocht (omdat ik de schoenen ken en weet welk model me past en niet).
De meest online webwinkels hebben tegenwoordig wel een goede return policy. Verder vind ik geen enkele winkel in België die Magnanni verdeelt. Ik ben haast verplicht om online te kopen of ik moet al een ritje doen van ruim 2u voor schoenen..

Wat verstaan jullie onder het poetsen van een schoen? Maandelijks verzorg ik deze met een soort melk, is dat voldoende? Schoenspanners heb ik nooit gebruikt.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 02 mei 2011, 20:46

Vorig jaar Pantofola's gekocht en die zijn na een ruime zomer zo goed als op, tijd voor frisse schoenen, dus vanmiddag onderstaand paar gekocht:
Afbeelding
Klikbaar

M'n Floris winterschoenen uit bevallen ook erg goed. Materiaalkwaliteit van de schoenen is een heel stuk beter dan de 'normale' Intersport-sneaker.
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 mei 2011, 20:48

Not bad.. En, lopen ze heerlijk?

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 02 mei 2011, 21:01

Xave30 schreef:Not bad.. En, lopen ze heerlijk?
De 'winterschoenen' lopen erg goed ja. Zomerschoenen kan ik zo nog niet zeggen, alleen nog maar in de winkel aan gehad.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 02 mei 2011, 22:48

Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).
Al lopen ze erg fijn, toch moet ik ze niet meer. Teveel geld voor te weinig kwaliteit.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 02 mei 2011, 22:56

Heb die winterschoen hierboven in de lage versie, en die draag ik al twee jaar regelmatig. Is nog steeds niet kapot ofzo, ze zien er niet heel mooi meer uit, maarja... Het is volgens mij gewoon belangrijk dat je afwisselt met schoenen, zodat ze kunnen rusten, dan gaan ze veel langer mee.

Ik heb wel een paar Florisjes met van die leren zolen, die zolen slijten wel snel, maar ik weet niet of die specifiek aan het merk ligt of dat alle schoenen met dit soort zolen hier last van hebben.

atomchris

Bericht door atomchris » 03 mei 2011, 08:25

Schoenen elke 2 weken poetsen,schoenspanners erin en elke dag afwisselen...dat is kort weg hoe je het zou moeten doen.

Het verhaal van schoenen moet je inlopen klopt ook niet echt,een schoen moet goed zitten:dus vanaf dat je hem koopt moet deze lekker zitten,uitlopen doe je bij schoenen die eigenlijk niet(goed)passen.

Greve is wel een top product(niet alle modellen helaas)van bommel is een "handgemaakte" schoen die ver beneden de kwaliteit is van wat van bommel zou moeten zijn(enkele modellen daar gelaten,bleu line ofzo)

Santoni schoenen zijn(het meredeel,vooral die met leren zolen)''betaalbare"top schoenen. Kwaliteit van het bovenleer en onderwerk zijn zeer hoog maakwijze is ook echt binnengenaaid of randgenaaid(vaak echt met de hand) en als je ze goed poets en op de spanner zet gaan ze lang mee.
Borgiolli is nét wat minder van kwaliteit,je/ik zie ook net wat vaker een productie foutje(die zijn heel klein hoor maar ik weet waar ik op moet letten) pasvorm van borgi is wat breder santoni zijn toch wat smaller, vooral de instap en ''achterkant''(het deel wat je hiel omvat)is smal wat voor mij juist fijn is omdat ik smalle hielen heb.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel merken die veul beter zijn,maar dat zie je dan ook aan de prijs. Gaan vaak nog over de prijs van santoni heen dus al gauw een begin prijs van 700 800 eu... :shock:

Ik heb een maat&orthopedisch schoenmakers bedrijf,dus als ik schoenen ga kopen is dat vaak een HEL!ik zie alle foutjes,dus als ik wat zie wat ik mooi vin moet ik het ook gelijk kopen..... 8)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 03 mei 2011, 08:31

mrbbs schreef:Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).
Al lopen ze erg fijn, toch moet ik ze niet meer. Teveel geld voor te weinig kwaliteit.
Ik heb die met die pijl op de zool ook, in een ander kleurtje. Die zijn al aardig los aan het laten aan de zijkant en ik draag ze echt niet dagelijks.... :?

FrankS

Bericht door FrankS » 03 mei 2011, 08:45

mrbbs schreef:Niet verwachten dat je met die Florissen langer gaat doen. Heb er zo'n 10 paar gehad en allen gingen stuk aan de zijkant (misschien ook geholpen door het feit dat ik dus een brede wreef heb).
Mijne zelfs al na een maandje ofzo. Met nog geen enkele schoen gehad... Wellicht is het leer gewoon te slecht genaaid oid.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 03 mei 2011, 16:02

Het spul (Florissen) is kwalitatief blijkbaar niet zo sterk. Ik heb 2 maal een nieuw paar gehad omdat ze continu kapot gingen, en bij de laatste heb ik me er maar bij neer gelegd en andere schoenen gekocht.

Erg zonde, want ze zien er goed uit.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 03 mei 2011, 19:04

Jurjen schreef:Het spul (Florissen) is kwalitatief blijkbaar niet zo sterk. Ik heb 2 maal een nieuw paar gehad omdat ze continu kapot gingen, en bij de laatste heb ik me er maar bij neer gelegd en andere schoenen gekocht.

Erg zonde, want ze zien er goed uit.
Ze zien er goed uit en mooie materiaalkeuze. Alleen falen ze op de één of andere manier met stikken en lijmen.... :bag:

Plaats reactie