HIer ook iemand die vind dat stoplichten weer verkeerslichten moeten worden
Ik werd er schijt ziek van. Ja Werd, want tegenwoordig rij ik door rood. En scheld ik kei hard in m'n metalen blikje bij "standaard op rood verkeers(stop-)lichten met flitspaal"
Maar Jorrit, rij jij dan door rood??? FOEI !!!!
Ja wat wil je, Baan voor rechtdoor groen, geen fiets pad rechts, en ik wil rechts af. Blijf je dan een minuut staan wachten? En doe je dat dan ook nog als het 04:30 is? En als het 5x in de week is? Mijn geduld raak iig een keer op. Gevolg. Bij dat eene extreem fout verkeers(stop)licht rij je door. En goed voorbeeld doet volgen. Dus bij het tweede standaard op rood stoplicht, wat wat minder overzichtelijk is rij je, om 04.35, ook door.
Foei foei wat ben ik een stoete jongen.
Probleem is alleen wel dat: goed voorbeeld doet volgen
Dus na tientale door rood rij akties die nog enigsinds verklaar baar, misschien zelfs acceptabel, zijn ga je het ook doen bij minder voor de hand ligende tijden/verkeers druktes.
Het begint met 22.00 's avonds. 20.00 kan ook nog wel. Een half jaar later kan het om 10.00 ook nog wel. Tja dan wordt het een wat groter "probleem". Ja na 2 jaar door rood rijden op bepaalde kruizingen vind je het geen probleem meer.
Wel een probleem vind ik, en tevens erg gevaarlijk, en nog erger, Ik zie het zeer regelmatig gebeuren!!!!
Voorbeeldje: Standaard op rood stoplicht met flits kast.
1: Komt aan rijden om 4.30, (in dit voorbeeld netjes 80

) Rem af, ook al komt er geen verkeer. Sta (bijna) stil, groen. Net te hard voor z'n 1, net te zacht voor z'n 2. Ik ga vloeken.
Gevolg, Al het bovenstaande en het volgende standaard op rood stoplicht rij ik door rood.
Voorbeeldje 2: Zelfde weg, zelfde kruising
Er komt een treintje van om en nabij de 20 auto's aan rijden. Uiteraard rijd er op de kruizende wegen geen verkeer. Na een auto of 12 Oranje, iedereen kent die flits paal, knal vol in de rem. Gaat meestal maar mondjes maat goed. Voorste auto staat stil, en jawel 3x raden: Groen. De achterste auto zit inmiddels nog vol in het ABS maar goed, de voorste kan iig weer veder.
Ha heerlijk topic om ff m'n gal te spuwen