Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doe

Bericht door Luco » 27 mar 2011, 13:28

Erik335i schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Ik heb geen zure bril hoor, er zitten alleen altijd twee kanten aan het verhaal, en we horen alleen jouw kant.
Maar gezien je "zure" reactie kan ik me voorstellen dat jouw "aanspreken"op je gedrag zal escaleren :mrgreen:
Misschien moet je dan nog een keer mijn berichten lezen (en die bril afzetten).
Volgens mij trek je namelijk hele vreemde conclusies.
Zonder leesbril kan ik er helemaal niks van bakken :mrgreen: :mrgreen:

ADV

Bericht door ADV » 27 mar 2011, 13:33

Ring groningen is ook bbk... toch kan je daar prima 120 rijden...

Het hangt compleet van situatie af...

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mar 2011, 13:51

ArjandeV schreef:Ring groningen is ook bbk... toch kan je daar prima 120 rijden...

Het hangt compleet van situatie af...
klopt, en of je bv een kort sprintje trekt op zo'n relatief "veilige" plek en je raakt ff die snelheid aan en dan weer terug, en of je raced de hele straat/stad/wijk door met die snelheid, groot verschil. :wink:

EG

Bericht door EG » 27 mar 2011, 15:07

Nee Rene, het hele probleem is dat veel mensen als het op auto's aan komt opeens eigen rechtertjes kunnen worden... Levensgevaarlijk als iemand tot de 5000 rpm doortrekt...

Maar als iemand zonder aanleiding door 3 man inmekaar word getrapt lopen ze allemaal door zonder iets gezien te hebben, zo stoer zijn ze dan weer wel... :bag:

Zoals ik zei, welkom in Nederland waar iedereen een grote bek heeft als iemand aso rijd, maar zodra er iets echt aan de hand is (overval, zinloos geweld, whatever) dan zijn ze muisstil.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 mar 2011, 15:25

EG schreef:Zoals ik zei, welkom in Nederland waar iedereen een grote bek heeft als iemand aso rijd, maar zodra er iets echt aan de hand is (overval, zinloos geweld, whatever) dan zijn ze muisstil.
Omdat je bij iemand met een zware rechtervoet wat minder kans hebt overhoop gestoken te worden dan bij een overval/zinloos geweld situatie.

Elise

Bericht door Elise » 27 mar 2011, 16:12

EG schreef:Zoals ik zei, welkom in Nederland waar iedereen een grote bek heeft als iemand aso rijd, maar zodra er iets echt aan de hand is (overval, zinloos geweld, whatever) dan zijn ze muisstil.
En als ze dan via de politiek hun stem laten horen is het ook al niet goed, kortom waardeloos volk die Nederlanders :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 mar 2011, 18:59

Pennucciracing Luco schreef:Ik heb geen zure bril hoor, er zitten alleen altijd twee kanten aan het verhaal, en we horen alleen jouw kant.
Maar gezien je "zure" reactie kan ik me voorstellen dat jouw "aanspreken"op je gedrag zal escaleren :mrgreen:
Volgens mij ben jij ook op 1 van die landweggetjes bij je huis een keer aardig te pakken genomen door een onopvallende politie auto dus je moet niet roomser proberen te zijn als de Paus.
Jij zal toen ook wel gevonden hebben dat je snelheid best wel kon op dat moment terwijl Arend agent je op dat moment onverantwoordelijk bezig vond zijn.
Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom waar je 120 kan rijden al vind de politie natuurlijk van niet.
Daarom vind ik het zomaar kwalificeren van 120 in de bebouwde kom als onverantwoordelijk een beetje te gemakkelijk.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2011, 19:14

