1973 BMW 2002 tracktool project

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door siegerdehaan89 » 19 apr 2011, 23:32

SUPERVET!!!!!!!

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door 2000USA » 20 apr 2011, 10:43

Supergaaf om te lezen, lijkt me heerlijk om die skills, ruimte en kennis te hebben! :thumbup:

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Mnrk » 20 apr 2011, 11:14

Al plannen om dit jaar ermee het circuit op te gaan (met DF bijvoorbeeld?)...?
Als het kan zou ik graaaag eens een rondje mee willen rijden! :df:

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 20 apr 2011, 20:19

Ja, ik ben zeker van plan om er dit jaar weer het circuit mee op te gaan.. daar doe ik al die moeite ook voor :D
Hoewel ik er nog nooit aan heb meegedaan wil ik weleens een DF trackday gaan doen, op Spa of Zolder bijvoorbeeld want die ken ik nog niet. En mocht het dan zo uitkomen, dan ben je uiteraard welkom op de hotseat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Mnrk » 20 apr 2011, 21:09

HeinJ schreef:Ja, ik ben zeker van plan om er dit jaar weer het circuit mee op te gaan.. daar doe ik al die moeite ook voor :D
Hoewel ik er nog nooit aan heb meegedaan wil ik weleens een DF trackday gaan doen, op Spa of Zolder bijvoorbeeld want die ken ik nog niet. En mocht het dan zo uitkomen, dan ben je uiteraard welkom op de hotseat :mrgreen:
Jippie! :banaan:

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 24 apr 2011, 23:56

En ik ben weer lekker verder gegaan deze week. Aan het einde van de vorige update stond al een beginnetje voor het inlaatspruitstuk.. en daar ga ik even verder op borduren :P

Afbeelding

Daar komt dus de Weber aan te hangen. Even zo vastgeprikt zodat ik wat makkelijker die rechter bocht aan kon laten sluiten op de rest.

Afbeelding

Daarna het zaakje vastgeschroefd aan de carb, om zo te voorkomen dat de plaat kromtrekt tijdens het lassen. En daarna is alles mooi volgerupst!

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, het is wel even opletten waar al die lasspetters naartoe vliegen.. toen ik weer wat mallen wou knippen bleek de schaar opeens stuk te zijn :P

Afbeelding

Die knipmalletjes waren bedoeld voor de stukken om de pijp op de compressor mee af te dichten;

Afbeelding

En ondertussen kwam de postbode weer eens langs ('hallo meneer daar zijn we weer!') met een pakketje van Biesheuvel. Daarin zaten wat aansluitnippels, een olietemperatuur en turbodrukmeter. Jammer genoeg geen 16mm nippels, die hadden ze niet op voorraad. En laat ik die nou net nodig hebben voor de vacuumslang van de rembekrachtiger.. achja, daar verzin ik later wel wat op.

Afbeelding

Daarna de twee spruitstukdelen samengevoegd. En toen had ik een Weber aan m'n compressor hangen!

Afbeelding

Vervolgens werd het tijd voor het inlaatgedeelte tussen compressor en cilinderkop. Er begon langzaam maar zeker wat te groeien..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het cilinderkopdeel uit 38mm buizen bestaat en het compressordeel uit 45mm dingen was er een verloopstukje nodig. Die heb ik uit een 90 graden lasbocht geslepen en gebogen.. echt een uitkomst, die lasbochten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens was het weer tijd om te plaatwerken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik dit inlaatdeel weer losgeslepen bij de compressor, en op een andere losse cilinderkop geschroefd. Dit om de onderkant van het spruitstuk ook dicht te kunnen plaatwerken zonder dat alles krom trekt.

Afbeelding

Afbeelding

En toen kon het weer terug :P

Afbeelding

Het allerallerallerlaatste plaatje kon er daarna tussen gelast worden.. eindelijk was ie helemaal dicht!

Afbeelding

Het begint steeds meer op zo'n moderne motorruimtevulmotor te lijken :D

Afbeelding

Daarna was het tijd voor kleine dingetjes die heel veel tijd kosten, zoals dit tonvormige gaskabelhoudertje dat ik uit een stukje pijp heb zitten vijlen.. maar het werkt wel en daar gaat het om!

