Nu leg je mij woorden in de mond. Ik heb geen verstand van illegale wapenhandel, ik heb een legaal wapen en voldoe aan alle eisen. Dat gezegd hebbende klopt de opmerking van Wouter dat een illegaal wapen veel makkelijker te verkrijgen is dan een legaal wapen wel waar. Voor een legaal wapen moet je aan allerlei eisen voldoen en kan er elk moment politie voor de deur staan om je kluis te controleren, voor een illegaal wapen hoef je maar 1 foute kennis te hebben.
Nu spreek je jezelf een beetje tegen, je weet niet hoe de illegale wapenhandel in elkaar zit, maar zegt wel dat het "makkelijkerder" is illegaal een wapen te bemachtigen dan legaal......
Ik zelf zou in beide gevallen niet weten, van hoe of waar, voel die behoefte ook niet.
Ik snap best dat je je vandaag heel vaak hebben moeten verdedigen, gezien je reactie's ben je ook in bezit van een vuurwapen, en dat je met deze gebeurtenis je in de hoek gezet voelt, helaas is het vaak zo dat het de "slechten" voor de "goeden" verknallen......
Door deze gebeurtenis, zal de roep om een ander beleid vanuit de "nietwetende" burger (zoals ik) alleen maar groter worden.
Want als simpele ziel, denk ik maar zo, als er geen wapens zijn, kunnen ze niet gebruikt worden, ook niet gejat worden.....