Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door HansD » 27 apr 2011, 15:43

Wilders mag alles zeggen omdat links ook constant de bek open heeft
En links mag alles zeggen omdat Wilders continu zijn bek open heeft? Dat gaat lekker opschieten dan. Ja maar hij doet het ook, lekkere schoolpleinredenatie.
Dat is 't punt niet, dat is over en weer....
Eens maar dat moet dan ook voor beide partijen gelden en moet Wilders niet continu de slachtofferrol aannemen.
De uitvreter, terend op de maatschappij. DAAR gaat 't om.
Is dat zo? Ik heb geen idee of die blogger een uitkering heeft.
Mag je trouwens, als je een uitkering hebt, niet je mening uiten of een politiek getint blog schrijven?
Kortom, iedereen mag Wilders rücksichtslos met Hitler vergelijken....ok dan. Wat geirriteerd gebrabbel van Wilders cs.
Ja, net zoals Wilders de vrijheid eist om Mohammed voor alles wat lelijk is uit te mogen maken. Waarom zou dat dan niet wederzijds zijn? Als hij het er niet mee eens is spant hij maar een proces aan, hij heeft inmiddels voldoende ervaring met dat soort processen :wink:
En als ik een k*tmarokkaan een geitennueker noem mag ik bang zijn en word ik vogelvrij verklaard, en zal die o zo peaceful godsdienst korte metten met mij maken....
Je mag bang zijn als je dat doet, moet je zelf weten. Ik denk overigens niet dat er een fatwa wordt uitgesproken over elke NL'er die een marokkaan voor geiteneuker uitmaakt. Of het netjes is om dat te doen is iets anders.
Ik meen me te herinneren dat joop.nl laatst cartoons van Wilders offline heeft gehaald vanwege bedreigingen tot in de privesfeer. Vogelvrij verklaard door rechts? De kogel komt van rechts?
Links en/of de islam heeft niet het alleenrecht op het bedreigen van zaken en/of personen die je onwelwillig zijn. Helaas gebeurt dit door beide kampen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 apr 2011, 15:49

HansD, het gebeurt wereldwijd het meest door moslimfanatici.

Let wel, Wilders en de PVV is een product van ontevredenheid en niet welzijn etc in Nederland/Westerse wereld/samenleving anno nu. Wie wat hoe dat veroorzaakt heeft mag je zelf gaan uitzoeken en weet je in je hart ook wel.

:D

PD power

Bericht door PD power » 27 apr 2011, 19:16

HansD

Verschil is dat Wilder de daadwerkelijke problemen aan de kaak durft te stellen, waardoor hij niet meer normaal over straat kan, de linkse kerk probeert zich te profileren door Wilders persoonlijk te beschadigen, terwijl het bij die uitspraken het nergens over gaat, neem alleen die recht zaak al, puur afleidings aktie om de echte discussie maar niet te hoeven voeren, want we willen alleen maar stemmen, maakt niet uit, dat het niet deugt. gaat totaal niet over het echte probleem, want dat is de extreme moslim cultuur, daarnaast het toenemende parasiterende allochtonen, die dan vervolgens het leven van werkende autochtonen, gaat zitten te verzieken, het echte probeem is wil heel links nederland niet zien.

Het probleem is zo langzamerhand dat de groep parasieten, dermate groot is, dat ze gewoon veel te veel te zeggen krijgen, dit is zeer kwalijk, als dit doorzet zullen mensen die zelf wel wat op poten willen zetten naar andere gebieden trekken, waardoor nederland vanzelf de status krijgt, van de landen waar de meeste inwoners vandaan komen, kan je vertellen dat die combi absoluut niet rooskleurig is.

Dan kun je quoten, inteligent lullen en kletsen wat je wilt maar bovenstaande is gewoon een feit en helaas geen mening.

