Techno Classica 2011

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: Techno Classica 2011

Bericht door GTRene » 02 apr 2011, 09:42

inderdaad mooie platen Johan :thumbup:
ik dacht eerst die oranje/rode sportcar komt me zo bekent voor...achje het was die VW :D
niet dat ik hem zo mooi vind hoor, maar heb daar ook nog wat info over uit oude bladen van toen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 apr 2011, 13:56

@Johan & Chris: hoe laat waren jullie daar dan?? Wij waren er om 9.30u en stonden netjes op Parkplatz 2. 2 minuten met de bus en je stond bij ingang Ost.

@Chris: Zag je nog lopen maar was te ver weg om ff te roepen. Eenmaal in de buurt was je al weer uit zicht. Geen Alpina gezien trouwens in de binnenspiegel :wink:

Op de terugweg nog ff een stukkie opgereden met een een 535d maar die bleef tot de 250km/h gewoon op de achterbumper hangen. Dikke snelle diesel :hosanna:

De 500E loopt nog steeds moeite loos naar de 260km/h op de teller. Wel leuk om te zien dat een hoop mensen zich vergissen in de power van die ouwe taxi :mrgreen:

911-lover

Bericht door 911-lover » 02 apr 2011, 14:27

Na het vroege opstaan en toch wel een druk ritje kwamen we eindelijk in de buurt van Essen . De beurs waar we al een jaar naar uitkijken en naar mijn mening de beste beurs van Europa is .
Doch in Breidscheid stonden we al stil . Het was er druk , superdruk . Aanschuiven geblazen tot aan de hallen . Daar werden we door de Politie rondgeleid langs alle parkings die VOLZET waren en werden zo terug richting snelweg gestuurd richting Dusseldorf naar verder gelegen Parkings . Na ellenlang aanschuiven mijn stoute schoenen aangetrokken , omgekeerd en op goed geluk naar de hallen terug gereden . Ik zou in de buurt een parkeerplaats vinden . Aangekomen was de ploitie daar weg en mochten we in de ondergrondse parking aan de hallen . Bijna twee uren verloren voor niets .
Het werd dus dit jaar een race tegen de tijd met de hoop zo veel mogelijk te zien .
Dit werd niet vereenvoudigd door de massa's bezoekers en vele etters die zien dat je een foto wil maken , ineens voor de wagen springen terwijl ze je blijven aanstaren met een grijns en dan even gaan telefoneren , gesprekje voeren met partner etc .
En dat niet éénmaal maar de hele dag (over de 100 keer) . Nog nooit meegemaakt en we moesten ons goed in bedwang houden om niet uit te flippen :evil:
Uiteindelijk hebben we alles kunnen zien behalve één plein buiten .
De beurs was weer de moeite waard al heb ik tegenover andere jaren toch leuke exoten gemist . Ik denk aan exclusieve modernere Mercedessen (zoals SLR's) , Ferrari's (zoals de FXX) , Porsches (GT3R , 918RSR , Gemballa's en RUF's , 968 Turbo S of Turbo RS ) , Koenigseggs etc .
Ook dit jaar geen exclusieve oude Porsches zoals 904's 908's , 910's enzoverder die er normaal gezien wel elk jaar ergens staan .
Maar daarom geen minder leuke beurs .
Ik heb er bijna 900 fotootjes gemaakt waarvan er na uitzuivering 759 zijn overgebleven .

De fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .

Enkele teasers

924 GT/S Clubsport
Afbeelding

Mijn favoriet van de beur
Afbeelding

993 GT2
Afbeelding

Flajole Fourrunner van 1955 (nooit eerder gezien)
Afbeelding

Audi Quattro Roadster (Treser)
Afbeelding

Fiat 8V Ghia "supersonic" 1953
Afbeelding

Peugeot 402 1938
Afbeelding

Prototype Golf 1 Cabriolet 1976
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2011, 17:38

wel apart geen 904 of 906...

porkers genoeg zag ik wel :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 02 apr 2011, 21:12

Zo ook weer terug; heb geen poten meer over (die nette Van Bommels had ik beter thuis kunnen laten;-))

De parkeerplaatsen bij de beurs zelf moet je direct overslaan. Ben er zelf 3 jaar terug ook mee opgehouden om bij de Messe zelf te parkeren. In het begin stond ik nog kort bij de Noordentree (hal 12) of onder het beursgebouw bij hal 1, maar vanaf 2009 rij ik direct door naar P10.

Lekker druk, maar niet zodanig dat er geen foto's te maken waren... Dit weekend maar eens uitzoeken.

Beurs was wel van betere kwaliteit dan vorig jaar. Maar goed dat hangt ook een beetje van je persoonlijke smaak af ;-).

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 apr 2011, 22:58

@911-lover: wat die foto's maken betreft. Ik heb daar ook schijt aan als mensen een foto willen maken. Anders kan je om de 1,5 meter weer gaan staan wachten voordat er iemand een foto heeft gemaakt. Je moet wel inzien dat op de drukke dagen het bijna niet te doen is om op je gemak foto's te maken. Dan kan je denk het beste de eerste publieksdag gaan ofzo. Zeker niet in het weekend. Dan gaat iedereen er naartoe.

Zie trouwens net dat je vrijdag bent geweest. Dan snap ik die drukte niet want ik was er ook vrijdag en vond het absoluut niet druk. Ook parkeren ging perfect. Gewoon zorgen dat je rond 9.30u bij de hallen bent en je rijdt zo naar P2 toe. Die was gewoon nog leeg toen wij aankwamen.

En wat betreft de moderne auto's....het heet niet voor niks Techno Classica. Leuk die moderne dingen, maar die horen er wat mij betreft niet thuis.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 04 apr 2011, 14:49

Martin van der Zwaard schreef:@Johan & Chris: hoe laat waren jullie daar dan?? Wij waren er om 9.30u en stonden netjes op Parkplatz 2. 2 minuten met de bus en je stond bij ingang Ost.
We reden om ongeveer 10:15 Essen binnen. Met de normale motorshow is er dan niets aan de hand en kun je op diverse plekken nog prima parkeren maar nu was het echt on-Duitse chaos. Parkeerplaatsen zaten vol, dicht etc. Ben ik niet gewend, snap ook echt niet waar al die mensen waren want in de hallen was het niet zo druk als met de normale beurs :hmmm:

Ohja, de Leon haalt ook z'n top nog na 110k km's, bij een kleine 200 op de teller hield het op, 190km/h op de GPS :P

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 apr 2011, 22:05

Vreemd. Scheelde maar 45min met ons en toen kon je zo doorrijden.
Alleen het laatste rijtje zijn we "even" voorbij gereden om als "domme Nederlanders" er tussen te piepen. Een beetje brutaal moet je wel zijn soms.

911-lover

Bericht door 911-lover » 05 apr 2011, 00:37

@Martin : Er hoeft niemand met mij rekening te houden als ik foto's wil maken . Ik bezoek al ettelijke decennia beurzen en venementen en wacht wel . Wat me dit jaar opviel is dat (zoals beschreven) als men zag dat je een foto wilde maken en het vrij was/werd er expres voor je in werd gesprongen om dan je bewust uitdagend aanstarend in beeld bleef staan . Dat heb ik nog nooit zo duidelijk en veel meegemaakt als dit jaar .
We zijn op tijd vertrokken (8.00u thuis) zoals steeds doch (ik kom over Düsseldorf) was het deze keer prijs . Om 9.30 stond ik stil in de file aan Autobahnkreuz Breidscheid .
Ook op andere fora lees ik dezelfde ervaringen van anderen , dus dan heb jij of een andere weg gevolgd of geluk gehad .

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2011, 08:36

Het express ervoor gaan staan is idd een beetje jammer.
Maar ik hield er in het begin rekening mee of ik niet iemand in de weg liep die een foto wilde maken. Dat doe ik niet meer omdat je dan 3x zo lang bezig ben om de beurs over te gaan.

Wij komen over Oberhausen dus daar zal dan wel het verschil in zitten.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 05 apr 2011, 10:04

Martin van der Zwaard schreef:@Johan & Chris: hoe laat waren jullie daar dan?? Wij waren er om 9.30u en stonden netjes op Parkplatz 2. 2 minuten met de bus en je stond bij ingang Ost.

@Chris: Zag je nog lopen maar was te ver weg om ff te roepen. Eenmaal in de buurt was je al weer uit zicht. Geen Alpina gezien trouwens in de binnenspiegel :wink:
9 uur a Half 10 is de beste tijd dat je aan kan komen want dan kan je inderdaad met gemak op parkplatz 2 staan. Maargoed, deze keer waren we een uurtje later en dan word je dus direct gestraft. :P

Ik heb echt op gelet of ik je steeds zag Martin maar dat is dus niet gebeurd. Weet niet waar je mij precies zag?

@911lover: Wat jij hebt meegemaakt met het foto's maken heb ik ook 1 of 2x gehad. Maar ik ben dan zo brutaal om te vragen of ik "alstublieft dank u wel" een foto kan maken, meestal helpt dat wel. En als dat niet helpt gewoon heel duidelijk inzoomen op hun gezicht, daar zijn de mensen vaak niet zo heel erg van gediend. :mrgreen:

Mijn beste platen staan in elk geval op de frontpage. Ik heb bewust sfeershots gemaakt en een aantal overzichtsfoto's. Ook wel bewust om de drukte te "gebruiken".

In elk geval: volgend weer.
En natuurlijk aan het einde van het jaar de Motorshow! :playcar:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2011, 13:01

Chris, ik zag je in die "tussenhal" een koffietent in lopen. Is die smalle hal met die klinkers erin.

Wij gaan inderdaad altijd vroeg rijden. Reden nu rond 8.30u weg uit Nieuwerkerk. Precies 2 uurtjes over gedaan met een tussenstop bij de grens.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 05 apr 2011, 13:21

Ah, dat moet precies 12.30 uur zijn geweest, daar heb ik met Sr. smerige curryworst met bruin gezouten patat staan vr*ten... :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 apr 2011, 16:19

:roflol:

Dat zou goed kunnen want wij waren ook zoekende naar wat te bikken.
Alleen wilde die gasten ff verder zoeken. Misschien wel slim geweest achteraf gezien.

911-lover

Bericht door 911-lover » 06 apr 2011, 01:45

Martin van der Zwaard schreef:Chris, ik zag je in die "tussenhal" een koffietent in lopen. Is die smalle hal met die klinkers erin.

Wij gaan inderdaad altijd vroeg rijden. Reden nu rond 8.30u weg uit Nieuwerkerk. Precies 2 uurtjes over gedaan met een tussenstop bij de grens.
Zal 7.30u geweest zijn , anders was je nooit om 9.30u in Essen :roll: :twisted: :wink:

Lars Oosterveen

Bericht door Lars Oosterveen » 06 apr 2011, 10:14

Volgend jaar ben ik er ook bij, ziet er echt vet uit daar!

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 06 apr 2011, 13:34

911-lover schreef:Zal 7.30u geweest zijn , anders was je nooit om 9.30u in Essen :roll: :twisted: :wink:
Ja, idd ja. Typ foutje.

Alfa Male
Auto: 993 Carrera

Bericht door Alfa Male » 06 apr 2011, 14:45

Ik ben afgelopen zondag ook naar Essen gereden. Ik moet zeggen dat ik de ervaring redelijk overweldigend vind. Voor bijna elke auto die daar staat zou ik, als ik 'm op straat tegen zou komen, mijn nek omdraaien en, als het enigszins kan, er naartoe en omheen lopen. Maar hier struikel je haast over de F40's, Gullwings, bijzondere elfjes, raceauto's enz. enz.. Ik wist gewoon niet waar ik mijn aandacht en tijd aan moest besteden.

Ik heb nog een setje (smartphone) foto's online gezet hier: klikkerdeklik

o.a. ook nog een andere rode 924 Carrera GTS dan die hierboven:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Male op 06 apr 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2011, 14:54

ah mooi, vaste koplampen 8)

Plaats reactie