Ha Jurrian, je bent weer in NL
klopt ben er nog niet uit wat mij het beste zou passen...
--ik doe namelijk geen driftwerk...
--heb een hekel aan onderstuur...
--mijn ABS staat altijd aan en zorgt voor het rem gebeuren
voordelen Quaife tov 40% goede sperplaten lijkt me zoiets (in mijn geval)
--je voelt niet dat mechanische
--je diff olie blijft schoner ivm geen slijtage platen
--onderhoudsvrij (niet dat ik men auto nog zolang zou hebben maar toch)
--minder onderstuur
--minder geluiden?
--goedkoper
--dankzij jou handige tip rem/handrem (quote=)Houd zachtjes de rem ingedrukt, dit zorgt voor weerstand op je slippende wiel en er zal ook koppel naar het asfaltwiel worden gestuurd (/quote) kom ik zelfs uit de meest benarde posities qua grip L en R

dus ook geen probleem meer en klein risico dat je normaal in zo'n situatie komt en toch niet sportief

--het remmende voordeel van de platensper kan ook in je nadeel werken als je niet te ervaren bent, daarbij heeft mijn auto ABS die zorgt dat het in redelijke wijze gebeurd.
--Ik las dat Hartge ook met Quaife werkt? vast niet in mijn tijd met mijn oude knar, maar iets wat beter zou werken voor mij en ik zou moeten vervangen zou ik wel het betere monteren als de prijs ongeveer gelijk is zeg maar, dus ik hoef niet origineel.
edit, las net dit ergens
Drexler and OS Giken (and Hartge for that matter) work the same way
denk dus dat de oude Hartge diffs gewoon platen zijn?
Dus stel, in mijn situatie met bovenstaande mee genomen...wat zou je dan kiezen, ik doe dus geen driftwerk...wil liefste zo snel/makkelijk mogelijk de bocht door met die Z3 zonder te veel wringen en of onderstuur, maar wel tractie bocht uit, en ook dan zou de Quaife in theorie makkelijker zijn als je kar nog niet recht staat? of daar niet...
en ja kon je dezelfde auto maar naast elkaar proberen met verschillende sper/diffs

in jou model auto.
@verhaal Femme, inderdaad vreemd met een Drexler sper
veel vragen op het net ook over LSD in diffs.
bv iemand welk systeem het beste voor driften...,das dus niet de Quaife "natuurlijk" maar een racer/rijder verkoper schreef dit>>
Well, would you rather have two wheels driving your car or one? I think the answer is obvious.
Which one is better for drifting? If you are competing, you will find most on a clutch type of LSD. Neither Quaife or Wavetrac will be the best for drifting.
As for street/HPDE/Track days, Quaife is the way to go. We sell both, but I personally run a Quaife in the car for its robust reliability.
People usually talk about the "zero load" condition. Wavetrac could possibly work better than Quaife if you put on wheel on ice and one wheel on asphalt. When does this really happen anyway? When you are on ice, no diff will work. Why not demonstrate the improvements in on-road performance instead?
The other situation is when one wheel is lifted off of the ground. Again, when does this really happen? If you are cornering with one wheel off of the ground on your drive wheel, something is wrong with your suspension tuning, and is definitely not the fastest way around the track.
which makes sence me thinks

als je geen drifter bent maar wel snel wil zijn echter geen race hoeft te winnen.
what do you think