
Officieel: BMW 5 Serie
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
mooi kar 

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Erg nette bak die 535d M-sport. Dat M-sport pakket is erg fraai op de laatste 5er. Eveneens mooie kleurcombo binnenin 

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Schitterend met zo'n M-pakket.
Vind de wielen ook erg mooi, voor mij de juiste maat en doet me erg aan de e39 met M-pakket denken.
Life-hammer op die plek heb je overigens geen moer aan als je in je gordels hangt. 8)
Vind de wielen ook erg mooi, voor mij de juiste maat en doet me erg aan de e39 met M-pakket denken.
Life-hammer op die plek heb je overigens geen moer aan als je in je gordels hangt. 8)
-
OnlineErik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Officieel: BMW 5 Serie
300pk / 600NmRuben schreef:Volgens mij vind Macboy dat interieur wel wat. Mooie keuze. De 535d heeft nu 330 pk toch? Ongelovelijk.

-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Mooi ding.
Feli.Gedurfde kleur interieur en de juiste buitenkleur want ik vind op 't M pakket de achterbumper niet denderend en zó zie je 'm bijna niet.
Over de wielen hebben we 't al gehad, dat mocht groter ogen en minder E39 achtig in mijn ogen.
8)




Over de wielen hebben we 't al gehad, dat mocht groter ogen en minder E39 achtig in mijn ogen.

Wat voor verbruik doet ie nu tijdens 't inrijden. Het knullige is dat ie ivm de huidige brandstofprijzen bij mij nooit meer Im Frage komt, terwijl ik weet dat 't een beul van 'n motor is in de dagelijkse praktijk.Erik K. schreef:300pk / 600NmRuben schreef:Volgens mij vind Macboy dat interieur wel wat. Mooie keuze. De 535d heeft nu 330 pk toch? Ongelovelijk.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.
Wordt sowieso een HE met comfortstoelen, op standaard wielen.
Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?
Wordt sowieso een HE met comfortstoelen, op standaard wielen.
Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ik heb sportstoelen want de comfortstoelen zijn nog groter/dikker vooral voor de achterinzittenden bijna te groot(...) als een muur van stoelen kwam dat op me af.M@rcel schreef:Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.
Wordt sowieso een HE met comfortstoelen, op standaard wielen.
Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?
De rest heb ik niet, gewoon M Technik onderstel en alles conventioneel. Heb wel met 'n 530d met die handel gereden en het comfortabeler maken van de dempers is leuk, maar omdat 't al zo'n boot is hield ik 't lekker bij een M onderstel, lekker 'stevig'. Sjoerd heeft 't ook niet dacht ik?

535d waarschijnlijk wel?

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Gefeliciteerd met je F10 535d, 535d. 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Prachtige auto 535D! Veel geluk ermee.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Officieel: BMW 5 Serie
@Steve: klopt is bij de Hoefslag
@Robin: heb er nu 250km opzitten verbruik is 7,4 liter gemiddeld, maar kom niet boven de 3500 toeren. Ik heb ook geen AFS of Dynamic Drive - standaard M sportonderstel vind ik persoonlijk veel fijner. Stugheid valt me mee.
Bedankt voor alle reacties!
@Robin: heb er nu 250km opzitten verbruik is 7,4 liter gemiddeld, maar kom niet boven de 3500 toeren. Ik heb ook geen AFS of Dynamic Drive - standaard M sportonderstel vind ik persoonlijk veel fijner. Stugheid valt me mee.
Bedankt voor alle reacties!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Supermooie auto, alleen even niet te zien of dat interieur beige is of oyster ?
En dat M-stuur is superfijn of niet ? Ligt heerlijk in de hand vind ik. BMW blijft koploper op dat gebied.
En dat M-stuur is superfijn of niet ? Ligt heerlijk in de hand vind ik. BMW blijft koploper op dat gebied.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Doe je goed! 18" is irritant stoterig tijdens werk. Cruisecontrol is prima, tegenwoordig kan je het actieve deel ook uit zetten! Daarvoor was het kansloos, en dat is het actieve deel nu nog in druk verkeer. Mijne zou zonder zijn. Botswaarschuwing is ook irritante feature, voert noodstop uit omdat je zgn ergens te dicht bij komt.M@rcel schreef:Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.
Wordt sowieso een HE met comfortstoelen, op standaard wielen.
Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?