Dan nog even over een detail, iedereen die de vergelijking wilders/Hitler maakt, moet echt eerst z'n huiswerk eens gaan doen, en zich eens gaan verdiepen in de geschiedenis en dan heel diep gaan schamen.

Nogmaals, elke welwillende allochtoon is wat mij betreft van harte welkom.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 apr 2011, 19:31

bepaalde mensen lijken hun "hoofddoekje" over de oren en ogen te hebben getrokken om niet te kunnen/willen zien/horen :mrgreen:

dat soort tuig gewoon keihard straffen, en dan ook keihard zodat ze het wel uit hun geitenkop laten om het nog eens weer te doen, verneder ze goed en spreek anderen (soortgenoten/soortgelijken) er ook op aan zodat ze meer op elkaar letten en elkaar er op aanwijzen.

ze maken meer kapot dan je lief is, slachtoffers zijn soms hun leven lang "onzeker" of beschadigd...en dat soort figuren worden alleen maar sterker omdat ze toch bijna niet gestraft worden of niet op de "juiste" manier zeg maar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 apr 2011, 19:43

Net op 1 Vandaag………………….onderwijzend personeel (m/v) worden stelselmatig geterroriseerd door middelbare scholieren tokkies ( geen nationaliteit uitgezonderd), waarbij zowel fysiek als mentaal geweld aan de orde van de dag zijn.
Dit wordt vervolgens richting mentoren en directie gebracht die het vervolgens onder het tapijt vegen, bang voor imogaschade en financiële tegenvallers, daarbij het personeel nog een trap nagevend dat ze zich niet moeten aanstellen…………….

Ik heb met open mond zitten kijken, werkelijk ongehoord, wat een broedermoord er in het onderwijs plaatsvindt……………….idd; we gaan naar de haaien en hoe………………..(ik vraag ASAP een paspoort aan, ik wil weg kunnen als de tijd gaat dringen, kan nooit lang meer duren)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 apr 2011, 21:47

Vrijheid van meningsuiting? Waar? Als je PVV stemt ben je tokkie, achterlijk en snap je niets van de maatschappij. En als je probeert op dit forum een rechtse mening te verkondigen is HansD er als de kippen bij om alles te bagetalliseren en per regel die je typt je onderuit te lullen. Gewoon aannemen of een mening respecteren is er niet bij.

Hoezo vrijheid van meningsuiting? :mrgreen:

Wilders mag geen slachtofferrol aannemen? Sorry hoor, iemand die permanent bewaakt moet worden en zijn leven niet zeker is mag van mij een slachtofferrol aannemen. Wat mij betreft heeft Wilders en zijn gezin recht op die titel.

In de ogen van links = rechts "het kwaad". Natuurlijk zit daar een nuance in en natuurlijk zijn er uitzonderingen, die kan je zelf ook invullen.

HansD

Bericht door HansD » 27 apr 2011, 22:14

OK, laat de rechtse kerk hier maar lekker zijn vrije mening uiten dan. Ik zal er even niet meer tussenkomen met al dat vervelende gequote en die afwijkende mening van me. Rant on!!

@romo dat was een behoorlijk dramatische reportage ja.. Vooral de reactie -of het gebrek daaraan- van de schoolbesturen. Helaas geen nieuws voor me met een vader die 30 jaar in het onderwijs heeft gezeten, ik heb de ervaringen over de achteruitgang van het onderwijs uit 1e hand vernomen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 apr 2011, 22:19

@ Hans, ik ben er serieus van geschrokken, van het geweld, en nog meer van het gebrek aan ondersteuning van leidinggevenden aan hun eigen mensen, een dolk in de rug………………dit is echt ongehoord, ik hoop dat de 2e kamer hier op in springt…………

Het is puur anarchisme wat zich daar op alle niveaus afspeelt, triest, dat is het……………..

GTRene

Bericht door GTRene » 27 apr 2011, 22:39

verhaal Romo, inderdaad triest, diep triest, de mensen die juist onze nwe jeugd/ouders moeten opvoeden/opleiden/begelijden/sturen hebben alle hulp/steun/support nodig (als ze correct zijn natuurlijk)
daar op en rond die leeftijden kun je nog wat bereiken lijkt me, daar hebben we allen profeit van, zelfs die jeugd als ze het inzicht e.d. hebben/krijgen.

EG

Bericht door EG » 28 apr 2011, 03:54

Je mag me wel "je" noemen, daar ligt het hele probleem tegenwoordig. Dat hele lulverhaal over allochtonen is bullshit. Onze maatschappij verhard en daarbij verliezen we steeds meer respect voor elkaar. Wat is er mis mee om een leraar U te noemen?

De leerling moet weten wie de baas is in de klas. En dat zijn geen relmocros of kuttokkies. Dat, jongens en meisjes, is het hele probleem in dit land. In andere landen hebben kinderen nog respect voor leraren en is het nog een beroep van aanzien. In Nederland kan je beter vuilnisman worden.

JP

Bericht door JP » 28 apr 2011, 06:52

In Nederland kan je beter vuilnisman worden

:hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2011, 08:29

EG schreef:Je mag me wel "je" noemen, daar ligt het hele probleem tegenwoordig. Dat hele lulverhaal over allochtonen is bullshit. Onze maatschappij verhard en daarbij verliezen we steeds meer respect voor elkaar. Wat is er mis mee om een leraar U te noemen?

De leerling moet weten wie de baas is in de klas. En dat zijn geen relmocros of kuttokkies. Dat, jongens en meisjes, is het hele probleem in dit land. In andere landen hebben kinderen nog respect voor leraren en is het nog een beroep van aanzien. In Nederland kan je beter vuilnisman worden.
EG heeft een goed punt, dáármee 100% eens, in de basis moet er discipline zijn.

Elise

Bericht door Elise » 28 apr 2011, 08:45

EG schreef:Je mag me wel "je" noemen, daar ligt het hele probleem tegenwoordig. Dat hele lulverhaal over allochtonen is bullshit. Onze maatschappij verhard en daarbij verliezen we steeds meer respect voor elkaar. Wat is er mis mee om een leraar U te noemen?

Ben het met je eens dat de leerling moet weten wie de baas is in de klas, maar de oorzaak van dat probleem ligt niet bij de school maar thuis......en dat probleem heet opvoeding.

Respect voor leraren is er niet, maar ook niet voor ouders, ouderen in het algemeen, de politie, brandweer en noem maar op. Sterker nog, de huidige generatie is dermate mondig dat men de dokter wel even wil vertellen wat men mankeert en wat hij moet voorschrijven :bag:

Elise

Bericht door Elise » 28 apr 2011, 08:57

HansD schreef:OK, laat de rechtse kerk hier maar lekker zijn vrije mening uiten dan. Ik zal er even niet meer tussenkomen met al dat vervelende gequote en die afwijkende mening van me. Rant on!!
Wat een rare uitspraak voor iemand die beweert aan de rechterkant te zitten :sealed:
HansD schreef:aanvulling: ik vind mezelf overigens in het politieke midden zitten aan de rechterkant. Een progressieve VVD'er/rechtse D'66'er dus :wink: .
Ik heb de indruk dat je het verschil tussen links en rechts niet weet :bag:

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2011, 09:18

Robin schreef:

Ook mee eens.
Vroeger moesten we de leraren en leraressen met U, Meneer of Mevrouw aanspreken.
Het is bergafwaarts gegaan toen men ze bij de voornaam mocht aanspreken.
Fuck Off, bij de voornaam, het zijn je vriendjes niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 apr 2011, 09:29

Robin schreef:

Onzin. Ik ken genoeg voorbeelden van leraren waar u en meneer tegen wordt gezegd, maar die niks te vertellen hebben in hun eigen klaslokaal. Andersom ken ik voorbeelden van leraren waar je en jij tegen wordt gezegd, maar waar Discipline met een Hoofdletter geschreven wordt. Het probleem zit niet alleen bij die kinderen, die zitten immers voor je neus om wat te leren. Als je dat als leraar niet doet of de kantjes eraf loopt wordt het een puinhoop. Is altijd zo geweest, zal altijd zo zijn. Duidelijke regels, consequent zijn, maar ook geduldig en betrokken, dat is de gouden formule voor een leraar, en of ze dan u of je tegen je zeggen maakt niks uit.

Tom

Bericht door Tom » 28 apr 2011, 09:42

Elise schreef:
Respect voor leraren is er niet, maar ook niet voor ouders, ouderen in het algemeen, de politie, brandweer en noem maar op. Sterker nog, de huidige generatie is dermate mondig dat men de dokter wel even wil vertellen wat men mankeert en wat hij moet voorschrijven :bag:
Inderdaad of ambulancepersoneel die ze hun werk niet laten uitvoeren.

Rupie

Bericht door Rupie » 28 apr 2011, 10:07

Zullen we hier het draadje van maken, verbeter Nederland, begin bij jezelf? Ik zie de goede voorbeelden graag komen. :popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2011, 10:14

Ruben schreef:Zullen we hier het draadje van maken, verbeter Nederland, begin bij jezelf? Ik zie de goede voorbeelden graag komen. :popcorn:

Op zich heb je natuurlijk gelijk, probleem alleen is dat als er om je heen van alles verhard, het dan moeilijk is om je toch aan de normen of waarden te houden.

voorbeeld:
Ik ben heel erg van: afspraak is afspraak en wat je zegt moet je ook doen.
Maar ik betrap me er wel eens op dat ik tegenwoordig wel eens denk, ja daaaaaaag dat heb ik wel gezegd, maar jij komt je afspraken ook niet na, dus waarom zou ik dan wel, snap je.

Zelfde als met op tijd komen, ik heb echt een pesthekel aan te laat komen, als er een vergadering is, is de helft gewoon meer dan 5 min te laat.
Dan denk ik wel eens, waarom zou ik uberhaupt nog de moeite nemen om op tijd te komen, het heeft toch geen zin.

Maar daarmee wakker je het natuurlijk alleen maar aan dat het nog verder verslechterd.

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2011, 10:59

Snipe schreef:
Robin schreef:

Onzin. Ik ken genoeg voorbeelden van leraren waar u en meneer tegen wordt gezegd, maar die niks te vertellen hebben in hun eigen klaslokaal. Andersom ken ik voorbeelden van leraren waar je en jij tegen wordt gezegd, maar waar Discipline met een Hoofdletter geschreven wordt. Het probleem zit niet alleen bij die kinderen, die zitten immers voor je neus om wat te leren. Als je dat als leraar niet doet of de kantjes eraf loopt wordt het een puinhoop. Is altijd zo geweest, zal altijd zo zijn. Duidelijke regels, consequent zijn, maar ook geduldig en betrokken, dat is de gouden formule voor een leraar, en of ze dan u of je tegen je zeggen maakt niks uit.
Ik weet uit ervaring (en dat ik toevallig 4 ooms en 1 tante heb die leraar zijn/waren, incl mijn grootmoeder rip) dat 't dus ergens in 't midden ligt en verre van onzin is, discipline riep ik. Dat zeg je zelf ook Perry.
Wat ikm wél zie is dat heel veel leraren niet voor leraar in de wieg gelegd zijn. Ze kunnen gewoon geen orde houden etc. Dus we zijn 't wel eens min of meer, maar ik pleit meer meer hierarchie en U en weten wie je voor je hebt, in alle takken. Maar naoorlogs Nederland heeft na 100den jaren slavernijgedrag dat laten varen en de je-en jij-allemaal-op-1-niveau maatschappij viert hoogtij....

bbeetje offtopic maar gelinked: Huurders hebben meer te vertellen dan verhuurders a\t the end of the day en personeel heeft vaak meer te vertellen dan de baas zelf, wettelijk geregeld........

Nederland ten voeten uit....

Snipe

Bericht door Snipe » 28 apr 2011, 11:18

Robin schreef:Ik weet uit ervaring (en dat ik toevallig 4 ooms en 1 tante heb die leraar zijn/waren, incl mijn grootmoeder rip) dat 't dus ergens in 't midden ligt en verre van onzin is, discipline riep ik. Dat zeg je zelf ook Perry.
Wat ikm wél zie is dat heel veel leraren niet voor leraar in de wieg gelegd zijn. Ze kunnen gewoon geen orde houden etc. Dus we zijn 't wel eens min of meer, maar ik pleit meer meer hierarchie en U en weten wie je voor je hebt, in alle takken. Maar naoorlogs Nederland heeft na 100den jaren slavernijgedrag dat laten varen en de je-en jij-allemaal-op-1-niveau maatschappij viert hoogtij....
Wat ik u bedoelde uit te leggen is dat het probleem niet morgen opgelost zal zijn als we vandaag stoppen met jij tegen leraren te zeggen. Het probleem ligt eerder bij de leraren dan bij de leerlingen. Ik zag laatst nog een stukje uit Buitenhof van een paar jaar terug; een lerares Nederlands die klaagde dat het niveau van de eindexamenkandidaten zo laag lag. 'Wat heeft u dan gedaan in die vijf of zes jaar ervoor,' vraag ik me dan af. Maar dat probleem erkent u zelf ook al.
Robin schreef:en dat ik toevallig 4 ooms en 1 tante heb die leraar zijn/waren, incl mijn grootmoeder
U zult vast iets anders bedoelen, maar de familieverhoudingen komen hier wat merkwaardig over.

Robin

Bericht door Robin » 28 apr 2011, 11:29

:bag: ROFL, dat stond een beetje vreemd, maar kortom eens, en dat zei ik: sommige leraren zijn niet in de wieg gelegd om leraar te zijn. Het probleem ligt inderdaad vooral dáár.

Elise

Bericht door Elise » 28 apr 2011, 11:35

Robin schreef:Wat ikm wél zie is dat heel veel leraren niet voor leraar in de wieg gelegd zijn. Ze kunnen gewoon geen orde houden etc.
Dat iemand niet geschikt is voor een functie / beroep zie je overal.

En dat iemand goed orde kan houden wil nog weer niet zeggen dat het een goede leraar is.....
Daarnaast ben ik ook van mening dat orde houden een stuk lastiger is tegenwoordig.
Vroeger (jaja, uit de oude doos) moest ik mijn mond houden als volwassenen een gesprek voerden, er even tussendoor blaten was er niet bij.
Als je tegenwoordig in gesprek bent met pappa of mamma en één van hun kinderen lult er tussendoor krijgt dat kind direct de volle aandacht.........

GTRene

Bericht door GTRene » 28 apr 2011, 11:37

eigenlijk zou het zo moeten zijn dat er meer respect over en weer zou moeten zijn en door hebben dat zij er voor jou zitten (er vanuit gaande dat ze het goede met je voor hebben)
vind ook dat dat soort lieden als leraren e.d. beter beschermt moeten worden en dat er duidelijk opgetreden moet worden tegen lieden die ontsporen in de klassen bv...op tijd ingrijpen en in de kiem smoren desnoods met bijhulp van buitenaf en die onrustveroorzakers een snelcursus besef geven en op de juiste manier proberen te benaderen zodat er meer respect over en weer is.

Elise

Bericht door Elise » 28 apr 2011, 11:37

Snipe schreef:Het probleem ligt eerder bij de leraren dan bij de leerlingen.
Kun je dat uitleggen / onderbouwen?
Want ik ben van mening dat het juist omgedraaid is :bag:

Plaats reactie