Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
RVV

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 23:36

Hielke als je kritische mening ons niks zou intereseren dan zouden we niet onze nek uitsteken om die kritische mening proberen te weerleggen met objectieve testresultaten. Het hele verhaal wat we hebben aangegeven met test door een 100% onafhankelijke rijder.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 23:40

RVV schreef:Hielke als je kritische mening ons niks zou intereseren dan zouden we niet onze nek uitsteken om die kritische mening proberen te weerleggen met objectieve testresultaten. Het hele verhaal wat we hebben aangegeven met test door een 100% onafhankelijke rijder.
Je zult haast zeggen: "slotje dan maar?" Lijkt me dat alles nou wel een keer is uitgesproken toch? We gaan de test resultaten afwachten en kijken wat er uitkomt. :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 23:43

Hielke schreef:Rico, die mensen waar ik het over heb, die 80%, dat zijn wedstrijdrijders, die meten zich 7 weekenden per jaar met andere rijders.

blablabla ik ken mijn klanten zeker niet :please:

Wat ik zeg is dat ze op onze dagen bezig zijn met hun eigen ding en niet met het naast elkaar leggen van lullen.

Dat ze dat in de 7 raceweekenden doen in het rest van het jaar heeft niks met jouw dom gelul te maken om een paar goede DF'ers, zoals Andre, Elmar, Laurens tegen Kevin te laten 'strijden' voor jouw gerustheid. En als je zo'n feestje wel wil doordrammen, dan open je een topic en vraag je al deze mensen om zo'n aan een Hielke feestje mee te doen, van mij part vraag je Kevin ook (Kevin is ook gewoon forumbezoeker, zelf even je best doen om te achterhalen wie het is), Maar dat feestje heeft helemaal niks met het Federal verhaal te maken 0,0.

Nou Tom, een slotje zou kunnen, alleen waarom zouden we? We hebben geen dubbele agenda zoals Hielke suggereerd , en als hij het niet suggereerd dan doen ie in ieder geval zijn stinkende best om zo over te komen :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 23:46

Dat weet ik Rico maar dit is toch wel het saaiste draadje ooit aan het worden. Een eco friendly rijder die de bandenwereld op zijn kop wil zetten. Het moet niet gekker worden. :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:49

RVV schreef:Hielke als je kritische mening ons niks zou intereseren dan zouden we niet onze nek uitsteken om die kritische mening proberen te weerleggen met objectieve testresultaten. Het hele verhaal wat we hebben aangegeven met test door een 100% onafhankelijke rijder.
Ik herhaal nog maar eens dat ik het initiatief tot een test volledig ondersteun.

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 23:51

Nou ik vind het helemaal niet erg dat Hielke kritisch is. Want met kritiek kun je wat doen. Maar dan moet je ook de kans krijgen natuurlijk. Nu denk ik ook wel dat Hielke ons die kans gunt. :wink:

En nu gaat het allemaal wel wat scherp, en kan het lijken dat ik en Hielke mekaar in de haren vliegen. Maar zo heet wordt wat mij betreft de soep ook weer niet gegeten. En wat Hielke betreft ook niet, dat weet ik wel zeker :beer:

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 23:53

En straks mag Hielke kritisch zijn over de 1M coupé, en daar kijk ik dan ook wel weer naar uit :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2011, 23:57

Hielke schreef:Tom, met een sportsok waar vijf gaten in zitten kom ik nog steeds veilig het Scheivlak door.
Ben het met je eens dat die banden gewoon veilig moeten zijn. Als het echt een probleem is trekken Peter en Rico de stekker er wel uit, daar ben ik zeker van (lijkt mij niet dat ze voor die paar knaken per band zin hebben in een hoop gezeik..).
Vind de reacties die er nu staan overtrokken. Eerst zeiken over de prijsverhoging, daarna tussen de regels door over DF dat ze erop verdienen, dan over die scheurtjes en dan over hoe de test moet verlopen.
Misschien is het een batch geweest met een fout erin, misschien komt het door verkeerd gebruik (bandenspanning), enz. Laat de voorgestelde test doen door een ervaren coureur, zou genoeg duidelijkheid moeten geven. Als je er dan nog geen vertrouwen hebt, dan gewoon niet kopen.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:57

RVV schreef:En nu gaat het allemaal wel wat scherp, en kan het lijken dat ik en Hielke mekaar in de haren vliegen. Maar zo heet wordt wat mij betreft de soep ook weer niet gegeten. En wat Hielke betreft ook niet, dat weet ik wel zeker :beer:
Zo is het. Het moet wel heel gek gaan als je mij echt boos wilt maken :wink:

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 00:14

Ik ga die band zo bi zo niet testen. 1 keer gas geven op assen met de GT3 met een set federals.-->Dan zou ik maar bukken, want dan vliegt het loopvlak je om de oren en die kan je dan weer vinden achter de hoofdtribune.

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 00:17

:roflol: :roflol: :roflol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 15 apr 2011, 09:37

Op de Ring wordt deze band vrij veel gebruikt; met name voor de natte periodes. De wangen zijn wat zacht/slap, lees: voor zware auto's te zacht als het droog is voor bestuurders die echt gas geven, maar op nat asfalt (dus ook met die zwaardere auto) gaat het wel goed (lees: uitstekend).

Ook Robert (+Steve) hebben de band er onder gehad op de 156v6 (ook zij waren zeer tevreden op het nat)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2011, 10:35

Is er ook een Federal Reserve band te koop Rico?

En kun je die gewoon met een bandenpomp laten inflatteren? Mijn huidige band deflateert me teveel.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 apr 2011, 11:09

Dennis Cavallino schreef:Is er ook een Federal Reserve band te koop Rico?

En kun je die gewoon met een bandenpomp laten inflatteren? Mijn huidige band deflateert me teveel.
Je krijgt er ook steeds minder Toyo's voor als je ze weer inlevert....

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 12:17

Cees en Federal Taiwan zelf zien heel graag een test van de 595 RS-R. Wij gaan een ongekleurde en onafhankelijke test maken. Dat gaan we doen met een goed geprepareerde e36 race auto.

Datum 25 juli op Zandvoort tijdens onze Trackday (zie Active)

Hebben we voldoende tijd om voor te bereiden en voldoende tijd om ook te rijden/testen.

Voor wat betreft de banden van Reind Boone, Cees/Federal wil dat graag oplossen ook al zijn de banden elders gekocht.

Remmie

Bericht door Remmie » 15 apr 2011, 12:19

Dat is klasse en service :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 12:42

Kijk nou gaat het de goede kant op.

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2011, 12:45

Heel DF een gratis setje :mrgreen: :hosanna:

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 15 apr 2011, 13:04

Prima Rico!

Waar kan ik mijn setje aanbieden? (geintje)

Goed in ieder geval dat het straks duidelijk word hoe we deze band moeten behandelen.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 15 apr 2011, 13:08

Ben benieuwd wat eruit komt, anders wil ik wel een set gebruiken op Time-Attack,moet toch alweer nieuwe banden hebben 8)

Andre

Bericht door Andre » 15 apr 2011, 13:13

Wat kost een toyo r888 in dezelfde maat als Federal?

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2011, 13:19

Ik vind 25 juli veel te laat voor zo'n test. De eerste seizoenhelft zit er dan al op en de zaak is te belangrijk. Heg zou bijzonder jammer zijn als er tussen nu en een maand niet een test georganiseerd zou kunnen worden.

Hoe gaat het format van de test eruit zien? Welke andere banden worden in de test opgenomen? Wordt het op prijs gesteld dat ik meedenk?

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 15 apr 2011, 13:29

Zal eens kijken wat de Toyo's nu doen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 apr 2011, 13:30

Andre schreef:Wat kost een toyo r888 in dezelfde maat als Federal?
Voor de maten waar ik in kijk scheelt het ongeveer 10euro, ervan uitgaande dat je R888 gewoon bij een normaal adres haalt en niet Prinsdinges.

No brainer voor mij iig

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2011, 14:01

Hielke schreef:Ik vind 25 juli veel te laat voor zo'n test. De eerste seizoenhelft zit er dan al op en de zaak is te belangrijk. Heg zou bijzonder jammer zijn als er tussen nu en een maand niet een test georganiseerd zou kunnen worden.

Hoe gaat het format van de test eruit zien? Welke andere banden worden in de test opgenomen? Wordt het op prijs gesteld dat ik meedenk?
Hielke 25 juli is de eerste dag dat wij op Zandvoort weer een hele dag het circuit ter beschikking hebben en dus ook zelf de regie van zo'n dag in de handen hebben. Zo'n test heeft zeker een hele dag nodig om een goed resultaat te geven. Verder zijn we nu ruim op tijd om de mensen te verzamelen die betrokken zijn. Iedereen moet ook kunnen hé.

In principe gaan we de Federals testen, het gaat er om dat we de kwalteit en betrouwbaarheid van de Ferderal 595 RS-R in beeld brengen.

Een vergelijkende bandentest zou ook mogelijk kunnen zijn. Daar is in eerdere posts al veel over gezegd,Maar wij als DF gaan geen bandensets inkopen van allerlei merken om te testen. Dus als jij nou een setje toyo's, Dunlops en yoko's kunt regelen dan kunnen we ze meenemen.

Gesloten