Afbeelding

Vervolgens een gaskabelhouder erbij gelast..

Afbeelding

..en een aansluitnippel voor de turbodrukmeter erbij (nippel van Biesheuvel). Ik had alleen nog steeds geen 16mm nippel voor die stomme vacuumslang. Gelukkig vond ik in mijn kist-met-brommertroep nog een mooie zuigerpen met precies de juiste afmetingen, dus na het vastlassen daarvan slijt die nu z'n leven als vacuumslangnippel :D

En dat betekende ook dat het inlaatspruitstuk gereed was. En dus ook dat alles weer uit mekaar gesloopt kon worden, om gespoten te worden en daarna op een goed functionerend blok gezet te worden (het met het opbouwen gebruikte blok heeft kapotte drijfstanglagers) :P

Het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Stiekem ben ik er heel erg trots op, vijf jaar geleden zou ik het niet eens aangedurfd hebben om aan zoiets te beginnen.. toch best leerzaam die ouwe hokken! (en leren zal ik, of ik het nou wil of niet :P)

Afijn, na het uit mekaar sleutelen was het tijd voor de afwerking met wat mooie laagjes verf!

Afbeelding

Afbeelding

In een vlaag van inspiratie besloot ik eens wat leuks te doen met die al een paar jaar rondslingerende spuitbus inka-oranje :P

Afbeelding

De volgende dag was alles droog, dus.. inbouwen! Even gauw de garage geveegd en hup naar binnen met die 02.
M'n broertje (van twee meter) kwam er bij kijken en besloot om ook een handje te gaan helpen, altijd gezellig!

Afbeelding

Toen was het begerenswaardig speelgoed, nu niet veel meer dan rommel die eraf moest.. :P

Afbeelding

Het compressorframe bleek perfect te passen. Nouja, op een irritante knobbel in het blok na, waarvoor ik een stukje uit het frame moest slijpen. Die knobbel zat niet in het andere blok waar ik het op heb opgebouwd.. wie bedenkt nou zoiets?
En wat ik al vreesde was dat de accubak gekortwiekt moest worden, en dat bleek te kloppen. Bij een tii zit die dynamo daar ook, geen idee hoe ze het bij dat model hebben gedaan maar hier past ie dus niet onder. En nee, de dynamo kan niet lager omdat dat ding anders tegen de stabilisator aan komt :P

Afbeelding

Het echte Hollandse spanrolplaatje!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd voor het moment supreme: de compressor kon op zijn plek gezet worden!
(alhoewel: na de tweede poging.. er moest een stukje van de as worden geslepen omdat ie toch wel eng dicht bij de radiateur zat. Wat ik ook al van tevoren vreesde. Zolang het maar net wel past!)

Afbeelding

Maar het mooiste moment was toch wel toen het inlaatspruitstuk erop kwam.. de motorruimte was dan ook meteen gevuld 8)

Afbeelding

Tot slot de Weber erop en daarna alles aangesloten..

Afbeelding

Dus.

Tijd om te starten. En dat deed-ie! Het had een ochtendhumeur, maar hij liep! :W



Het loopt nog erg arm (ik kan amper halfgas geven voor 't smoort), maar ik heb er al een klein testritje mee gedaan. De compressor levert keurig 0,5-0,6 bar overdruk, precies zoals berekend. Het wordt (nog) niet te warm. En het ding reageert uiterst giftig op het gas (nog giftiger dan de motorfietscarbs) en gaat nu al behoorlijk hard! Zeer veelbelovend dus 8)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Joopieboy » 25 apr 2011, 13:22

Dit is echt heel gaaf, knap werk zeg! 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door GTRene » 25 apr 2011, 13:51

whaha, gaaf zeg zo je eigen spullen maken :clap:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2054
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door TurboClouseau » 25 apr 2011, 15:33

SU-PER!!!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28408
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Martijn_bmw » 25 apr 2011, 19:04

super gaaf en stoer gemaakt!!!

maar zit de weber nou voor de compressor en wordt het lucht/brandstof mengsel door de compressor heen op druk gebracht??

zo'n compressor zou ik ook wel in mijn 318i willen hebben, meer power en eens wat anders dan een 6 cilinder 8)

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 25 apr 2011, 20:08

De lucht wordt inderdaad door de carburateur heen in de compressor gezogen, en daarna pas op druk gebracht. In principe is het beter om de carb na de compressor te plaatsen, maar dan moet je ervoor zorgen dat de druk in de vlotterkamer van de carb even hoog is als die die de compressor levert.. anders gaat die bellen blazen in de benzinetank :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door GTRene » 25 apr 2011, 21:39

krijgt ie niet en vreemd mengsel zo?
de brandstof nevel gaat dan samen met de lucht door de compressor?
heeft dat op den duur geen neven effecten?

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 25 apr 2011, 21:44

Nee hoor, een compressor kan dat prima hebben en het mengsel verandert niet. Het principe is vaker toegepast, vooral bij oude Amerikanen met dito V8 en gigantische supercharger erop :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Petrolhead Tom » 25 apr 2011, 23:19

Echt een super gave update van een al heel gaaf project. :thumbup: :love:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28408
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Martijn_bmw » 26 apr 2011, 08:36

ook duidelijk :)

ik had idd verwacht dat dat problemen zou opleveren weer wat geleerd 8)

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Tim R » 26 apr 2011, 17:31

Echt gaaf project zo. Hoop alleen wel dat dit ook allemaal heel blijft op het circuit.

a90
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door a90 » 26 apr 2011, 21:38

Wat een geweldig verhaal om te lezen dit, prachtig om te zien.

Hoe is het met de Kreidler afgelopen ? ik zie hem soms op de foto staan met een laken erop

Gebruikersavatar
Jelte Jongsma
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:59

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Jelte Jongsma » 26 apr 2011, 23:58

Super! Met de carb voor de compressor heb je zelfs meer rendement omdat de benzineneerslaat op de tandwielen wat voor een betere afdichting zorgt. Ben het niet tegen gekomen; wat voor compressor is het?

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 27 apr 2011, 08:35

Zo had ik het nog niet bekeken Jelte, dat is inderdaad een mooi voordeel! Ik heb het vooral op deze manier gedaan om het simpel te houden.. en omdat ik het extra werk niet vond opwegen tegen het voordeel dat je minder kans hebt op een grote backfire.

Die kreidler heb ik overigens nog steeds. De laatste paar weken stond ie echter overdag buiten omdat ik in dat tuinhuisje aan het lassen was.. Niet dat ik er veel mee doe, ik rij er 3x per jaar op oid, als het eens mooi weer is. Maar verkopen wil ik ook niet, dat vind ik weer zonde :)

ErikS
Berichten: 18923
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door ErikS » 27 apr 2011, 09:03

Haha, Te vet!

Hij klinkt ook érg goed trouwens..... erg racy! :thumbup:

Nu snel afstellen en dan wil ik wel eens rijdende filmpjes zien! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Youp » 28 apr 2011, 09:55

Geweldig!

Ik zou overigens ook wel wat meer van jou metaalbewerkings skills en apparatuur willen hebben. 8)

RonH
Berichten: 216
Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door RonH » 29 apr 2011, 21:31

Pff, ik wou dat ik zo handig was. Ziet en klinkt erg netjes, ben ook altijd al fan geweest van 2002 zonder voorbumper :)

Gebruikersavatar
HeinJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door HeinJ » 10 apr 2012, 13:16

Tijd om dit topic eens een grote schop te geven.. het is weer een half jaar terug sinds het moment dat ie kapot ging en nu rijdt ie eindelijk weer!

En omdat ik in de tussentijd te lui was om te updaten is er iig wat in te halen :P
Maar laat ik eens bij het begin beginnen..

Vorig jaar juli/augustus was ik iig nog aan het rommelen qua afstellen van de carburateur. In alle wijsheid had ik besloten hem weg te brengen voor het laten afstellen van die 45DCOE Weber, omdat het elke keer moeten kopen van sproeiers, mengbuizen en andere ongein volgens mij duurder zou worden dan wanneer ik het zou laten doen. En dan weet je ook dat het gewoon goed gebeurt. Zo gezegd zo gedaan, en viavia bij RS Motorsport terecht gekomen. Heel handig, want het was 2 straten verder van mijn toenmalige werkgever :P En bovendien bleek deze meneer zelf ook een 02 te hebben. Kon niet beter dus :D

De eerste keer dat ik terugkwam had Rene een 'paar' lekkages ontdekt.. nja.. handig.. maar kan gebeuren. Nadat ik dat verholpen had en de carburateur hoger had gezet, ook op aanraden van Rene, kon ie weer verder met afstellen. De carb hing namelijk te laag, zodat de gecondenseerde benzine niet in de motor stroomde, maar uit de kelken liep te druppelen. Terwijl Rene bezig was trilde de moer van de krukaspoelie ook nog eens los. Heel handig, want door de door Heintje bedachte modificatie aan dat ding kan je de moer er alleen terug op draaien als de radiateur en de elektrische koelfan eruit gesloopt zijn :P

Uiteindelijk, na een hoop kinderziektes opgelost te hebben, bleek het ding behoorlijk lastig om af te stellen. Het resultaat was dat ik twee sproeierbezettingen meekreeg; eentje voor op straat en eentje voor op 't circuit. Het probleem met de 'circuit' bezetting was dat hij volgas goed liep meer in deellast (dus als je op een 80 weg rijdt oid) weer veel te rijk, wat een hoop gestotter en zwarte walmen opleverde. De straat bezetting was precies andersom, met verschil dat ie bij volgas juist wat arm liep. Beter kon het volgens hem niet.. mja hij is er ongeveer 1.5 week mee bezig geweest dus dan houdt het ook een keer op.

Uiteraard was ik zo eigenwijs om te vinden dat dat bij een weber wel beter zou kunnen, dus was ik zelf maar gaan experimenteren met afstellen. Retro Rides 2011 kwam snel naderbij (augustus) en de 02 moest-en-zou daarheen gereden worden :P
Ik was iig in augustus lekker druk bezig met afstellen van die pruts Weber. Tot ik op een moment de motorkap weer eens opentrok om sproeiers te wisselen en zag dat de door mij in elkaar gebraaide speciale krukaspoelie opeens een slag had van 5mm. Dan weet je dat het tijd is om de motor even uit te zetten..
Dus. Koelwater eruit, radiateur eruit, koelfan eruit, grille eruit en toen pas kon dat stomme poelietje eruit. En dat zag er als volgt uit;

Afbeelding

Als je wat dichterbij kijkt zie je dat het originele gedeelte van de poelie, die om een bus heen zit die weer over de krukas schuift (die bus met de spiebaan), van diezelfde bus af gescheurd is..

Afbeelding

Blijkbaar kon het originele v snaar poelietje de krachten van het aandrijven van een compressor niet aan. Zucht. Mja, als het had gewerkt zou het in ieder geval mooi zijn geweest. Het probleem hier is dat de wanddikte van het originele poelie gebeuren stomweg te dun is (+- 1,5mm) en dit kon ik niet (meer) oplassen :P

Dus dan maar een poelie uit één stuk laten CNC draaien. Dat betekent dat je een 3D CAD technisch computermodelletje moet maken met daarin alle bematingen, die de cnc draaier dan kan gebruiken voor zijn machine. Er was echter een klein maar niet geheel onbelangrijk detail; de maten van de groeven voor die multiriem (de compressor riem dus) waren nergens te vinden :S

Ondertussen ging ik op kamers wonen, dus er bleef weinig tijd over om te beunhazen en het zag er ook niet naar uit dat ie gauw weer zou gaan rijden. En ik had dagelijks vervoer nodig wat zuiniger reed dan 1 op 7. Dus heb ik een dagelijkse auto gekocht die 1 op 10 rijdt* en de BMW bij iemand in een schuur gestald.
*Een saab 900 turbo, ook geen straf maar wel de aandrijving aan de verkeerde kant

Afbeelding

Het nadeel van die schuur was dat het eigenlijk een caravanstalling is en ik er dus niet mag sleutelen. Maarja, ik was nog steeds op zoek naar die v-riem maten dus sleutelen zat er voorlopig niet in. Ik heb de poelie zelfs op een meetbank na laten meten (waarbij ze met zo'n voelertje langs het product gaan om zo de afmetingen te bepalen). Dan krijg je een bestand terug met daarin een soort 'puntjeswolk' waarmee je dan een CAD model kan maken. Tot dan toe klonk het goed, maar er bleek helaas een gemiddelde foutmarge van 1mm in te zitten.. toch knap voor een apparaat met een opgegeven foutmarge van 0,05mm :S

