Ik wil me graag voorstellen
-
Ik wil me graag voorstellen
Ik heet iwan van Ravenstein en ben 25 jaar oud,
Ik heb een lancia Delta Hpe hf gekocht in het 2009, ik was op slag verliefd op de auto toen ik hem kocht, helaas was hij stuk (ze zeiden is de koppaking) jah ik ben leek kwa auto's en dacht nou dat moet wel goed kunnen komen nou niet dus, de hele motor is uiteindelijk gereviseerd + turbo en alle slangen oliekoeler etc.. de hele mikmak dat was schrikken (rekening vooral), maar nu ben ik afgelopen woensdag op de trackday van zandvoort geweest was super leuk, want ben ook met een maat van op de club waarbij ik zit meegereden vond het geweldig en het ging kietelen ik zelf wil ook meer naar dit soort trackdays toe (ben bij eentje geweest nurburgring afgelopen november) helaas was daarna de auto weer aan reperatie toe:( maar goed. hele historie met deze auto en ben er dol.
ik heb nog wat plaatjes bijgevoegd
wie weet tot snel, heb me ingeschreven voor spa dus misschien zie ik er een aantal daar wel lijkt me gezellig.
met vriendelijke groetjes.
iwan
Ik heb een lancia Delta Hpe hf gekocht in het 2009, ik was op slag verliefd op de auto toen ik hem kocht, helaas was hij stuk (ze zeiden is de koppaking) jah ik ben leek kwa auto's en dacht nou dat moet wel goed kunnen komen nou niet dus, de hele motor is uiteindelijk gereviseerd + turbo en alle slangen oliekoeler etc.. de hele mikmak dat was schrikken (rekening vooral), maar nu ben ik afgelopen woensdag op de trackday van zandvoort geweest was super leuk, want ben ook met een maat van op de club waarbij ik zit meegereden vond het geweldig en het ging kietelen ik zelf wil ook meer naar dit soort trackdays toe (ben bij eentje geweest nurburgring afgelopen november) helaas was daarna de auto weer aan reperatie toe:( maar goed. hele historie met deze auto en ben er dol.
ik heb nog wat plaatjes bijgevoegd
wie weet tot snel, heb me ingeschreven voor spa dus misschien zie ik er een aantal daar wel lijkt me gezellig.
iwan
- Bijlagen
-
- de motor (gereviseerd)
- SAM_0210.JPG (855.68 KiB) 2275 keer bekeken
-
- de 16 kleppen
- SAM_0171.JPG (984.92 KiB) 2275 keer bekeken
-
- op de nurburg
- 26092010tf1591.jpg (128.95 KiB) 2275 keer bekeken
-
Re: Ik wil me graag voorstellen
Welkom Iwan
- Erik K.
Welkom!
-
Welkom hier.
-
Dank je wel, voor de leuke reacties:).
met vriendelijke groet
ice/iwan:)
met vriendelijke groet
ice/iwan:)
- RVV
Leuk
Veel te weinig Lanciarijders op DF, dus plek zat. Dan schuiven die BMW mannen maar een stukje op :banaan: 

-
zoveel last zullen die bmw mannen toch niet van me hebben hoor (die gaan me lachend voorbij hahahaha) doe het voor de leuk.
al is het wel leuk toch als er eens wat anders meerijdt toch:)?
iwan
al is het wel leuk toch als er eens wat anders meerijdt toch:)?
iwan
- RJay
Welkom op DF!
Ken de problemen met zo´n italiaanse turbo, bij ons heeft er eentje een spruitstuk onder spanning gemonteerd waardoor dat gescheurd is, vlogen 2 kleppen uit by cyl 3, etc.
Ben je wel eventjes mee verder ja.
Maar die torretjes zijn zo fijn als ze het doen......
Ken de problemen met zo´n italiaanse turbo, bij ons heeft er eentje een spruitstuk onder spanning gemonteerd waardoor dat gescheurd is, vlogen 2 kleppen uit by cyl 3, etc.
Ben je wel eventjes mee verder ja.
Maar die torretjes zijn zo fijn als ze het doen......
-
Gelukkig doet het torretje het nog, al zijn er nog aantal punten die verbeterd moeten worden (zoals schotten in carter) maar jah eerst maar weer wat sparen en dan weer verder kijken.
-
@Rjay, het geluid is gewoon super ook dat leuke brom geluid, (mede door andere nokkenassen) maar blijft vet gewoon dat geluid heerlijk radio heb je niet nodig hoor je toch vaak niet door al die herrie.
dank je wel spykerboy
Heb hem helaas als broekie bij een particulier gekocht ook omdat er nergens een meer te koop zowat is.
je moet wat
, grove fout ook gelijk,
maar goed daarna was ik naar de heer h.kous geweest (garage die hadden hem dus gemaakt zei die) maar nee hoor helaas hij had een olieleiding verkeerd om geplaatst waardoor de nokken geen olie kregen en als resultaat, slijtage aan de nokken en al dat gruis is door de motor gegaan:(. ben nu nog met de rechtsbijstand bezig om dat goed te krijgen ondertussen is hij dus naar iemand anders toe gegaan, daar hebben ze hem een complete make over gegeven motor etc... alles wat eromheen zit een waslijst giga veel gewoon.
maar goed er blijven aantal dingetjes altijd aan verslijten dus nu wil ik hem vooral sterker maken op sommige punten, gelukkig een aardig buurman, en die zei ook van denk aan de bochten als je een bocht flink neemt krijgt de auto even geen olie daaraan gaan veel lancia's stuk schijnbaar (nooit geweten ook) maar er is een kunstenaar in de buurt die een carter maakt met een extra bak waardoor er in de bochten ook olie is voor de andere onderdelen.
ook gaan we er nu voor zorgen dat er een mooie oliedruk is,door middel van een accusump
wat dat was wist ik niet maar het komt er op neer dat dat de olie regelt door de motor waardoor een mooie verspreiding is en dan dus alles voldoende olie krijgt.
of ik het goed omschreven heb weet ik niet, hoop het wel:) heb niet zoveel verstand ervan
leer elke keer er weer iets bij
sorry voor de lange tekst:), hopelijk verveel ik er mensen niet mee:).
met vriendelijke groetijes.
iwan
dank je wel spykerboy
Heb hem helaas als broekie bij een particulier gekocht ook omdat er nergens een meer te koop zowat is.
je moet wat

maar goed daarna was ik naar de heer h.kous geweest (garage die hadden hem dus gemaakt zei die) maar nee hoor helaas hij had een olieleiding verkeerd om geplaatst waardoor de nokken geen olie kregen en als resultaat, slijtage aan de nokken en al dat gruis is door de motor gegaan:(. ben nu nog met de rechtsbijstand bezig om dat goed te krijgen ondertussen is hij dus naar iemand anders toe gegaan, daar hebben ze hem een complete make over gegeven motor etc... alles wat eromheen zit een waslijst giga veel gewoon.
maar goed er blijven aantal dingetjes altijd aan verslijten dus nu wil ik hem vooral sterker maken op sommige punten, gelukkig een aardig buurman, en die zei ook van denk aan de bochten als je een bocht flink neemt krijgt de auto even geen olie daaraan gaan veel lancia's stuk schijnbaar (nooit geweten ook) maar er is een kunstenaar in de buurt die een carter maakt met een extra bak waardoor er in de bochten ook olie is voor de andere onderdelen.
ook gaan we er nu voor zorgen dat er een mooie oliedruk is,door middel van een accusump

of ik het goed omschreven heb weet ik niet, hoop het wel:) heb niet zoveel verstand ervan

leer elke keer er weer iets bij
sorry voor de lange tekst:), hopelijk verveel ik er mensen niet mee:).
met vriendelijke groetijes.
iwan
- RJay
Nu is het van de lampredi's bekend dat ze nokken vreten, maar olieleiding verkeerd om gelegd?
Ehhh, pics? Van onder de kap dan.
Also: olie nemen die een goede film achterlaat, maar je kan natuurlijk ook meteen een dry-sump smering monteren
Wat is er na de afgelopen trackday trouwens weer mis aan?
Ehhh, pics? Van onder de kap dan.
Also: olie nemen die een goede film achterlaat, maar je kan natuurlijk ook meteen een dry-sump smering monteren

Wat is er na de afgelopen trackday trouwens weer mis aan?

-
De pics van onder de kap waarom het gaat, het staafje wat je ziet dat ik in handen houdt is de oliegeleider.
heeft grote openingen en kleine openingen nu moet dus de kleine openingen naar boven liggen maar dat lag dus andersom.
je ziet ook duidelijk hoe de nokkenassen al zijn aangevreten.
ik zelf ben nogal leek in dit soort dingen, maar het klinkt logisch:)
nu zitten er gelukkig ook geen standaard nokkenassen meer in maar speciale nokkenassen (slijten niet snel meer)
met vriendelijke groetjes.'
iwan
heeft grote openingen en kleine openingen nu moet dus de kleine openingen naar boven liggen maar dat lag dus andersom.

je ziet ook duidelijk hoe de nokkenassen al zijn aangevreten.
ik zelf ben nogal leek in dit soort dingen, maar het klinkt logisch:)
nu zitten er gelukkig ook geen standaard nokkenassen meer in maar speciale nokkenassen (slijten niet snel meer)
met vriendelijke groetjes.'
iwan
- Bijlagen
-
- Hier ligt de geleider op het blok
- SAM_0144.JPG (832.65 KiB) 2063 keer bekeken
-
- oliegeleider
- SAM_0140.JPG (829.33 KiB) 2063 keer bekeken
-
Welkom! (bereid je maar vast voor op nog veel meer sleutelen; ook zo'n auto gehad... )
-
heb ik alvast wat om op voor te bereiden:) gelukkig worden de dingen die als ze stuk gaan (wat fabrieksmatig erin zit) vervangen door onderdelen die prive op maat worden gemaakt zoals de slangen etc... dat wordt eerste projectje na de carter en accusump, dan de slangen / leidingen opsporen die zwak zijn en die vervangen door veel beter materiaal slangen. mocht t echt allemaal uit de klauwen lopen mja dan ist dikke pech.
iwan

iwan
-
Als je veel zelf kunt doen, gaat het echt wel goed komen!
- TurboClouseau
Welkom! Mooie auto 

- Joopieboy
Welkom hier gave auto! Wel mooi om te weten dat je auto dadelijk echt helemaal goed is. Veel veilige en plezierige km's hiermee! 8)
En als ik je binnenkort tegenkom op de ring, mag ik dan eens een rondje mee?
En als ik je binnenkort tegenkom op de ring, mag ik dan eens een rondje mee?

-
Zeker kun je mee:D, geen probleem:P ben niet snelste hoor op circuit:) doe het voor de fun nie om wie het t hardst het circuit rondkan, (is toch geen match voor de m3 rijders onder ons:D), al kwa geluid damn das altijd super
.
dus bij deze van harte uitgenodigd.
ice

dus bij deze van harte uitgenodigd.
ice
- Joopieboy
Haha thnx, altijd al een jongensdroom om met een HPE te mogen meerijden. 8)
En ik ben ook niet de snelste, ik kom er vooral voor de lol en om auto's te kijken. Mijn 1e auto had 80pk en nu maar 68 dusja haha.
En ik ben ook niet de snelste, ik kom er vooral voor de lol en om auto's te kijken. Mijn 1e auto had 80pk en nu maar 68 dusja haha.

-
ook met 68 paardekrachten kan je ontzettend veel lol hebben , het is vooral om de sfeer het brandend rubber en de geur das het allerleukste.
ik ben bij spa aanwezig, en de volgende zandvoort evenement ook?.
als je wilt kunnen we daar dan ergens afspreken en anders wachten of er misschien een nurburg evenement komt:)?
ik zelf ben van plan/is al gepland hotel etcc al geboekt, van 26 (dus na spa) tot en met de 29ste in nurburg.
misschien tot snel?.
ice
ik ben bij spa aanwezig, en de volgende zandvoort evenement ook?.
als je wilt kunnen we daar dan ergens afspreken en anders wachten of er misschien een nurburg evenement komt:)?
ik zelf ben van plan/is al gepland hotel etcc al geboekt, van 26 (dus na spa) tot en met de 29ste in nurburg.
misschien tot snel?.
ice
- Joopieboy
Ach met die 68 pk, op een oor over een rotonde en die dingen, er valt wel mee te rijden maar ik mis toch wel het bilstein onderstel en de stabi stangen en verbeterde remmen van mijn 1e auto haha. Maar een rondje doen, dat hoort erbij als ik er ben. 
Zandvoort is helaas een behoorlijk eind uit de buurt, en Spa kom ik eigenlijk nooit.
Ik had van Frank al gehoord dat jullie idd de 26-29e naar de Ring gingen, ik kom dan de 29e even buurten. Lijkt mij leuk!
Anders voeg ik je eens toe op msn, dat is wat makkelijk als die slowchat hiero haha.

Zandvoort is helaas een behoorlijk eind uit de buurt, en Spa kom ik eigenlijk nooit.

Ik had van Frank al gehoord dat jullie idd de 26-29e naar de Ring gingen, ik kom dan de 29e even buurten. Lijkt mij leuk!
Anders voeg ik je eens toe op msn, dat is wat makkelijk als die slowchat hiero haha.

- RJay
Spa hoop ik ook bij te zijn, zit de dag daarvoor toch @ zolder voor de DNRT races 

-
dan gaan we elkaar waarschijnlijk op spa zien of juist niet:P, het is daar retedruk denk ik toch?.
elk geval misschien tot snel.
met vriendelijke groetjes
elk geval misschien tot snel.
met vriendelijke groetjes