Afgelopen zaterdag stond een grote advertentie in dagblad van het noorden waar rr microcars de meest kansloze subarudealer van Nederland; Autoskala in Assen had overgenomen.JP schreef:Wie wil patsen in het landelijke journaal, moet ook tegen kritiek kunnen....
Opzich al knap dat je met een opzich echt niet zo'n bijzondere bedrijfsovername het landelijke journaal weet te halen. Knap staaltje free publicity.
Afgezien van zijn "relatieve" succes, snap ik de move naar normale auto's niet. Helemaal niet als je dan een dealerbedrijf overneemt met een beroerde reputatie en ook nog eens merk waar men vandaag de dag niet bepaald voor in de rij staat.
Een succes met het specifieke product, microcars is geen garantie om succesvol te worden in een moordende vechtmarkt genaamd; autohandel. Als buitenstaander krijg ik ook een beetje het idee dat hij wat kleinerend doet over zijn microcars door zo de nadruk te leggen op "echte" auto's. Daar doet hij zijn klanten van microcars wel wat onrecht mee aan.
Overigens lijkt me de microcar handel een uiterst onzekere branche. De wagentjes staan vol in de politieke discusie als het gaat om verkeersveiligheid. Daarbij is het zo dat jongeren al op hun 17e hun rijbewijs kunnen halen. En die willen dan toch een echte auto ipv zo'n microcar.
Waarschijnlijk heeft hij een vooruitziende blik en is de keuze voor echte auto's meer een back up.
Overigens