BMW E30 325i Racer
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
2 ex-Albert auto's gebroederlijk naast elkaar bij de keuring op Spa.

De sticker die op z'n kop ligt is een geintje van Peter: Zo kan die zijn bedrijfsnaam goed zien als ik op mijn kop in Eau Rouge lig
De auto staat wel vaker naast bekenden. Hier de state of art 550 spyder waarmee Ben Pon en Gijs van Lennep gaan rijden.

Maar onze auto is natuurlijk veel belangrijker om aan te werken:

De sticker die op z'n kop ligt is een geintje van Peter: Zo kan die zijn bedrijfsnaam goed zien als ik op mijn kop in Eau Rouge lig

De auto staat wel vaker naast bekenden. Hier de state of art 550 spyder waarmee Ben Pon en Gijs van Lennep gaan rijden.
Maar onze auto is natuurlijk veel belangrijker om aan te werken:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 24 okt 2012, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Als je het over schitterende 325's hebt, dan is dit mijn favoriet. Prachtige paintjob (ook weer door Peter).
[img:640:480]http://img224.imageshack.us/img224/2020 ... 002we9.jpg[/img]
Deze auto van Pieter heeft een enkel pijpje achter, waardoor de auto veel liever lijkt dan hij is. 8)
[img:640:480]http://img224.imageshack.us/img224/2020 ... 002we9.jpg[/img]
Deze auto van Pieter heeft een enkel pijpje achter, waardoor de auto veel liever lijkt dan hij is. 8)
- Dennis Cavallino
Dit zijn de velgen van onze nieuwe sponsor, OZ Racing, met de splinternieuw Toyo's R888. Daarachter zie je de nieuw remmen.
[img:840:560]http://img388.imageshack.us/img388/7461/ozracingtn1.jpg[/img]
[img:840:560]http://img388.imageshack.us/img388/7461/ozracingtn1.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
Na de laatste rit, bijna een half jaar geleden alweer was het starten lopen, zoals altijd! Wat een superauto blijft het toch.
Komende week ga ik even flink klussen om de auto APK proof te krijgen. Dan komt 'ie weer op kenteken. Dat stilstaan is niet echt best voor de auto, dus gaan we er gewoon af en toe mee rijden (o.a. naar trackdays e.d.). Denk dat dat beter is voor de auto. En leuker voor ons zelf!
Ook wil ik de paintjob op orde maken. Net zoals Jordy en ik bij de V360 ooit deden. Schuren, en koewasten maar!!
Komende week ga ik even flink klussen om de auto APK proof te krijgen. Dan komt 'ie weer op kenteken. Dat stilstaan is niet echt best voor de auto, dus gaan we er gewoon af en toe mee rijden (o.a. naar trackdays e.d.). Denk dat dat beter is voor de auto. En leuker voor ons zelf!
Ook wil ik de paintjob op orde maken. Net zoals Jordy en ik bij de V360 ooit deden. Schuren, en koewasten maar!!

- Sjef
Lijkt me ook beter als je de auto wat meer rijdend houdt dennis. Ik ben er ook geen liefhebber van dat een auto een paar keer per jaar naar buiten moet en dan ff warmrijden en weer vol gassen.
De mijne word misschien deze week de kooi al ingelast. Alles is eruit maar moet de bodem nog even ontdoen van dat lijmresten spul en die zwarte plaatjes. Schijnt een enorm kutkarwei te zijn. Tips iemand?
De mijne word misschien deze week de kooi al ingelast. Alles is eruit maar moet de bodem nog even ontdoen van dat lijmresten spul en die zwarte plaatjes. Schijnt een enorm kutkarwei te zijn. Tips iemand?
- Dennis Cavallino
- Sjef
Bedankt voor de tip, ging er redelijk goed uit. Ene stuk makkelijker dan het andere.
De kooi word gelast door een kennis hier in de buurt. Doet voor zn werk en hobby lassen en bouwt volledige chassis's op. Heb er dus wel vertrouwen in. Gecertificeerde cel van OMP hebben we vanavond bijna volledig als proef al in de auto gehad, dit weekend komt ie er waarschijnlijk in. Hou je op de hoogte.
ps: wassen? een e30 MOET vies zijn, anders toch minimaal de achterkant
De kooi word gelast door een kennis hier in de buurt. Doet voor zn werk en hobby lassen en bouwt volledige chassis's op. Heb er dus wel vertrouwen in. Gecertificeerde cel van OMP hebben we vanavond bijna volledig als proef al in de auto gehad, dit weekend komt ie er waarschijnlijk in. Hou je op de hoogte.
ps: wassen? een e30 MOET vies zijn, anders toch minimaal de achterkant

- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
We hebben een E30 M3 voorspoiler gekocht. Mag officieel niet in de cup, maar was goedkoper dan goede M-tech voorspoiler. Vanavond haal ik hem op. Zal binnenkort even foto's maken. Moet nog gespoten worden, maar ik pak waarschijnlijk meteen de hele auto mee.
Tevens via Guido het 4.27 diff gekocht. Dit is wel extreem kort, maar ideaal voor Zolder bijvoorbeeld. Op Zandvoort zouden we flinke Ik twijfel heel sterk of ik het diff vast laat lassen of op zoek ga naar een sper die ik in kan bouwen.
Ons 'normale' sper is een 3.73 en dat is erg lang voor racen, maar ideaal als we ooit eens willen/kunnen racen op de Nurburgring. Dus zonde om die te slopen.
Tevens via Guido het 4.27 diff gekocht. Dit is wel extreem kort, maar ideaal voor Zolder bijvoorbeeld. Op Zandvoort zouden we flinke Ik twijfel heel sterk of ik het diff vast laat lassen of op zoek ga naar een sper die ik in kan bouwen.
Ons 'normale' sper is een 3.73 en dat is erg lang voor racen, maar ideaal als we ooit eens willen/kunnen racen op de Nurburgring. Dus zonde om die te slopen.
- Dennis Cavallino
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Dat ligt een beetje aan het budget
Is wel een heel mooi setje en Remmo en Peter rijden daarmee vooraan in de E30 cup, dus waarom zou ik dan AST nemen, dat marginaal goedkoper is, wel heel goede prestaties geeft, maar waar ik een beetje twijfel qua rondetijden en kwaliteit. Het mooiste zou zijn om allebei de sets een keer zelf uit te proberen, maar gezien ons beperkte budget liever in 1 keer goed.

Is wel een heel mooi setje en Remmo en Peter rijden daarmee vooraan in de E30 cup, dus waarom zou ik dan AST nemen, dat marginaal goedkoper is, wel heel goede prestaties geeft, maar waar ik een beetje twijfel qua rondetijden en kwaliteit. Het mooiste zou zijn om allebei de sets een keer zelf uit te proberen, maar gezien ons beperkte budget liever in 1 keer goed.
- Dennis Cavallino
Dempers zijn vrije keuze (zij kiezen Bilstein), veren zijn bepalend voor deze set, die zijn hetzelfde voor alle E30's die zij prepareren. Daarnaast camberplates van Remmo. Hij bouwt alles om op de 51mm poten. Dat doet AST ook trouwens, alleen AST gebruikt eigen veren en dempers.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 26 feb 2007, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Ow zo, bestaande veren (merk ben ik even kwijt) en dempers (eigen keuze). Op basis van de door jezelf aangeleverde 51mm poten bakt ie dan een knap onderstel.
Jullie hebben zijn camberplates zie ik en niet het volledige onderstel? wanneer wordt er gereden met de H&R set? Ben wel benieuwd naar de bevindingen.
Jullie hebben zijn camberplates zie ik en niet het volledige onderstel? wanneer wordt er gereden met de H&R set? Ben wel benieuwd naar de bevindingen.
- Damir Vukovic
Juist de afstemming van de dempers op de veren, arb's, afgeveerde en onafgeveerde massa is wat een goed onderstel maakt. De kwaliteit van de gebruikte dempers is absoluut kritiek. Een willekeurige demper icm met een setje veren en camberplates lijkt mij een 13 in een dozijn setup. Ik denk dat je een grote fout maakt als je denkt een winnende setup te kopen zonder ook de gebruikte dempers 1 op 1 over te nemen.
- Tom V
Ergens in Maart hopen we te kunnen rijden met de BMW. Weinig tijd houdt het project een beetje tegen. We hebben wel het idee dat de veren wat slap zullen zijn maar dit kan je natuurlijk pas echt zeggen als je ermee gereden hebt.Dennis Cavallino schreef:Ow zo, bestaande veren (merk ben ik even kwijt) en dempers (eigen keuze). Op basis van de door jezelf aangeleverde 51mm poten bakt ie dan een knap onderstel.
Is het Niezen onderstel rondom coilover?