BMW M3 3.2 coupé + BMW e46 330i sedan (update pagina 12)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door RVV » 13 apr 2011, 23:23

Erik leuke cijfers!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 13 apr 2011, 23:26

Ja, hij loopt lekker en gaat nu ook nog eens een stuk neutraler door de bocht.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door GTRene » 13 apr 2011, 23:29

Erik K. schreef:Ja, hij loopt lekker en gaat nu ook nog eens een stuk neutraler door de bocht.
denk dat de intrax wellicht ook iets lichter is dan de standaard M schokbrekers?

Gebruikersavatar
Niels K.
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2009, 21:32

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Niels K. » 14 apr 2011, 00:03

Erik K. schreef:De toerenbegrenser is niet verschoven, ik meen dat hij bij ongeveer 7800tpm ingrijpt.
Ik meen iets over de 8000tpm :oops: ? Misschien is een shift light een optie :D .
Erik K. schreef: Het resultaat mag er zijn:

Afbeelding

(De total runtime is 30s, maar heb niet 30s volgas opgetrokken, duurde even voordat m'n maat de STOP knop had gevonden ;) )
Die maat van jou kan niet zo goed overweg met zo een touchscreen. Maar ik denk dat hij het de volgende keer vast beter doet. Net als de 0-200kmh tijd. Weet zeker dat daar nog iets af kan. :thumbup:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 14 apr 2011, 08:22

Hahaha, ja Niels de toerenbegrenser ligt toch wel verder dan 7800 kwamen we achter, het motorgeluid doet vermoeden alsof er nog 1000tpm bij kan :lol:

Met een wat fellere 'launch' kan er inderdaad nog wellicht 0,5s af ja.

@GTRene,

Zou best kunnen dat de Intrax set wat lichter is qua gewicht.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Niels » 16 apr 2011, 20:16

Mooie upgrade Erik :thumbup:

Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door vwk » 16 apr 2011, 21:31

7650 officieel toch?
Die van jouw loopt wel flink door boven de 200, echt alleen vMax gedaan?
Heb nog niet zoveel runs daarboven gedaan om een goed vergelijk te zien.
Alleen vorige week achter een E46 M3 aan, vanaf 120 in z'n 4 kon ik gewoon volgen.. hoor ik hem bij 160 ineens schakelen :mrgreen:

Vanaf toen liep ik ook in, soms zelfs heel eventjes lossen om een acceptabele afstand te behouden.
Tot nu toe max. 271 op de GPS gehad met nog toeren over, en harder dan 265 gaat 'ie iig niet met het schuifdak open :bag:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 16 apr 2011, 21:39

vwk schreef:7650 officieel toch?
Die van jouw loopt wel flink door boven de 200, echt alleen vMax gedaan?
Heb nog niet zoveel runs daarboven gedaan om een goed vergelijk te zien.
Alleen vorige week achter een E46 M3 aan, vanaf 120 in z'n 4 kon ik gewoon volgen.. hoor ik hem bij 160 ineens schakelen :mrgreen:

Vanaf toen liep ik ook in, soms zelfs heel eventjes lossen om een acceptabele afstand te behouden.
Tot nu toe max. 271 op de GPS gehad met nog toeren over, en harder dan 265 gaat 'ie iig niet met het schuifdak open :bag:
Vorig weekend reed Niels K. in mijn auto en trok per ongeluk door tot iets meer dan 8000tpm :shock:
Zover was ik zelf ook nog nooit geweest. Denk dat met het verleggen van de V-max de toerenbegrenser ook verzet is. Hij begrensde daarvoor inderdaad bij ongeveer 7650.
Verder heb ik niets motorisch veranderd.
Bij 293 op de GPS draaide de motor bijna 7000tpm

Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door vwk » 16 apr 2011, 21:45

Ik heb 'm altijd op 7450 gehouden qua schakelmoment, maar 293 op de GPS blijft toch echt hard.
Weet je nog hoe hard 'ie hiervoor liep?

Las ook iets over je gaskleppositiesensor. Hoe kwam je erbij om die te vervangen?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 16 apr 2011, 21:57

+/-7450 zou ook voldoende moeten zijn, daar levert de motor zijn max vermogen.

Mijn auto liep ik meen iets van 259gps begrensd.

De gaskleppositiesensor wil wel eens storing geven, wat hij ook deed bij mij.
Volgens mij komt dat omdat hij met dicht doen van de motorkap een klap krijgt van de isolatie.
De stekker zit bij mijne zo ongeveer in de isolate. Af en toe gaf hij een hik en dan rommelde ik f aan de stekker en sensor en ging het weer goed. Vandaar maar vervangen. Als je daar geen last van hebt hoef je hem niet te vervangen.

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door BMW-Vince » 16 apr 2011, 22:01

Wat een snelheden met een E36 M3, echt mooi hoor!

Denk zeker dat je met je launch nog flink veel kunt winnen, over het algemeen is 0,1sec bij de 60 feet gelijk aan 0,2sec op de 1/4 mijl. Jouw 60 feet kan zeker met 0,2sec omlaag, dus met een beetje oefenen moet je in de 11sec terecht kunnen komen, snelheid moet ook wel ff boven de 180km/u kunnen liggen.

Maar zeker indrukwekkende cijfers!

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Stefan van Elst » 17 apr 2011, 12:06

BMW-Vince schreef:met een beetje oefenen moet je in de 11sec terecht kunnen komen, snelheid moet ook wel ff boven de 180km/u kunnen liggen.
Met een beetje oefenen en een supercharger zit die 11,x sec 1/4 mile er vast wel in ja.

Volgens Carfolio doet een M3 CLS de 1/4 mile in 13,2 sec @ 171 km/u
Hoe hard de M3 van Erik ook loopt en trekt, het lijkt me erg sterk dat hij een CSL snot kan rijden!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 17 apr 2011, 12:13

Ja in 11s lijkt mij ook wat optimistisch, als ik er 0,2 af kan halen is het al heel wat.
De sprint voelde goed en leek mij vrij optimaal, alleen kon de launch wel iets heftiger, ik had geen wielspin en we zaten met 2 man in de auto.

Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.

Destijds achter een CSL aan gereden op de Nürburgring en kon die vrij goed volgen, alleen kende hij de baan wat beter dus heb ik hem laten gaan.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Knot » 17 apr 2011, 23:09

Sneller dan een E46 M3 in 5e versnelling.. met een CSL zal je t lastig krijgen denkik....

Maareh.. WTF... nog nooit de begrenzer getest... foei!!!!! 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 17 apr 2011, 23:55

Ja een CSL is toch een stuk lichter ;)

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Stefan van Elst » 18 apr 2011, 09:03

En (wat) krachtiger :)
Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.

Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Robin Hartog » 18 apr 2011, 09:13

Stefan van Elst schreef:En (wat) krachtiger :)
Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.

Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk :)
Er zitten er een paar hier op DF; zal er vast wel eentje zijn die wilt deelnemen aan zo'n 'wedstrijdje'? :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 18 apr 2011, 09:39

Misschien gaat er een CSL mee met de CBR 2011? :whistle:

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Rickstah » 18 apr 2011, 20:11

Robin Hartog schreef:
Stefan van Elst schreef:En (wat) krachtiger :)
Erik K. schreef:Ik zou best nog eens een sprintje willen doen tegen een CSL, maar dan op snelheid. De sprints vanaf stilstand tegen mekaar blijft lastig en een aanslag op het materiaal.
Zoals ze op GTboard doen; een 50 roll.
Spaart het materiaal en je vergelijkt de auto's ipv de bestuurders.

Nu nog een CSL regelen... en een camera natuurlijk :)
Er zitten er een paar hier op DF; zal er vast wel eentje zijn die wilt deelnemen aan zo'n 'wedstrijdje'? :)
Dat lijkt me wel leuk ja :) GoPro is aanwezig :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 18 apr 2011, 20:41

Maar eens kijken dan :thumbup:

gForce
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2006, 19:16
Locatie: Drachten BMW E36 M3.2 Sedan

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door gForce » 18 apr 2011, 23:18

Zo dit staat de E36 een stuk beter. Vooral de neus moet bij een standaard E36 naar beneden.

Ik heb die app ook net geinstalleerd ben benieuwd wat de sedan doet. Jammer dat we laatst maar 1 sprint hebben gedaan.

Gosse

Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door vwk » 19 apr 2011, 00:05

PP heeft nagenoeg zo'n zelfde app op z'n iPhone. Hem ook maar eens strikken voor een maar metingen

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2011, 09:31

Rickstah schreef:
Dat lijkt me wel leuk ja :) GoPro is aanwezig :)
Dusdat. Leuk! Ben er nu al benieuwd naar! :thumbup:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Erik K. » 19 apr 2011, 09:51

Hoe betrouwbaar de apps zijn qua meting weet ik niet. Maar het geeft wel een aardig beeld.
Belangrijk is te zorgen voor goeie ontvangst en dat de telefoon a.h.w. vast zit door b.v. een houder aan het voorraam zodat de G-sensor niet op de verkeerde manier beïnvloed wordt.

Ik heb het inmiddels nog een aantal keer geprobeerd en kwam nu steeds tussen de 13 - 13,5s op de 1/4mile uit bij een eindsnelheid van iets meer dan 170km/u.
0-100 heb ik tijdens een goeie sprint nog een keer in exact 5,5s gehaald dus dat zal wel aardig kloppen.
Ik merk wel dat als je ook maar iets teveel wielspin hebt of te laag in toeren start, dan ben je zomaar een seconde later op de 100.
0-200 heb ik een keer in 17,5s gehaald wat wel erg snel is natuurlijk. Aan de andere kant doet een Porsche Boxster S met 295pk 0-200 ook in zo'n 18,5s en die rij ik moeiteloos los. Maar weet niet of je dat zo 1 op 1 kunt vergelijken. Kan natuurlijk zijn dat de Porsche vanuit stilstand erg snel is en van 100 - 200 moet toegeven.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Update 2011: BMW M3 3.2 coupé nu met Intrax RSA

Bericht door Knot » 19 apr 2011, 10:02

Middenmotor drukt wel meer op de achterwielen natuurlijk vanuit stilstand ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z en 1 gast