Downforce Hans schreef:
Volgens mij ben jij ook op 1 van die landweggetjes bij je huis een keer aardig te pakken genomen door een onopvallende politie auto dus je moet niet roomser proberen te zijn als de Paus.
Jij zal toen ook wel gevonden hebben dat je snelheid best wel kon op dat moment terwijl Arend agent je op dat moment onverantwoordelijk bezig vond zijn.
Er zijn zat wegen binnen de bebouwde kom waar je 120 kan rijden al vind de politie natuurlijk van niet.
Daarom vind ik het zomaar kwalificeren van 120 in de bebouwde kom als onverantwoordelijk een beetje te gemakkelijk.
Hans, je hebt helemaal gelijk, het mag niet en kost je je rijbewijs als je pech hebt.
Het verschil is dat ik het niet "goed" probeer te lullen.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten he :mrgreen:
En 120 waar je 50 mag is altijd onverantwoord, de max snelheid is niet voor niks 50.
Dan kan 50 misschien wel overdreven zacht zijn, maar 120 is dan zowiezo te gek.
Niet alleen omdat de max 50 is, maar ook omdat de overige gebruikers van weg of evt omliggende inritten, stoepen, zijwegen, parken, grasvelden niet in kunnen schatten dat je 120 rijdt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 mar 2011, 19:15

Een voorbeeldplek in Leeuwarden waar je max. 70 mag en het binnen de bebouwde kom is. De snelheid heeft niets met de wegindeling te maken, maar met milieu (gruwel) en geluidsoverlast:

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 5&t=h&z=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Buiten de bebouwde kom zou het normaliter een 100 weg zijn, puur omdat er een vluchtstrook mist, anders zou het 120 zijn. Dat wil zeggen: 2 rijstroken per richting, vangrail links (en rechts) en op- en afritten.

Maximale snelheden hebben vaak meer met milieu- en geluidsoverlast te maken (zie 80 wegen in de randstad) dan met veiligheid.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 27 mar 2011, 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2011, 19:20

Maus, je kan overal natuurlijk uitzonderingen op verzinnen.
Er zijn ook zat rijkswegen waar 120 de grootste kolder is, maar die regel is er nu eenmaal.
Omdat die regels er zijn zullen er altijd mensen zijn die er niet op kunnen of willen anticiperen dat je ruim 2 keer zo hard rijdt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 mar 2011, 19:22

Ik probeer Erik zijn snelheid ook niet goed te lullen en volgens mij hijzelf ook niet. Het ging voornamelijk om het feit dat als je dan eens "over de schreef" gaat om het zo maar te zeggen, steeds meer mensen het blijkbaar meteen nodig vinden om je een knal te verkopen.

Zoals je zelf eerder ook al eens zei: actie vraagt om reactie. Als je een keer flink doortrapt op een lege snelweg en je haalt iemand in, vinden enkele mensen dat er meteen druk geseind moet worden en op allerlei andere rare manieren duidelijk gemaakt moet worden dat ze vinden dat je te hard rijdt. Waarom? Hou je gewoon lekker bezig met je eigen rijden. En als je in de binnenstad écht vind dat iemand flink aso rijdt, dan kan je dat duidelijk maken door een raampje open te trekken en bijvoorbeeld te vragen: "vond je zelf ook niet dat dat wat hard ging?" Point made en kan me niet voorstellen dat je daar over de toeren van hoeft te raken (ik iig niet).

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 27 mar 2011, 19:33

cooldragon schreef:Het enige wat mij op de been hield, was dat ik die kleine van 1,5 achterin had zitten.
Voor mij een reden om de V70 rijder dan maar gewoon z'n gang te laten gaan.
Dan maar even tot 10 tellen.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 27 mar 2011, 19:37

Maus335i schreef:Een voorbeeldplek in Leeuwarden waar je max. 70 mag en het binnen de bebouwde kom is. De snelheid heeft niets met de wegindeling te maken, maar met milieu (gruwel) en geluidsoverlast:

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 5&t=h&z=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Buiten de bebouwde kom zou het normaliter een 100 weg zijn, puur omdat er een vluchtstrook mist, anders zou het 120 zijn. Dat wil zeggen: 2 rijstroken per richting, vangrail links (en rechts) en op- en afritten.

