BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
niet doen. Ik heb er 3000km mee gereden en werd knettergek van het kabaal!
je kan NOOIT meer een beetje gas geven of iedereen loopt naar je te wijzen en boos te kijken enzo...
Beter een sportievere uitlaat ala M3 van voor naar achter. Kost je wat meer maar ook meer vermogen!
je kan NOOIT meer een beetje gas geven of iedereen loopt naar je te wijzen en boos te kijken enzo...
Beter een sportievere uitlaat ala M3 van voor naar achter. Kost je wat meer maar ook meer vermogen!
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Eventueel combinatie als ik stop met actief trackdays rijden, dan maakt geluid niet meer zoveel uit. Nu met de snorkel eraf brult ie ook wel, maar alleen bij vollast en boven de 3000 toeren, dat doe ik in een woonwijk normaal gesproken niet.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7239
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
De Simota heb ik ook Rody,
bevalt prima. Geluid is top, je hoort hem alleen bij vollast en geluid is alleszins acceptabel. Zeker niet te hard zoals Sieger aangeeft.
Ik heb hem via ebay voor de helft dacht ik gekocht!
bevalt prima. Geluid is top, je hoort hem alleen bij vollast en geluid is alleszins acceptabel. Zeker niet te hard zoals Sieger aangeeft.
Ik heb hem via ebay voor de helft dacht ik gekocht!
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Als het een vast adresje was (nieuw) hou ik me aanbevolen!
Vrees alleen dat de M50 mod er ook aan zal komen daarna omdat je wil dat het blok in de hoge toeren beter doorloopt.
Vrees alleen dat de M50 mod er ook aan zal komen daarna omdat je wil dat het blok in de hoge toeren beter doorloopt.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
840Ci remmen heb ik onlangs van Ebay.be gekocht. Buitenkansje inderdaad. Liggen nu bij Bas voor nieuwe sealtjes. Is overigens een heel volwassen klauwtje met veel keus voor remblokken. Had 350Eu voor de 2 klauwen betaald. Nieuw is een set volgens mij bij de bmw dealer rond de 800 Eu, maar pin me daar niet op vast.vwk schreef:Vooropgesteld dat ik absoluut niks tegen Jacob heb, maar 250 euro vind ik wel een beetje duur.
De schijven en blokken zijn niet nieuw, dus je koopt iets tussen rijp voor oud ijzer of bijna nieuw.
Waarbij je wel de pech kan hebben dat het al 2 jaar buiten / vochtig licht.
Dan gooi je de blokken ook weg en zit je met afdraaien van de schijven (als je dat al wil en nog zin heeft).
Bij Holtrop koop je ze voor 150 euro, fusee, naaf, klauw, bracket. Frisse schijven en blokken erop is dan toch the way to go.. zeker op een (semi)-circuitauto.
Ik rij nu op BMW Performance schijven (exact hetzelfde als E46 M3, maar dan dunner) met Hawk HPS-en voorop en dat remt toch ook wel serieus. Normaal remmen iets meer vertraging maar als je hem doortrapt.
Laatst vanaf 260 naar 140 geremd en hij blijft zo lekker constant, en de vertraging is wel super.
Er kan zoveel op een E36 uit het OEM assortiment:
E36 M3
E46 330 (al dan niet met BMW Performance schijven)
E46 M3 (compleet weet ik niet, offset is anders maar past wel)
135i / BMW Performance 6-pots (E36 M3 bracket uit m'n hoofd)
840Ci 4-pots Brembo (ook E36 M3 bracket)
Keus genoeg. Zit altijd nog te denken aan een klauw van een 1-serie (650 nieuw op eBay.de) of 840Ci (bijna niet te vinden).
Vind de theorie van hitteafvoer en het dunnere staal van de backingplates wel interessant. Het moet of ergens heen, of blijft ergens zitten toch?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7239
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Ik heb even tussen mn rekeningen gezocht, ik heb gekocht via de ebay-shop van http://www.maxxtune.de" onclick="window.open(this.href);return false; voor 149 Euro. Kwam nog 10 Euro verzenden bij.Knot schreef:Als het een vast adresje was (nieuw) hou ik me aanbevolen!
Vrees alleen dat de M50 mod er ook aan zal komen daarna omdat je wil dat het blok in de hoge toeren beter doorloopt.
Kan me herinneren dat ik er wel voor heb moeten vechten toen, waren steeds kortlopende aanbiedingen.
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Bedankt, ik hou het in de gaten!
Sinds ik die snorkel eraf heb en baffle eruit ben ik toch wel een beetje verslaafd geraakt en dat aanzuiggeluid bij doorhalen de toeren in en dat kan met zo'n GruppeM replica natuurlijk NOG mooier
Sinds ik die snorkel eraf heb en baffle eruit ben ik toch wel een beetje verslaafd geraakt en dat aanzuiggeluid bij doorhalen de toeren in en dat kan met zo'n GruppeM replica natuurlijk NOG mooier

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Dit is de beste intakesound Rody:


- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
ROFL.... naha, er zijn grenzen he, het moet wel fijn/mooi blijven om aan te horen 

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Rody heb het remmenverhaal even snel na gelezen. Hoe zit het met de passing van het ht10 blok. Bij de cl rc6 rammelen de blokken als een gek (koud). Dus bij cl is er rekening gehouden met het uitzetten bij extreme temp.
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Hawk zit er vrij krap op, 1mm onder en 1mm boven ruimte, heb er nu al even een vijltje langs gehaald maar misschien moet er nog meer af. Echter zo krom als dat ene blok van links dan is niet alleen vastzitten hoor, die kon namelijk nergens meer aan vastzitten volgens mij dus denk toch de hitte....
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Acceptabel? Beetje understatement, gewoon precies goedFabian schreef:De Simota heb ik ook Rody,
bevalt prima. Geluid is top, je hoort hem alleen bij vollast en geluid is alleszins acceptabel. Zeker niet te hard zoals Sieger aangeeft.
Ik heb hem via ebay voor de helft dacht ik gekocht!

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Vanaf de iphone. Lijkt me geen krimp door de warmte. Eerder uitzetten en vastlopen in het zadel, vervolgens weer remmen en daarmee krom trappen.
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Gaat dat blok dan 3mm boven en 3mm onder uitzetten??? 

- Tim
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
't kan áltijd beter Rody 


- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Haha.. LOL... spul ziet er ook lekker fris uit 

- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Donderdagmiddag ga ik nog ff bij Bas langs, ff die stofhoes links die door hitte meteen (weer) stuk was gegaan nogmaals vervangen, ff naar een tik in de ophanging kijken en ook ff de bakolie doen.
Toen ik echt volle pijp ervoor ging op Assen ben ik na een afkoelrondje gaan tanken en na tanken kwam er rook door het zakje van de schakelpook de auto in
Volgens Bas was het schuimen van de bakolie en dan loopt het door een overdrukventiel eruit en kan op de uitlaat komen... beetje slechte constructie van bmw want je kunt brand krijgen natuurlijk. Maargoed, ben ik dan zo hard gegaan?? Lijkt me dat als je met een Aprisco auto een uur rijdt (race) dat je de boel dan ook best warmstookt!
Wat zal ik erin doen als vervanging, kan standaard ATF olie in maar Bas had het ook nog over een dikkere olie, schakelt koud lastiger maar kan wel beter tegen hoge temperaturen. Ben het even vergeten maar dacht dat het Castrol SMX was oid.
Blijft natuurlijk een uitzondering zo hard over assen 5 sessies van 30min, normaal is het driftdagje, nordschleife, op straat sportief geinen en woon/werk...
Toen ik echt volle pijp ervoor ging op Assen ben ik na een afkoelrondje gaan tanken en na tanken kwam er rook door het zakje van de schakelpook de auto in