4-wielbesturing is super, het maakt de lange 7's handzamer dan een std. 523i, daarin zitten we te scheldan dat het er niet op zit. Zou wel softclose pakken, die deuren zijn vervelend licht en het is veel goedkoper geworden. Electrische achterklep idem.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Is die noodstop functie ook uit te zetten?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ja, maar dan schakel je de hele waarschuwing uit, en heeft dat oog in de grille geen enkel praktisch doeleinde meer. Knop zit links van het stuur in dat rijtje van HUD, Lane departure, Night Vision en dus eventueel Collision Warning.M@rcel schreef:Is die noodstop functie ook uit te zetten?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Tijdens back-up kan die uit, dat is belangrijk.
HUD is ook aangevinkt, softclose (nog) niet, achterklep wel.
Verder natuurlijk TV functie, sport automaat met schakelpaddles met bijbehorende sportstuur, gordijntjes galore, standkachel, DAB, surroundview en nog wat echt hout als sierlijstjes.
HUD is ook aangevinkt, softclose (nog) niet, achterklep wel.
Verder natuurlijk TV functie, sport automaat met schakelpaddles met bijbehorende sportstuur, gordijntjes galore, standkachel, DAB, surroundview en nog wat echt hout als sierlijstjes.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie

das wel het voordeel van nieuw bestellen als je dat kan/wil 8)
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Sportautomaat zou ik even goed mee gaan rijden. Ik vind de terugschakelmomenten bij lage snelheden unacceptable voor een chauffauto. Heb daarom gekozen voor de gewone automaten, die zijn niet veel beter maar halen het wel onder de irritatiegrens. Dacht eerst dat ik de flippers ging missen, maar wat je echt mist is die s-d-m stuurschakelaar van een ouwe 7. Op lage snelheden is die 8bak namelijk veel beter in A dan in manueel. Manueel werkt pas vloeiend vanaf zeg 3 naar 4, dus low-speed zit je toch die pook steeds terug te klikken naar rechts. Dan kun je die pook net zo goed voor alles gebruiken, manueel schakel je dat ding toch alleen op de snelweg, sub 60km/h is het schakelgedrag veel te lomp en zijn er teveel versnellingen te doorlopen.
Oh en aan nu beledigde eigenaren: proff gebruik stelt andere eisen. Punt.
Oh en aan nu beledigde eigenaren: proff gebruik stelt andere eisen. Punt.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Sportautomaat is toch alleen de schakelflippers aan 't stuur en 'n ander model pook?En wat gedoe op dat display, maar gewoon in D veranderen schakelmomenten etc niet en de bak an sich is ook niet anders dan de normale 8 traps...
:


-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat dacht ik ook? BMW NL heeft nog wel een 528i staan met sportautomaat, die ga ik maar aanvragen dan.
Hier word ik dus doodziek van, kerel zei ook dat het in D stand gewoon dezelfde karakteristiek heeft als de normale automaat.
Voor mij zit de meerwaarde wel voor het zelf schakelen op de snelweg, zeker als je vol beladen stevig door wilt rijden is een atmo 6 cylinder veel te onrustig tijdens druk verkeer. In de stad gewoon D.
Wagenpark beheerder had net mooi nieuws....er is nog ruimte voor softclose.
Volgende week bestellen, Mei rijden denk ik?
Hier word ik dus doodziek van, kerel zei ook dat het in D stand gewoon dezelfde karakteristiek heeft als de normale automaat.
Voor mij zit de meerwaarde wel voor het zelf schakelen op de snelweg, zeker als je vol beladen stevig door wilt rijden is een atmo 6 cylinder veel te onrustig tijdens druk verkeer. In de stad gewoon D.
Wagenpark beheerder had net mooi nieuws....er is nog ruimte voor softclose.
Volgende week bestellen, Mei rijden denk ik?
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Vraag 't maar na Marcel. Ik snap er ook geen ruk van. En alhoewel ik nog steeds 'n wat sportievere rijder ben dan de avg NL-er(doh, wie niet hier op DF) betrap ik me erop dat ik die flippers/pook amper gebruik in 't dagelijks leven, hoe leuk ook. In D schakelt de ZF 8 bak zo rap dat 't gewoon pedal to the metal is en dan jankt ie in D ook naar 7000rpm in mijn geval/motorisering. Maar als je 'wedstrijdje'doet of achter een slome zit is ff 1/2x terugflipperen net ff wat sneller dan FLOOR IT en hij moet nadien nog kickdownen, dat duurt net weer 'n seconde ofzo. (Gister 'n CaymanS laten zien met 4 man aan boord dat ie toch niet écht wegloopt LOL)Dus wil je 't onderste uit de kan in tussenaccelleratie etc, dan is 't flipperverhaal 'n leuke uitkomst.
De HIFI pro audio met 16 boxen ofzo is ook iets waar ik blij mee ben, maar ierder z'n meug(k)
De waslijst van opties is om depressief van te worden, teveel van 't goede op dat rotding.
De HIFI pro audio met 16 boxen ofzo is ook iets waar ik blij mee ben, maar ierder z'n meug(k)

De waslijst van opties is om depressief van te worden, teveel van 't goede op dat rotding.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie

en wat zou het schelen, een kale auto en 1 vol opties in het gewicht?
zal zo een 30<>50 kg zijn?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat de hardware hetzelfde is geloof ik wel, de programmering is niet gelijk. Een gewone schakelt al veel, de sportautomaat schakelt m.i. te veel.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Niet om welles nietes, maar heb op dat geen enkel F10/11 forum gehoord.En ik zit er eigenlijk dagelijks al bijna 'n jaar.steve smith schreef:Dat de hardware hetzelfde is geloof ik wel, de programmering is niet gelijk. Een gewone schakelt al veel, de sportautomaat schakelt m.i. te veel.

Ik denk dus nog steeds dat de D stand van de 8bak bij de sport en normale bak 100% gelijk is geprogrammeerd...

Heb je meer info aub?
Dikgedrukt: Dat een imho onderbemotoriseerde 523i(voor de grootte en massa van de F10/11) 8bak automaat teveel schakelt snap ik, maar mijn 8bak in de 535i vind ik verre van nerveus(ergo bijna te bezadigd!), dus zou dat kunnen liggen aan de smeuigheid/plenty Nm van bijv de 535i en dikkere motoren tov de 523 bijvoorbeeld die constant in 't juiste toerengebied moet zitten om op dezelfde manier vooruit te komen als z'n dikkere broeders, dus meer(terug)schakelen.




-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Heb met 535i maar een paar uur rijervaring dus kan daar weinig over zeggen. 523i, 528i vind ik iig qua schakelprogrammering irritant. Maar nogmaals, gebruik als chauffmobiel/verkenner/backup is ander gebruik dus deze discussie heeft m.i. weinig zin.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ik hoef ook geen discussie ofzo, ik wil(meer) info...that's all. Chauffmobiel whatever is een dooddoener, dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Ik wil en zoek in de F10 net als jou geen volbloed racer maar een comfy kar met soms sportieve aspiraties, maar je weet bij 'n 5 dat 't geen 3er of 1er ofzo is, maar je weet ook dat 't geen RR Phantom is. Dat heeft in mijn ogen niks met mijn en jouw rijbeleving te maken. IK wil ook 'n stille relaxed rijdende comfyachtige kar, ander had ik de M3 nog wel gehad.steve smith schreef:Heb met 535i maar een paar uur rijervaring dus kan daar weinig over zeggen. 523i, 528i vind ik iig qua schakelprogrammering irritant. Maar nogmaals, gebruik als chauffmobiel/verkenner/backup is ander gebruik dus deze discussie heeft m.i. weinig zin.

Maar adhv jouw verhaal weer denk ik dat 't ligt aan het type motor icm bak en NIET aan de programmering als zodanig van 't schakelprogramma, hoe lichter de motor hoe nerveuzer(sneller) (terug) schakelend zegmaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten