Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PD power » 11 apr 2011, 22:42

Nu leg je mij woorden in de mond. Ik heb geen verstand van illegale wapenhandel, ik heb een legaal wapen en voldoe aan alle eisen. Dat gezegd hebbende klopt de opmerking van Wouter dat een illegaal wapen veel makkelijker te verkrijgen is dan een legaal wapen wel waar. Voor een legaal wapen moet je aan allerlei eisen voldoen en kan er elk moment politie voor de deur staan om je kluis te controleren, voor een illegaal wapen hoef je maar 1 foute kennis te hebben.

Nu spreek je jezelf een beetje tegen, je weet niet hoe de illegale wapenhandel in elkaar zit, maar zegt wel dat het "makkelijkerder" is illegaal een wapen te bemachtigen dan legaal......

Ik zelf zou in beide gevallen niet weten, van hoe of waar, voel die behoefte ook niet.

Ik snap best dat je je vandaag heel vaak hebben moeten verdedigen, gezien je reactie's ben je ook in bezit van een vuurwapen, en dat je met deze gebeurtenis je in de hoek gezet voelt, helaas is het vaak zo dat het de "slechten" voor de "goeden" verknallen......

Door deze gebeurtenis, zal de roep om een ander beleid vanuit de "nietwetende" burger (zoals ik) alleen maar groter worden.

Want als simpele ziel, denk ik maar zo, als er geen wapens zijn, kunnen ze niet gebruikt worden, ook niet gejat worden.....

Sytze

Bericht door Sytze » 11 apr 2011, 22:44

Wapens op de vereniging laten liggen gaat niet werken.
Ik ben zelf lid van een schietvereniging en wij hebben ongeveer 350 leden.
Van die 350 leden zijn er ongeveer 300 met een vergunning voor een vuurwapen.
Per verlof mag je 5 vuurwapens houden,stel dat er bij ons gemiddeld 3 op een vergunning staan,dan zouden we 900 wapens moeten bergen.
Daar is simpelweg de ruimte niet voor + dat het wel heel aantrekkelijk wordt voor een groepje criminelen om daar eens in te breken.

Ik ben van mening dat de wapens niet gevaarlijk zijn,het zijn de personen die er mee omgaan.
Neemt niet weg dat er bij deze man enorme fouten zijn gemaakt met het vrijgeven van een verlof.
Verder blijf ik bij mijn punt maar respecteer ik ook de mening van anderen. :thumbup:

SteV6

Bericht door SteV6 » 11 apr 2011, 22:57

Nog los van de regelmatige controle of je je wapens wel goed opgeborgen hebt thuis (verankerde wapenkluis en separate munitiekluis).

Regelgeving lijkt me in Nederland redelijk goed op orde. Het is nu weer schieten met een kanon op een mug. Hoeveel wapenincidenten zijn er met wapens van vergunninghouders versus schietpartijen met illegale wapens uit het criminele circuit?

Gekken en amokmakers heb je overal en zal je niet kunnen stoppen. Eng en zorgwekkend, maar de realiteit zolang de mensheid blijft bestaan en bestaan heeft.

Stephan

HansD

Bericht door HansD » 11 apr 2011, 23:06

Nu spreek je jezelf een beetje tegen, je weet niet hoe de illegale wapenhandel in elkaar zit, maar zegt wel dat het "makkelijkerder" is illegaal een wapen te bemachtigen dan legaal......
Klopt. Ik ken de illegale wapenhandel in NL niet buiten wat groffe informatie die redelijk algemeen bekend is. Ik weet wel aan welke eisen je moet voldoen voor een legaal wapen en dat je voor een illegaal wapen alleen maar 1 foute kennis hoeft te hebben. De schattingen in NL zijn dat het illegale vuurwapenbezit het legale bezit met zeker een factor 10 overschaduwt.
Ik snap best dat je je vandaag heel vaak hebben moeten verdedigen, gezien je reactie's ben je ook in bezit van een vuurwapen, en dat je met deze gebeurtenis je in de hoek gezet voelt,
Ik voel me persoonlijk niet in de hoek gezet. Ik weet hoe ik met mijn wapen omga, het is niets meer dan een stuk gereedschap om mijn sport mee te beoefenen. Verder doet het me helemaal niets dat er een in een afgesloten kluis in mijn huis ligt.
Waar ik me wel aan irriteer zijn allerlei mensen die zonder enige kennis van zaken maar van alles gaan roepen en het allemaal zo goed denken te weten.
helaas is het vaak zo dat het de "slechten" voor de "goeden" verknallen......

Door deze gebeurtenis, zal de roep om een ander beleid vanuit de "nietwetende" burger (zoals ik) alleen maar groter worden.
Dat is absoluut waar en ik vind het heel jammer dat een in principe mooie sport weer op zo'n manier in de publiciteit komt waarna waarschijnlijk de discussie voor -nog meer- regulatie of zelfs het verbieden ervan weer oplaait. Dat een zo'n gek het verpest voor de 43K sportschutters en 20K verlofhouders in NL.

Sytze

Bericht door Sytze » 11 apr 2011, 23:10

Juist.
Maar goed iemand die verder geen verstand van zaken heeft die heeft natuurlijk altijd makkelijk praten.
Ik vind het gewoon jammer dat ik als sportschutter,iemand die weet waar die mee bezig is,in een kwaad daglicht wordt gesteld dankzij dit soort figuren.

Zo...weltrusten heren :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 apr 2011, 04:10

Is het ook nog een "sport" ?!?

:wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 apr 2011, 06:19

Vind het trouwens knap hoe de burgemeester met de situatie omgaat.

