Wat volgens mij toch onderhand wel een keer duidelijk moet zijn is dat ik geen mega pk's nodig heb om heel veel lol te hebben in een auto. Ik heb liever een goed chassis met een pittig klein motortje en bijtgrage remmen. Dit heb ik allemaal gevonden in de C2 vts. Perfect. Maar ik ga niet twee keer dezelfde auto kopen, heeft er ook zeker mee te maken dat ik de C2 zo strak aan de prijs in de handen heb gekregen dat dat bij een eventuele opvolger toch niet weer gaat lukken. Bij de C2 het gevoel dat ik een bijzondere auto had. Je zag er niet zoveel van, hij had een bijzonder interieur en zat goed in de uitrusting. Allemaal dingen die voor mij op dit moment zwaarder wegen dan grote aantallen pk's. Daarbij heb ik nog nooit lekker in zo'n Clio gezeten, het stuur staat te vlak naar mijn mening daar kan ik maar niet aan wennen en als ik in een auto stap moet het gevoel direct goed zijn. Dat had ik met de Micra (altijd al geweten dat er meer inzat dan een boodschappen autootje). Dat had ik met de C2, en dat had ik bijkans nog meer met de Panda. Gewoon een lekkere stuurmachine voor weinig geld.
Af en toe krijg ik hier het idee dat sommigen pas lol kunnen hebben met een auto als er minimaal 300 pk inzit. Dat heb ik helemaal niet, gelukkig niet. Tuurlijk zou ik het liefst een M3 of een ander kanon gaan rijden maar dat trek ik financieel niet. Waarom dan niet een "supermini" ?
Als ik de test van EVO erop na sla scoort de Panda 100hp 4,5 ster. Ze zijn laaiend enthousiast, het geluid van het torretje de handling de remmen alles doet het goed. Allemaal dingen die er voor mij voor zorgen dat ik meer dan genoeg lol heb zonder dat er een fijne straight-six in het vooronder ligt of een of ander smeuïg stuk super-aggregraat.
Voor de geinteresseerden hierbij de link naar de test:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... 100hp.html