Fotografie
- marcokers
Re: Fotografie
Absoluut mee eens schitterende foto, erg mooie bokeh 
- frankv
zeker een mooie papegaai, en huis singraven passeerde ik vroeger ook nog wel eens op de racefiets toen ik nog aan de UT studeerde...
een paar on the road shots van gisteren onderweg, genomen met een iphone4 en dan door instagram heen gehaald
brienenoord #1

Untitled by frnkvizr, on Flickr
brienenoord #2

brienenoord #3 from the seventies inclusief oranje volvo 240

en mijn shot van de dag #4:

water tower office by frnkvizr, on Flickr
een paar on the road shots van gisteren onderweg, genomen met een iphone4 en dan door instagram heen gehaald
brienenoord #1
brienenoord #2
brienenoord #3 from the seventies inclusief oranje volvo 240
en mijn shot van de dag #4:
water tower office by frnkvizr, on Flickr
- KW
Vandaag bij de Kart Fabrique in Utrecht geweest. Wist niet dat het zo'n mooi oud fotogeniek fabrieksterrein was! Hier een kleine selectie van de 80+ pics.
Canon Powershot S3IS. Jammer dat het met deze cam niet mogelijk is om buiten de macrofunctie een fatsoenlijke scherptediepte te krijgen, dat had de foto's vast nog een heel stuk mooier gemaakt.

Canon Powershot S3IS. Jammer dat het met deze cam niet mogelijk is om buiten de macrofunctie een fatsoenlijke scherptediepte te krijgen, dat had de foto's vast nog een heel stuk mooier gemaakt.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Je hebt zo te zien mazzel gehad en de 'vriendelijke' eigenaresse niet ontmoet

-
Xave30
Nrs 2,5 en 6 hebben zeker potentie KW.
- KW
Wat dan? Was ze dan als babe mee op de foto gegaan?Mark Nauta schreef:Je hebt zo te zien mazzel gehad en de 'vriendelijke' eigenaresse niet ontmoet![]()
- Mark Nauta
Ehm nee.....die was dan waarschijnlijk weer als een kenau te keer gegaan en dan hadden wij weer boos moeten worden en weer de hele ingang blank moeten zetten met rook door een burnout te doen met een BMW Z3 M Coupe en een Dodge ViperKW schreef:Wat dan? Was ze dan als babe mee op de foto gegaan?Mark Nauta schreef:Je hebt zo te zien mazzel gehad en de 'vriendelijke' eigenaresse niet ontmoet![]()
- KW
Waarom waren de ervaringen niet goed dan en waarom ging ze zo tekeer?
- Martin van der Zwaard
@frankv; lekker sfeerplaatjes van de Brienenoord! Die laatste foto staat de toren een beetje scheef. Zou je ff recht moeten zetten 
- Chris van S.
Gisteravond bij zonsondergang op de parkeergarage van de V&D in Arnhem deze foto gemaakt.

Please comment!
Please comment!
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Mark Nauta schreef:Ehm nee.....die was dan waarschijnlijk weer als een kenau te keer gegaan en dan hadden wij weer boos moeten worden en weer de hele ingang blank moeten zetten met rook door een burnout te doen met een BMW Z3 M Coupe en een Dodge ViperKW schreef:Wat dan? Was ze dan als babe mee op de foto gegaan?Mark Nauta schreef:Je hebt zo te zien mazzel gehad en de 'vriendelijke' eigenaresse niet ontmoet![]()
. Met andere woorden. Mijn ervaring daar was niet zo'n succes, maar we hebben wel enorm gelachen!!
![]()
Moet dat nog maar een keertje doen!!!
Wat was dat lachen toen zeg!
- Mark Nauta
Als antwoord quote ik even een hele oude quuto van mezelf.KW schreef:Waarom waren de ervaringen niet goed dan en waarom ging ze zo tekeer?
Mark Nauta schreef:
Onze dag begon al vroeg. Samen met Steven naar de kop van de Afsluitdijk gereden, waar Harry en An zouden staan met de Viper. Samen met hen naar Hoorn gereden om daar de 2e fotograaf (Wessel van Nierop) op te halen. Bij het Esso pompstation voegde ook Kees zich bij ons met de BMW Z3 M Coupé. Samen naar Maarssen gereden alwaar eerst nog een fotosessie werd gedaan met de Viper en de M bij kartbaan de Fabrique.
Hier begon het eerste deel van deze erg gezellige en leuke dag. Omdat we korte tijd hadden voor het maken van een paar foto's werd snel gewisseld van plekken op en rond de kartbaan. Als snel werden we echter verzocht te vertrekken door de eigenaresse, die duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt was. Wat een ... zeg. Eerst werd Steven aangesproken of we wilden vertrekken, en later begon ze tegen Harry.
De vrouw voeg of het afgesproken was, en Harry wees heel droog.."ja met hem en hem en hem" al wijzend naar Kees, Wessel en mijzelf. De vrouw raakte daardoor nog meer geïrriteerd en werd nog onvriendelijker. Harry kwam toen met de heerlijke uitspraak; "EN NU WORDT IK ECHT KWAAD!!" Uit beleefdheid zijn we toen maar vertrokken, maar niet voordat Harry en Kees even met rubber hun handtekening op het terrein hadden achtergelaten.
- Mark Nauta
Hahaha, ja echt he! Maar nu met jouzelf in een ViperNutkees schreef:Mark Nauta schreef:Ehm nee.....die was dan waarschijnlijk weer als een kenau te keer gegaan en dan hadden wij weer boos moeten worden en weer de hele ingang blank moeten zetten met rook door een burnout te doen met een BMW Z3 M Coupe en een Dodge ViperKW schreef: Wat dan? Was ze dan als babe mee op de foto gegaan?. Met andere woorden. Mijn ervaring daar was niet zo'n succes, maar we hebben wel enorm gelachen!!
![]()
Moet dat nog maar een keertje doen!!!
Wat was dat lachen toen zeg!
-
Xave30
Chris van S. schreef:Gisteravond bij zonsondergang op de parkeergarage van de V&D in Arnhem deze foto gemaakt.
Please comment!
Maar verder top locatie voor die oude BMW M-tech's.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Wanneer ik terug blader in dit topic kom ik veel foto's tegen van onderwerpen die onwijs scherp zijn waarvan de achtergrond onscherp is, dit heet bokeh? Mijn foto van die vogel op de vorige pagina heeft dat ook, maar dat was een soort toeval gezien ik op fotogebied een amateur ben. Die foto was ingezoomd waardoor de achtergrond waarschijnlijk onscherp is geworden en het onderwerp scherp? Hoe krijg je dit normaal gesproken voor elkaar zonder in te zoomen?
Ik maak zo nu en dan foto's met m'n pa zijn Panasonic Lumix DMC-FZ8. Normaal gesproken schiet ik foto's op de stand SCN > Portrait. Stel ik wil een auto fotograferen, wat zijn dan punten waar ik op moet letten qua instellingen van de camera?
Enkele andere foto's die ik gemaakt heb en toevallig mooi zijn uitgekomen
:

De foto's bij zonsondergang heb ik gemaakt op de stand SCN > Night scenery. Ik weet niet of er mensen zijn hier die de hierboven genoemde camera kennen en wellicht nog tips voor instellingen ed. hebben?
Ik maak zo nu en dan foto's met m'n pa zijn Panasonic Lumix DMC-FZ8. Normaal gesproken schiet ik foto's op de stand SCN > Portrait. Stel ik wil een auto fotograferen, wat zijn dan punten waar ik op moet letten qua instellingen van de camera?
Enkele andere foto's die ik gemaakt heb en toevallig mooi zijn uitgekomen
De foto's bij zonsondergang heb ik gemaakt op de stand SCN > Night scenery. Ik weet niet of er mensen zijn hier die de hierboven genoemde camera kennen en wellicht nog tips voor instellingen ed. hebben?
-
Xave30
Lekker understated foto's Godspeed.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Hoe bedoel je understated? Deze foto's vind ik zelf zeer goed gelukt voor mijn doen, maar bijvoorbeeld foto's van m'n auto lijken daarentegen weer helemaal nergens op... Nu is m'n auto niet de mooiste en al helemaal niet fotogeniek (Impreza Plus '94) maar het lukt me ook niet zo goed om een mooie setting te creëren.
-
Xave30
Daarmee bedoel ik smaakvol Godspeed.
- frankv
@martin: vreemd he? hij lijkt scheef te staan, maar staat eigenlijk zo recht als wat, ik snap wat je bedoelt, maar de verticale kozijndelen zijn rechter dan recht uitgelijndMartin van der Zwaard schreef:@frankv; lekker sfeerplaatjes van de Brienenoord! Die laatste foto staat de toren een beetje scheef. Zou je ff recht moeten zetten
@godspeed: je hebt er oog voor blijkbaar , zulke foto's en dan niet weten hoe, en dat is een compliment
- Martin van der Zwaard
Misschien zijn wij wel scheef danfrankv schreef:@martin: vreemd he? hij lijkt scheef te staan, maar staat eigenlijk zo recht als wat, ik snap wat je bedoelt, maar de verticale kozijndelen zijn rechter dan recht uitgelijnd
-
Xave30
- marcokers
@ Frankv : Nice vintage look
I like. Mijn broertje werkt tegenwoordig bij Impossible zit in de oude fabriek van Polaroid, die zijn nu bezig om die instant-photos van Polaroid te opnieuw ontwikkelen (en dan doel ik niet op de ontwikkeling van foto's in een doka), die frames die ze nu produceren ontwikkelen ook zo'n vintagelook. Schijnt een niche markt voor te zijn bij oa kunstenaars enzo.
Die watertoren is naar mijn idee kaarsrecht idd, kan t zijn dat dat mss door de lichtval optisch mss scheef lijkt.
@ KW: Leuke shoot, is idd een erg fotogeniek terrein daar. Mijn favo's zijn qua compositie 3,4 en 6. Waarvan ik 6 toch wel de beste vind.
@Chris: Mooi shot, mooie kleuren werking. Op mn te licht afgestelde laptop scherm is de voorkant niet onderbelicht, maar dat ligt aan mn scherm. Lang verhaal, maar op mn losse beeldscherm is ie idd wat aan de donkere kant, mss de donkere plekken wat lichter afstellen met fotosoep?
@ Xave: Die foto met die verlichting prachtige foto, 1 ding is wel erg jammer... maar dat zul je waarschijnlijk zelf ook wel vinden.
@ Godspeed: Idd bokeh is die onscherpheid van de achtergrond. Je hebt idd wel gevoel voor compositie
Die watertoren is naar mijn idee kaarsrecht idd, kan t zijn dat dat mss door de lichtval optisch mss scheef lijkt.
@ KW: Leuke shoot, is idd een erg fotogeniek terrein daar. Mijn favo's zijn qua compositie 3,4 en 6. Waarvan ik 6 toch wel de beste vind.
@Chris: Mooi shot, mooie kleuren werking. Op mn te licht afgestelde laptop scherm is de voorkant niet onderbelicht, maar dat ligt aan mn scherm. Lang verhaal, maar op mn losse beeldscherm is ie idd wat aan de donkere kant, mss de donkere plekken wat lichter afstellen met fotosoep?
@ Xave: Die foto met die verlichting prachtige foto, 1 ding is wel erg jammer... maar dat zul je waarschijnlijk zelf ook wel vinden.
@ Godspeed: Idd bokeh is die onscherpheid van de achtergrond. Je hebt idd wel gevoel voor compositie
Laatst gewijzigd door marcokers op 21 mar 2011, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Verschrikkelijk 5 spaaks velgen Marcokers? 
- marcokers
Ik doelde meer op dat flatgebouw op de achtergrond.
-edit- Oh ja, en dan nog even mn eigen bijdrage. Naar aanleiding van een vraag of iemand de maan had gefotografeerd. Dit is wat ik voor elkaar kreeg.:
#1 De maan
#2 Twilight.
Ik zag over het water een mooie mystieke mist opstijgen, dacht bij mezelf zet de sluitertijd eens op 30s kijken wat t resultaat wordt. Tis net of t in de vroeg schemering is, terwijl het toch echt rond 23u was.
#3 Peek through
#4 Sterrenbeeld Leeuw
#5 Sterrenbeeld Cassiopeia
-
Xave30
Ah de flat.
Nrs 1 tot en met 3 zijn uber. Met welk objectief heb je de supermaan foto gemaakt?
Nrs 1 tot en met 3 zijn uber. Met welk objectief heb je de supermaan foto gemaakt?