De Ligiers en Arola's kende ik al, ik wist alleen nog niet dat ze tegenwoordig Opel Meriva heten.................

Doorgetrokken streep heb ik ook niet altijd evenveel respect voor. Als ik het zelf veilig en verantwoord acht om er voorbij te gaan dan doe ik dat gewoon.Maar doorgetrokken streep is bloedirritant inderdaad. Die zonde bega ik dan maar gewoon en als ik daar een boete voor krijg jammer dan. Hier in de buurt lag een 100km autoweg waar een prachtige nieuwe laag asfalt op is gelegd. Wat denk je: Snelheid omlaag naar 80 en hup een dubbele doorgetrokken streep ertussen. Dan hebben we het dus over een overzichtelijke weg met kilometers zicht.
Brommobiel mag inderdaad gewoon op 80km weg.Marc RS4 schreef:Een brommer op de PW??
Ik zie ook vaak brommers rijden maar die rijden netjes naast de proviciale weg hoor,op t pad ernaast...
verder gaat het mij niet om of ze dr wel of niet mogen rijden,ik irriteer me dood aan dat ze de boel enorm vertragen..
tuf tuf tuf tuf tuf tuf...45km/h met een rij auto's erachter van 4 km.....erg verstandig hoor die dingen op de PW...want de PW-en hierzo zijn 9 van de 10 nog eens gezegend met een dubbele doorgetrokken streep dus je mag niet inhalen...
Hoe veroorzaak ik files...en ergernis.
Wen er maar aan, als je blijft zakken voor je autorijbewijs, mag je wel met zo'n ding de openbare weg opTommy schreef:Brommobielen, wie kent ze niet. Inmiddels rijdt elke puber of bejaarde in zo'n ding rond. Het ergste is nog dat ze op de rijbaan rijden in plaats van op het fietspad. Met een sukkelgang van 35 km/u rijdt er dan zo'n ding voor je waarbij je vaak er niet langs kan of niet langs gelaten wordt. Doe je dat wel krijg je een middelvinger, getoeter en groot licht als strijkorkest te zien. Het lijkt wel alsof mensen niet door hebben dat het bijzonder irritant is als ze met 35 km/u voor je rijden waar 50 toegestaan is. Een afslag nemen moet je ook doen met een kruipsnelheid omdat ze anders natuurlijk omvallen. En wat denk je van bedenken welke straat ze in moeten, dat gaat zonder richting aangeven plots stoppen en als je er langs wil omdat ze stilstaan willen ze zonder richting aangeven LINKSAF slaan. Ze zouden gewoon een speciaal rijbewijs voor brommobielen moeten hebben waarbij je meer nodig hebt dan een bromfietsrijbewijsje.
De Ligiers en Arola's kende ik al, ik wist alleen nog niet dat ze tegenwoordig Opel Meriva heten.................
Maar toch krijg je een boete waarschijnlijk?!!wjn schreef:Gezond verstand gebruiken schijnt lastig te zijn, het is niet het doel van die inhaalverboden dat je die brommobielen (of traktoren oid) niet gaat inhalen, dus ga dat soort voertuigen gewoon voorbij.
Heb ik daarvoor nog niet gehad.Elco schreef:Ach, steeds meer wegen gaan van 80 naar 60 dus dan valt het verschil in snelheid wel mee![]()
Maar toch krijg je een boete waarschijnlijk?!!wjn schreef:Gezond verstand gebruiken schijnt lastig te zijn, het is niet het doel van die inhaalverboden dat je die brommobielen (of traktoren oid) niet gaat inhalen, dus ga dat soort voertuigen gewoon voorbij.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast