rondetijden Spa
- Joost
rondetijden Spa
Wie weet waar ik ergens rondetijden kan bekijken van verschillende auto´s op Spa?
Ik kan op het internet maar weinig vinden.
Wel het filmpje van junior Strous gezien in een E92 M3, maar of die tijd echt representatief is weet ik niet.
Ik kan op het internet maar weinig vinden.
Wel het filmpje van junior Strous gezien in een E92 M3, maar of die tijd echt representatief is weet ik niet.
- Knot
Re: rondetijden Spa
Op nat deed ik er iets van 3m30 over dacht ik, ging niet echt vlotjes...
- Joost
Strous deed het in 3:05 in een E92 M3 met een aantal mods (remmen, banden, uitlaat, chip).
Dat moet toch veel sneller kunnen met een 420 pk M3?
Dat moet toch veel sneller kunnen met een 420 pk M3?
- Tristan
Ik dacht dat ik met mijn E30 cup auto (990kg/Toyo/170pk) een 3.03 of een 3.04 gereden heb.
- @iko
nog leuker: heeft er iemand een performance box file van Spa?
Dan kun je meteen zien hoe hard de bochten genomen kunnen worden.
Ik zelf heb alleen een dbn file van een vies/nat Spa, die zal ik maar niet posten. (Snelste tijd was 3.40 en de ronde erna in de vangrail
)
Dan kun je meteen zien hoe hard de bochten genomen kunnen worden.
Ik zelf heb alleen een dbn file van een vies/nat Spa, die zal ik maar niet posten. (Snelste tijd was 3.40 en de ronde erna in de vangrail

- Joost
Dat bedoel ik, dat moet met een 420 pk m3 en een professioneel coureur achter het stuur toch veel sneller kunnen?Ik dacht dat ik met mijn E30 cup auto (990kg/Toyo/170pk) een 3.03 of een 3.04 gereden heb
Da's niet fijn, viel/valt de schade aan de M3 mee?Ik zelf heb alleen een dbn file van een vies/nat Spa, die zal ik maar niet posten. (Snelste tijd was 3.40 en de ronde erna in de vangrail )
- Hielke
Een .dbn file op een droog Spa zou ik ook wel willen hebben.
-
Inderdaad wel te hopen dat de schade mee viel... Ga vanavond even kijken of ik nog driftbox files heb (van de e34 525i)
- Joost
Dat zou fijn zijn, heb ik een beetje (representatief) vergelijkingsmateriaal.
- Bert ///M3
Is toch alweer 2 jaar terug oid die klapper van Aiko?
Verder is 3:30 in de regen best redelijk volgens mij. Ik heb er 1 van een natte baan, rondje op nat en dat was ook iets in de 3:30, Prodrive instructeur reed die dag ook en die reed volgens mij net iets over de 3:30 in een Aprico cup auto.
3:05 in die E92 M3 vind ik niet heel gek trouwens als je van een straat auto uit gaat.
Een E36 M3 bijvoorbeeld die normaal op CPZ een 1.55 doet, doet op Spa rond de 2:55 volgens mij.
Als je er even vanuit gaat dat een E30 cup auto op CPZ een 2:05 doet, en dan op Spa een 3.04, dan lijkt die 3:05 van Straus mij ook niet gek, dat zou in verhouding op CPZ ook rond de 2:05 liggen.
Voor een Clio op droog zou ik dan tussen de 3:10 en 3:20 in denken.
Verder is 3:30 in de regen best redelijk volgens mij. Ik heb er 1 van een natte baan, rondje op nat en dat was ook iets in de 3:30, Prodrive instructeur reed die dag ook en die reed volgens mij net iets over de 3:30 in een Aprico cup auto.
3:05 in die E92 M3 vind ik niet heel gek trouwens als je van een straat auto uit gaat.
Een E36 M3 bijvoorbeeld die normaal op CPZ een 1.55 doet, doet op Spa rond de 2:55 volgens mij.
Als je er even vanuit gaat dat een E30 cup auto op CPZ een 2:05 doet, en dan op Spa een 3.04, dan lijkt die 3:05 van Straus mij ook niet gek, dat zou in verhouding op CPZ ook rond de 2:05 liggen.
Voor een Clio op droog zou ik dan tussen de 3:10 en 3:20 in denken.
- Joost
Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.
Eerste keer Spa voor mij, begon de dag met tijden van 3:25.
Uiteindelijk net voor de middag een 3:11 geklokt.
Daarna niet meer gereden ivm banden.
-
Even wat anders; mag ik misschien de coordinaten van het Spa circuit?Joost schreef:Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.
- @iko
Da's het risico van de hobby he. Was idd in 2008, schade viel mee. Kon na wat noodreparaties wel weer de 400 KM naar huis rijden (wel met 1 koplampJoost schreef: Da's niet fijn, viel/valt de schade aan de M3 mee?

Sindsdien trouwens geen schades meer gehad. Moeten we nog maar even zien vast te houden

- Robin Hartog
Google Maps al geprobeerd?Johanes schreef:Even wat anders; mag ik misschien de coordinaten van het Spa circuit?Joost schreef:Ik heb afgelopen maandag op Spa met mijn nieuwe laptimer (Starlane Stealth) een aantal ronden gemeten.
- Joost
Waarvoor heb je de coordinaten nodig?
De Starlane laptimer detecteert automatisch de start/finishlijn na 1 ronde rijden en begint elke keer dat je start/finish overgaat een nieuwe ronde.
Ik heb de gegevens nog niet uit het apparaat gehaald met de usb stick maar kan wel van elke sessie de rondetijden terugkijken op het apparaat zelf.
Was de eerste keer met deze laptimer maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden mee. Waarvoor ik hem gebruik echt een top apparaat.
Voorlopig ben ik nog niet zover dat ik elke ronde bocht voor bocht ga analyseren.
De Starlane laptimer detecteert automatisch de start/finishlijn na 1 ronde rijden en begint elke keer dat je start/finish overgaat een nieuwe ronde.
Ik heb de gegevens nog niet uit het apparaat gehaald met de usb stick maar kan wel van elke sessie de rondetijden terugkijken op het apparaat zelf.
Was de eerste keer met deze laptimer maar vooralsnog ben ik er zeer tevreden mee. Waarvoor ik hem gebruik echt een top apparaat.
Voorlopig ben ik nog niet zover dat ik elke ronde bocht voor bocht ga analyseren.
- Reind
BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.
-
Ik doe het meestal de coordinaten handmatig invoeren zodat je de intermediatespunten ook kunt bepalen.Joost schreef:Waarvoor heb je de coordinaten nodig?
Je kunt de analyse terug kijken via de het programma en daarna de gegevens, bijvoorbeeld met de intermediates, teurg sturen naar je eigen starlane. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar het is idd een top apparaat.
- Joost
Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Heb het programma van Starlane gisteren wel al gedownload.
Heb het programma van Starlane gisteren wel al gedownload.
-
Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost.....Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.

- RVV
*kuch* wel met Federals héErikS schreef:Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost.....Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.

-
"daarna niet meer gereden ivm banden"RVV schreef:*kuch* wel met Federals héErikS schreef:Dan vind ik die 3.11 erg netjes van Joost.....Reind schreef:BMW 325i e36 in Aprisco spec 3:00. Dan ga je wel tot het naatje.

- Hielke
"daarna niet meer gereden ivm banden"RVV schreef:
*kuch* wel met Federals hé

Gevalletje Oost Indische dwaasheid bij de DF Moderators

3.11 is een beste tijd op Taiwanese Kamikaze banden

- Joy
3:13 met de M3. Droog weer, Michelin Pilot Sports.
- Joost
Als je echt tot het naatje gaat met de Clio, en een bestuurder die beter de weg kent en een betere wagenbeheersing heeft kan er nog wel wat van die tijd af.
Toch lang niet slecht voor zo'n Frans koekblikje!
Banden baal ik flink van. Halve trackday weg. Wel betaald, niet gereden!
Toch maar eens contact opnemen met meneer Klapband, blijft akelig stil in het Federal draadje!
Toch lang niet slecht voor zo'n Frans koekblikje!
Banden baal ik flink van. Halve trackday weg. Wel betaald, niet gereden!
Toch maar eens contact opnemen met meneer Klapband, blijft akelig stil in het Federal draadje!
- Hielke
Maar Joost, die banden krijg je natuurlijk van klapband terug onder het mom van coulance. Reind is een regeling aangeboden, jij hebt je volledig aan de voorwaarden gehouden, jij krijgt dan zeker een goede regeling. Ook krijg je de helft van je inschrijfkosten van de trackday terug. En had je schade door een klapband of losgelaten loopvlak opgelopen, inderdaad, dan was dat ook vergoed.
Stel de kwestie maar eens aan de orde in het Federal draadje, Klapband zit vast met smart op verdere respons te wachten.
Nooit eerder voelde cynisme zo goed
Stel de kwestie maar eens aan de orde in het Federal draadje, Klapband zit vast met smart op verdere respons te wachten.

Nooit eerder voelde cynisme zo goed