Maximale snelheden hebben vaak meer met milieu- en geluidsoverlast te maken (zie 80 wegen in de randstad) dan met veiligheid.
Haha, precies dat voorbeeld had ik al op de vorige pagina gezet....

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2011, 19:42

Maus335i schreef:Ik probeer Erik zijn snelheid ook niet goed te lullen en volgens mij hijzelf ook niet. Het ging voornamelijk om het feit dat als je dan eens "over de schreef" gaat om het zo maar te zeggen, steeds meer mensen het blijkbaar meteen nodig vinden om je een knal te verkopen.

Zoals je zelf eerder ook al eens zei: actie vraagt om reactie. Als je een keer flink doortrapt op een lege snelweg en je haalt iemand in, vinden enkele mensen dat er meteen druk geseind moet worden en op allerlei andere rare manieren duidelijk gemaakt moet worden dat ze vinden dat je te hard rijdt. Waarom? Hou je gewoon lekker bezig met je eigen rijden. En als je in de binnenstad écht vind dat iemand flink aso rijdt, dan kan je dat duidelijk maken door een raampje open te trekken en bijvoorbeeld te vragen: "vond je zelf ook niet dat dat wat hard ging?" Point made en kan me niet voorstellen dat je daar over de toeren van hoeft te raken (ik iig niet).
Blijkbaar wel, als je de verschilende verhaaltjes leest, jammer maar waar.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 mar 2011, 22:31

Ik verbaas me echt over het feit hoe vaak forumleden confrontaties op de weg meemaken.
Ben inmiddels een ouwe l*l aan het worden met dito rijgedrag, want bekeuringen zie ik ook al amper. 8)

EG

Bericht door EG » 27 mar 2011, 23:47

Maus335i schreef:Ik probeer Erik zijn snelheid ook niet goed te lullen en volgens mij hijzelf ook niet. Het ging voornamelijk om het feit dat als je dan eens "over de schreef" gaat om het zo maar te zeggen, steeds meer mensen het blijkbaar meteen nodig vinden om je een knal te verkopen.

Ja tenzij je er Marokkaans uitziet en een bontkraag ophebt, dan zijn ze allemaal opeens bang.

Hypocriete gedoe. Je zou door dit feit BIJNA een neppistool uit Spanje oid bij je meenemen. Iemand dreigt je? Gewoon pipa laten zien. Kijken of iemand dat een tweede keer durft. Heb je het probleem dat een heel arrestatieteam achter je aan komt als iemand zo slim is om de politie te bellen :bag:

En heel eerlijk, als ik op levensgevaarlijke wijze gesneden zou worden, zou ik eerlijk gezegd de politie anoniem bellen en doorgeven dat je bij een gekke meneer die jou heeft gesneden een pistool hebt gezien. Hufterstreek, eerlijk maar wat die gast bij jou doet is net zo hufterig. :angel:

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2011, 08:49

Je zou door dit feit BIJNA een neppistool uit Spanje oid bij je meenemen. Iemand dreigt je? Gewoon pipa laten zien.
Na het lezen van dit soort opmerkingen benadruk je mijn vooroordelen.
Goed gedaan !

JP

Bericht door JP » 28 mar 2011, 08:59

En heel eerlijk, als ik op levensgevaarlijke wijze gesneden zou worden, zou ik eerlijk gezegd de politie anoniem bellen en doorgeven dat je bij een gekke meneer die jou heeft gesneden een pistool hebt gezien. Hufterstreek, eerlijk maar wat die gast bij jou doet is net zo hufterig.
Jeetje...wat kansloos

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 10:03

EG schreef:Ja tenzij je er Marokkaans uitziet en een bontkraag ophebt, dan zijn ze allemaal opeens bang.

Hypocriete gedoe. Je zou door dit feit BIJNA een neppistool uit Spanje oid bij je meenemen. Iemand dreigt je? Gewoon pipa laten zien. Kijken of iemand dat een tweede keer durft. Heb je het probleem dat een heel arrestatieteam achter je aan komt als iemand zo slim is om de politie te bellen :bag:

En heel eerlijk, als ik op levensgevaarlijke wijze gesneden zou worden, zou ik eerlijk gezegd de politie anoniem bellen en doorgeven dat je bij een gekke meneer die jou heeft gesneden een pistool hebt gezien. Hufterstreek, eerlijk maar wat die gast bij jou doet is net zo hufterig. :angel:
Afgeven op de (in jouw ogen) laffe en bange Nederlanders en ondertussen verschrikkelijk achterbaks de politie bellen.
Het is mij ondertussen wel duidelijk wat voor fijn karakter als jij hebt.

EG

Bericht door EG » 28 mar 2011, 12:08

dvh schreef:
Je zou door dit feit BIJNA een neppistool uit Spanje oid bij je meenemen. Iemand dreigt je? Gewoon pipa laten zien.
Na het lezen van dit soort opmerkingen benadruk je mijn vooroordelen.
Goed gedaan !
Er staat bijna, goed lezen he.
JP schreef:
En heel eerlijk, als ik op levensgevaarlijke wijze gesneden zou worden, zou ik eerlijk gezegd de politie anoniem bellen en doorgeven dat je bij een gekke meneer die jou heeft gesneden een pistool hebt gezien. Hufterstreek, eerlijk maar wat die gast bij jou doet is net zo hufterig.
Jeetje...wat kansloos
Beginnen we weer :mrgreen:

Ik heb zo een achtervolging weleens meegemaakt, en ik kan je vertellen dat er niets bestaat wat voor woede dat bij je veroorzaakt. Alleen waren ze met meerdere personen. Kijk bij mij waren ze vanzelf weggereden doordat ze er genoeg van hadden, maar stel je voor dat ze dat niet deden, wat dan?

Als het 1 iemand is kan je nog stoppen om lief te vragen wat het probleem is. Als het escaleert KAN je nog wat doen. Maar bij zo een groep bestaat er een grote kans dat je helemaal lens geslagen word (of erger).

JP

Bericht door JP » 28 mar 2011, 12:14

Wie begint....met BIJNA rare ideeën ?

What is next? De buurman aangeven op verdenking van pedofilie, omdat (na waarschuwingen) hij nog steeds zijn hond voor je deur laat schijten...

Als ze je achtervolgen, bel je de politie, of je rijdt naar het politiebureau...Die hebben wel pistolen

EG

Bericht door EG » 28 mar 2011, 12:25

JP schreef:Wie begint....met BIJNA rare ideeën ?

What is next? De buurman aangeven op verdenking van pedofilie, omdat (na waarschuwingen) hij nog steeds zijn hond voor je deur laat schijten...

Als ze je achtervolgen, bel je de politie, of je rijdt naar het politiebureau...Die hebben wel pistolen
Je buurman die zijn hond voor de deur laat schijten is wel iets anders als iemand die meerdere malen jou bijna de dood probeert in te rijden, en ja dat heet poging tot doodslag...

JP

Bericht door JP » 28 mar 2011, 12:33

Ok, nu is het opeens meerdere malen de dood in willen jagen . Net ging het nog over een keer, en iemand snijden kan ook per ongeluk gebeuren. Iedereen maakt wel eens een foutje, toch?

EG

Bericht door EG » 28 mar 2011, 13:03

JP schreef:Ok, nu is het opeens meerdere malen de dood in willen jagen . Net ging het nog over een keer, en iemand snijden kan ook per ongeluk gebeuren. Iedereen maakt wel eens een foutje, toch?
Uhm ik doelde ook op het verhaal wanneer je word achtervolgd waarbij je richting de vangrail word gedrukt etc.

Je gaat toch niet de politie bellen als iemand je een keer per ongeluk snijd? Dat gebeurt soms meerdere keren per dag? :roll:

Denk dat je mij verkeerd heb begrepen.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 13:52

Erg verstandig met een neppistool zwaaien :lol:
Totdat je een echte mongool tegen komt die gelijk gaat schieten omdat hij wel een echte bij zich heeft :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie