Robin, een bak die net voor stilstand nog even een tikje teruggeeft kan voor een chauffeur heel erg irritant zijn. Je wil die car tot aan stilstand zonder enig schokje kunnen afremmen of uit laten rollen. Roep al jaren dat je met een handbak nog het meest comfy kunt rijden....maar ja 80.000 km met een handbak per jaar is ook alles behalve comfy voor de bestuurder.Robin schreef:Ik hoef ook geen discussie ofzo, ik wil(meer) info...that's all. Chauffmobiel whatever is een dooddoener, dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Ik wil en zoek in de F10 net als jou geen volbloed racer maar een comfy kar met soms sportieve aspiraties, maar je weet bij 'n 5 dat 't geen 3er of 1er ofzo is, maar je weet ook dat 't geen RR Phantom is. Dat heeft in mijn ogen niks met mijn en jouw rijbeleving te maken. IK wil ook 'n stille relaxed rijdende comfyachtige kar, ander had ik de M3 nog wel gehad.steve smith schreef:Heb met 535i maar een paar uur rijervaring dus kan daar weinig over zeggen. 523i, 528i vind ik iig qua schakelprogrammering irritant. Maar nogmaals, gebruik als chauffmobiel/verkenner/backup is ander gebruik dus deze discussie heeft m.i. weinig zin.
Maar adhv jouw verhaal weer denk ik dat 't ligt aan het type motor icm bak en NIET aan de programmering als zodanig van 't schakelprogramma, hoe lichter de motor hoe nerveuzer(sneller) (terug) schakelend zegmaar.
Vorige week een aantal dagen met een 520dA gereden, werd helemaal gek van die Aut-8 die vooral in stadsverkeer continue zo snel mogelijk overschakelde naar een hogere versnelling, maar bij het minste geringste weer een versnelling omlaag koos. Erg onrustig rijden dus bij lagere snelheden, zeker bij mini-rotondes. Met handbak denk ik een fijnere auto dan een 523i.
Wij gaan voor de 528i, mag namelijk maximaal een B-label zijn, helaas valt de 535i (GT) hierbuiten.