Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Calibra AWD roestauratie *19-02: zijspiegel motor 1!*

Bericht door InjectTheVenom » 02 mar 2011, 18:29

Gijs Evo schreef:Ik kwam gisteren nog deuren met electrische ramen/elec.koplampen/achterlichten enz tegen in de opslag en nog een lederen interieur met deurpanelen, ben jij al voorzien?
Ik ben momenteel voorzien van 2 stoelen met door uitdroging gescheurde bekleding en 2 op de armleuningen bol staande deurpanelen, weet niet of degene in de opslag er beter uit zien?

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 02 mar 2011, 21:40

Zal even kijken, bijrijdersstoel is netjes en de zijbekleding staat niet bol.

Kan morgen wel even foto's maken 8)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 mar 2011, 17:04

Zo, gister voor €1700 aan nóg meer onderdelen besteld die geheel gesponsord zijn dus deze maand gaat het werk aan de auto eindelijk beginnen of moet ik zeggen verder waar ik opgehouden ben :mrgreen: :banaan:

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2011, 18:17

Wtf, wat een geld....... :shock:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 mar 2011, 18:43

Het gaat vrijwel allemaal zitten in delen die door leeftijd niet meer fris zijn, deurruiten zitten een paar onpolijstbare krassen in dus dan loopt de rekening flink op :'(

schuim achterbumperbalk 42,50 euro

schuim voorbumperbalk 85 (je wil nog wel eens een uitgezakte voorbumper zien en dat is natuurlijk geen gezicht net als bij een oude vrouw, ik wil het bij mijn 18 jarige jonkie vóór zijn)

zijruit achter links 200 euro (rubbers zijn zodanig uitgedroogd en niet meer soepel dat er in de winter een golfslagpatroon in komt, plus dat er een paar draadeindjes afgebroken zijn bij demontage van de originele ruiten)
zijruit achter rechts 200 euro

plastic moeren zijruiten 20x 9 euro

de zeer lange hard rubberen strip die boven de zij -en deur ruiten langs loopt L 115 euro (ook deze zijn niet meer fris, begint bij de zijspiegel en loopt helemaal door naar het eind van de C stijl)
de zeer lange hard rubberen strip die boven de zij -en deur ruiten langs loopt R 115 euro

10x schroefje om bovengenoemde strip mee vast te zetten 4,50 (ben er een paar kwijt geraakt bij demontage of ze zijn ergens naartoe weg gesprongen waar ik ze niet meer kan vinden :oops: )

klein driehoekruitje voordeur L 250 euro (zoals gezegd hebben deze een paar lelijke krasjes en zijn de zwarte raamstijlen niet mooi meer)
klein driehoekruitje voordeur R 250 euro

deurruit L 140 euro
deurruit R 140 euro

zeemlijst buiten langs raam L 40 euro (vanwege ouderdom en ter voorkoming krassen op de nieuwe, verse deurruiten)
zeemlijst buiten langs raam R 40 euro

tochtstrook onderdorpel 30 euro (waren kapot en niet meer soepel)
tochtstrook onderdorpel 30 euro

bumpersteuntjes bestel nr 1408015 twee keer dus 9 euro (tsja Opel he, kwamen katsverrot in mijn handen zetten wil ze meteen laten poedercoaten dan hebben we het gezeik in de toekomst niet meer)

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 17 mar 2011, 10:06

Vanavond heb ik de foto's van de zijbekleding, heb trouwens ook complete deuren met ramen en de achterste zijruitjes nog enzzz. 8)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 mar 2011, 20:34

Er lag vanmiddag een héle mooie doos op me te wachten toen ik thuis kwam AfbeeldingAfbeelding

Foto van de spoiler zelf maken gaat niets toonbaars opleveren dus iedereen zal moeten wachten tot hij op de auto zit. Ga dalijk eens ruzie maken met mijn camera over dat irritante zwarte puntje :wtf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 mar 2011, 20:58

InjectTheVenom schreef:dus iedereen zal moeten wachten tot hij op de auto zit.
DF'ers houden niet van wachten.
Met of zonder 3e remlicht?

Afbeelding

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD roestauratie *18-03: Lumma spoiler is binnen

Bericht door InjectTheVenom » 18 mar 2011, 21:00

Nou zeg ik wilde het nog spannend houden daar gaat de verrassing... partypooper :lol: Het is degene mét derde remlicht.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 18 mar 2011, 21:54

Subtiel en netjes :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 mar 2011, 21:55

Het zal hem echt erg mooi gaan staan, achterklep komt nét iets te kort met alleen een Irmscher spoiler aan het eind :P

Hier een iets beter idee zoals een aantal pagina's terug al te zien was:

Afbeelding

Afbeelding

FrankS

Bericht door FrankS » 19 mar 2011, 09:47

Die achterlichten zijn ook wel tof
:bag:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 mar 2011, 13:12

Rustig nou maar die komen er bij mij niet op, wil niet dat mensen mijn auto uit gaan maken voor Veolia bus :bag:

Ik zit alleen ernstig te twijfelen of ik wél voor de prachtige zwarte kleur zal gaan maar heb denk ik geen trek om constant met "ooh-als-er-maar-geen-krasje-of-vuil-op-komt" zenuwen te zitten :sealed:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 mar 2011, 21:49

:beer: mogelijk gaat het feest deze week van start!

Ben vandaag weer even langs geweest en de auto stond al klaar samen met een hoge kar waar alle delen op liggen die ik aangeleverd heb... donderdag kan ik als het goed is foto's van de eerste vooruitgang posten, zou erg mooi zijn want dan ben ik jarig :D
Woensdag neemt een collega de levering van €1700 mee bij de leverancier en vanaf dan kan er zonder wachten doorgewerkt worden.

Stefan van Elst

Re: Calibra AWD roestauratie *28-03: fase 2 gaat van start !

Bericht door Stefan van Elst » 28 mar 2011, 22:15

Heeft die dakspoiler nog aerodynamische voordelen of komt ie er alleen op voor de looks?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 mar 2011, 22:21

Geen aerodynamische voordelen dat ik weet maar voornamelijk voor de looks inderdaad, voor de rest blijft de huidige standaard look het zelfde :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 mar 2011, 19:30

Nouja misschien 1 aerodynamisch voordeel bedenk ik me net mits hij aan 3 kanten afgekit kan worden, de regen vliegt onder het rijden weg van de achterruit in plaats van er overheen :)

Zo ziet dus een gedeelte van €1700 er uit :P De diverse rubbers en piepschuimbalken had ik al naar de overkant van de straat gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 30 mar 2011, 21:06

Dat is een hoop plaatwerk, scheelt wel met de originele pasvorm. :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 mar 2011, 21:36

Als je die laatste foto's bedoelt dan heb ik nooit geweten dat plaatwerk breekbaar is :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 apr 2011, 19:43

Groot was mijn verrassing toen vanmiddag de voorbumper, voorschermen, motorkap en kofferklep spoiler inclusief veel klein grut er ineens af lagen hij was al begonnen de stiekemerd :shock: ... had helaas de camera niet bij me maar dat maak ik volgende week wel goed.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 apr 2011, 18:11

Behoorlijk olielek getraceerd naar een oliekoeler die meer op een zeef lijkt, niet meer nieuw leverbaar dus ga ik gelijk voor een iets grotere unit van Mocal.
Ook zijn er per ergens deze week nieuwe sideskirts plus alle 4 de kriksteunkapjes onderweg, gelukkig waren ze nog leverbaar nu kan mijn Calibra straks met zekerheid tot 100% volledige exterieure nieuwstaat terug gebracht gaan worden :D
Vanmiddag heb ik een busje van het werk mee genomen met een bult rommel waar je niet goed van wordt :shock:
Achterbank, alle zijpanelen inclusief die in de koffer plus dat plastic schot achter de kentekenplaat, kofferbakmat, reservewiel (ok alleen de velg om eerlijk te zijn), stalen wintervelgen, binnenste sideskirt helften minus kriksteunkapjes (die in de vuilcontainer liggen want komen nieuwe voor), alle 4 de kriksteunen waar hij al die tijd op gestaan heeft, de plastic wielbakken, een beste hoeveelheid nieuwe delen die de plaatwerker niet kwijt kon.... en dan zal ik vast nog veel vergeten zijn.
Met andere woorden de werkzaamheden kunnen nu pas echt beginnen :bignews: Met een beetje geluk kan het bedrijf hier in de buurt dat intercoolers op maat kan maken op locatie komen dan is dat ook meteen geregeld.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 apr 2011, 21:28

Bouw je em weer geheel origineel op? Of breng je em op (goede hoop ik) smaak?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 apr 2011, 22:18

Een beetje van beide :D

Ik wil hem grotendeels origineel terug opbouwen maar wel een klein beetje extra smaak toevoegen dat hem precies goed maakt.

Een mooie Irmscher klepspoiler was al aanwezig (remlicht gaat er uit, opening wordt dicht gewerkt), daar komt nog de Lumma raamspoiler bij (zoals eerder gezegd met remlicht, op deze locatie staat het hem beter vind ik), misschien nog diepzwart gelaserde achterlichten, kwa uitlaat wil ik een grote enkele pijp aan elke kant beetje de musclecar look die vind ik persoonlijk prachtig en anders alleen een andere Remus eindpot en whatever er nog meer nodig is voor wat meer herrie, verlaging van 30mm rondom dan blijft de verdeelbak nog heel en staat het toch wat strakker, interieur wil ik óf een betere standaard set voor kopen óf naar smaak opnieuw laten bekleden met een eigenhandig aangepast Chevrolet logo er in gestikt waar het Opel logo en de text VMAX EVO 310 in verwerkt zitten... voor de rest blijft hij grotendeels origineel, motor wordt tezijnertijd ook aardig wat aan gedaan maar dat is van later zorg.

Dat was het wel zo'n beetje wat er momenteel in mijn hoofd zit, hopelijk valt dit onder de noemer goede smaak :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 apr 2011, 23:17

We zullen het zien of het onder die noemer valt :mrgreen: Donkere achterramen en grote uitlaatpijpen i.c.m. een Calibra zijn natuurlijk wel twijfelachtig dus het resultaat zal het uit moeten wijzen :wink: Ben benieuwd!

Ik had gehoopt op een DTM replica en dan uiterst nauwkeurig nagebouwd 8)

Kleur blijft hetzelfde?

Ruud

Bericht door Ruud » 18 apr 2011, 12:12

Doe eens een update!

Ben wel benieuwd hoe ze er nu bijstaat!

Plaats reactie