Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doe

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 21:07

Tja, cooldragon, goed gehandeld(denk ik)

Een hoop been there done that verhalen hierboven en ik zeg ook dat ik wel eens(meerdere keren)ZELF in de huid van de minkukel/wegmisbruiker/hufter zat :oops: , dus wie zonder zonden is etcetera.

Maar anyway, met m'n leeftijd, kids en 'n lompe relaxede boot (1 van de redenen om me niet opgejaagder te voelen, serieus)onder m'n kont plus de nodige ervaring had ik TOCH WAARSCHIJNLIJK hem van repliek willen dienen, hem terug afsnijden, terugtreiteren /braketesten etc. Ik weet dat ik 9/10 de betere rijder ben (qua inschatten en rijden) met de betere/snellere auto die meer risico's durft te nemen in 't verkeer als 't er op aan komt , ik denk dus dat na de eerste keer dat ik had geseind omdat hij bij dat verdrijvingsvlak me er niet voor liet en hij ging braketesten ik er meteen al kickdown vluchtstrook berm linksom of rechtsom of eronderdoor erover heen(en er zijn er 'n handvol die me kennen :D ) zou gaan, de groeten aan die ouwe in z'n Volvo. :twisted:

Dus , zoveel mogelijk dit soort situaties proberen te vermij....euh te ondervangen met 'n auto met genoeg power en wat verkeersinzicht door de jaren. :wink:

Dus nee, ook op m'n bijna 41e ben ik nog wel eens 'n vat buskruit, maar ik zie mezelf niet (meer) als aanstichter en rij over 't algemeen de laatste jaren netjes. :angel:

Misschien zit ik in de menopauze :hosanna:

edit: Ik herinner me 'n paar jaar terug zomeravond zondag terug van Walibi flevo vlakbij Meppel, heerlijke dag gehad met wife en kids, M3 nog, komt 'n Fiat Punto (JAWEL!) op een heel rustige snelweg (uur of 7 zondags dus) een vrachtwagencombi inhalen met 100/105 hij reed daar al en ik kom met 130/140 langzaam op 'm af. Ja die M3 neus is intimiderend, maar wat doet die lul, die doet 'n braketestje. Godverdomme.Was net in gesprek. Hij na de vrachtwagen naar rechts ik 'm inhalen naar de 200. En daarna weer terug naar 60/70( en hij was zo weer bij me) ik in de binnenspiegel kijkend welke rijstrook hij zou nemen totdat we in mijn beleving beide bijna stilstonden terwijl die vrachtwagen er ook al weer aankwam. Ik zag de angst in z'n ogen, modder fokker :twisted:
NEE HET WAS HIELKE NIET. :lol:

Ik weer volgas naar de 250 . M'n vrouw keek wat schaapachtig naar me van was dat nou nodig en de kids lachten en riepen iets van dat Walibi nog niet afgelopen was. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op 16 mar 2011, 21:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Emiel

Bericht door Emiel » 16 mar 2011, 21:11

Kind bij je dus juist gehandeld, lees ik veel.
Als kind er niet bij was geweest had je ook juist gehandeld.

Wakker worden in het ziekenhuis, tuintje op je buik door gaatjes of je voor een stel dames en heren in Den Bosch mogen verdedigen en je "beschaafde" kant laten zien zijn allemaal dingen waar je niks mee op schiet. (op dat sterke verhaal op een verjaardag na dan)

Politie bellen, kenteken doorgeven en probeer het los te laten. Er is een moment van actie en een moment van laten gaan.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mar 2011, 21:29

Heftig topic dit. Ik heb maar een tip voor je, ga Lotus rijden, laat bijna iedereen je voor. Maar de grote vraag is in dit geval of de nadruk op bijna moet liggen.

Hoe dan ook, goed gehandeld, je bent er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en je kleine ook.

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 21:35

Ruben schreef:Heftig topic dit. Ik heb maar een tip voor je, ga Lotus rijden, laat bijna iedereen je voor. Maar de grote vraag is in dit geval of de nadruk op bijna moet liggen.

Hoe dan ook, goed gehandeld, je bent er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en je kleine ook.
Ja bijna de hele week sex gehad. Zondag bijna, maandag bijna, dinsdag bijna etc... :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 mar 2011, 21:43

Ik heb nooit problemen..........................zal met mijn vriendelijke uitstraling te maken hebben :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 mar 2011, 21:45

:bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2011, 21:46

whaha Robin, bijna een lucky sod :wink:

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 21:47

Downforce Hans schreef:Ik heb nooit problemen..........................zal met mijn vriendelijke uitstraling te maken hebben :wink:
:D Die vriendelijke uitstraling heeft 'n code genaamd Z06. Een van de dominante Alfa Male codes in 't verkeer zonder dat men 't weet. Eigenlijk, geen enkele BMW heeft dat meer (maak je geen illusies) , een enkele dikke Porker Turbo, een dikke AMG Benz, geen enkele Audi, een Italiaan nieuwachtig met minimaal 8 cylinders dat soort producten, en je komt minder in aanraking met gehaktballen in 't verkeer. :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mar 2011, 21:51

Ik had het zelfs met een Boxster :bag:

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 22:03

Ruben schreef:Ik had het zelfs met een Boxster :bag:
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/Is_ ... es/73527/1" onclick="window.open(this.href);return false;

8) :lol:

:bag:
:angel:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 mar 2011, 22:09

Downforce Hans schreef:Ik heb nooit problemen..........................zal met mijn vriendelijke uitstraling te maken hebben :wink:
+100 heb ik ook :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2011, 22:10

Robert goed gehandeld!

