rondetijden Spa

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 00:50

Wie weet waar ik ergens rondetijden kan bekijken van verschillende auto´s op Spa?

Ik kan op het internet maar weinig vinden.
Wel het filmpje van junior Strous gezien in een E92 M3, maar of die tijd echt representatief is weet ik niet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: rondetijden Spa

Bericht door Knot » 21 apr 2011, 12:03

Op nat deed ik er iets van 3m30 over dacht ik, ging niet echt vlotjes...

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 12:39

Strous deed het in 3:05 in een E92 M3 met een aantal mods (remmen, banden, uitlaat, chip).

Dat moet toch veel sneller kunnen met een 420 pk M3?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: rondetijden Spa

Bericht door Tristan » 21 apr 2011, 12:47

Ik dacht dat ik met mijn E30 cup auto (990kg/Toyo/170pk) een 3.03 of een 3.04 gereden heb.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: rondetijden Spa

Bericht door @iko » 21 apr 2011, 13:00

nog leuker: heeft er iemand een performance box file van Spa?
Dan kun je meteen zien hoe hard de bochten genomen kunnen worden.

Ik zelf heb alleen een dbn file van een vies/nat Spa, die zal ik maar niet posten. (Snelste tijd was 3.40 en de ronde erna in de vangrail :bag: )

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 13:25

Ik dacht dat ik met mijn E30 cup auto (990kg/Toyo/170pk) een 3.03 of een 3.04 gereden heb
Dat bedoel ik, dat moet met een 420 pk m3 en een professioneel coureur achter het stuur toch veel sneller kunnen?
Ik zelf heb alleen een dbn file van een vies/nat Spa, die zal ik maar niet posten. (Snelste tijd was 3.40 en de ronde erna in de vangrail )
Da's niet fijn, viel/valt de schade aan de M3 mee?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: rondetijden Spa

Bericht door Hielke » 21 apr 2011, 13:39

Een .dbn file op een droog Spa zou ik ook wel willen hebben.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: rondetijden Spa

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2011, 13:44

Inderdaad wel te hopen dat de schade mee viel... Ga vanavond even kijken of ik nog driftbox files heb (van de e34 525i)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 14:02

Dat zou fijn zijn, heb ik een beetje (representatief) vergelijkingsmateriaal.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: rondetijden Spa

Bericht door Bert ///M3 » 21 apr 2011, 14:04

Is toch alweer 2 jaar terug oid die klapper van Aiko?

Verder is 3:30 in de regen best redelijk volgens mij. Ik heb er 1 van een natte baan, rondje op nat en dat was ook iets in de 3:30, Prodrive instructeur reed die dag ook en die reed volgens mij net iets over de 3:30 in een Aprico cup auto.

3:05 in die E92 M3 vind ik niet heel gek trouwens als je van een straat auto uit gaat.

Een E36 M3 bijvoorbeeld die normaal op CPZ een 1.55 doet, doet op Spa rond de 2:55 volgens mij.

Als je er even vanuit gaat dat een E30 cup auto op CPZ een 2:05 doet, en dan op Spa een 3.04, dan lijkt die 3:05 van Straus mij ook niet gek, dat zou in verhouding op CPZ ook rond de 2:05 liggen.

Voor een Clio op droog zou ik dan tussen de 3:10 en 3:20 in denken.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 14:28

Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.

Eerste keer Spa voor mij, begon de dag met tijden van 3:25.

Uiteindelijk net voor de middag een 3:11 geklokt.

Daarna niet meer gereden ivm banden.

Johanes
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 sep 2010, 12:13
Locatie: Twente

Re: rondetijden Spa

Bericht door Johanes » 21 apr 2011, 14:37

Joost schreef:Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.

Eerste keer Spa voor mij, begon de dag met tijden van 3:25.

Uiteindelijk net voor de middag een 3:11 geklokt.

Daarna niet meer gereden ivm banden.
Even wat anders; mag ik misschien de coordinaten van het Spa circuit?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: rondetijden Spa

Bericht door @iko » 21 apr 2011, 14:41

Joost schreef: Da's niet fijn, viel/valt de schade aan de M3 mee?
Da's het risico van de hobby he. Was idd in 2008, schade viel mee. Kon na wat noodreparaties wel weer de 400 KM naar huis rijden (wel met 1 koplamp :wink: ), maar de racedag was voorbij :(
Sindsdien trouwens geen schades meer gehad. Moeten we nog maar even zien vast te houden :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: rondetijden Spa

Bericht door Robin Hartog » 21 apr 2011, 14:44

Johanes schreef:
Joost schreef:Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.

