BMW M3 3.2 coupé + BMW e46 330i sedan (update pagina 12)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Erik leuke cijfers!
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ja, hij loopt lekker en gaat nu ook nog eens een stuk neutraler door de bocht.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
denk dat de intrax wellicht ook iets lichter is dan de standaard M schokbrekers?Erik K. schreef:Ja, hij loopt lekker en gaat nu ook nog eens een stuk neutraler door de bocht.
- Niels K.
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 mar 2009, 21:32
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ik meen iets over de 8000tpmErik K. schreef:De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.


Die maat van jou kan niet zo goed overweg met zo een touchscreen. Maar ik denk dat hij het de volgende keer vast beter doet. Net als de 0-200kmh tijd. Weet zeker dat daar nog iets af kan.Erik K. schreef: Het resultaat mag er zijn:
(De total runtime is 30s, maar heb niet 30s volgas opgetrokken, duurde even voordat m'n maat de STOP knop had gevonden)

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Hahaha, ja Niels de toerenbegrenser ligt toch wel verder dan 7800 kwamen we achter, het motorgeluid doet vermoeden alsof er nog 1000tpm bij kan
Met een wat fellere 'launch' kan er inderdaad nog wellicht 0,5s af ja.
@GTRene,
Zou best kunnen dat de Intrax set wat lichter is qua gewicht.

Met een wat fellere 'launch' kan er inderdaad nog wellicht 0,5s af ja.
@GTRene,
Zou best kunnen dat de Intrax set wat lichter is qua gewicht.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Mooie upgrade Erik 

- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
7650 officieel toch?
Die van jouw loopt wel flink door boven de 200, echt alleen vMax gedaan?
Heb nog niet zoveel runs daarboven gedaan om een goed vergelijk te zien.
Alleen vorige week achter een E46 M3 aan, vanaf 120 in z'n 4 kon ik gewoon volgen.. hoor ik hem bij 160 ineens schakelen
Vanaf toen liep ik ook in, soms zelfs heel eventjes lossen om een acceptabele afstand te behouden.
Tot nu toe max. 271 op de GPS gehad met nog toeren over, en harder dan 265 gaat 'ie iig niet met het schuifdak open
Die van jouw loopt wel flink door boven de 200, echt alleen vMax gedaan?
Heb nog niet zoveel runs daarboven gedaan om een goed vergelijk te zien.
Alleen vorige week achter een E46 M3 aan, vanaf 120 in z'n 4 kon ik gewoon volgen.. hoor ik hem bij 160 ineens schakelen

Vanaf toen liep ik ook in, soms zelfs heel eventjes lossen om een acceptabele afstand te behouden.
Tot nu toe max. 271 op de GPS gehad met nog toeren over, en harder dan 265 gaat 'ie iig niet met het schuifdak open

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Vorig weekend reed Niels K. in mijn auto en trok per ongeluk door tot iets meer dan 8000tpmvwk schreef:7650 officieel toch?
Die van jouw loopt wel flink door boven de 200, echt alleen vMax gedaan?
Heb nog niet zoveel runs daarboven gedaan om een goed vergelijk te zien.
Alleen vorige week achter een E46 M3 aan, vanaf 120 in z'n 4 kon ik gewoon volgen.. hoor ik hem bij 160 ineens schakelen![]()
Vanaf toen liep ik ook in, soms zelfs heel eventjes lossen om een acceptabele afstand te behouden.
Tot nu toe max. 271 op de GPS gehad met nog toeren over, en harder dan 265 gaat 'ie iig niet met het schuifdak open

Zover was ik zelf ook nog nooit geweest. Denk dat met het verleggen van de V-max de toerenbegrenser ook verzet is. Hij begrensde daarvoor inderdaad bij ongeveer 7650.
Verder heb ik niets motorisch veranderd.
Bij 293 op de GPS draaide de motor bijna 7000tpm
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ik heb 'm altijd op 7450 gehouden qua schakelmoment, maar 293 op de GPS blijft toch echt hard.
Weet je nog hoe hard 'ie hiervoor liep?
Las ook iets over je gaskleppositiesensor. Hoe kwam je erbij om die te vervangen?
Weet je nog hoe hard 'ie hiervoor liep?
Las ook iets over je gaskleppositiesensor. Hoe kwam je erbij om die te vervangen?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
+/-7450 zou ook voldoende moeten zijn, daar levert de motor zijn max vermogen.
Mijn auto liep ik meen iets van 259gps begrensd.
De gaskleppositiesensor wil wel eens storing geven, wat hij ook deed bij mij.
Volgens mij komt dat omdat hij met dicht doen van de motorkap een klap krijgt van de isolatie.
De stekker zit bij mijne zo ongeveer in de isolate. Af en toe gaf hij een hik en dan rommelde ik f aan de stekker en sensor en ging het weer goed. Vandaar maar vervangen. Als je daar geen last van hebt hoef je hem niet te vervangen.
Mijn auto liep ik meen iets van 259gps begrensd.
De gaskleppositiesensor wil wel eens storing geven, wat hij ook deed bij mij.
Volgens mij komt dat omdat hij met dicht doen van de motorkap een klap krijgt van de isolatie.
De stekker zit bij mijne zo ongeveer in de isolate. Af en toe gaf hij een hik en dan rommelde ik f aan de stekker en sensor en ging het weer goed. Vandaar maar vervangen. Als je daar geen last van hebt hoef je hem niet te vervangen.
- BMW-Vince
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
- Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Wat een snelheden met een E36 M3, echt mooi hoor!
Denk zeker dat je met je launch nog flink veel kunt winnen, over het algemeen is 0,1sec bij de 60 feet gelijk aan 0,2sec op de 1/4 mijl. Jouw 60 feet kan zeker met 0,2sec omlaag, dus met een beetje oefenen moet je in de 11sec terecht kunnen komen, snelheid moet ook wel ff boven de 180km/u kunnen liggen.
Maar zeker indrukwekkende cijfers!
Denk zeker dat je met je launch nog flink veel kunt winnen, over het algemeen is 0,1sec bij de 60 feet gelijk aan 0,2sec op de 1/4 mijl. Jouw 60 feet kan zeker met 0,2sec omlaag, dus met een beetje oefenen moet je in de 11sec terecht kunnen komen, snelheid moet ook wel ff boven de 180km/u kunnen liggen.
Maar zeker indrukwekkende cijfers!
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Met een beetje oefenen en een supercharger zit die 11,x sec 1/4 mile er vast wel in ja.BMW-Vince schreef:met een beetje oefenen moet je in de 11sec terecht kunnen komen, snelheid moet ook wel ff boven de 180km/u kunnen liggen.
Volgens Carfolio doet een M3 CLS de 1/4 mile in 13,2 sec @ 171 km/u
Hoe hard de M3 van Erik ook loopt en trekt, het lijkt me erg sterk dat hij een CSL snot kan rijden!
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ja in 11s lijkt mij ook wat optimistisch, als ik er 0,2 af kan halen is het al heel wat.
De sprint voelde goed en leek mij vrij optimaal, alleen kon de launch wel iets heftiger, ik had geen wielspin en we zaten met 2 man in de auto.
Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Destijds achter een CSL aan gereden op de Nürburgring en kon die vrij goed volgen, alleen kende hij de baan wat beter dus heb ik hem laten gaan.
De sprint voelde goed en leek mij vrij optimaal, alleen kon de launch wel iets heftiger, ik had geen wielspin en we zaten met 2 man in de auto.
Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Destijds achter een CSL aan gereden op de Nürburgring en kon die vrij goed volgen, alleen kende hij de baan wat beter dus heb ik hem laten gaan.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Sneller dan een E46 M3 in 5e versnelling.. met een CSL zal je t lastig krijgen denkik....
Maareh.. WTF... nog nooit de begrenzer getest... foei!!!!! 8)
Maareh.. WTF... nog nooit de begrenzer getest... foei!!!!! 8)
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Ja een CSL is toch een stuk lichter 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
En (wat) krachtiger 
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.
Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk

Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.
Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Er zitten er een paar hier op DF; zal er vast wel eentje zijn die wilt deelnemen aan zo'n 'wedstrijdje'?Stefan van Elst schreef:En (wat) krachtiger
Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.
Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Misschien gaat er een CSL mee met de CBR 2011? 

