PD power schreef:Ben het vaak met je eens Luco, maar deze bakken gaan niet stuk door te hoog koppel, zelfs 500nm kunnen ze aan.Pennucciracing Luco schreef:Bakken gaan juist kapot door teveel koppel, dus een grotere turbo betekent nog eerder de bak kapot.PD power schreef:Zo'n bak kan best veel hebben, alleen een bak met sychromeschringen heeft tijd nodig om te schakelen, geef je die tijd niet, dan volgt idd vroeg af laat bakschade.
Auto komt toch een andere turbo achter, dus dat probleem is dan ook weer opgelost.
Daarnaast probeer je met een grotere turbo juist het koppel langer vast te houden, dus meer pk's.
Toevallig ben ik gisteren bij de man geweest die alle bakken voor de clio cup, golfjes diesel cup en dergelijke doet.
Als er 1 ervaringsdeskundige is, is hij het wel.
Zijn antwoord: 500 nm kan een golf bak NIET aan.
Met een grotere turbo kan je koppel langer vasthouden, maar koppel gaat ook omhoog (of je moet de regeling terugschroeven).