Eerste keer Spa voor mij, begon de dag met tijden van 3:25.

Uiteindelijk net voor de middag een 3:11 geklokt.

Daarna niet meer gereden ivm banden.
Even wat anders; mag ik misschien de coordinaten van het Spa circuit?
Google Maps al geprobeerd?

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 15:28

Waarvoor heb je de coordinaten nodig?

De Starlane laptimer detecteert automatisch de start/finishlijn na 1 ronde rijden en begint elke keer dat je start/finish overgaat een nieuwe ronde.

Ik heb de gegevens nog niet uit het apparaat gehaald met de usb stick maar kan wel van elke sessie de rondetijden terugkijken op het apparaat zelf.

Was de eerste keer met deze laptimer maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden mee. Waarvoor ik hem gebruik echt een top apparaat.
Voorlopig ben ik nog niet zover dat ik elke ronde bocht voor bocht ga analyseren.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: rondetijden Spa

Bericht door Reind » 21 apr 2011, 15:30

BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.

Johanes
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 sep 2010, 12:13
Locatie: Twente

Re: rondetijden Spa

Bericht door Johanes » 21 apr 2011, 15:51

Joost schreef:Waarvoor heb je de coordinaten nodig?

De Starlane laptimer detecteert automatisch de start/finishlijn na 1 ronde rijden en begint elke keer dat je start/finish overgaat een nieuwe ronde.

Ik heb de gegevens nog niet uit het apparaat gehaald met de usb stick maar kan wel van elke sessie de rondetijden terugkijken op het apparaat zelf.

Was de eerste keer met deze laptimer maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden mee. Waarvoor ik hem gebruik echt een top apparaat.
Voorlopig ben ik nog niet zover dat ik elke ronde bocht voor bocht ga analyseren.
Ik doe het meestal de coordinaten handmatig invoeren zodat je de intermediatespunten ook kunt bepalen.

Je kunt de analyse terug kijken via de het programma en daarna de gegevens, bijvoorbeeld met de intermediates, teurg sturen naar je eigen starlane. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar het is idd een top apparaat.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 16:15

Ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Heb het programma van Starlane gisteren wel al gedownload.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: rondetijden Spa

Bericht door ErikS » 21 apr 2011, 16:45

Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.
Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost..... :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: rondetijden Spa

Bericht door RVV » 21 apr 2011, 17:12

ErikS schreef:
Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.
Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost..... :shock:
*kuch* wel met Federals hé :whistle:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: rondetijden Spa

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2011, 17:20

RVV schreef:
ErikS schreef:
Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.
Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost..... :shock:
*kuch* wel met Federals hé :whistle:
"daarna niet meer gereden ivm banden" ;) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: rondetijden Spa

Bericht door Hielke » 21 apr 2011, 18:38

RVV schreef:
*kuch* wel met Federals hé :whistle:
"daarna niet meer gereden ivm banden" ;) :mrgreen:[/quote]

Gevalletje Oost Indische dwaasheid bij de DF Moderators :whistle:

3.11 is een beste tijd op Taiwanese Kamikaze banden :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joy » 21 apr 2011, 19:24

3:13 met de M3. Droog weer, Michelin Pilot Sports.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: rondetijden Spa

Bericht door Joost » 21 apr 2011, 19:45

Als je echt tot het naatje gaat met de Clio, en een bestuurder die beter de weg kent en een betere wagenbeheersing heeft kan er nog wel wat van die tijd af.

Toch lang niet slecht voor zo'n Frans koekblikje!

Banden baal ik flink van. Halve trackday weg. Wel betaald, niet gereden!

Toch maar eens contact opnemen met meneer Klapband, blijft akelig stil in het Federal draadje!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: rondetijden Spa

Bericht door Hielke » 21 apr 2011, 20:07

Maar Joost, die banden krijg je natuurlijk van klapband terug onder het mom van coulance. Reind is een regeling aangeboden, jij hebt je volledig aan de voorwaarden gehouden, jij krijgt dan zeker een goede regeling. Ook krijg je de helft van je inschrijfkosten van de trackday terug. En had je schade door een klapband of losgelaten loopvlak opgelopen, inderdaad, dan was dat ook vergoed.

Stel de kwestie maar eens aan de orde in het Federal draadje, Klapband zit vast met smart op verdere respons te wachten.

:roll: :lol:

Nooit eerder voelde cynisme zo goed :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten