Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Joopieboy

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Joopieboy » 04 apr 2011, 19:56

Riceaux schreef:Dat is de RS182 van Adinsx van AW waar Robin al eerder naar verwees. Maar ik zou niet voor een Clio RS kiezen. Maar dat is puur persoonlijk vanwege slechte ervaringen met Franse auto's.
Ach de Clio RS, zeker de Phase 3 is een hartstikke betrouwbare en degelijke auto. Ook gebouwd in een andere fabriek bij Renault Sport ipv de standaard fabriek, en echt veel problemen hoor ik er niet van. :)
Zijn wel echt enorm fijne auto's!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 apr 2011, 20:02

Ik maak me ook geen zorgen over de betrouwbaarheid. Ik geloof dat dat wel goed zit. gezien de hoge kilometerstanden van sommige phase1's. Ben alleen niet zo gecharmeerd van het model. Een phase3 vind ik erg gaaf maar zijn gewoon te duur en ik kan me niet voorstellen dat iemand die een auto voor bijna 10k op internet zet er voor 8.5 afscheid van gaat nemen.

dvh

Bericht door dvh » 04 apr 2011, 20:04

Petrolhead Tom schreef:Ik maak me ook geen zorgen over de betrouwbaarheid. Ik geloof dat dat wel goed zit. gezien de hoge kilometerstanden van sommige phase1's. Ben alleen niet zo gecharmeerd van het model. Een phase3 vind ik erg gaaf maar zijn gewoon te duur en ik kan me niet voorstellen dat iemand die een auto voor bijna 10k op internet zet er voor 8.5 afscheid van gaat nemen.
Dat moet je nooit denken.
8.5k is veel geld voor mensen die het nodig hebben.. nooit geschoten is altijd mis !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 apr 2011, 20:05

Dat weet ik maar ik ben lange tijd actief geweest op het autoweek forum en heb voornamelijk dat topic met veel interesse gevolgd. Hij wil er graag vanaf maar volgens mij niet zo graag dat 8.5 de prijs is.

JP

Bericht door JP » 04 apr 2011, 20:12

Dat ding is toch afgetrapt ?

stefan740

Bericht door stefan740 » 04 apr 2011, 20:28

Afgetrapt zou ik niet zeggen, wel vaak voor korte ritten gebruikt en er zat onderhoud aan te komen toch?
Ik denk dat hij voor 8750 wel weg mag overigens. Maar goed dat doet er niet toe dus.

Ronald Middendorp

Bericht door Ronald Middendorp » 05 apr 2011, 11:23

stefan740 schreef:Afgetrapt zou ik niet zeggen, wel vaak voor korte ritten gebruikt en er zat onderhoud aan te komen toch?
Ik denk dat hij voor 8750 wel weg mag overigens. Maar goed dat doet er niet toe dus.
Niet meer afgetrapt dan wat de gemiddelde DF-er er mee doet hoor. :wink: Waar koop je anders een RS182 voor? om veilig in te halen ? :)

Tom kennende rijd ie dat ding netjes warm en trekt ie af en toe eens een sprintje, dat je alle tankbonnetjes bewaard vanaf aanschaf zegt mij al genoeg. wat betreft die prijs, die kan wel zakken. hij loopt al zo lang met dat ding te leuren. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 apr 2011, 11:26

Als ik dat topic zo vol maak ik me daar ook helemaal geen zorgen over. Alleen denk ik niet dat hij hem voor dat bedrag kwijt wil en vind ik het model Clio niet heel aansprekend. Beetje erg bejaard. Plus dat die uitlaat niet heel best meer is en ook niet goedkoop te vervangen.

Ronald Middendorp

Bericht door Ronald Middendorp » 05 apr 2011, 14:00

Ik zou zeggen, doe eens een bod. om die uitlaat zou ik niet echt wakker liggen, die valt er morgen nog niet direct onder vandaan en aftermarket is er best leuk spul voor te krijgen voor niet al te veel geld. :)

Ik probeer je dat ding niet aan te smeren, ik geef alleen aan dat dat mijn keuze wel zou zijn als ik een hot-hatch zocht voor dat geld. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 apr 2011, 14:19

Tom wil denk ik het onmogelijke. Een auto die sportief en snel is, waar je met meer dan 2 personen in kunt zitten maar wel zuinig, lees beter dan 1:13 dat past niet in een pakket. Ergens zal je enkele wensen moeten bijstellen. Of gewoon en wegenbelastingvrij hok scoren en niet zeuren :-)

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2011, 14:54

Beetje onduidelijk verhaal inderdaad. Ik zou in eerste instantie weer op zoek gaan naar een C2 (of hij moet je om een of andere reden niet bevallen zijn), dan anders voor de Clio, maar zeker niet voor de Fiesta :) .

JP

Bericht door JP » 05 apr 2011, 15:01

Ronald Middendorp schreef:
stefan740 schreef:Afgetrapt zou ik niet zeggen, wel vaak voor korte ritten gebruikt en er zat onderhoud aan te komen toch?
Niet meer afgetrapt dan wat de gemiddelde DF-er er mee doet hoor. :wink: Waar koop je anders een RS182 voor? om veilig in te halen ? :)

Tom kennende rijd ie dat ding netjes warm en trekt ie af en toe eens een sprintje, dat je alle tankbonnetjes bewaard vanaf aanschaf zegt mij al genoeg. wat betreft die prijs, die kan wel zakken. hij loopt al zo lang met dat ding te leuren. :)
Ik ken het draadje van T. op AW ook heel goed. Daarom mijn opmerking "afgetapt". Elke DF'er houdt van doorrijden, maar niet zoals ik vaker daar lees. Het zich met iedere medeweggebruiker willen meten, het dagelijks wel eens minimaal 180kmh op de klok zetten, etc.

En ja, elke auto (DF of niet, RS182 of niet), koop je om altijd ! veilig in te halen. DF staat toch niet voor aso? toch heeft hij een handje om via bijv. vluchtstroken in te halen.

Ronald Middendorp

Bericht door Ronald Middendorp » 05 apr 2011, 15:03

JP schreef: DF staat toch niet voor aso? toch heeft hij een handje om via bijv. vluchtstroken in te halen.
Nah, daar wordt die auto niet minder van hoor. :wink: :P

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 apr 2011, 15:05

Volgens mij is het redelijk helder, Tom heeft de Panda 100hp in z'n hoofd, vraagt om alternatieven, die worden er genoeg geboden, maar die zijn het niet voor 'm (om al dan niet onduidelijke redenen soms ;)).

Ik zou een hele strakke phase 2 Clio RS halen met een lage km stand, zo ruim binnen budget te halen, dat je redelijk overhoudt voor benzine en wellicht een dagje ring/track ;).

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 apr 2011, 15:12

Hheb ik overwogen maar vind het model niet aanspreken

JP

Bericht door JP » 05 apr 2011, 15:12

JP schreef: DF staat toch niet voor aso? toch heeft hij een handje om via bijv. vluchtstroken in te halen.
Nah, daar wordt die auto niet minder van hoor. :wink: :P
Als je je zo in het verkeer gedraagt, kan ik er niet bij dat je dan superzuinig met je auto bent.
Elke week gepoetst, zegt mij niets over het onderhuidse.... :wink:

2000USA

Bericht door 2000USA » 05 apr 2011, 15:24

Alleen over de staat van de lak! lekker dun... :mrgreen:

Tom, gewoon een mooie 100HP uitzoeken, krijg je geen spijt van :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 05 apr 2011, 15:27

JP schreef:

Ik ken het draadje van T. op AW ook heel goed. Daarom mijn opmerking "afgetapt". Elke DF'er houdt van doorrijden, maar niet zoals ik vaker daar lees. Het zich met iedere medeweggebruiker willen meten, het dagelijks wel eens minimaal 180kmh op de klok zetten, etc.

En ja, elke auto (DF of niet, RS182 of niet), koop je om altijd ! veilig in te halen. DF staat toch niet voor aso? toch heeft hij een handje om via bijv. vluchtstroken in te halen.
Ook mijn gevoel bij die auto.

Dat is het voordeel/nadeel van zo'n lang topic op een openbaar forum.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 05 apr 2011, 15:34

Kees heeft de 323ti van zijn vriendin hier op DF te koop staan. Veel auto voor weinig geld. :thumbup:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 apr 2011, 15:42

Petrolhead Tom schreef:Hheb ik overwogen maar vind het model niet aanspreken
Plausibel, ik zal je niet Luco-style 30 geen posten dat dit het dan voor je is :D.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 apr 2011, 15:52

indobesar schreef:Kees heeft de 323ti van zijn vriendin hier op DF te koop staan. Veel auto voor weinig geld. :thumbup:
Goede optie, dat die nog steeds niet verkocht is!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 apr 2011, 19:58

Wat volgens mij toch onderhand wel een keer duidelijk moet zijn is dat ik geen mega pk's nodig heb om heel veel lol te hebben in een auto. Ik heb liever een goed chassis met een pittig klein motortje en bijtgrage remmen. Dit heb ik allemaal gevonden in de C2 vts. Perfect. Maar ik ga niet twee keer dezelfde auto kopen, heeft er ook zeker mee te maken dat ik de C2 zo strak aan de prijs in de handen heb gekregen dat dat bij een eventuele opvolger toch niet weer gaat lukken. Bij de C2 het gevoel dat ik een bijzondere auto had. Je zag er niet zoveel van, hij had een bijzonder interieur en zat goed in de uitrusting. Allemaal dingen die voor mij op dit moment zwaarder wegen dan grote aantallen pk's. Daarbij heb ik nog nooit lekker in zo'n Clio gezeten, het stuur staat te vlak naar mijn mening daar kan ik maar niet aan wennen en als ik in een auto stap moet het gevoel direct goed zijn. Dat had ik met de Micra (altijd al geweten dat er meer inzat dan een boodschappen autootje). Dat had ik met de C2, en dat had ik bijkans nog meer met de Panda. Gewoon een lekkere stuurmachine voor weinig geld.

Af en toe krijg ik hier het idee dat sommigen pas lol kunnen hebben met een auto als er minimaal 300 pk inzit. Dat heb ik helemaal niet, gelukkig niet. Tuurlijk zou ik het liefst een M3 of een ander kanon gaan rijden maar dat trek ik financieel niet. Waarom dan niet een "supermini" ?

Als ik de test van EVO erop na sla scoort de Panda 100hp 4,5 ster. Ze zijn laaiend enthousiast, het geluid van het torretje de handling de remmen alles doet het goed. Allemaal dingen die er voor mij voor zorgen dat ik meer dan genoeg lol heb zonder dat er een fijne straight-six in het vooronder ligt of een of ander smeuïg stuk super-aggregraat.

Voor de geinteresseerden hierbij de link naar de test:

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... 100hp.html

dvh

Bericht door dvh » 05 apr 2011, 20:02

Niet zeuren, kopen dan !

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2011, 20:06

Ja, wat loop je nou te zeuren man, niemand zal het je kwalijk nemen als je de Panda koopt. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 10:44

De C2 is inmiddels op marktplaats verschenen.

Ik was niet van plan om de foto's te plaatsen maar als ze toch op marktplaats staan is het niet bepaald een geheim meer.

http://link.marktplaats.nl/437189062

Plaats reactie