Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
leonard

Re: Aprisco cup Brilliant!!!! [algemeen Aprisco cup topic]

Bericht door leonard » 25 apr 2011, 13:28

Andre schreef:Laurens
Leonard

Dit is echt iets waar jullie ook bijhoren. Bel eens met Autosport Assen die weten misschien nog auto s te koop staan of kunnen misschien een auto voor jullie bouwen. Je kan evt ook zelf een auto bouwen kijk bijv naar laurens in mijn auto draadje. Belangrijk is dat je een goeie strakke 325i e36 sedan vindt met goeie motor erin met zo weinig mogelijk km.

Ik geloof dat het cup pakket 4500 euro kost.

Dat het wat voor mij is had ik al gezien :D :D maar ik heb mn E30je ook nog en rij zoals je weet ook nog Golfendurance. Dat is toch waar ik op dit moment mee doorga. Vandaar mn vraag, ik zou graag eens zomaar een wedstrijd mee rijden. Ik ga er mee aan de slag, wellicht komt er dit jaar nog wat van.......

L@urens

Re: Aprisco cup Brilliant!!!! [algemeen Aprisco cup topic]

Bericht door L@urens » 25 apr 2011, 13:58

Andre schreef:Hier 2e deel van de rijders van Autosport Assen
Peter drent aan het stuur.
http://www.youtube.com/watch?v=4tn_8LzV-4A" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat toeteren vind ik echt misstaan :) Daar is de blauwe vlag toch voor?
Andre schreef: Laurens
Leonard

Dit is echt iets waar jullie ook bijhoren.
Wie, ikke?

Andre

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 25 apr 2011, 15:17

ja jij:)

Dat toeteren vindt ik ook apart. Dan hoeft voor mij ook niet zo.

Leonard.

Die E30 van jou rijdt voorin. Die kun je denk ik best wel goed verkopen.

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 apr 2011, 16:13

Hallo Aprisco cup fanaten!!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn vuurdoop gehad in deze geweldige cup. Afgelopen maart mijn racelicentie gehaald en gelijk maar het avontuur aangegaan, samen met Koopman Racing, om wat races te gaan rijden. Voor mij was de start erg spannend, maar daarna begon de lol pas echt. Ik heb al gemerkt dat ik nog veel moet leren! Zo heb ik totaal nog geen kaas gegeten wat betreft de afstelling van een auto. ik lees hier ook dat je de auto kan uitwegen? En dat een oliekoeler vermogenswinst cq geen verlies oplevert? En wat is M50?

Ik heb ook gemerkt dat het vermogen idd van de ene auto meer is dan de ander. Als je een auto in de bocht nagenoeg ingehaald hebt en daarna komt hij weer voorbij dan heb ik te weinig of de ander teveel! :)

Heb inmiddels een aantal mensen leren kennen van de cup en dat is idd allemaal erg easy going en relaxed.

Kijk dan ook erg uit naar de volgende racedag!

Marc

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2011, 16:24

8e en 14e plaats is dan best netjes als rookie :thumbup:

2fast4you

Bericht door 2fast4you » 25 apr 2011, 17:44

marc zeer goed gedaan ben je van plan om het hele jaar mee te doen

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 apr 2011, 20:30

2fast4you schreef:marc zeer goed gedaan ben je van plan om het hele jaar mee te doen
Ja, ik wil het hele jaar mee doen. Althans, dat is de intentie..;)

Hielke

Bericht door Hielke » 25 apr 2011, 20:43

Marc32, welk startnummer had jij dan?

L@urens

Bericht door L@urens » 25 apr 2011, 21:04

In het kader van 'algemeen topic:'

Vraag me af: wat heb je nodig voor een top-5 auto behalve een E36 en cup kit? Welke mods zijn een must om echt mee tekomen? Een oliekoeler dus :) Harde bussen las ik ergens?

Andre

Bericht door Andre » 25 apr 2011, 21:21

Wij reden zelf met orginele bussen in subframe.

Denk dat je gewoon een goed motortje moet hebben dat is het belangrijkste. Olie koeler is inderdaad bij warm weer wel een goeie optie.

Onze auto is gemaakt door Autosport Assen (rene kruger en peter drent en bevalt heel goed. Misschien kan peter je meer info geven. Volgens mij kijkt hij hier ook wel eens.

Reind

Bericht door Reind » 25 apr 2011, 21:48

Vangelopen winter is het reglement van de Apriscocup aangescherpt. Er werden teveel kleine modificaties toegestaan waardoor er auto´s te snel werden. Alle auto´s moeten nu echt volgens het reglement zijn. Een onafhankelijke partij is op het circuit om dit controleren. Een oliekoeler is een van de modificaties die je wel mag monteren. Voor de rest ben je met racekit zogoed als klaar.

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je wil maar een beetje netje auto waar preventief het een en ander is vervangen betaal je zo 10K. Doe je gek met dure stoelen, spuiten, motor reviseren etc. word het duurder. Doe je alles zelf en budget kan het veel goedkoper.

En dan is nog de vraag vanos of niet vanos?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 apr 2011, 21:55

Maar die harde bussen zijn toch geloof ik ook toegestaan?

En vanos of geen vanos? Wat is de theorie daarover? Mag het beide?

Marc32

Bericht door Marc32 » 25 apr 2011, 22:13

Hielke schreef:Marc32, welk startnummer had jij dan?
32...:)

Ik zou ook graag willen weten wat het verschil is vwb de VANOS.

Wat ik niet begreep is dat er 1 deelnemer is gedikwalificeerd omdat zijn computer niet conform is. We hebben toch allemaal at random een computer gekregen? Wat heeft hij dan verkeerd gedaan?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 apr 2011, 22:30

Hij heeft besloten ipv de gekregen computer zijn eigen te plaatsen :lol:

Het is een boefje die Tappel. :twisted: Hij heeft die stunts trouwens helemaal niet nodig want met zijn rijderskwaliteiten kan ie ook legaal vooraan meerijden.

Knot

Bericht door Knot » 25 apr 2011, 23:46

Die kit van 4500 euro wat krijg je daar precies voor, neem aan alleen dempers etc, geen stoelen en gordels.

Denk dat je voor een E36 met alle toeters en bellen toch wel over de 10k gaan kwa op bouw als je een frisse auto neer wil zetten en zelf kunt sleutelen (niet iedereen heeft die mogelijkheid namelijk).

Dan seizoen knallen kost je ook nog 10k aan inschrijvingen, brandstof etc en dan mag er niet echt schade gereden worden of motortjes ploffen etc. Dus 20k heb je wel nodig, kan ik het zo stellen? Afgezien van auto met ambulance etc ter beschikking.

Technisch weet ik wel hoe het in mekaar zit, alleen heb ik nooit zin in vieze handen (afgezien of ik sommige dingen wel of niet goed zelf kan) en heb ik geen eigen sleutelruimte.... maar leuk is het zeker als je je een beetje in kunt houden en sociaal opstelt tussen het deelnemersveld.

Over die DME, denk dat het lekkerste is dat je m op 7200 zet zodat je in 3 net wat langer door kunt sommige stukken, maargoed het mag niet, dus ook niet vals proberen te spelen.

L@urens

Bericht door L@urens » 26 apr 2011, 09:32

Reind schreef:En dan is nog de vraag vanos of niet vanos?
Geef dan ook ff antwoord :) Twee opties:
- Vanos gaat eerder stuk en functioneert alleen in het toerengebied waar je niet komt op het circuit?
- De 2.04.x rijders hebben Vanos, de rest niet :)

Is er een site met overzicht van teams, tijden op diverse banen, basisafstelling onderstel, etc?

Andre

Bericht door Andre » 26 apr 2011, 11:30

Is er een site met overzicht van teams, tijden op diverse banen, basisafstelling onderstel, etc?

Teams kijk even bij de uitslag formulieren van de eerste post.

Meeste races zijn op assen. De tijden daar zijn ca. 2.05 en een beetje.
Spa weten we nog niet qua tijden.

Basisafstelling onderstel daar moet je zelf mee aan de slag gaan dat is heel persoonlijk. De een rijd meer op onderstuur de ander overstuur etc.

L@urens

Bericht door L@urens » 26 apr 2011, 11:37

Andre schreef:Teams kijk even bij de uitslag formulieren van de eerste post.
Had ik gezien :) Maar dit zou niet misstaan:
http://max5racing.nl/teams/team.php" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://matmiata.wordpress.com/2011/04/1 ... uide-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 26 apr 2011, 13:35

Zelfverheerlijking middels een gelikte website is niet echt des Aprisco's Laurens.

De rijders maken het liefst op de baan kennis met elkaar :lol: Vind ik ook het mooie van de Aprisco cup. Het gedoe eromheen boeit ze niet, het gaat om het rijden, om de races.

L@urens

Bericht door L@urens » 26 apr 2011, 13:51

Hielke schreef:Online werving van nieuwe deelnemers is niet echt des Aprisco's Laurens.
Jammer :bag:

Andre

Bericht door Andre » 26 apr 2011, 13:53

Geen poetsers maar rijders. :)

Misschien komt in de toekomst wel een betere site. Eerst racen:)

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2011, 13:58

Toch vreemd Hielke.

Toen Andre DSC reed, was de DSC de serie, en maar zeiken over de oneerlijke regels.
Toen Andre een paar wedstrijden dnrt reed was dat ineens de beste raceklasse in nederland.
Nu die Apriscocup rijdt, is dat ineens de cupklasse waar je bij moet zijn.

*wakkerschudmodus*
Ik denk Hielke dat als Andre morgen het aanbod krijgt van bv JR om in de silhouette M3 te stappen voor de ss1 dat die gelijk weg is uit de Apriscocup.
Maar dan is dat natuurlijk weer de beste klasse Hielke?

Andre

Bericht door Andre » 26 apr 2011, 14:20

Nou luco je kan niet voor mij oordelen.

Ik vindt cup klasse qua racen veel mooier dan de DSC. 130i cup vondt ik ook mega maar ben helemaal klaar met CPZ en de vriendjespolitiek dus cup klasses op CPZ zie je mij geen eigen geld in steken.

Wat is mooi aan de DSC dat vindt ik het rijden met dikke auto s. Daar zit weer een nieuwe uitdaging in om die op de max te rijden.

Ik heb met me 130i racer ook geen heel seizoen gereden. 1 race even laten zien wat we waard zijn dan is het klaar.

Ik zat gisteren even naar de streaming te kijken van de DSC met een stel vrienden. Na GT4 en Clio s etc te hebben gezien zeggen ze. Zitten we nu naar een trackday te kijken of een race. Ik moest er wel om lachen. Het veld van de DSC ligt zo ver uitelkaar dat je de fun factor dus echt uit je raceauto moet halen niet uit het bumper aan bumper racen.

Dus ik vindt beide leuk.

Racen van extreme race auto s.
En bumper aan bumper racen in een cup klasse.

Mooiste zou natuurlijk zijn beide in 1 keer. ----> porsche supercup.

L@urens

Bericht door L@urens » 26 apr 2011, 14:22

Pennucciracing Luco schreef:*wakkerschudmodus*
Wat zeg je Luco?
http://3.bp.blogspot.com/_rJS1PrcUPVM/R ... Btroll.jpg

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2011, 14:57

Andre schreef:Nou luco je kan niet voor mij oordelen.

Ik vindt cup klasse qua racen veel mooier dan de DSC. 130i cup vondt ik ook mega maar ben helemaal klaar met CPZ en de vriendjespolitiek dus cup klasses op CPZ zie je mij geen eigen geld in steken.

Wat is mooi aan de DSC dat vindt ik het rijden met dikke auto s. Daar zit weer een nieuwe uitdaging in om die op de max te rijden.

Ik heb met me 130i racer ook geen heel seizoen gereden. 1 race even laten zien wat we waard zijn dan is het klaar.

Ik zat gisteren even naar de streaming te kijken van de DSC met een stel vrienden. Na GT4 en Clio s etc te hebben gezien zeggen ze. Zitten we nu naar een trackday te kijken of een race. Ik moest er wel om lachen. Het veld van de DSC ligt zo ver uitelkaar dat je de fun factor dus echt uit je raceauto moet halen niet uit het bumper aan bumper racen.

Dus ik vindt beide leuk.

Racen van extreme race auto s.
En bumper aan bumper racen in een cup klasse.

Mooiste zou natuurlijk zijn beide in 1 keer. ----> porsche supercup.
Het ging ook niet over jouw, grijze postduif :mrgreen: :mrgreen:
Maar over de manier waarop Hielke elke klasse ophemelt waar jij toevallig rijdt :beer:

Plaats reactie