Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 10 apr 2011, 11:10

InjectTheVenom schreef: ik zei nog tegen mijn ouders "kom op jongens er is een knalpartij laten we van heel Alphen a./d Rijn een spookstad maken".
:?:

smiley schreef:
GTRene schreef:achja, dit zal in de toekomst vaker voorkomen, velen trekken het niet meer en de 1 uit zich zo en de ander weer anders
Gezien alle media aandacht liggen copycats helaas zeker op de loer :(
Als je het niet meer 'trekt' zoek hulp, maar anderen in jouw problemen betrekken... :nah:
Problemen zijn er om opgelost te worden.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 10 apr 2011, 11:51

Dennis Cavallino schreef:
cooldragon schreef:Er is niet bekend of hij een (ex) militair is. Wel dat hij lid is van een schietvereniging en wapenvergunningen heeft (maar wel in de afg paar jaar in aanraking met justitie is geweest vanwege verboden wapenbezit, kan me voorstellen dat je niet zomaar een vergunning voor aan vol auto wapen krijgt :-s)

De rillingen lopen me op mijn rug als ik me bedenk dat ik daar als Alphenaar eigenlijk bijna nooit kom, maar dat vrouw en dochter daar gisteravond nog waren om een blu ray bij de videotheek te halen(wat we al zo'n 6 maanden niet gedaan hadden), bij de AH kwamen we daar eigenlijk alleen maar als we een filmpje gingen halen of vis bij de visboer beneden....

Vanochtend was er nog het plan om in de ochtend nog even die blu ray terug te brengen. Ben ik even gezegend dat wij dachten dat het beter was om dat misschien later vandaag te gaan doen en eerst even naar Disney on Ice te gaan in Utrecht.......................................

anyways...hoe erg het ook is, dit kan vandaag de dag anywhere anytime gebeuren. Ik weiger dan ook in angst te gaan leven o
Wij hadden onze DVD's vrijdag gelukkig al teruggebracht, omdat dat toevallig zo uitkwam. Zelfde videotheek.
Maaruh, die visboer is dat wat? Ik ben altijd wat huiverig om bij visboeren te eten die ik nog niet ken en echt smakelijk ziet 't er daar niet uit. En 't stinkt naar vis. :hosanna:
Visboer is echt heel goed, prijzen zijn ook echt heel goed(heeft elke ma,di,do 'euroknallers' ) aangezien hij totaal niet aan marketing of verfraaiing van zijn tentje doet. Ik wantrouwde het ook een beetje, liep er altijd langs, maar ga er nu regelmatig voor de kabeljauw filets, kibbeling of inktvis ringetjes.

Hebben nu die bluray nog thuis liggen maar ridderhof is volgens mij nog steeds hermetisch afgesloten.
Aan de ene kant heerst er de angst dat je daar voorlopig niet heen wilt, aan de andere kant, hoe groot is de kans dat er precies op diezelfde plek iemand weer dezelfde gestoorde actie gaat uitvoeren?

Woon je in de buurt van de ridderhof Dennis?

Fernando

Bericht door Fernando » 10 apr 2011, 14:12

JP schreef:Iemand puur beoordelen op zijn uiterlijk en daarop gaan speculeren..... :nah:
Ik denk dat Rico op een beetje sarcastische manier probeert aan te geven dat er weer honderden uren onderzoek in gaan zitten waar tientallen onderzoekers etc. zich over buigen om tot een conclusie te komen die van te voren al bijna vaststaat.

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2011, 14:38

romo schreef:Wat zegt die foto nou?

Hoe recent is die? Of eentje uit de oude doos?

Mensen, wees voorzichtig met uitgesproken meningen zonder feitenkennis…………..
Al die figuren,daders die bij dit soort schietpartijen zijn betrokken, Amerika, Duitsland, Finland voldoen aan betreffende profielschets.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2011, 15:01

@Cooldragon; Die visboer moet ik dus ff een kans geven. Tnx

Ik woon pal langs het dijkslootpad. Jij?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 apr 2011, 15:03

Fernando schreef:
JP schreef:Iemand puur beoordelen op zijn uiterlijk en daarop gaan speculeren..... :nah:
Ik denk dat Rico op een beetje sarcastische manier probeert aan te geven dat er weer honderden uren onderzoek in gaan zitten waar tientallen onderzoekers etc. zich over buigen om tot een conclusie te komen die van te voren al bijna vaststaat.
Precies, zo gaan die dingen.

Net als de tekst 'Waarom?' die je bij dit soort situaties altijd ziet. Ik kan me daar zelfs aan ergeren. Dan liever speculeren ipv wachten op al het geneuzel. :)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 10 apr 2011, 15:39

Rico zal er niet ver naast zitten zegt mijn gevoel.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 apr 2011, 18:08

romo schreef:
Ravin ///M schreef:Pfff Robert.... :? :| :wink:

egh??
? Zo van : 'Dat was dichterbij dan je wenst. Gelukkig.'