Dat schoot dus niet erg op. En mijn motivatie was eigenlijk ook tot een nulpunt gezakt in die koude wintermaanden :P

Tot ik in januari eens besloot om er wat aan te doen. En warempel, ergens in een uithoek van het internet vond ik iets.. een diagram met afmetingen voor poelies, bestemd voor multi v-riemen met een PK profiel. En laat ik nou een PK riemprofiel hebben. Hoezee!
Met die laatste gegevens kon ik eindelijk mijn cad model afmaken. Dat zag er uiteindelijk zo uit;

Afbeelding

Afbeelding

De laatste foto is een dwarsdoorsnede van de poelie. Dat gedeelte waar de pijlen naar wijzen is bij een originele BMW poelie 1 a 1,5 mm dik. Bij deze variant is de dikte maar liefst 5 mm. Misschien een tikje overdreven, maar bij een speciale CNC gedraaide poelie uit gereedschapsstaal voor 400 euro heb ik liever wat over-engineering dan iets wat op het randje zit.. het moet toch ergens nog lowbudget blijven, nietwaar?

De CNC draaier zou hem binnen 2 weken af hebben. Dat werden uiteindelijk 2 maanden. Zucht. Maar uiteindelijk was ie dus wél af, en dat was vorige week 8)

Afbeelding

Afbeelding

En dat was meteen ook het moment om de BMW zo snel mogelijk uit zijn stalling te trekken. Dat gebeurde afgelopen zaterdag.. en zo stond ie na een half jaar opeens weer op het pad!

Afbeelding

In een half jaar was het een mooie stof en spinnenverzameling geworden..

Afbeelding

Afbeelding

Helaas heeft de roestduivel ook niet stilgezeten in die tijd. Echt erg is het niet, het is vooral veel oppervlakteroest overal, maar het voorfrontje is nog wel het meest krokant geworden. Maar goed, dat probleem komt later wel. Een mooie auto zonder krukaspoelie rijdt helemaal niet, dus daar heb je gewoon niks aan :P

Maandag heb ik samen met een vriend van me het geheel weer in elkaar gezet. Te beginnen met het openen van de motorkap!

Afbeelding

Het nieuwe poelietje in de verf;

Afbeelding

Hij paste zo goed dat ie eerst een uurtje in de oven moest, op 100 graden :P Dan ging ie er wat makkelijker op :P
Dat diezelfde oven daarna naar een autospuiterij rook is slechts een futiel detail..

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het tijd om alles weer terug te bouwen!

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk kon ie na de goedkeuring van de keurmeester voor het eerst weer gestart worden :P

Afbeelding

Benzinepompen aan, nou die deden het gelukkig nog, en starten maar.
En niet aan willen slaan..

De boosdoener bleek een vastzittende vlotternaald te zijn, waardoor de benzine niet in de carburateur kon komen.. niks ergs dus. 5 minuten werk in totaal..

En daarna! 2 keer ging de motor rond en hij liep weer!

Afbeelding



En het is, ja, een open deur maar ik zeg het toch, wel heel erg leuk om na een half jaar saab rijden weer in het stuiter en brul hok te kunnen rijden :mrgreen:

Afbeelding

Hij liep eigenlijk al veel mooier dan ik me herinnerde dat ie deed, voordat die krukaspoelie er de brui aan gaf. Meevallertje dus!
Komend weekend even verse olie erin en dan ga ik verder met het afstellen, want hij loopt nog steeds te rijk bij deellast. Maar hij rijdt weer en dat is wat telt!

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Walter » 10 apr 2012, 13:42

HeinJ schreef:Tijd om dit topic eens een grote schop te geven.
:wave:

Meer! Meer!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door GTRene » 10 apr 2012, 13:59

lol, leuk gebracht :mrgreen:

trouwens heb je de poelie nu wel geborgt?
ziet eruit van niet, dat deukje/punt in de as zal je niet veel brengen denk....
of is het een moer die tegengesteld draait? anders kan ie namelijk zo weer los trillen...
of locken met een redelijke locktite of speciale borgring plaatsen die bv in de spiebaan past en dan de ring omslaan om de moer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Sam van der Put, Vanreijmersdal en 10 gasten