BMW E36 328i sedan [Verkocht...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door vwk » 04 apr 2011, 01:36

GTRene schreef:wtf :shocking:
zo erg heb ik ook nog niet gezien.

Knot, zo jij rijd mag je echt wel upgraden naar E36 M3 3.2 (Z3M) schijven en sportblokjes...
weet niet of het zo past bij jou?
anders moet je er iets meer bij halen van de M3...
zou ik echt een keer doen, wordt het ook niet meer zo heet en jij er hard genoeg voor :mrgreen:
Ik ben wel benieuwd waarom HT10's op een M3 schijf dit probleem niet zouden hebben, i.t.t. tot op een 328i schijf nu wel?
Bij de Aprisco cup op dezelfde maat schijven heb ik dit ook nog niet voorbij zien komen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 07:35

Misschien omdat ie is blijven hangen aan het haakje bovenin dat het zo is gelopen maar normaal gesproken kan het niet als het vastgeschroefd zit volgens mij, haal altijd een vijl erover en vet het in. Nu ook maar stukje van de bovenkant afgeschaafd zodat het blok niet klem komt te zitten boven en onder mocht het 2mm uitzetten door de hitte.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door GTRene » 04 apr 2011, 09:37

vwk schreef:
GTRene schreef:wtf :shocking:
zo erg heb ik ook nog niet gezien.

Knot, zo jij rijd mag je echt wel upgraden naar E36 M3 3.2 (Z3M) schijven en sportblokjes...
weet niet of het zo past bij jou?
anders moet je er iets meer bij halen van de M3...
zou ik echt een keer doen, wordt het ook niet meer zo heet en jij er hard genoeg voor :mrgreen:
Ik ben wel benieuwd waarom HT10's op een M3 schijf dit probleem niet zouden hebben, i.t.t. tot op een 328i schijf nu wel?
Bij de Aprisco cup op dezelfde maat schijven heb ik dit ook nog niet voorbij zien komen.
een M3 schijf (zwevende schijf met alu hart) koelt wat beter en is een tikkie groter, die kan het iets makkelijker verwerken onder dezelfde omstandigheden.
kan me nog herinneren dat Knot de vorige remblokjes (in elk geval een tijdje terug) ook bijna zover had :mrgreen:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Reind » 04 apr 2011, 09:41

Ik heb dit probleem al een aantal keren gehad met de Aprisco. Bas Roos zij dat ik wel de enige was met het probleem. Nu dus niet meer. Mijne waren wel iets minder krom, had iets vroeger in de gaten dat er iets niet helemaal goed was :) .

Heb lang zitten nadenken hoe dit nou kan gebeuren en kan en heb er nog steeds geen fatsoenlijke verklaring voor. Ik kwam niet veel verder dan een combinatie van extreem gebruik op een 1 zuigerige remklauw en de constructie van de remklauw op de remtang. Bij mij dacht ik dat de remtang krom was. Heb deze vervangen en moet zeggen dat ik het daarna niet meer heb gehad. Dan kan hij blijven haken en dus blij extreme hitte buigen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 09:52

Zou goed kunnen maar ik heb dus boven en onder even een mm eraf gevijld om het blok wat meer ruimte te geven. Eerst nog maar even proberen zo, zit nu een set HP+ in rondom en als het stuk loopt dan maar over op een andere config met schijven/klauwen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door GTRene » 04 apr 2011, 10:05

trouwens nog eens naar de indruk van de zuiger zitten kijken en de hitte die er vrij moet zijn gekomen...
mag je wel goede remolie hebben, althans kan me voorstellen dat die temp goed is opgelopen op plekken?
ook wel wat logisch als je ijzer op ijzer remt op het circuit dan wordt het wel hot hot :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 10:08

Zit ATE blue in dus 280 graden ofzo, houdt t meestal wel. Toen ik wat hoorde natuurlijk meteen gestopt maar dat punt is altijd gokken tijdens een 30min sessie knallen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door GTRene » 04 apr 2011, 11:00

dat is ook wel zo met de huidige auto's en hun remberachtigers en op circuit...
daar gaat het laatste stukje veel sneller dan zeg als je halverwege zat, wat ook weer te maken heeft denk met dat het dunne blokje veel heter wordt e.d.

vroeger in auto's zonder rembekrachtiger (long time ago :nerd: ) merkte je wat eerder als je blokjes op waren omdat je nog meer de connectie had met de remmen, man je moest soms trappen :lol:
vroeger ook wel eens gehad dat je lucht in het systeem kreeg en dus ineens zonder remmen zat terwijl je snachts binnendoor weer naar huis reed :shocking: :lol:
dat kwam vroeger wel eens voor, maja destijds bleef remolie heel lang in de kar zitten en de systemen niet zo verfijnd e.d.
destijds ook vaker last van bv gaskabel breuk, ja niet geheel maar 1 dun ding daarvan zodat die bleef steken met bv vol gas :lol: :shocking:
those were the days :hmmm:

wat dat betrefd zijn bepaalde materialen tegenwoordig wat beter en is de kennis wat beter over :nerd:

