Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Zjeraaar

Re: Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doe

Bericht door Zjeraaar » 18 mar 2011, 12:56

steve smith schreef:Paar maanden geleden ook zo'n geintje gehad. Een meneer in een gedeukte 406 met voorbumper in primer en een hoofddoek op de passagierstoel.
Afbeelding

Zo`n ding heb ik weleens van een soortgelijke idioot richting m`n hoofd gehad, jongere gast, Marokkaan offcourse* (vlaggetje aan de spiegel), die het nodig vond met zijn GTI zó absurt dicht op mij te gaan rijden (ik reed zo`n 140 op de A59, hij kwam met minimaal 180 achterop rijden) dat ik gewoon op de klap zat te wachten.. knipperen, druk gebarend en roepen, dat typische agressieve gedrag.. ik kon niet aan de kant vanwegen verkeer rechts, ik had m`n hand al eens omhoog gedaan van "wat doe je?" maar geen effect...

en dan komt het, dan voel je je bedreigt, je hebt al geen beste dag en iemand anders loopt ongevraagd met je te fucken. Ik denk dat bij ons allemaal wel dat defensieve oergevoel boven komt, bij mij eerlijk gezegd wel, ik doe niks verkeerd en je speelt met m`n leven, dan word ik link. Ik heb m`n ongenoegen laten blijken door van het gas af te gaan en `m toen ie me voorbij kon (was een gaatje rechts) m`n middelvinger op te steken.. kinderachtig, zielig enzovoort ik weet het, maar dat was nog het minst dodelijke wat ik kon bedenken. Vervolgens het gedoe wat hier al een aantal keer beschreven is, voor je gaan rijden en hard remmen, blokkeren als je er langs wil en afsnijden tot op de vluchtstrook.. tot ie op een gegeven moment naast me komt rijden, ik zie dat ie z`n raam al naar beneden heeft en hij gooit (in een fractie van `n seconde) zo`n life hammer naar m`n hoofd :shock: Ding raakte m`n zijruit echt precies voor m`n gezicht, gelukkig brak de ruit niet. Toen werd `k eerlijk gezegd helemaal gek, hij ging er hard vandoor en ik kon `m met mijn 1600tje van toen niet bijhouden maar ik heb serieus een moment overwogen `m in de vangrail te drukken. Ondertussen de politie in de auto gebeld (serieus doe dat altijd, al is het maar omdat die mensen je kunnen kalmeren) en `m uit het oog verloren.. toen maar kokend naar huis gereden en los gegaan op de bokszak ;)

Echt klotesituatie`s zoiets.. ik weet dat ik het door de middelvinger 100% erger gemaakt heb, maar so be it, op een gegeven moment ben je het zat en dan denk je niet altijd even oplossingsgericht zullen we maar zeggen ;) Tegenwoordig (na dit incident) ben ik wel wat coulanter, vaak zo`n idioot maar gewoon voorbij laten, een sarcastisch duimpje opsteken doe ik ook nog weleens (werkt veel beter) maar het liefst gewoon nooit meer tegenkomen zulke mensen..

Iig goed gehandeld TS, zeker met een kleine achterin goed om eieren voor je geld te kiezen! Langs een tankstation rijden of daar stoppen (zijn altijd mensen, ipv aan de kant van de weg) vind ik ook wel `n hele goeie.

*sarcasme, gasten zoals deze maken het er zelf naar dat hun volk als uitschot gezien word, ik ben slim genoeg om wel beter te weten, hoewel het je soms moeilijk gemaakt word.

jaydee

Bericht door jaydee » 18 mar 2011, 13:00

Conclusie:
Doe geen moeite om te seinen of te gebaren, want dat wordt vrijwel altijd verkeerd begrepen. Als je afgesneden, klemgereden, ingehaald wordt of wat dan ook, denk aan je bloeddruk en besef dat de ander het òf niet zo bedoelt (uit onkunde, onoplettendheid of dommigheid), òf hij/zij uit is op gezeik en het dus alleen maar kan escaleren.

Wat ik naast seinen en gebaren ook niet meer doe is inhouden als ik zie dat iemand zich gaat klemrijden (achter een vrachtwagen (*) bijvoorbeeld). Hij gaat namelijk toch remmen of hem er op het laatste moment voor gooien... Zien dat ik inhoud zodat hij er vloeiend voor kan doet-ie toch niet.

Als iedereen elkaar een beetje de ruimte zou gunnen (en geven!), was er niks aan de hand. Maar het is gewoon te vol op de Nederlandse wegen, denk ik, vooral in de Randstad.

(* Naar vrachtwagens sein ik wel, die jongens begrijpen wel dat je met een knippertje bedoelt dat ze ervoor kunnen/mogen)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 13:06

@reactie Luco, klopt...zoiets kan heel goed, echter wat die voorligger daarna vele malen herhaald enz enz daar gaat ie way over the line natuurlijk, zelfs de eerste brake test is al gevaarlijk, laat staan wat ie daarna doet :shocking:
hij pakte de handschoen op zeg maar en ging door.

ik denk dat de meeste van die mensen die al zo reageren op de eerste (voor hen trigger) inputs, ook al zo ver heen zijn dat je in elk geval beter nooit er heftig op moet reageren (dus kort er op of lichtsignaal of claxon oid)

beter sarcastisch geacteerd oeps sorry of hey hallo oude bekende oid, ook al is het niet jou fout of intentie zo over te komen...risico is gewoon te groot op een nog heftiger verhaal daarna en daar wordt je zelf ook niet beter van (denkt aan z'n rikketik e.d. :mrgreen: )

@Jaydee, klopt...wel beter in de meeste gevallen zoiets.

RVV

Bericht door RVV » 18 mar 2011, 13:13

Nog even een belangrijke tip.. als je dan wel stopt. Stap altijd gelijk uit je auto. Want raampje open al zittend ben je wel heel erg kwetsbaar.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 18 mar 2011, 13:16

Pennucciracing Luco schreef:
cooldragon schreef:
RVV schreef:Als ik dan ook even kritisch mag zijn zonder zeikerig te willen over komen :wink: . Ik denk dat je in het vervolg goed moet realiseren wat de impact van je auto is op andere weg(mis)bruikers.

Bijna alles draait om actie en reactie. Zonder het je direct te realiseren ben je als weggebruiker vaak de reactie op de actie. Als reactie met een grote SUV = intimiderende lompe asobak met groot licht. (niet dat het ook zo is, maar zo heeft die vent het blijkbaar wel ervaren) ben je zelf (onbedoeld) aanstichter geworden van gevaarlijke ritueel.

Uiteraard heb je er alles aan gedaan om het gevaar door die gek te ontwijken en eenmaal die sessie was ingezet had je ook niet beter kunnen handelen zoals je hebt aangegeven.

Maar voor jezelf, wees er de volgende keer goed van bewust van de impact die je auto heeft op andere weggebruikers. Ik neem even voor het gemak aan dat je defensief rijdt met de Q7, maar helaas maken veel van die SUV rijders toch wat misbruik van hun positie met zo'n auto op de weg. Dat werkt eigenlijk al een beetje als een 0-1 achterstand voor je (qua goodwill bij andere weggebruikers). En als je dan ook nog eens gaat bumperkleven en seinen. (al begrijp ik 100% de aanleiding).