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 22:14

RVV schreef:Robert goed gehandeld!
Rico man, hele lappen tekst, kom eens to the point, je lijkt Rene25mille wel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 mar 2011, 22:17

Robin schreef:
RVV schreef:Robert goed gehandeld!
Rico man, hele lappen tekst, kom eens to the point, je lijkt Rene25mille wel.
Hij kan niet meer winnen dus het hoeft allemaal niet meer zo nodig :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 mar 2011, 22:26

Goed gehandeld collega, zoiets kun je niet winnen, dus wat heb je daar aan. En dan ook met die kleine erbij...

Past wel een beetje in het profiel van een SUV hater he, ik denk dat je pa gelijk heeft. Next time handsfree KLPD bellen en live verslag doen, dan heeft hij een probleem.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 22:34

dvh schreef:Tijdtje terug had ik een mooie confrontatie met een iets wat brutale hondenuitlater....... :mrgreen:
En dan krijg je ook een hoop goede adviezen hoe en wat.

En idd, ik had anders kunnen handelen.
Wanneer ik je verhaal lees, ik had nooit hard ervandoor gereden, of extra gas bij gegeven wanneer ik met mijn kind, of kinderen in de auto zou zitten. Die tip zou ik jou ook mee willen geven.
.
Heb eigenlijk nergens gas bijgegeven, ik dacht ik neem de linkerbaan omdat ik toch harder rijd dan hij(70 vs 40) en ik er dan na de bocht mooi voor kan.

het wegrijden deed ik juist uit veiligheids overwegingen om maar niet in zijn kofferbak terecht te komen. natuurlijk heb ik wel gekeken of het van baan wisselen kon, maar op de een of andere manier kon hij wel tussen al het verkeer door van de meest rechter baan 5 banen opschuiven naar de linker om zijn auto met een noodstop voor mij te parkeren en weer terug naar de rechter omhetzelfde geintje uit te halen.....

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 22:38

thanx voor de vele reacties, tips, adviezen, (geinige) anekdotes.
Het maakt het wat gemakkelijker om het van me af te zetten. Zat vandaag de hele tijd met 'what if' scenario's in m'n hoofd, maar ik heb me eroverheen gezet en zal heerlijk slapen vanavond!:P

overigens....
- heb 290 pk en 700Nm.....................in een 2300kg auto.....dus echt niet overbemeten en bovendien in zo'n hoog op de poten tractor ga je niet circuit-stijl een bocht pakken, helemaal niet met een kleine achterin...ik dacht met normale snelheid die vent wel even voorbij te kunnen, wist ik veel dat hij opeens gas ging geven......met de 911 had ik dat probleem nooit gehad natuurlijk :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 mar 2011, 22:39

Kind bij je, dus goed gehandeld. :thumbup:

Indien geen kind, PIT uitvoeren en wegwezen :D

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 22:42

Metchu schreef:Ach... je hebt zulke mongolen helaas in het verkeer...

fuck it, het is het niet waard... doorrijden en schijt hebben... Die komen vanzelf echt wel de verkeerde tegen!!

tsja...dat is wat ik probeerde, maar mijnheer was het daar blijkbaar niet mee eens...
dat is dus het gekke aan het hele verhaal. Ik was vanaf het begin bezig met het achter me te laten en door te gaan met mijn leven, maar mister stuk sjachrijn moest er weer een ellenlang drama van maken.....

mochten er mensen zijn die rond kwart voor 9 op de A4 zitten tussen afslag nieuw vennep en schiphol....kijk uit naar een typetje gemiddelde nederlandse man van middelbare leeftijd, normaal postuur, brilletje, gemillimeterd grijs haar in een champagne-kleurige volvo V70 2.4D , kenteken begon met Z of X.

geef de man even een vinger(mag ook een duim zijn!) van me!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 22:53

duifjes.com schreef:Ik ken je niet echt als *ik ram hem voor zn muil* type......

Als 1 van mn kinderen achterin had gezeten gewoon niets doen en relaxed doorijden......anders....stoppen en vragen wat die mot!
Ben ik ook helemaal niet, Jacco, ik doe me zo ook niet voor en zie er zo ook niet uit. Ik ben normaal gesproken ook de rust en vriendelijkheid zelve, prive, op werk, waar dan ook. Ik ben eigenlijk van het type, behandel een ander hoe je zelf behandeld wilt worden.

Heb daarnaast wel meer dan 15 jaar vechtsport ervaring en altijd vrij fanatiek beoefend in verschillende takken(judo,krav maga, wing chun, aikido waarvan de laatste 2 full contact), waar ook op gehamerd werd om juist je rust te bewaren als iemand je provoceert, wat ik ook altijd probeer te doen.

Er is echter bij iedereen een grens waar je overheen kan gaan. Bij mij is die grens bereikt als iemand bewust mij zelf, mijn familie, vrienden of hulploze mensen pijn doet of bewust in gevaar brengt.
In mijn verleden heeft dat 2 keer in ernstige uitkomsten geresulteerd.
1 keer toen iemand mij van mijn walkman probeerde te beroven en met een mes op mij af kwam, die jongen heb ik met een gebroken arm achtergelaten en een andere keer, toen een goede vriend van mij door 3 gasten zonder reden in elkaar werd geslagen. Die gasten, alle drie een kop groter dan ik, lagen die avond bij de eerste hulp in het ziekenhuis.

Het gekke is dat ik er niet veel van kan herinneren wat er precies was gebeurd, een waas, maar waarschijnlijk ook reflexen van zelfverdediging waarbij dingen zo snel en vanzelf gaan dat ik er zelf bang van werd. Dat was ook de reden voor mij om ermee te stoppen, want hoewel het rust bracht onder normale omstandigheden, kon ik echt een ander persoon worden in grenssituaties. Met andere woorden: ik werd er uiteindelijk geen beter mens van...de sparringspartijen etc maar omgeruild voor gewichten in de sportschool..die slaan niet terug :mrgreen:

Maar ik voelde dat oude gevoel van die 'rage' weer opkomen toen die vent de eerste noodstop maakte en mij maar even naar de kant dirigeerde. Op dat moment koos ik er bewust voor om het risico niet te nemen en weg te rijden, snel weg te gaan, met als hint naar die man: ik ben niet geinteresseerd om hier verder op door te gaan....
helaas dacht hij er anders over.....

voel me na al jullie berichtjes wel een stuk beter en zie ook een boel dingen die mensen nu zeggen, waar ik gisteren op dat moment echt niet op gekomen zou zijn, ik pak m'n notitieboekje er maar eens bij :bignews:

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 23:05

cooldragon schreef:Heb daarnaast wel meer dan 15 jaar vechtsport ervaring en altijd vrij fanatiek beoefend in verschillende takken(judo,krav maga, wing chun, aikido waarvan de laatste 2 full contact)

totdat je de man met 'n gun tegenkomt he. :bag:

zeg gewoon doei tegen dit voorval, maar blijf scherp en op je hoede.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 23:15

Robin schreef:
cooldragon schreef:Heb daarnaast wel meer dan 15 jaar vechtsport ervaring en altijd vrij fanatiek beoefend in verschillende takken(judo,krav maga, wing chun, aikido waarvan de laatste 2 full contact)

totdat je de man met 'n gun tegenkomt he. :bag:

zeg gewoon doei tegen dit voorval, maar blijf scherp en op je hoede.
precies! daarom heb ik dus eieren voor m'n geld gekozen, want ook al wil je je kleine beschermen, als iemand je voor je kop schiet hebben je kids ook niks aan je! trouwens...als ik terugdenk aan dit voorval moet ik denken aan de film 'Falling Down' met Michael Douglas....

zou best wel eens zo'n borderliner kunnen zijn, deze gast, dat hij zo ver heen is, skit heeft aan iedereen en niks hem meer uitmaakt dat hij die dingen flikt.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2011, 23:17

Ravin ///M schreef:Goed gehandeld collega, zoiets kun je niet winnen, dus wat heb je daar aan. En dan ook met die kleine erbij...

Past wel een beetje in het profiel van een SUV hater he, ik denk dat je pa gelijk heeft. Next time handsfree KLPD bellen en live verslag doen, dan heeft hij een probleem.

Gedrag filmen met de iPhone en gelijk daarna online op youtube knallen. Link naar de politie toe..

cooldragon

Bericht door cooldragon » 16 mar 2011, 23:21

RVV schreef:
Ravin ///M schreef:Goed gehandeld collega, zoiets kun je niet winnen, dus wat heb je daar aan. En dan ook met die kleine erbij...

Gedrag filmen met de iPhone en gelijk daarna online op youtube knallen. Link naar de politie toe..
goed idee, maar zal de politie dan niet zeggen: waarom zat u niet met 2 handen aan het stuur mijnheer?
overigens was het op die momenten niet raadzaam om niet met twee handen aan het stuur te zitten met die halfgare voor me die bij wijze van spreken zijn auto in zn achteruit zette :bag:

Robin

Bericht door Robin » 16 mar 2011, 23:24

RVV schreef:

Denk dan wel dat je 'n steady shot functie nodig hebt, in de praktijk zit je vol adrenaline en op het moment supreme wordt t weer niks, moeilijk....

Plaats reactie