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2011, 19:11

Cooldragon = een Robert
romo = een Robert

Denk dat daar de verwarring in zit bij romo :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 apr 2011, 20:29

RVV schreef:Cooldragon = een Robert
romo = een Robert

Denk dat daar de verwarring in zit bij romo :wink:

Juist, maar nu is het me duidelijk……………. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2011, 20:40

Dacht ik al :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 apr 2011, 22:03

Aha :mrgreen:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 11 apr 2011, 00:41

Ravin ///M schreef:
romo schreef:
Ravin ///M schreef:Pfff Robert.... :? :| :wink:

egh??
? Zo van : 'Dat was dichterbij dan je wenst. Gelukkig.'
ja egh!;-)

speaking of which: had je eigenlijk wel verwacht bij Bennie's bday laatst?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 03:25

Nou, die uitgesproken mening lijkt me hier niet zo erg...
romo schreef:Wat zegt die foto nou?

Hoe recent is die? Of eentje uit de oude doos?

Mensen, wees voorzichtig met uitgesproken meningen zonder feitenkennis…………..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 apr 2011, 09:07

http://www.nu.nl/binnenland/2489222/man ... lphen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 apr 2011, 10:01

cooldragon schreef:
speaking of which: had je eigenlijk wel verwacht bij Bennie's bday laatst?
Ja had er willen zijn, maar vloog die dag nr. Suriname!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 apr 2011, 10:06

Wtf had hij willen bereiken? De dode aanstichter nog een keer dood maken? :? :roll:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 10:48

Je kunt het maar zeker weten :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 apr 2011, 10:53

Wat slachtoffers (en nabestaanden) doen na zo'n traumatische ervaring kan natuurlijk heel onzinnig lijken, maar het is een uiting van pure emotie.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2011, 11:00

Gelukkig krijgt 'ie hulp...

gekken genoeg hier kennelijk. :bag:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 apr 2011, 11:05

Tsja, wat gaat er om in je hoofd wanneer je moeder puur willekeurig is neergeschoten. Logisch nadenken zit er dan niet altijd in.

Wat overigens wel een zware fail is, het bedreigen van de toevallige naamgenoot v/d dode dader. Gebeurde toen met Karst T ook al.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 apr 2011, 11:57

De vraag is: wat kunnen we er aan doen? Een willekeurige mafkees die een gun ter beschikking heeft en maar besluit te schieten in het wildeweg?

Geweldadige games verbieden? Ongeveer elke tiener speelt tegenwoordig een computergame en heeft geen ideeen om de wereld "in real life eens te ownen", dus daar ligt de grondslag niet.

Ik denk dat je er bar weinig aan kunt doen. Tenslotte kan iedereen met een auto ook gewoon op een willekeurig groepje mensen inrijden.....

cooldragon

Bericht door cooldragon » 11 apr 2011, 12:16

Robertdj schreef:Tsja, wat gaat er om in je hoofd wanneer je moeder puur willekeurig is neergeschoten. Logisch nadenken zit er dan niet altijd in.

Wat overigens wel een zware fail is, het bedreigen van de toevallige naamgenoot v/d dode dader. Gebeurde toen met Karst T ook al.

een nog grotere fail: die persoon met dezelfde naam in Alphen aan den Rijn bestaat dus helemaal niet. Iemand dacht dat het grappig zou zijn een social media account(weet niet of het hyves of facebook was) aan te maken onder die naam en dan reacties uit te lokken. Schijnt dat de politie aan het onderzoeken is wie die (zieke) grapjas is....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 apr 2011, 12:17

De wereld is hard/onverschillig etc. en sommigen(waaronder deze jongen) kunnen daar niet altijd mee omgaan(understatement) , en wat Maus hierboven ook al zegt.

Ben al 'blij' dat 't niet puur om racistische motieven ging, want dan was zoal hier al gezegd, het hek van de dam....

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2011, 12:25

Maus335i schreef:De vraag is: wat kunnen we er aan doen? Een willekeurige mafkees die een gun ter beschikking heeft en maar besluit te schieten in het wildeweg?

Geweldadige games verbieden? Ongeveer elke tiener speelt tegenwoordig een computergame en heeft geen ideeen om de wereld "in real life eens te ownen", dus daar ligt de grondslag niet.

Ik denk dat je er bar weinig aan kunt doen. Tenslotte kan iedereen met een auto ook gewoon op een willekeurig groepje mensen inrijden.....
Idd...typisch Nederlands waarschijnlijk... dat we 'maatregelen moeten nemen'..... alsof dit te voorkomen is. Of: "we moeten hier lessen uit leren". Wat voor lessen? Onzin. Je hoeft maar 1 gek te hebben en gekken zijn er genoeg.

Zeer beroerd en treurig. De slachtoffers waren letterlijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. RIP. Maar er is amper iets aan te doen.

En 6 of 8 doden is natuurlijk triest.... heel triest.... maar zoveel doden vallen er ook in een slechte week in het verkeer. Als je dan kijkt hoeveel omschuldige slachtoffers er door vuurwapengeweld in dit land om het leven komen...dan valt dat reuze mee en mogen we nog in onze handen knijpen denk ik, dat het zo weinig gebeurd.

Plaats reactie