Helemaal als je dan inderdaad zo'n gek treft...
Ik begrijp je punt helemaal Rico, maar is het dan nu in NL zo droevig gesteld dat je niet even mag seinen om te laten merken dat je het niet netjes vond? Als hij mijn inhaal actie niet netjes vond(wat ik me dus echt niet kon voorstellen, ging hem normaal voorbij alleen gaf hij gewoon extra gas om precies even hard als ik te gaan rijden) had hij toch kunnen seinen? Anyways...geen reden om een klopjacht op iemand te starten met gevaar voor iedereen op de weg..anyways.....je goedbedoelde advies zal ik meenemen;-)
Wij horen natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal, wat niet wil zeggen dat het niet waar is.
Maar zijn kant was misschien wel:
Rij ik rustig op het asfalt, te genieten van de natuur, zie ik in mijn spiegel weer zon wannabeeterreinwagen aankomen met een noodgang, wedden dat die niet achter me gaat invoegen maar voor me.
Ja zie je wel hij wil perse voor me invoegen, ik geef een beetje gas bij om te laten zien dat ik zijn inhaalpoging niet netjes vind.
Zo zie je wel toch proberen maar hij sluit netjes achter me aan, probleem opgelost.
2 sec later.
Wel wat doet die wannabeerijder nou, gaat die godverdomme zitten lichten, ik zal die klootzak die denkt dat die de koning op de weg is eens een lesje leren.
(lang verhaal wat we kennen)
Luco, begrijp ook jouw invalshoek wel, ware het niet, dat mijn 'inhaalactie' zo'n 400 meter voor de bocht begon, waar mijnheer 40-50 reed waar je 80 mag en na de bocht nog zo'n 300 meter over was tot het verdrijvingsvlak. Als hij niet opeens sneller ging rijden waar hij de hele tijd langzaam reed was er niks aan de hand geweest. Zoals Rico al eerder vermeldde rij ik in de Q7 echt heel defensief, ik heb niet de pretentie dat ik met zo'n auto iedereen voorbij kan, we hebben dat ding gekocht voor de praktische ruimte, niet om mee op de weg te knallen(hij reed al zo langzaam toen ik van heinde en ver dichterbij kwam, vandaar ook het totaal lege stuk weg voor hem). Zoals Rico al eerder vermeldde rij ik in de Q7 echt heel defensief, ik heb niet de pretentie dat ik met zo'n auto alles en iedereen voorbij kan, we hebben dat ding gekocht voor de praktische ruimte, niet om mee op de weg te knallen, maar dit was gewoon echt een voorbeeld van: extreem langzaam rijdende auto in rechterbaan, ruim voor de weg versmalling, ik denk dat 99% van de DF leden in dat geval ook gewoon de linkerbaan had genomen.....Nu denk ik overigens dat er een kans bestaat dat hij gewoon aan het wachten was op mij om die actie uit te voeren om met voorbedachten rade al die SUV-bash aan het voorbereiden was in zijn auto :roll:

anyways...heb het achter me gelaten en zal (vooral met mijn kind in de auto) voortaan wel achter een 40km/u rijdende auto gaan invoegen, 700 meter voor het verdrijvingsvlak 8)

moet overigens erbij vermelden dat deze situatie mij op dat stuk weg in 6 jaar tijd nog nooit eerder is overkomen...hoop dat dat voorlopig wel weer even zo blijft.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 18 mar 2011, 13:20

RVV schreef:Nog even een belangrijke tip.. als je dan wel stopt. Stap altijd gelijk uit je auto. Want raampje open al zittend ben je wel heel erg kwetsbaar.
nahh...denk dat ik stoppen en/of uitstappen wel uit mijn hoofd laat in het vervolg met al die worst case scenario's die mensen hier allemaal gepost hebben. Denk dat ik meer heb aan een checklist:
1: noteer kenteken
2: zwaai vrolijk naar mijnheer, vooral NIET seinen
3: als ie dan nog vervelend en gevaarlijk doet: bel 112
4: bij langdurig pesten: ff detour langs benzinestation

just in case van een emotionele bui als ik dit mocht vergeten...... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 13:32

ik zou der in die situatie ook zeker voorbij scheuren :lol:

gelukkig kom je dat soort figuren niet zo vaak tegen en is het merendeel "normaal" :df:

wel in het achterhoofd houdend, wat als ...heb je een aardige checklist :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2011, 13:34

Het is ook geen aanval hoor, jij kan het defensief vinden en ook vinden dat er genoeg ruimte is, zijn perspectief is misschien wel heel anders en is 400meter krap, je kan namelijk niet in andermans hoofd kijken.

