Federal 595RS-R topic
-
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
225/45/17 is een leuke maat natuurlijk, maar kan iemand me ook een leuke straatband aanraden in de maat 195/50/16? 

- Gert.
Wat ik nog mis is gebruikers ervaringen van deze band. Het komt tot nu toe wat verwarrend over.
Aan de ene kant hoor ik dat de band slijtvaster en beter presteert bij natte omstandigheden dan de bekende R888 en aan de andere kant lees ik dat het alleen maar een B-merk is en een (voorheen) goedkoop alternatief voor de R888.
Komende woensdag nog maar weer een keertje op de straatbanden (Michelin PS2) rijden, maar heb nog een 2de set velgen waar nog circuitbanden op gaan.
En welke maat semi's zou er onder een E46M3 moeten: de maten 225/45/18 en 255/40/18 zijn ze niet te krijgen. Alternatief is 225/40/18 en 255/35/18 of misschien 235/40/18 en 265/35/18?
Aan de ene kant hoor ik dat de band slijtvaster en beter presteert bij natte omstandigheden dan de bekende R888 en aan de andere kant lees ik dat het alleen maar een B-merk is en een (voorheen) goedkoop alternatief voor de R888.
Komende woensdag nog maar weer een keertje op de straatbanden (Michelin PS2) rijden, maar heb nog een 2de set velgen waar nog circuitbanden op gaan.
En welke maat semi's zou er onder een E46M3 moeten: de maten 225/45/18 en 255/40/18 zijn ze niet te krijgen. Alternatief is 225/40/18 en 255/35/18 of misschien 235/40/18 en 265/35/18?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Yokohama AD08 en dan de voorbanden 205/45/16inch.Ruben schreef:225/45/17 is een leuke maat natuurlijk, maar kan iemand me ook een leuke straatband aanraden in de maat 195/50/16?

-
Rij nu drie jaar op die dingen, in de door Rico genoemde maat. Die kostten ons in het begin 71eu + BTW. Dat een van de gebruikelije NL raceonderdelen sjacheraars ineens na een paar jaar wakker geworden is en ineens weer krampachtig moeten proberen een stukje markt dicht te tikken was te verwachten. Dat DF zich voor het karretje laat spannen om dit nog te promoten ook vind ik echt hilarisch. Flikker toch op met dat "alleen recht" gelul, is toch niet van deze tijd.
Kijk ff lekker verder dan NL.
Edit: gebruikerservaring: nat weer = Federal heer & meester, op droog weer liever een R888. We gebruiken ze nu ook als regenband.
Kijk ff lekker verder dan NL.
Edit: gebruikerservaring: nat weer = Federal heer & meester, op droog weer liever een R888. We gebruiken ze nu ook als regenband.
-
Dat zou mijn keuze zijn. Onder een Z4M. Semi's op een std M3 = zinloos.Gert911 schreef:235/40/18 en 265/35/18?
- Gert.
Waarom zou het zinloos zijn op een standaard M3?steve smith schreef:Dat zou mijn keuze zijn. Onder een Z4M. Semi's op een std M3 = zinloos.Gert911 schreef:235/40/18 en 265/35/18?
De afgelopen jaren had ik met semi's toch veel meer grip met droog weer. Was dan wel met andere auto's (996gt3 en oudere/aangepaste 911). Heb goede ervaringen met de semi's van Pirelli en Toyo.
- Elmar
Ik mag me er schijnbaar mee bemoeien aangezien ik ze toch niet koop...
http://www.federaltire.com/en/html/pdet ... ne=5&ID=44
Leuk die link, echter als je op die site kijkt, zie je dat ze ook echte semi-slicks hebben, de 595 zetten hun zelf als extreme performance in de markt.
http://www.federaltire.com/en/html/pdet ... ne=5&ID=44
- Gert.
Een beetje vergelijkbaar met de Toyo R1R dus.
-
Auto is zo zacht & zwaar dat deze met meer grip enkel meer gaat hangen en nog meer voorbanden gaat eten.Gert911 schreef:Waarom zou het zinloos zijn op een standaard M3?steve smith schreef:Dat zou mijn keuze zijn. Onder een Z4M. Semi's op een std M3 = zinloos.Gert911 schreef:235/40/18 en 265/35/18?
De afgelopen jaren had ik met semi's toch veel meer grip met droog weer. Was dan wel met andere auto's (996gt3 en oudere/aangepaste 911). Heb goede ervaringen met de semi's van Pirelli en Toyo.
- wim breman
Mooi initiatief van DF...........maarrrr, heb een beetje zitten zoeken op internet en heb zojuist een set Federal 595 Rs R in Duitsland gekocht en bespaar tov de Klapbandprijs inclusief de vrachtkosten € 120,00 ...laat dat nu exact de prijs per band zijn, ik heb nu dus 4 banden tegen de prijs van Klapband voor 3 banden.
We blijven zunig he.....
We blijven zunig he.....
- Peter Tunissen
Mooi man, allemaal ondernemers hier, grote mond over linkse politiek die helemaal kut is, maar stiekem zijn het gewoon allemaal communisten. 
Voor zover ik weet hoe het verhaal in elkaar zit: Federal heeft de 595 RS-R (semi-slick dus) in grote aantallen naar Europa gestuurd, omdat die door de importeur ingekocht zijn als een gewone band (dus: grote markt) en ze er na aflevering pas achter kwamen dat de RS-R een semi-slick is (dus: kleine markt).
De enige oplossing was om die banden tegen dumpprijzen te verkopen, in het kader van beter je verlies nemen dan met een pakhuis vol onverkochte banden blijven zitten. Die voorraad begint nu grotendeels op te raken, waardoor de prijzen nu dan ook op een normaal niveau komen. En dat is nog steeds scherp voor een semi-slick, namelijk duidelijk onder de prijs van een Toyo R888 en ver onder de prijs van bijv. Michelin en Dunlop semi-slicks. Daarnaast is de Federal ook nog veel slijtvaster, dus het mes snijdt aan twee kanten, goedkoper in aanschaf en hij gaat langer mee.
Waarom de keuze voor Federal?
Nou, om een aantal redenen dus.
* Cees Klapband zal iedere DF circuitdag aanwezig zijn voor service, advies over banden/slijtagepatronen, bandenspanningsadvies enz. enz.
Misschien ben ik wel gek, maar dat leek me een mooie aanwinst op die dagen en iedere deelnemer kan desgewenst gratis gebruik maken van zijn expertise.
* Verder wilde ik heel graag voor één band kiezen. Je kunt ook 101 semi-slicks aanbieden, maar dan heeft die service op het circuit ook geen nut. Niemand kan namelijk 101 type banden in 1001 maten meeslepen naar het circuit, dus door meer keuze komt het erop neer dat je minder service krijgt. Nu kun je er van op aan dat als je op Federals rijdt en je rijdt een band stuk op een circuitdag, dat er iemand aanwezig is die je ter plekke een nieuwe band om je velg kan leggen. En dat leek me nogal een groot voordeel t.o.v. het einde van de dag en de ANWB moeten bellen om thuis te komen....
* De prijsstructuur van Federal is ook nog eens heel duidelijk; een vaste prijs in de hele Benelux die voor alles en iedereen geldt. Eerlijker en duidelijker kan niet.
* En ten slotte zijn het ook nog eens ideale banden voor trackday rijders; relatief goedkoop, zeer slijtvast, heel erg goed in de regen en ook nog eens bruikbaar en legaal op de openbare weg.
Kortom, het is een service voor DF'ers die je op geen enkele andere circuitdag zult krijgen (voor zover ik weet tenminste), je krijgt via DF ook nog eens 10% korting op die banden en de enige reacties die ik hier lees zijn zure zeikreacties. Je zou bijna het idee krijgen dat er Nederlanders hier posten.....

