Brommobielen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tommy

Brommobielen

Bericht door Tommy » 11 apr 2011, 13:29

Brommobielen, wie kent ze niet. Inmiddels rijdt elke puber of bejaarde in zo'n ding rond. Het ergste is nog dat ze op de rijbaan rijden in plaats van op het fietspad. Met een sukkelgang van 35 km/u rijdt er dan zo'n ding voor je waarbij je vaak er niet langs kan of niet langs gelaten wordt. Doe je dat wel krijg je een middelvinger, getoeter en groot licht als strijkorkest te zien. Het lijkt wel alsof mensen niet door hebben dat het bijzonder irritant is als ze met 35 km/u voor je rijden waar 50 toegestaan is. Een afslag nemen moet je ook doen met een kruipsnelheid omdat ze anders natuurlijk omvallen. En wat denk je van bedenken welke straat ze in moeten, dat gaat zonder richting aangeven plots stoppen en als je er langs wil omdat ze stilstaan willen ze zonder richting aangeven LINKSAF slaan. Ze zouden gewoon een speciaal rijbewijs voor brommobielen moeten hebben waarbij je meer nodig hebt dan een bromfietsrijbewijsje.
De Ligiers en Arola's kende ik al, ik wist alleen nog niet dat ze tegenwoordig Opel Meriva heten................. :bag:

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Brommobielen

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 13:31

En toen?
Iedereen heeft toch recht op vervoer? Het is niet illegaal dus leer ermee leven :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2011, 15:24

Je ziet ze ook buiten de bebouwde kom op de gewone weg ipv fietspad. Irritant met al die inhaalverboden, want je krijgt er ellenlange files achter en mensen gaan onmogelijke/gevaarlijke capriolen uithalen om er toch voorbij te komen, mezelf incluis. Mafketels, ze mogen ze van mij van de weg halen.

Overigens rijden ze meestal wel 45 km/u, geen 35. Dat dan weer wel.

Die karretjes kunnen makkelijk 80 km/u rijden, maar ja, dat is hier dan weer niet toegestaan.

Dus of ze moeten echt verpicht op 't fietspad. Gaan ze daar maar lekker met 2 wielen door de berm. Of er moet een verkeersregel komen dat je ze ook in mag halen over doorgetrokken strepen.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 apr 2011, 15:32

Gewoon met een dikke US pickup met bullbar die dingen aan puin rijden echt iets voor jou om te doen Tommy :mrgreen:

Zwaar irritant die dingen.

Michel

Tommy

Bericht door Tommy » 11 apr 2011, 15:39

Goed idee, Ford Veloci-Raptor en eroverheen :D

Elco

Bericht door Elco » 11 apr 2011, 15:44

Waar het fout gaat is dat mensen in een auto denken het alleenrecht te hebben op een weg. Je mag in de meeste gevallen zelfs met een 3wielige fiets de rijbaan op (mits breder dan 75 cm) Dat kan dus een ligfiets met stroomlijn zijn maar ook een bakfiets bijvoorbeeld.
Hangt een beetje van de situatie af wat en waar het veilig is om al dan niet op de rijbaan te rijden met zo'n invalide wagentje ehh brommobiel. (breed fietspad of smal fietstrookje)
Wat te denken van paarden bijvoorbeeld. Die moeten officieel op het ruiterpad zoniet dan op de rijbaan. Tja het is niet anders. Fietspad is eigenlijk best link met paarden zo dicht langs je fiets.
Maar doorgetrokken streep is bloedirritant inderdaad. Die zonde bega ik dan maar gewoon en als ik daar een boete voor krijg jammer dan. Hier in de buurt lag een 100km autoweg waar een prachtige nieuwe laag asfalt op is gelegd. Wat denk je: Snelheid omlaag naar 80 en hup een dubbele doorgetrokken streep ertussen. :hammer: Dan hebben we het dus over een overzichtelijke weg met kilometers zicht.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 apr 2011, 15:49

Maar doorgetrokken streep is bloedirritant inderdaad. Die zonde bega ik dan maar gewoon en als ik daar een boete voor krijg jammer dan. Hier in de buurt lag een 100km autoweg waar een prachtige nieuwe laag asfalt op is gelegd. Wat denk je: Snelheid omlaag naar 80 en hup een dubbele doorgetrokken streep ertussen. Dan hebben we het dus over een overzichtelijke weg met kilometers zicht.
Doorgetrokken streep heb ik ook niet altijd evenveel respect voor. Als ik het zelf veilig en verantwoord acht om er voorbij te gaan dan doe ik dat gewoon.

Marc R

Bericht door Marc R » 11 apr 2011, 22:09

Waar het nog fouter gaat is dat de mensen in een brommobiel denken dat ze ook op de proviciale weg mogen..

EN JA ik kom smorgens om 5 uur vaak zo'n retard tegen op de PW....erger me dood aan die dinegen alsmede aan landbouwvoertuigen en speciaal aan die trekkers die met aanhanger denken dat ze gewone weggebruikers zijn...

Allemaal een dikke prent geven...en dat meen ik,ze houden het verkeer onnodig op.

Elco

Bericht door Elco » 12 apr 2011, 13:47

Provinciale weg mag ook gewoon, autoweg en snelweg niet. Kan irritant zijn maar u bent nu eenmaal niet alleen op de wereld.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 apr 2011, 15:09

Een brommer op de PW??

Ik zie ook vaak brommers rijden maar die rijden netjes naast de proviciale weg hoor,op t pad ernaast...

verder gaat het mij niet om of ze dr wel of niet mogen rijden,ik irriteer me dood aan dat ze de boel enorm vertragen..

tuf tuf tuf tuf tuf tuf...45km/h met een rij auto's erachter van 4 km.....erg verstandig hoor die dingen op de PW...want de PW-en hierzo zijn 9 van de 10 nog eens gezegend met een dubbele doorgetrokken streep dus je mag niet inhalen...

Hoe veroorzaak ik files...en ergernis. :stom:

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 15:22

Marc RS4 schreef:Een brommer op de PW??

Ik zie ook vaak brommers rijden maar die rijden netjes naast de proviciale weg hoor,op t pad ernaast...

verder gaat het mij niet om of ze dr wel of niet mogen rijden,ik irriteer me dood aan dat ze de boel enorm vertragen..

tuf tuf tuf tuf tuf tuf...45km/h met een rij auto's erachter van 4 km.....erg verstandig hoor die dingen op de PW...want de PW-en hierzo zijn 9 van de 10 nog eens gezegend met een dubbele doorgetrokken streep dus je mag niet inhalen...

Hoe veroorzaak ik files...en ergernis. :stom:
Brommobiel mag inderdaad gewoon op 80km weg.
Heb er ooit bijna 1 aan gort gereden met de Patrol, snelheidsverschil is veel te groot.
Kon er nog net langs, mijn schuld natuurlijk, ik was tenslotte achteropkomend verkeer.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 apr 2011, 16:41

Had ik ook maar dan met de vrachtwagen....k dacht van een doos op de weg....(najah die zat er wel in)

maar praat je over verkeersgevaarlijke situaties.... :shock: ...nee dit kan wel zal Koos SSpee zeggen. :banaan:

wjn

Bericht door wjn » 12 apr 2011, 17:21

Tommy schreef:Brommobielen, wie kent ze niet. Inmiddels rijdt elke puber of bejaarde in zo'n ding rond. Het ergste is nog dat ze op de rijbaan rijden in plaats van op het fietspad. Met een sukkelgang van 35 km/u rijdt er dan zo'n ding voor je waarbij je vaak er niet langs kan of niet langs gelaten wordt. Doe je dat wel krijg je een middelvinger, getoeter en groot licht als strijkorkest te zien. Het lijkt wel alsof mensen niet door hebben dat het bijzonder irritant is als ze met 35 km/u voor je rijden waar 50 toegestaan is. Een afslag nemen moet je ook doen met een kruipsnelheid omdat ze anders natuurlijk omvallen. En wat denk je van bedenken welke straat ze in moeten, dat gaat zonder richting aangeven plots stoppen en als je er langs wil omdat ze stilstaan willen ze zonder richting aangeven LINKSAF slaan. Ze zouden gewoon een speciaal rijbewijs voor brommobielen moeten hebben waarbij je meer nodig hebt dan een bromfietsrijbewijsje.
De Ligiers en Arola's kende ik al, ik wist alleen nog niet dat ze tegenwoordig Opel Meriva heten................. :bag:
Wen er maar aan, als je blijft zakken voor je autorijbewijs, mag je wel met zo'n ding de openbare weg op :thumbup:
(Hoe krom kan het zijn :roflol: )

Ik erger me meer aan die idiote inhaalverboden en nog meer aan mensen die klakkeloos doen/volgen wat er op de weg gekalkt staat.

Gezond verstand gebruiken schijnt lastig te zijn, het is niet het doel van die inhaalverboden dat je die brommobielen (of traktoren oid) niet gaat inhalen, dus ga dat soort voertuigen gewoon voorbij.

Elco

Bericht door Elco » 12 apr 2011, 17:31

Ach, steeds meer wegen gaan van 80 naar 60 dus dan valt het verschil in snelheid wel mee :turtle:
wjn schreef:Gezond verstand gebruiken schijnt lastig te zijn, het is niet het doel van die inhaalverboden dat je die brommobielen (of traktoren oid) niet gaat inhalen, dus ga dat soort voertuigen gewoon voorbij.
Maar toch krijg je een boete waarschijnlijk?!!

wjn

Bericht door wjn » 12 apr 2011, 18:16

Elco schreef:Ach, steeds meer wegen gaan van 80 naar 60 dus dan valt het verschil in snelheid wel mee :turtle:
wjn schreef:Gezond verstand gebruiken schijnt lastig te zijn, het is niet het doel van die inhaalverboden dat je die brommobielen (of traktoren oid) niet gaat inhalen, dus ga dat soort voertuigen gewoon voorbij.
Maar toch krijg je een boete waarschijnlijk?!!
Heb ik daarvoor nog niet gehad.

Blijft leuk dat je als 16 jarige (bijna) overal op de openbare weg mag rijden met een brommobiel, terwijl een (proef-) rijbewijs voor een echte auto schijnbaar levensgevaarlijk is voor personen van die leeftijd (niet mijn mening, maar van NL Politiek / Overheid).

Waar ze niet mogen rijden, zijn de auto(snel)wegen.
(Dus als een provinciale weg toevallig een autoweg is, waar je dus 100 mag, mag daar idd geen brommobiel rijden.)

Plaats reactie