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Peter-Paul » 04 apr 2011, 12:20

Heb dit ook met de HT10's, maar dan in een mindere vorm. Door de enkele remzuiger gaat het remblok bol staan. Zo extreem als op de foto heb ik het niet gehad.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Hielke » 04 apr 2011, 12:47

Gaat het er toch op lijken dat de HT10's dit probleem veroorzaken. Misschien een mindere kwaliteit staal voor de backplate waardoor ie teveel gaat uitzetten bij hitte?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door GTRene » 04 apr 2011, 12:48

Hielke schreef:Gaat het er toch op lijken dat de HT10's dit probleem veroorzaken. Misschien een mindere kwaliteit staal voor de backplate waardoor ie teveel gaat uitzetten bij hitte?
dat bedacht ik me ook net :hmmm:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 13:54

Zou het alleen bol staan zijn.. lijkt toch of ie bovenaan de binnenkant vastgezeten heeft maar ik kan daar niet bij, als het blok ruimte heeft boven en onder dan kan ie toch schuiven in zn bracket?

Dit was de 3e set HT10 die eraf kwam en de andere 2 had ik minder problemen mee, alleen het afbrokkelen door de gegroefde powerdiscs maar nu met vlakke ATE's brokkelt het iig niet af.

Edit.. net nog ff nagekeken maar de 2e set HT10 had daar iets last van maar niet ZO erg als nu:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Hielke » 04 apr 2011, 14:23

Zijn die HAWKS veel goedkoper dan vergelijkbare PF's of CL's?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 14:37

Setje HT10 voor kost 205 euro incl maar het remt wel mega, daarom koop ik ze.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Hielke » 04 apr 2011, 14:44

Knot schreef:Setje HT10 voor kost 205 euro incl maar het remt wel mega, daarom koop ik ze.
Holy, dan zijn die andere merken nog goedkoper denk.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2011, 15:04

Beetje rond dezelfde prijs. Set PFC01 voor AP klauwen ben ik goedkoper mee uit maar iets aparts is dat mijn PFC01 voor de achterkant weer iets duurder zijn, meen 200 euro oid.

CL was altijd goedkoop maar die prijzen zijn ook aardig de lucht in geschoten.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Kasteel » 04 apr 2011, 15:19

Bert ///M3 schreef:Beetje rond dezelfde prijs. Set PFC01 voor AP klauwen ben ik goedkoper mee uit maar iets aparts is dat mijn PFC01 voor de achterkant weer iets duurder zijn, meen 200 euro oid.

CL was altijd goedkoop maar die prijzen zijn ook aardig de lucht in geschoten.
+1, huidige RC6 is bijna 3 keer zo duur als de set van 2 jaar terug...

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door EG » 04 apr 2011, 16:10

Knot hoe bevallen je die ATE Powerdiscs? Ik wil ze graag op de E39 530d automaat hebben, in Duitsland kan ik voor 190 euro setje voor de vooras krijgen inclusief remblokken, lijkt me een goeie deal neem ik aan?

Waar heb je die schijven gekocht eigenlijk?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 04 apr 2011, 17:09

Heb ze via een maat van me geregeld, was 100 euro. Powerdiscs voeren remstof af door die groeven maar waren ook minder aardig voor de blokken. Dit remt prima voor mn gevoel, een vlakke ATE schijf. Ook op de M5 zitten ATE schijven, pas nog vervangen, doet het ook prima als je maar een beetje waardige blokken neemt.

Over de RC6.. beetje jammer, zelfde verhaal als de 595 RSR bandjes.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door GTRene » 05 apr 2011, 01:35

ik heb 2 mooie updates (kwam ik tegen) voor jou kar her Knot 8)

zeer goedkope E36 M3 remset (3.0) 315mm kompleet met klauwen en al ook lager/houder enz...
dus zo om te schroeven op je E36 :df:

http://link.marktplaats.nl/431852479" onclick="window.open(this.href);return false;
Originele E36 M3 remmen voorzijde.
Set bestaat uit :


Remschijven voor (315 x 28mm)

Remklauwen voor

Remblokken voor

Fuseelichamen

ABS Sensoren

Wielnaven


Set kan zo op elke E36 gemonteerd worden voor een perfecte rem-upgrade.

Verzending mogelijk
250,-euro bij Offinga? anyway lijkt me wel leuk voor jou 8)

en eventueel zo'n mooi stuurtje :D

http://link.marktplaats.nl/430882681" onclick="window.open(this.href);return false;

M-tech 2 vanaf 75,-euro :df:
BeschrijvingTe koop aangeboden het zéér gewilde en heel moeilijk te verkrijgen 3-spaaks leren M-techniek sportstuur uit een BMW M3.
Stuur heeft een doorsnee van 370mm, is iets dikker en kleiner dan het standaard (bus) stuur en ligt daardoor gewoon lekker stevig in de hand.
Past op alle latere modellen E34 en E36 (bouwjaar 93/94).
Zowel het leer als de stiknaden verkeren in zeer goede staat.
Stuur is kompleet met naaf en sleepring en eenvoudig in 5 minuten te monteren.
Prijs is vanaf €75,- (met lichte gebruikers sporen) tot €200,- voor een hagelnieuw exemplaar.
Kost bij de BMW dealer € 270,- (zie foto)

Gebruikersavatar
vwk
Berichten: 450
Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door vwk » 05 apr 2011, 02:05

Vooropgesteld dat ik absoluut niks tegen Jacob heb, maar 250 euro vind ik wel een beetje duur.
De schijven en blokken zijn niet nieuw, dus je koopt iets tussen rijp voor oud ijzer of bijna nieuw.
Waarbij je wel de pech kan hebben dat het al 2 jaar buiten / vochtig licht.
Dan gooi je de blokken ook weg en zit je met afdraaien van de schijven (als je dat al wil en nog zin heeft).

Bij Holtrop koop je ze voor 150 euro, fusee, naaf, klauw, bracket. Frisse schijven en blokken erop is dan toch the way to go.. zeker op een (semi)-circuitauto.

Ik rij nu op BMW Performance schijven (exact hetzelfde als E46 M3, maar dan dunner) met Hawk HPS-en voorop en dat remt toch ook wel serieus. Normaal remmen iets meer vertraging maar als je hem doortrapt.
Laatst vanaf 260 naar 140 geremd en hij blijft zo lekker constant, en de vertraging is wel super.

Er kan zoveel op een E36 uit het OEM assortiment:
E36 M3
E46 330 (al dan niet met BMW Performance schijven)
E46 M3 (compleet weet ik niet, offset is anders maar past wel)
135i / BMW Performance 6-pots (E36 M3 bracket uit m'n hoofd)
840Ci 4-pots Brembo (ook E36 M3 bracket)

Keus genoeg. Zit altijd nog te denken aan een klauw van een 1-serie (650 nieuw op eBay.de) of 840Ci (bijna niet te vinden).

Vind de theorie van hitteafvoer en het dunnere staal van de backingplates wel interessant. Het moet of ergens heen, of blijft ergens zitten toch?

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door G Kolkman » 05 apr 2011, 02:44

Kun je aan de binnenkant van de klauw ook ergens een kleine beschadiging/indrukking vinden eigenlijk? Zou ik wel verwachten. En zijn je glijpennen nog wel recht & staan ze parallel aan elkaar? De remvoering moet ergens tegenaan gelopen zijn.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door EG » 05 apr 2011, 03:16

Knot schreef:Heb ze via een maat van me geregeld, was 100 euro. Powerdiscs voeren remstof af door die groeven maar waren ook minder aardig voor de blokken. Dit remt prima voor mn gevoel, een vlakke ATE schijf. Ook op de M5 zitten ATE schijven, pas nog vervangen, doet het ook prima als je maar een beetje waardige blokken neemt.

Over de RC6.. beetje jammer, zelfde verhaal als de 595 RSR bandjes.
Wat bedoel je met minder aardig voor de blokken, slijten ze echt extreem snel of vervormen de blokken ofzo (zoals de foto's hierboven)?

Maar hoe zit het met trillingen, zijn je schijven nog steeds 100% recht? Ik zoek een set die tegen bovengemiddelde hitte kunnen, dus als een klauw heel licht hangt dat je niet binnen een paar 100 km kromme hoepels als schijven krijgt, en dat gebeurt dus wel met origineel.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 08:34

Trilt niet en blijven mooi recht hoor, ondankt circuitgebruik, alleen scheuren ze in als je steeds volle pijp over circuit gaat, op straat moet het lang mee gaan (3 of 4 sets blokken moet je wel kunnen halen). Alleen geen textar meuk ofzo nemen, gewoon instap van een beetje merk, als de HPS van Hawk waar Vincent het over heeft.

Hangen van het blok geloof ik niet in, eerder toch de hitte dat het daardoor kromtrekt gezien ook eerdere ervaringen (laatste foto van rechterkant half jaar geleden) alleen waren die minder erg.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40193
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i sedan [HT10 krom??]

Bericht door Knot » 05 apr 2011, 10:05

Kwam zoiets ook nog tegen, wat aan de prijs rond de 300 euro maar ziet er wel netjes uit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KDTCaHb- ... re=related[/youtube]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], WinstonWolff en 12 gasten