Voor zover ik weet hoe het verhaal in elkaar zit: Federal heeft de 595 RS-R (semi-slick dus) in grote aantallen naar Europa gestuurd, omdat die door de importeur ingekocht zijn als een gewone band (dus: grote markt) en ze er na aflevering pas achter kwamen dat de RS-R een semi-slick is (dus: kleine markt).
De enige oplossing was om die banden tegen dumpprijzen te verkopen, in het kader van beter je verlies nemen dan met een pakhuis vol onverkochte banden blijven zitten. Die voorraad begint nu grotendeels op te raken, waardoor de prijzen nu dan ook op een normaal niveau komen. En dat is nog steeds scherp voor een semi-slick, namelijk duidelijk onder de prijs van een Toyo R888 en ver onder de prijs van bijv. Michelin en Dunlop semi-slicks. Daarnaast is de Federal ook nog veel slijtvaster, dus het mes snijdt aan twee kanten, goedkoper in aanschaf en hij gaat langer mee.
Waarom de keuze voor Federal?
Nou, om een aantal redenen dus.
* Cees Klapband zal iedere DF circuitdag aanwezig zijn voor service, advies over banden/slijtagepatronen, bandenspanningsadvies enz. enz.
Misschien ben ik wel gek, maar dat leek me een mooie aanwinst op die dagen en iedere deelnemer kan desgewenst gratis gebruik maken van zijn expertise.
* Verder wilde ik heel graag voor één band kiezen. Je kunt ook 101 semi-slicks aanbieden, maar dan heeft die service op het circuit ook geen nut. Niemand kan namelijk 101 type banden in 1001 maten meeslepen naar het circuit, dus door meer keuze komt het erop neer dat je minder service krijgt. Nu kun je er van op aan dat als je op Federals rijdt en je rijdt een band stuk op een circuitdag, dat er iemand aanwezig is die je ter plekke een nieuwe band om je velg kan leggen. En dat leek me nogal een groot voordeel t.o.v. het einde van de dag en de ANWB moeten bellen om thuis te komen....
* De prijsstructuur van Federal is ook nog eens heel duidelijk; een vaste prijs in de hele Benelux die voor alles en iedereen geldt. Eerlijker en duidelijker kan niet.
* En ten slotte zijn het ook nog eens ideale banden voor trackday rijders; relatief goedkoop, zeer slijtvast, heel erg goed in de regen en ook nog eens bruikbaar en legaal op de openbare weg.
Kortom, het is een service voor DF'ers die je op geen enkele andere circuitdag zult krijgen (voor zover ik weet tenminste), je krijgt via DF ook nog eens 10% korting op die banden en de enige reacties die ik hier lees zijn zure zeikreacties. Je zou bijna het idee krijgen dat er Nederlanders hier posten.....

- Peric
Even ter nuance..
Er wordt niet gezeken over het feit dat DF de service aanbiedt, maar wat bij sommigen in het verkeerde keelgat geschoten is is dat de banden bijna 2 keer zo duur geworden zijn.
Na jouw uitleg (of die klopt of niet laat ik in het midden) is het alweer een ander verhaal.
Mij maakt het allemaal niets uit, ik ben toch niet in de markt voor zulke banden, en trackdays kan ik me niet veroorloven..
Er wordt niet gezeken over het feit dat DF de service aanbiedt, maar wat bij sommigen in het verkeerde keelgat geschoten is is dat de banden bijna 2 keer zo duur geworden zijn.
Na jouw uitleg (of die klopt of niet laat ik in het midden) is het alweer een ander verhaal.
Mij maakt het allemaal niets uit, ik ben toch niet in de markt voor zulke banden, en trackdays kan ik me niet veroorloven..
- Hielke
De Federals slijtvaster dan de Michelin en Toyo semislicks? Ook gezien de ervaringen van gebruikers (waaronder de immer tactvolle Steve), kan ik dat niet zomaar geloven. Ik heb op een relatief koel Assen de 595's onder de Clio van Joost gezien en dan mag je met een vrij grote mate van zekerheid verwachten dat die banden het bij hogere temperaturen op zwaardere circuits als Zandvoort en Zolder wel eens erg moeilijk kunnen krijgen. Het is niet voor niets dat Federal zelf een andere band dan de 595 de benaming semi slick geeft.
Laatst gewijzigd door Hielke op 09 apr 2011, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Zoals eerder al door diverse mensen is aangegeven wordt volgens mij DF niet aangevallen, maar wel de prijsstijging van de Federal band (wat dus los staat van DF).... Beetje (erg) jammer hoe er dan door de DF mensen in deze discussie gereageerd wordt...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Precies wat ik ook al eerder aanhaalde.Peric schreef:Even ter nuance..
Maar omdat DF zakelijke belangen bij dit hele gebeuren heeft, valt de kritiek blijkbaar nogal slecht. Althans, zo voel ik dat.
- Snipe
Als kritiek niet welkom was, zou het geen open topic zijn. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een weerwoord bij voorbaat uitgesloten is.partyondude schreef:Maar omdat DF zakelijke belangen bij dit hele gebeuren heeft, valt de kritiek blijkbaar nogal slecht. Althans, zo voel ik dat.
- Robin Hartog
Sjongejonge wat een geb*tch hier zeg.
Het is toch heel simpel?
Banden zijn veel duurder geworden en ze hebben daarmee wellicht hun eigen graf gegraven (voor die band iig).
DF biedt ze aan incl korting en trackday service, wat super is en waar niemand verder problemen mee heeft of ook maar kritiek op heeft. Enkel en alleen maar positieve reacties.
Waar maakt iedereen dan een probleem over? Hele discussie die nergens over gaat, lappen tekst met blabla.
Tis heel simpel: mensen die er gebruik van willen maken die doen dat, anderen niet.
Klaar. En nu lief TV gaan kijken jullie en ophouden.
Het is toch heel simpel?
Banden zijn veel duurder geworden en ze hebben daarmee wellicht hun eigen graf gegraven (voor die band iig).
DF biedt ze aan incl korting en trackday service, wat super is en waar niemand verder problemen mee heeft of ook maar kritiek op heeft. Enkel en alleen maar positieve reacties.
Waar maakt iedereen dan een probleem over? Hele discussie die nergens over gaat, lappen tekst met blabla.
Tis heel simpel: mensen die er gebruik van willen maken die doen dat, anderen niet.
Klaar. En nu lief TV gaan kijken jullie en ophouden.
- GTRene
+1 @Robin.
we weten het nu, tis balen maar tis niet anders...je moet niks, het kan
we weten het nu, tis balen maar tis niet anders...je moet niks, het kan