Als je in je auto blijft zitten, ramen en deuren op slot, ik stap niet uit maar ros er gewoon vol op met de patrol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 18 mar 2011, 13:41

RVV schreef:Nog even een belangrijke tip.. als je dan wel stopt. Stap altijd gelijk uit je auto. Want raampje open al zittend ben je wel heel erg kwetsbaar.
Goede tip Rico :mrgreen:

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 18 mar 2011, 13:46

Iedereen schrfjt hier wel dat je beter niets kan doen, en ben het daar eigenlijk ook wel mee eens.
Maar als je niets doet blijven die aso's hun gang gaan.
Ik weet wel, je weet tegenwoordig niet meer wat je kunt verwachten, maar moeten dat soort figuren dan zomaar hun gang kunnen gaan?
Dan is het straks meer normaal dan dat het a-sociaal is.

Weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen, denk toch m'n kalmte proberen te bewaren.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 14:22

als een ander zo'n bewezen idioot figuur een enorme ram voor z'n kop geeft oid juig ik dat alleen maar toe, mits die ander (de goede partij) geen nadelen daarvan ondervind. :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2011, 14:32

Ik heb het een keer meegemaakt in een file, alles muurvast.
Vrachtwagen op rechterbaan van 4 banen, maar die banen komen daar bij alkaar en twee gaan naar links en twee naar rechts een endje verderop.
Die vrachtwagen moest naar links en schuift netjes knipperend 1 baan op (ik stond helemaal links)
Man naast me laat een heel gat vallen en die vrachtwagenchauffeur knippert netjes en gaat rustig een baan naar links, man naast me wordt wakker, wil geen vrachtwagen voor hem en geeft een partij gas en schiet (bijna zijn eigen spiegel erafrijdend) toch nog langs die vrachtwagen.
Vrachtwagenchauffeur licht en toetert.
Mannetje in luxe wagen gaat echt vol in de remmen, vrachtwagen er bijna bovenop, scheelde denk ik drie centimeter.
Luxe wagen trekt weer als een gek op, maar ja file he :mrgreen: :mrgreen: , dus 50 meter verder moet die stoppen.
Vrachtwagenchauffeur stapt uit, loopt naar mannetje in luxe wagen, die doet raam open en begint te schelden.
Chauffer zegt niks en haalt vol uit in het uitgestreken bekkie van luxe wagen bestuurder.
(ik zeek inmiddels bijna in mijn broek)
Chauffeur loopt terug en stapt weer in zijn vrachtwagen.
100 meter verder sta ik weer naast luxe wagentje en kijk eens naar rechts, die vent een heel vet blauw oog en dikke kaak.
Heb ik hem ff een :thumbup: gegeven :roflol: :roflol: :roflol:
Dat zag de chauffeur ook en toen lag die in een deuk. :hosanna: :hosanna: :hosanna:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 mar 2011, 14:56

@ verhaal Luco; tja die auto chauffeur was natuurlijk absoluut fout maar toch vind ik ten alle tijden het slaan van de ander nog fouter ;)

maar idd mensen willen vrachtwagen nooit voorlaten, ik had vanochtend nog zo'n geintje.

ik rij in het midden, vrachtwaggel rechts en helemaal links gaat de baan voor de snelweg op. Ineens bedenkt die chauffeur dat ie toch de snelweg op moet dus doet ze knipper uit.

ik dacht, laat ik eens aardig zijn dus rem af om een gat te laten vallen zoda die vrachtwagen chauffeur van rechts naar links kon.

en de auto achter me idd meteen lichten en middelvinger naar mij dat ik afremde om die vrachtwagen ruimte te geven :nah:

ik reageer er al niet eens meer op werkt vaak het beste...

jaydee

Bericht door jaydee » 18 mar 2011, 15:52

cooldragon schreef:... zal (vooral met mijn kind in de auto) voortaan wel achter een 40km/u rijdende auto gaan invoegen, 700 meter voor het verdrijvingsvlak 8)
't Is dat er een smiley bij staat, maar dit vind ik wel weer wat overdreven hoor... Het ging pas fout toen je liet blijken dat je het niet waardeerde dat hij je niet voor hem had laten invoegen.

Die kerel zal wel een kutdag (of -leven) hebben en daarom zat-ie te wachten tot-ie iemand lekker kon zieken...

PD power

Bericht door PD power » 18 mar 2011, 16:25

Gewoon niet gaan knipperen of toeteren, als reactie op, dan heb je nergens last van.

Auto rijden is anticiperen, soms wat meer dan de "ander" .

Snap best dat dit soort dingen gebeuren, maar reageren (negatief) lijd alleen maar naar een nieuwe negatieve reactie.

Gewoon accepteren, dat niemand perfekt is, ik maak ook fouten zat in het verkeer.

Als je je eenmaal hiermee verzoend, zit je ook veel rustiger in de auto, en je komt relaxed thuis.

Heb dit zelf ook moeten leren.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 19 mar 2011, 11:45

jaydee schreef:
cooldragon schreef:... zal (vooral met mijn kind in de auto) voortaan wel achter een 40km/u rijdende auto gaan invoegen, 700 meter voor het verdrijvingsvlak 8)
't Is dat er een smiley bij staat, maar dit vind ik wel weer wat overdreven hoor... Het ging pas fout toen je liet blijken dat je het niet waardeerde dat hij je niet voor hem had laten invoegen.

Die kerel zal wel een kutdag (of -leven) hebben en daarom zat-ie te wachten tot-ie iemand lekker kon zieken...
tuurlijk is dit niet serieus bedoeld, vandaar de smiley......
of dat de start was waar het fout ging....
ik denk zelf(maar dat is mijn humble opinion) dat het fout ging dat hij 700 meter lang ontzettend zijn best deed om van tergend langzaam gas gaf om precies zijn snelheid aan de mijne aan te passen(as in: precies even hard gaan rijden) en ik dus in de knoop kwam bij het verdrijvingsvlak....... vond ik nogal flauw van hem en daarom gaf ik hem het seintje. Ik denk dat in 9 van de 10 gevallen(indien hij het niet bewust deed, maar dat betwijfel ik ten zeerste, het was gewoon een pest actie imho) iemand zou zeggen/denken tsja, was niet zo netjes, my bad, zou ik iig hebben als ik het onbewust deed. In dit geval had ik het idd beter niet kunnen doen, wist ik veel dat ik me zo'n freakshow te maken had... :roll:

laatste punt ben ik het dan wel 1000% met je eens..... :beer:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 mar 2011, 20:45

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2011, 21:06

die was pis-nijdig :hmmm:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 mar 2011, 22:01

Wat... een bizar verhaal :shock:

Die "roadrage" wordt met de dag erger het idee. Het meest vervelende is dat ik mezelf ook af en toe betrap op medeweggebruikers te willen corrigeren. Of uit frustratie acties uithalen waarvan ik achteraf spijt heb. Ik probeer dat zo bewust mogelijk mee om te gaan en het af te leren. Jarenlange opgekropte frustratie gaat vanzelf een keer fout, liever niet....

Erik335i

Bericht door Erik335i » 23 mar 2011, 22:12

Zelf ook beide kanten van het verhaal een keer meegemaakt, zelfs zo erg dat ik 112 heb gebeld. En dat is misschien wel een aanrader in zo'n situatie. Kwamen gelijk 4 politie wagens met zwaailichten +sirenes op af!

Maar jammer genoeg durfde ik binnen de bebouwde kom niet langer te volgen omdat ik bang was voor een echte confrontatie... En dat was wel jammer want daarna begreep ik van de politie @ telefoon dat er alleen iets te beginnen valt als ze direct aangehouden worden, en niet op kenteken oid.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 26 mar 2011, 18:27

Nog voor er iemand anders hier heeft kunnen posten had ik vanmiddag weer zo'n situatie.

Trok een sprintje (binnen de bebouwde kom) tegen een ibiza FR, tot +- 120 (ik weet het dat is heel hard en mag niet), maar er stond naar mijn inzien geen gevaarlijke situatie (was geen ander verkeer, behalve achter ons) (4 baans weg, zeer overzichtelijk).
Komen bij het volgende stoplicht, ik sta voor linksaf, ibiza voor rechts. Ik krijg nog een complimentje van de ibiza rijder.
Hij krijgt groen licht en verdwijnt om de hoek.
Vervolgens komen er 2 autos die eerst achter ons stonden naast mij te staan voor rechtsaf.
De 1e draait zijn raampje open en meld mij rustig dat ik een gek ben en mijn rijbewijs zo snel zal verliezen.
De tweede stapt uit zijn auto, komt met een rode kop aanlopen en begint een partij te tieren, waarna ik het raampje dichtdoe. Vervolgens probeert hij mijn portier open te trekken, als dat niet lukt geeft hij een klap tegen de ruit aan. Ik roep tegen hem dat ik de politie bel als hij nog een keer mijn auto aanraakt. Hij begint weer een partij te tieren en druk te doen, geeft vervolgens nog een harde klap tegen mijn deur aan en loopt weg. Ik probeer 2x 112 te bereiken maar krijg eerst de voicemail en daarna werd er niet opgenomen, waarna ik het er ook bij heb laten zitten.

Uiteraard zat ik fout door een sprintje te trekken (zeker binnen bebouwde kom). Maar wat denkt zo'n kerel nou te bereiken door uit zijn auto te stappen, confrontatie te zoeken en tegen de auto aan te slaan? Gelukkig geen schade maar het klonk wel heel hard..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 mar 2011, 18:32

Voicemail en niet opnemen bij 112? Wtf. :?

Maar, idd, er bestaan wel zulke achterlijke idioten, helaas.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 26 mar 2011, 18:38

wat nog wel 'grappig' aan het verhaal was.. 'klager nummer 1' stond naast mij, en 'klager nummer 2' weer naast hem. Terwijl nummer 2 uitstapt en naar mijn auto wil toelopen, wil nummer 1 vooruit rijden omdat hij zijn zegje tegen mij had gedaan.. En terwijl hij gas geeft rijdt hij echt bijna nummer 2 ondersteboven. Daar heb ik ze verder niet over gehoord...

dvh

Bericht door dvh » 26 mar 2011, 18:40

Ik vind het ook niet zo tof wanneer ze in bewoonbaar gebied 120 rijden.
Maar wat die gast doet gaat te ver, dan moet ie gewoon de politie bellen als ie het er niet mee eens is.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2011, 18:41

laten ze boeven vangen die burgerwachten :wink:

je zou je al bijna een crimineel voelen als je het gaspedaal stevig intrapt...
ik voel me soms al zo, maar denk dan ook elke keer, der is niks aan de hand, ik rijd verder niet gevaarlijk en de ruimte is er bijvoorbeeld.
bijna elke keer moet ik het voor mezelf zo zien, maar dan denk ik ook,
ik rijd al zo weinig en als ik het doe voel ik me tenminste een beetje leven en doe er niemand kwaad mee, ik hou het altijd wel veel korter dan ik zonder die zelfbouw restricties zou doen of in een vrije wereld, magoed, beter iets dan helemaal niets.

lol @ verhaal dat ze nog zo vol agressie/adrenaline (verkeerde) dat ze niet meer goed opletten en dus klager 2 bijna van de sokken rijd.

Plaats reactie