PD power

Bericht door PD power » 12 apr 2011, 08:24

Een idee, van iemand die er geen verstand van heeft (ik dus).

Is het geen idee, dat vergunning houders hun wapen wel meenemen, maar b.v. geen minutie, dus dat er alleen minutie verkrijgbaar is en blijft op de schietbaan?

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 08:27

PD power schreef:Een idee, van iemand die er geen verstand van heeft (ik dus).

Is het geen idee, dat vergunning houders hun wapen wel meenemen, maar b.v. geen minutie, dus dat er alleen minutie verkrijgbaar is en blijft op de schietbaan?
90% van de verlofhouders maakt zelf hun munitie.
Laatst gewijzigd door Luco op 12 apr 2011, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2011, 08:36

dat gebeurt dan waarschijnlijk heel minutieus dat maken van munitie. :D

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 08:37

Robin schreef:dat gebeurt dan waarschijnlijk heel minutieus dat maken van munitie. :D

Mierenneuker :mrgreen:

Sytze

Bericht door Sytze » 12 apr 2011, 09:01

Arthur schreef:Is het ook nog een "sport" ?!?

:wink:
Je zou het haast niet zeggen he?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2011, 09:10

In het AD een heel kapitel over Tristan's favoriete game COD Modern Warfare 2, er wordt even Counter Strike en Far Cry 2 bijgehaald. (vanwege die Duitser in Winnenden)

Dus, nu zijn 'we'allemaal (semi) automatisch verdacht als FPS liefhebber..... :( :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 12 apr 2011, 10:17

Een gek kan natuurlijk altijd aan een wapen komen, die heeft geen boodschap aan een vergunning. Echter een koppeling naar het medisch verleden zou op het oog onschuldig overkomende personen (in het bezit van een verklaring van goed gedrag) aan een wapenvergunning kunnen helpen. Echter als iemand zoals deze dader met naar nu blijkt een labiele geestelijke toestand waarvoor die ook intern is behandeld eenvoudig een vergunning krijgt, zet je aan het denken. Die eisen voor de vergunnen zouden dus mogen worden aangescherpt, allereerst om de schietsport te beschermen, en ten tweede de maatschappij. Al is het een illusie om te denken dat gasten met zo'n verdorven geest zich laten weerhouden, de drempel naar wapens zal echter wat hoger liggen.

Vanmorgen stond in de krant dat zijn pa ook wapens heeft een lid is van een schietvereniging, die zou dan toch met zo'n kind en zijn verleden wellicht beter moeten weten...........

Michel

Rupie

Bericht door Rupie » 12 apr 2011, 10:26

Allereerst om de schietsport te beschermen, serieus?!

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 11:26

Normaal gesproken wordt bij een aanvraag verlof wel degelijk naar jouw verleden gekeken, ook je geestelijke gesteldheid.
Ik vermoed dat de politie dit heeft nagelaten in dit geval.
Voor 1 debiel is het onzin de regels aan te scherpen.

Emiel

Bericht door Emiel » 12 apr 2011, 11:31

Is het niet langzaam aan het idee om de titel te veranderen naar "Nederland is naar de haaien" ?

Diegene die iets zouden kunnen veranderen doen het niet (politiek, machtige bedrijven die meer inspraak hebben als de politicus) en de Nederlandse inwoners zelf vinden het te makkelijk om vanaf de zijlijn te dirigeren ipv een soort van opstand te creeren in ons eigen land.

Vind het ergens toch wel bijzonder triest wat er allemaal gebeurd om ons heen, en niemand lijkt echt in te grijpen. Money and comfort is belangrijker als veiligheid, stabiele toekomst, etc.
We dansen als marionetten aan touwtjes mee :(

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2011, 11:36

Onze volgende stagiair schijnt ook erg goed te zijn in Call of Duty 4.... moet hem maar een erg goeie beoordeling geven vrees ik en vooral niet bekritiseren en kwaad maken. :bag: :)

WJ

Bericht door WJ » 12 apr 2011, 11:37

Wouter81 schreef:Onze volgende stagiair schijnt ook erg goed te zijn in Call of Duty 4...
Stond dat in zijn CV? :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2011, 11:48

Greed is destroying the world, not just Holland..

(vind het mooier klinken in het engels.. :) )

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 apr 2011, 11:49

Daarom... laten we de titel zoals die is.

:twisted: :wink:
Emiel schreef:Is het niet langzaam aan het idee om de titel te veranderen naar "Nederland is naar de haaien" ?

We dansen als marionetten aan touwtjes mee :(

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 apr 2011, 12:01

Pennucciracing Luco schreef:

Je zal er zo eentje naast je hebben wonen...

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 12:38

M@rcel schreef:
Pennucciracing Luco schreef:

Je zal er zo eentje naast je hebben wonen...
En?
Je zal een mongool naast je hebben wonen die een akrapovic uitlaat onder zijn auto of motor heeft en elke ochtend om 6 uur naar zijn werk moet.
Wat is je punt?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 apr 2011, 12:40

Dat er in onze samenleving geen plek meer is voor dit soort hobby's.

RVV

Bericht door RVV » 12 apr 2011, 12:44

Ruben schreef:Allereerst om de schietsport te beschermen, serieus?!

Vooropgesteld dat ik een hekel heb aan vuurwapens en na een jaar militaire dienst (21 jaar geleden) met praktische alle soorten wapens te hebben geschoten van Uzi's tot punt 50's weet ik aardig waar die dingen tot toe in staat zijn. (in mijn ogen zijn wapens er alleen maar om slachtoffers te eisen) Is het natuurlijk wel een sport. Zelfs een olympische dicipline.

Plaats reactie