-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Dat lijkt me wel leuk jaRobin Hartog schreef:Er zitten er een paar hier op DF; zal er vast wel eentje zijn die wilt deelnemen aan zo'n 'wedstrijdje'?Stefan van Elst schreef:En (wat) krachtiger
Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.
Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk


- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Maar eens kijken dan 

-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 14 aug 2006, 19:16
- Locatie: Drachten BMW E36 M3.2 Sedan
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Zo dit staat de E36 een stuk beter. Vooral de neus moet bij een standaard E36 naar beneden.
Ik heb die app ook net geinstalleerd ben benieuwd wat de sedan doet. Jammer dat we laatst maar 1 sprint hebben gedaan.
Gosse
Ik heb die app ook net geinstalleerd ben benieuwd wat de sedan doet. Jammer dat we laatst maar 1 sprint hebben gedaan.
Gosse
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
PP heeft nagenoeg zo'n zelfde app op z'n iPhone. Hem ook maar eens strikken voor een maar metingen
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Dusdat. Leuk! Ben er nu al benieuwd naar!Rickstah schreef:
Dat lijkt me wel leuk jaGoPro is aanwezig

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Hoe betrouwbaar de apps zijn qua meting weet ik niet. Maar het geeft wel een aardig beeld.
Belangrijk is te zorgen voor goeie ontvangst en dat de telefoon a.h.w. vast zit door b.v. een houder aan het voorraam zodat de G-sensor niet op de verkeerde manier beïnvloed wordt.
Ik heb het inmiddels nog een aantal keer geprobeerd en kwam nu steeds tussen de 13 - 13,5s op de 1/4mile uit bij een eindsnelheid van iets meer dan 170km/u.
0-100 heb ik tijdens een goeie sprint nog een keer in exact 5,5s gehaald dus dat zal wel aardig kloppen.
Ik merk wel dat als je ook maar iets teveel wielspin hebt of te laag in toeren start, dan ben je zomaar een seconde later op de 100.
0-200 heb ik een keer in 17,5s gehaald wat wel erg snel is natuurlijk. Aan de andere kant doet een Porsche Boxster S met 295pk 0-200 ook in zo'n 18,5s en die rij ik moeiteloos los. Maar weet niet of je dat zo 1 op 1 kunt vergelijken. Kan natuurlijk zijn dat de Porsche vanuit stilstand erg snel is en van 100 - 200 moet toegeven.
Belangrijk is te zorgen voor goeie ontvangst en dat de telefoon a.h.w. vast zit door b.v. een houder aan het voorraam zodat de G-sensor niet op de verkeerde manier beïnvloed wordt.
Ik heb het inmiddels nog een aantal keer geprobeerd en kwam nu steeds tussen de 13 - 13,5s op de 1/4mile uit bij een eindsnelheid van iets meer dan 170km/u.
0-100 heb ik tijdens een goeie sprint nog een keer in exact 5,5s gehaald dus dat zal wel aardig kloppen.
Ik merk wel dat als je ook maar iets teveel wielspin hebt of te laag in toeren start, dan ben je zomaar een seconde later op de 100.
0-200 heb ik een keer in 17,5s gehaald wat wel erg snel is natuurlijk. Aan de andere kant doet een Porsche Boxster S met 295pk 0-200 ook in zo'n 18,5s en die rij ik moeiteloos los. Maar weet niet of je dat zo 1 op 1 kunt vergelijken. Kan natuurlijk zijn dat de Porsche vanuit stilstand erg snel is en van 100 - 200 moet toegeven.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA
Middenmotor drukt wel meer op de achterwielen natuurlijk vanuit stilstand 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Diebels_alt, Louwe bos, Murena en 2 gasten