Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
levi
Auto: Clio RS 197

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door levi » 26 apr 2011, 15:17

Andre schreef:
Ik zat gisteren even naar de streaming te kijken van de DSC met een stel vrienden. Na GT4 en Clio s etc te hebben gezien zeggen ze. Zitten we nu naar een trackday te kijken of een race. Ik moest er wel om lachen. Het veld van de DSC ligt zo ver uitelkaar dat je de fun factor dus echt uit je raceauto moet halen niet uit het bumper aan bumper racen.

.
Voor 75% procent heb je gelijk, maar als jij en je vrienden naar dezelfde race als mij hebben gekeken, dan hebben jullie na de pitstops een fantastische DSC race gezien, uiteraard zeg ik dit met een JR smile :mrgreen:
Maar dat waren toch leuke gevechten, er waren in de midden moot ook leuke gevechten.

Op de zaterdag waren er her en der ook leuke gevechten, ik kan niet oordelen over de aprisco cup, die heb ik helaas nog niet kunnen zien rijden, maar daar zullen ook vast iets saaiere races tussen zitten?

Erwin

Andre

Bericht door Andre » 26 apr 2011, 16:55

Erwin cupracen is heel anders niet te vergelijken.

Binnen de DSC zijn de rijders en auto s zo verschillend dat inhalen veel makkelijker is dan, wanneer je in auto s rijdt die nagenoeg allemaal hetzelfde zijn.

De DSC is een mooie klasse door zijn gezelligheid vele publiek en de dikke auto s die er rijden. Qua puur hardcore bumper aan bumper racen ronde na ronde is er niet bij. Dat zou ook niet kunnen daar zijn de auto s in mijn beleving ook veel te duur voor. DSC is gewoon een prachtige klasse om het maximale van jezelf en auto te laten zien.

In de Aprisco cup zit ik soms te lachen achter het stuur. Met 3 auto s samen door de bocht in een treintje achter elkaar. Je plekje verdedigen totdat het gewoon niet meer lukt.

Aprisco cup gaat niet over auto s de Aprisco cup gaat over racen.

2fast4you

Bericht door 2fast4you » 26 apr 2011, 18:53

Marc32 schreef:
Hielke schreef:Marc32, welk startnummer had jij dan?
32...:)

Ik zou ook graag willen weten wat het verschil is vwb de VANOS.

Wat ik niet begreep is dat er 1 deelnemer is gedikwalificeerd omdat zijn computer niet conform is. We hebben toch allemaal at random een computer gekregen? Wat heeft hij dan verkeerd gedaan?
het verschil is dat vanos variabele kleptiming heeft en dan heb je 5 nm meer en het begint 500 toeren eerder
maar het gaat ook eerder stuk

Tristan

Re: Aprisco cup Brilliant!!!! [algemeen Aprisco cup topic]

Bericht door Tristan » 27 apr 2011, 09:04

leonard schreef:Wat een gave cup zeg!!!

Op youtube zie ik vaak van die filmpjes wat ik blabla vind met dikke verhalen maar waarbij bij mij altijd het gevoel overheerst dat er niet op het scherpst wordt gereden. Hier word dat wel. Echt een topcup!!

Is er en mogelijkheid om zo'n auto voor een wedstrijd te huren? Zo,ja zijn die wel competatief??
+1.

Lijkt me naast de E30 cup ook eens leuk om een keer een race te rijden met de Aprisco's.

SvB

Bericht door SvB » 27 apr 2011, 09:49

- Off - topic:
Ik heb nog een nieuw universeel oliekoelersetje liggen van Mocall, helemaal compleet.
Prijs 150 euro, ik zal vanavond wel even foto's maken en een draadje aanmaken in het te koop gedeelte.

Point taken,
Zie post hieronder :bag:
Laatst gewijzigd door SvB op 27 apr 2011, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

L@urens

Bericht door L@urens » 27 apr 2011, 09:51

SvB schreef:- Off - topic:
Ik heb nog een nieuw universeel oliekoelersetje liggen van Mocall, helemaal compleet.
Prijs 150 euro, ik zal vanavond wel even foto's maken en een draadje aanmaken in het te koop gedeelte.
Lijkt erg off-topic omdat een universeel kitje niet pas op de E36 M50 ivm vorm oliefilterhuis. ZIe draadje Laurens de Wit.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 apr 2011, 10:55

Denk dat het een hele klus wordt om iemand te vinden die zo'n auto wil verhuren. Het spul is door de groeiende populariteit van de cup roofgoed.

Ik zeg daarom bij tuning van een E36 voor trackdays ook altijd dat je 'm volgens Aprisco specificaties moet opbouwen. Je bent 'm dan later veel makkelijker weer kwijt.

SvB

Bericht door SvB » 27 apr 2011, 11:15

Hielke schreef:Ik zeg daarom bij tuning van een E36 voor trackdays ook altijd dat je 'm volgens Aprisco specificaties moet opbouwen. Je bent 'm dan later veel makkelijker weer kwijt.
Same here, ik had mijn 944 ook volgens de BasicCup specificaties opgebouwd en hij heeft welgeteld 5 dagen te koop gestaan.
Omdat het een schadevrije en origineel NL geleverde 944 was stond de prijs van 11k ook niet ter discussie.

Afbeelding

Reind

Bericht door Reind » 28 apr 2011, 21:46

Wat een hoop leuke reacties op de BMW Apriscocup. Ik rij al wat jaartjes mee in de Cup en vindt het leuk dat er hier op DF zoveel interesse in is (bedankt Andre :thumbup: ).

Omdat dit het algemene Apriscocup topic is wil ik het voor de geïnteresseerde een beetje verrijken met wat relevante informatie.

Kosten:
Inschrijfgeld € 350
Eenmalige bijdragen motorcomputer € 50

Andere eventuele kosten op circuit:
Setje Toyo’s €700
Pitbox: €90

Aprisco Weetjes:
- Het reglement voor 2011is aangescherpt en word streng gecontroleerd;
- De ECU's (motorcomputers) zijn verzegeld en worden tijdens de keuring uitgegeven. Er zijn 2 type computers namelijk: Vanos en Niet-Vanos;
- Het reglement is hier te vinden: http://acnn.nl/userfiles/ACNN%20BMW%20E ... 202011.pdf
- De rijders gaan gemoedelijk met elkaar om en helpen elkaar waar nodig. Wanneer je contact met een andere rijder heb gehad tijdens een race meld je dat gezamenlijk bij de wedstrijdleider;
- De middenmoot rijdt hele andere tijden dan de kopgroep maar hebben ook veel onderlinge strijd;
- Het gemiddeld aantal auto’s aan de start in 2010 was 22. Met 28 inschrijvingen tijdens de eerste race in 2011 is het aantal deelnemers flink gestegen;
- Een BMW Apriscocup auto is gezien de populariteit van de cupwaardevast;
- Er is een banden service die het mogelijk maakt op het circuit banden te kopen en worden dan direct gemonteerd.

Aprisco Weetjes uit eigen ervaring:
- Als je gewend bent voorin een klasse te rijden kun je dat ook met een frisse auto in de Aprsicocup;
- Originele remmenafmeting slijten hard maar met het juiste materiaal houden ze het qua remvermogen prima uit;
- Wanneer je je Toyo’s echt mishandeld kun je er alsnog 2 wedstrijddagen mee rijden;
- Op een racedag verstook je ongeveer 100 liter super plus;
- Versnellingsbakken gaan nooit stuk. Wiellagers, aandrijfassen, diffrubbers, draagarmen etc wel…
- Autosport is duur!! Maar binnen de autosport is de Apriscocup dan wel relatief goedkoop. De kosten van een seizoen voorin racen is volledig afhankelijk van hoe je het aanpak. Heb je een ambulance en trekauto (liefst busje)?, sleutel je veel zelf?, ben je pietje precies?, hou je van gadgets? etc!! Maar met 10K kun je een heel eind komen.
- Bij koopman racing, racing Assen, Caspers track kun je volgens mij wel auto’s huren.
- Je kunt voor een cupauto best veel afstellen;
- Een headsetje is toch wel handig;

En nog een filmpje van een racecollega van de eerste race.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y5mfhM4- ... re=related[/youtube]

Andre

Bericht door Andre » 28 apr 2011, 23:37

Prachtige beelden Reind. Wat was het close racing de eerste paar ronden. Ik kwam die van Renselaar niet voorbij.

Volgende race 30kg ballast erbij. :(

Marc32

Bericht door Marc32 » 29 apr 2011, 08:56

Goeie uitleg Reind! Ik kan het alleen maar beamen!

Ook het filmpje is erg leuk. Ik zie wel dat de camera auto een valse start maakt volgens mij, of niet? Zijn ze daar niet streng op?

L@urens

Bericht door L@urens » 29 apr 2011, 09:00

Marc32 schreef:Goeie uitleg Reind! Ik kan het alleen maar beamen!

Ook het filmpje is erg leuk. Ik zie wel dat de camera auto een valse start maakt volgens mij, of niet? Zijn ze daar niet streng op?
Niet alleen hij :)

Rupie

Bericht door Rupie » 29 apr 2011, 09:24

Lekker circuitje toch dat Assen, helemaal niks mis mee :clap:

Knot

Bericht door Knot » 29 apr 2011, 15:13

Mooi filmpje, lekker clubje in beeld wat los gaaat en mooie opsomming Reind.

Denk alleen dat een hoop mensen het wel willen doen en het in veel gevallen toch een stuk duurder uitpakt.

Luco

Bericht door Luco » 29 apr 2011, 15:17

Knot schreef:Mooi filmpje, lekker clubje in beeld wat los gaaat en mooie opsomming Reind.

Denk alleen dat een hoop mensen het wel willen doen en het in veel gevallen toch een stuk duurder uitpakt.
Ik denk dat Reind het wel redelijk inschat, alleen is het eerste jaar vaak duurder omdat je er dan toch achter komt dat het handig is om bepaalde dingen op voorraad te hebben en soms nog wat speciaal gereedschap en dergelijke.
Maar die 10k is redelijk reeel als jezelf thuis het grootste onderhoud kan doen en af en toe eens goedkoop of gratis hulp krijgt.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2011, 15:21

goede info Reind, thx for sharing 8)

Andre

Bericht door Andre » 02 mei 2011, 13:39

Als je 5 Mei niks te doen hebt. Kom dan even gezellig kijken bij de aprisco cup in Assen.

De eerste race is 11.55 en de 2e race is 15.30. Wij staan ergens achteraan in de pitbox area.

Reind

Bericht door Reind » 02 mei 2011, 16:31

Heb er weer zin in. Oliekoeler inbouwen moet nog net lukken voor donderdag.

He Andre, heb jij geen beelden van race 2?? Zo ja, posten die zooi.

Ga denk ik ook nog wel even een camara erin bouwen. Had zo'n GoPro (geen HD) ding maar die doet het in 1x niet meer :bag: Amerikaanse troep!! Bouw ik er wel weer een normale in.

Andre

Bericht door Andre » 02 mei 2011, 16:40

Ja heb nog wel beelden van race 2. Was er nog niet aan toe gekomen.

Ik heb van de week nog een nieuwe Gopro HD gekocht. Peter en Rene hebben nu ook iedere race een camera. En nu kan ik ook weer naar achteren filmen das nog veel leuker voor de beelden.

Reind

Bericht door Reind » 02 mei 2011, 16:47

Prima, wat kost zo´n HD versie eigenlijk, en waar kan ik die halen?

Hebben jullie de KGtjes er al bij gesleuteld? Mijn auto zat nog op 1335 dus heb nog een buffertje :D

Andre

Bericht door Andre » 02 mei 2011, 17:24

Ik heb allemaal stalen platen op maat laten maken. We kunnen tot 94kg als het nodig is.

Camera kan je bestellen via Coolblue of Vnix je moet wel de rollbar mount erbij bestellen. Camera is geloof ik 340 euro en rollbar mount 39 euro.

Knot

Bericht door Knot » 02 mei 2011, 17:49

Hehe, tot 94kg.. jullie zijn heel wat van plan :)

Andre

Bericht door Andre » 02 mei 2011, 21:10

Denk niet dat het nodig is knot. Met 30kg ballast krijg je het al heel moeilijk veld zit heel dicht bijelkaar.

Reind

Bericht door Reind » 03 mei 2011, 08:59

Als je constant in de kopgroep finished gaat het hard met het strafgewicht. Afgelopen jaar weinig uitgevallen en telkens in de top vijf geeindigd. Dat houdt in dat je in no time op 90kg strafgewicht zit.

Toch viel het me mee hoeveel last ik er van had. De hele topgroep heeft natuurlijk ballast bij zich dus die gaan allemaal een stukje langzamer. En het middenveld rijd meer dan een seconde langzamer waardoor je daar ook geen last van heb.

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 03 mei 2011, 13:47

Reind schreef:Prima, wat kost zo´n HD versie eigenlijk, en waar kan ik die halen?

De mijne komt hier vandaan.
Hier kun je die rollbarmount ook bestellen.

Plaats reactie