-
Ik kan het wel begrijpen omdat bij elk initiatief vanuit DF dezelfde personen weer even langskomen om te zeiken. Zijn ook 9 van de 10 keer dezelfde namen die elke mogelijkheid aangrijpen om hun goedbedoelde 'kritiek' te uiten. Aangezien het vaker negatief is dan positief is het mij een raadsel waarom ze dan wel blijven posten???Maar omdat DF zakelijke belangen bij dit hele gebeuren heeft, valt de kritiek blijkbaar nogal slecht.
Geen idee wat nu de werkelijke reden is maar hieronder een handig stroomschema

- dvh
Rocketscience 

- GTRene
- wim breman
Zoals ik in mijn post al vermelde vind ik het een prima zaak dat DF via Klapband een trackday service aanbied, heel uniek.
Dat de band via andere wegen lager geprijsd te koop is, waar dus ook melding van gemaakt word, heeft niets met DF te maken maar meer met de calculatie van Klapband.
Dat ze een bepaalde marge op de banden willen maken is hun goed recht maar ook ik word zakelijk dagelijks beoordeeld op mijn prijsverhouding tov ander aanbieders en daarop afgerekend.
Mijn post heeft dus niets met kritiek of azijn zeiken op DF te maken.
Dat de band via andere wegen lager geprijsd te koop is, waar dus ook melding van gemaakt word, heeft niets met DF te maken maar meer met de calculatie van Klapband.
Dat ze een bepaalde marge op de banden willen maken is hun goed recht maar ook ik word zakelijk dagelijks beoordeeld op mijn prijsverhouding tov ander aanbieders en daarop afgerekend.
-
De slachtoffer rol is makkelijk om aan te nemen als DF crew ipv gewoon met een rechte rug de feiten lezen en zien wat er echt word gepost.
Nou dan toch de eerste kritiek op DF, het is niet netjes om niet te geven waar om gevraagd word.
Verder,
:fy:
Nou dan toch de eerste kritiek op DF, het is niet netjes om niet te geven waar om gevraagd word.
Verder,

- Peter Tunissen
Emiel, flikker gewoon lekker op als het je hier niet bevalt.
En doe meteen de deur achter je dicht op weg naar buiten.
En doe meteen de deur achter je dicht op weg naar buiten.
-
Kritiek is ook geen probleem.wim breman schreef:Zoals ik in mijn post al vermelde vind ik het een prima zaak dat DF via Klapband een trackday service aanbied, heel uniek.
Maar een aantal grijpen elke mogelijkheid aan om kritiek te leveren.
Dat is hetzelfde als een relatie waarbij je alleen maar ruzie hebt. Een keer een woordenwisseling is prima en houd de boel scherp, maar als het de overhand neemt trek je conclusie en stop ermee.
Posten hier alleen wat mensen die dat laatste nogal moeilijk vinden.