Volgens Bas was het schuimen van de bakolie en dan loopt het door een overdrukventiel eruit en kan op de uitlaat komen... beetje slechte constructie van bmw want je kunt brand krijgen natuurlijk. Maargoed, ben ik dan zo hard gegaan?? Lijkt me dat als je met een Aprisco auto een uur rijdt (race) dat je de boel dan ook best warmstookt!
Wat zal ik erin doen als vervanging, kan standaard ATF olie in maar Bas had het ook nog over een dikkere olie, schakelt koud lastiger maar kan wel beter tegen hoge temperaturen. Ben het even vergeten maar dacht dat het Castrol SMX was oid.
Blijft natuurlijk een uitzondering zo hard over assen 5 sessies van 30min, normaal is het driftdagje, nordschleife, op straat sportief geinen en woon/werk...
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
@Tim, dat zijn toch trommelremmen met een corona?
@Rody, 5 x 30 minuten is wel vrij grof ja. Maar dan nog, ook na 5 rondjes is die remmerij op z'n maximale temperatuur.

@Rody, 5 x 30 minuten is wel vrij grof ja. Maar dan nog, ook na 5 rondjes is die remmerij op z'n maximale temperatuur.
- Friso
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
- Locatie: niet zover van groningen
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
@Knot :Ik neem aan dat je op nordschleife ook meer dan in 1 rondje achter elkaar doet.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Zou Redline D4 in die bak gieten.
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Meestal 2, soms 3 en dan afkoelen in de omgeving, klepstoters tikken sowieso ook al na 1 ronde maar rook uit de bak zoals op Assen had ik nog niet eerder gehad.Friso schreef:@Knot :Ik neem aan dat je op nordschleife ook meer dan in 1 rondje achter elkaar doet.
Steve, ik zal m dat eens vragen of ie dat kent, maar is ook dikkere olie neem ik aan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
ik had een jaar ofzo terug een tijdje 75w/140 van Motul in de versnellingsbak gedaan, was speciaal ook voor 6-bak...en duur spul.
nou, als de bak koud is en temp buiten ook, schakelt het heel zwaar in 1 en 2
ja de eerste keer schakelt ie wel, maar meteen daarna gaat ie protesteren
echter 1x warm schakelt ie perfect...
toch maar weer die 75w/140 eruit gehaald na een tijdje en de BMW dikte er in gedaan toen schakelde ie koud en of warm ongeveer gelijk
die BMW bak is er dus wel gevoelig voor.
Die olie gaat nu alleen nog in het sper diff.
nou, als de bak koud is en temp buiten ook, schakelt het heel zwaar in 1 en 2


echter 1x warm schakelt ie perfect...
toch maar weer die 75w/140 eruit gehaald na een tijdje en de BMW dikte er in gedaan toen schakelde ie koud en of warm ongeveer gelijk

die BMW bak is er dus wel gevoelig voor.
Die olie gaat nu alleen nog in het sper diff.
- Friso
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
- Locatie: niet zover van groningen
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
@knot, Had voordat ik een oliekoeler had last van tikkende klepstoters.Daarna geen last meer op een warme dag(25 graden) en 6 rondjes(NS)achter elkaar komt de olie temperatuur op hooguit 100 graden.En ik rij met 5W30(wat er vanaf fabriek in hoort).
Dus misschien is een olie koeler plaatsen toch een optie.
Dus misschien is een olie koeler plaatsen toch een optie.
- Knot
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Apart, zal dat eens in de gaten houden, al denk ik toch dat het bij mijn blok slijtage is.. staat ook alweer op 270.000km.
Vanmiddag nog even bij Bas geweest en nog wat dingetjes gedaan en geconstateerd.
- Bakolie ververst, kwam er goed zwart uit en zit nu Castrol SMX in, schakelt veel soepeler nu!
- Nieuwe stofhoes op de remklauw linksvoor na het HT10 verhaal
- Raammechanisme linksvoor is zwak geworden, buigt door en daardoor kantelt de ruit iets naar voren, beetje bijgesteld zodat ie niet meer uit het rubber schiet. Volgende keer nieuwe mechaniek erin, 6 tientjes ofzo.
- Ringetje tijdelijk onder doorgescheurd subframe geplaatst rechtsvoor, andere framepje zoeken.
Laatste punt verbaasde ik me over, hoorde al wat tikken maar werd steeds erger op hobbelweggetjes. Heb ik alles achter netjes verstevigd blijkt het subframe voor eraan te gaan, ronde de bevestigingsbout doorgescheurd. Op aanraden nu dus op zoek naar een subframe van een E36 cabrio omdat je daar mooi de X brace aan vast kan maken en ook dat subframe even verstevigen meteen voor het eronder gaat. Als iemand dat weet te liggen hou ik me aanbevolen. Kan nu wel rijden met de tijdelijke oplossing maar ga niet maximaal en geen nordschleife en trackdays totdat het in orde is natuurlijk.
Vanmiddag nog even bij Bas geweest en nog wat dingetjes gedaan en geconstateerd.
- Bakolie ververst, kwam er goed zwart uit en zit nu Castrol SMX in, schakelt veel soepeler nu!
- Nieuwe stofhoes op de remklauw linksvoor na het HT10 verhaal
- Raammechanisme linksvoor is zwak geworden, buigt door en daardoor kantelt de ruit iets naar voren, beetje bijgesteld zodat ie niet meer uit het rubber schiet. Volgende keer nieuwe mechaniek erin, 6 tientjes ofzo.
- Ringetje tijdelijk onder doorgescheurd subframe geplaatst rechtsvoor, andere framepje zoeken.
Laatste punt verbaasde ik me over, hoorde al wat tikken maar werd steeds erger op hobbelweggetjes. Heb ik alles achter netjes verstevigd blijkt het subframe voor eraan te gaan, ronde de bevestigingsbout doorgescheurd. Op aanraden nu dus op zoek naar een subframe van een E36 cabrio omdat je daar mooi de X brace aan vast kan maken en ook dat subframe even verstevigen meteen voor het eronder gaat. Als iemand dat weet te liggen hou ik me aanbevolen. Kan nu wel rijden met de tijdelijke oplossing maar ga niet maximaal en geen nordschleife en trackdays totdat het in orde is natuurlijk.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]
Volgens mij heeft Jacob Offenga nog wel wat liggen. Geef hem een belletje zou ik zeggen!Knot schreef:Apart, zal dat eens in de gaten houden, al denk ik toch dat het bij mijn blok slijtage is.. staat ook alweer op 270.000km.
Vanmiddag nog even bij Bas geweest en nog wat dingetjes gedaan en geconstateerd.
- Bakolie ververst, kwam er goed zwart uit en zit nu Castrol SMX in, schakelt veel soepeler nu!
- Nieuwe stofhoes op de remklauw linksvoor na het HT10 verhaal
- Raammechanisme linksvoor is zwak geworden, buigt door en daardoor kantelt de ruit iets naar voren, beetje bijgesteld zodat ie niet meer uit het rubber schiet. Volgende keer nieuwe mechaniek erin, 6 tientjes ofzo.
- Ringetje tijdelijk onder doorgescheurd subframe geplaatst rechtsvoor, andere framepje zoeken.
Laatste punt verbaasde ik me over, hoorde al wat tikken maar werd steeds erger op hobbelweggetjes. Heb ik alles achter netjes verstevigd blijkt het subframe voor eraan te gaan, ronde de bevestigingsbout doorgescheurd. Op aanraden nu dus op zoek naar een subframe van een E36 cabrio omdat je daar mooi de X brace aan vast kan maken en ook dat subframe even verstevigen meteen voor het eronder gaat. Als iemand dat weet te liggen hou ik me aanbevolen. Kan nu wel rijden met de tijdelijke oplossing maar ga niet maximaal en geen nordschleife en trackdays totdat het in orde is natuurlijk.