1989 BMW E30 M3 Cecotto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RonH

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door RonH » 14 apr 2011, 23:14

Jammer van de Cecotto, toch is 993 een mooie opvolger.

Nog plannen als andere velgen? Of laat je hem lekker zoals ie is? :wink:

Alexanderr

Bericht door Alexanderr » 21 apr 2011, 20:46

Bedankt voor de felicitaties!!

Youp schreef:Mooi ding man, ik heb altijd al een zwak gehad voor de 993! :D
Ik ben indertijd als negenjarige naar de presentatie geweest en ik vond het een hondslelijke auto ... :mrgreen: met de jaren ben ik het model eigenlijk vergeten en pas bij de lancering van de 997 ben ik de 993 terug beginnen apprecieren.
Als ik nu een 'S' zie rijden moet ik wel even de andere kant op kijken ... maar ik vind een gewone toch ook al niet mis :)

Wat mij vooral zo bevalt nu is het rijden ... :love: gaat echt hàrd vooruit, rijdt strak, klinkt goed, schakelt haarscherp, ... Alles wat ik nodig heb.
Enige nadeel vind ik een beetje de looks; ben wel absolute fan van de 993 maar in vergelijking met de M3 mis ik een beetje dat 'in your face' gehalte :)
RonH schreef:Jammer van de Cecotto, toch is 993 een mooie opvolger.

Nog plannen als andere velgen? Of laat je hem lekker zoals ie is? :wink:
Zie hierboven, ik vind het ook deels jammer ... maar ja :D

Ik heb nog een stel Cups liggen maar ben er geen liefhebber van. 18" Turbo kan volgens sommigen niet, ik vind het perfect staan :)

Todo momenteel:
- gekleurde Porsche-schildjes in de velgen
- voorbumper herlakken (vorige eigenaar heeft er een sticker op gekleefd en terug van getrokken, idioot :roll: :mrgreen: ) en kleine stickernummerplaat monteren
- nieuwe voorruit (zit een ster in, en er zijn wat blaasjes rond aan de bestuurderskant

En hij moet wat luider :) Nu met de RUF uitlaat is het schitterend bij koudstart, en bij vollast vanaf 5000 toeren ... maar 'k mis het oorverdovend geluid van mijn E30 een beetje :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 apr 2011, 23:49

Toen ik in 98 als studentje bij de grote VAG dealer hier in het Noorden kwam te werken stond er altijd een antraciet kleurige 97-er 993 op een mooi plekje in de showroom. DE auto van de baas was dat. Helaas heb ik er ooit maar een paar meter mee kunnen rijden maar dat was zijn lieveling. Als ie gewassen werd dan mocht er niet eens een borstel overheen vanwege krasjes in de lak. Gewoon zeep en hoge druk, zeep en hoge druk enz. enz. totdat ie schoon was :lol: Ondanks dat daarna er nog een 996 cabrio, Morgan Aero, 575 Maranello bijkwamen bleef het z'n lievelings wagen.

Vandaag de dag weet ik het kenteken nog uit mijn hoofd :wink: En nog steeds in bezit :thumbup:

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 22 apr 2011, 14:45

Dat zijn de echte liefhebbers! :thumbup:

RUF uitlaat?
Laat eens wat horen :)

Tim R

Bericht door Tim R » 24 apr 2011, 12:39

Precies! ik ben heel erg benieuwd - erg mooie opvolger iig.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 27 apr 2011, 07:57

Alexanderr schreef:Bedankt voor de felicitaties!!

Youp schreef:Mooi ding man, ik heb altijd al een zwak gehad voor de 993! :D
Ik ben indertijd als negenjarige naar de presentatie geweest en ik vond het een hondslelijke auto ... :mrgreen: met de jaren ben ik het model eigenlijk vergeten en pas bij de lancering van de 997 ben ik de 993 terug beginnen apprecieren.
Als ik nu een 'S' zie rijden moet ik wel even de andere kant op kijken ... maar ik vind een gewone toch ook al niet mis :)
Dat zelfde heb ik met de Z3 (M) Coupe. 8)

Plaats reactie