Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%

Totaal aantal stemmen: 151

GTRene

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 11 mar 2011, 20:48

mooi kar :thumbup:

Joop

Bericht door Joop » 11 mar 2011, 21:59

Erg nette bak die 535d M-sport. Dat M-sport pakket is erg fraai op de laatste 5er. Eveneens mooie kleurcombo binnenin :thumbup:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 11 mar 2011, 22:48

Schitterend met zo'n M-pakket.
Vind de wielen ook erg mooi, voor mij de juiste maat en doet me erg aan de e39 met M-pakket denken.

Life-hammer op die plek heb je overigens geen moer aan als je in je gordels hangt. 8)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 mar 2011, 23:21

Ruben schreef:Volgens mij vind Macboy dat interieur wel wat. Mooie keuze. De 535d heeft nu 330 pk toch? Ongelovelijk.
300pk / 600Nm ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mar 2011, 12:12

Mooi ding. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Feli.Gedurfde kleur interieur en de juiste buitenkleur want ik vind op 't M pakket de achterbumper niet denderend en zó zie je 'm bijna niet. :D

Over de wielen hebben we 't al gehad, dat mocht groter ogen en minder E39 achtig in mijn ogen. :bag: 8)
Erik K. schreef:
Ruben schreef:Volgens mij vind Macboy dat interieur wel wat. Mooie keuze. De 535d heeft nu 330 pk toch? Ongelovelijk.
300pk / 600Nm ;)
Wat voor verbruik doet ie nu tijdens 't inrijden. Het knullige is dat ie ivm de huidige brandstofprijzen bij mij nooit meer Im Frage komt, terwijl ik weet dat 't een beul van 'n motor is in de dagelijkse praktijk.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 mar 2011, 12:55

Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.

Wordt sowieso een HE met comfortstoelen, op standaard wielen.
Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?

Robin

Bericht door Robin » 12 mar 2011, 12:59

M@rcel schreef:Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.

Wat zijn jullie ervaringen met AFS icm 4-wielsturing en werkt zo'n active cruisecontole een beetje?
Ik heb sportstoelen want de comfortstoelen zijn nog groter/dikker vooral voor de achterinzittenden bijna te groot(...) als een muur van stoelen kwam dat op me af.

De rest heb ik niet, gewoon M Technik onderstel en alles conventioneel. Heb wel met 'n 530d met die handel gereden en het comfortabeler maken van de dempers is leuk, maar omdat 't al zo'n boot is hield ik 't lekker bij een M onderstel, lekker 'stevig'. Sjoerd heeft 't ook niet dacht ik? :hmmm:

535d waarschijnlijk wel? :?:

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 mar 2011, 13:00

Gefeliciteerd met je F10 535d, 535d. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mar 2011, 14:48

Prachtige auto 535D! Veel geluk ermee.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 12 mar 2011, 15:55

@Steve: klopt is bij de Hoefslag

@Robin: heb er nu 250km opzitten verbruik is 7,4 liter gemiddeld, maar kom niet boven de 3500 toeren. Ik heb ook geen AFS of Dynamic Drive - standaard M sportonderstel vind ik persoonlijk veel fijner. Stugheid valt me mee.

Bedankt voor alle reacties!

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mar 2011, 11:49

Supermooie auto, alleen even niet te zien of dat interieur beige is of oyster ?

En dat M-stuur is superfijn of niet ? Ligt heerlijk in de hand vind ik. BMW blijft koploper op dat gebied.

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 12:05

M@rcel schreef:Ben bezig om voor ons een F10 samen te stellen.

Doe je goed! 18" is irritant stoterig tijdens werk. Cruisecontrol is prima, tegenwoordig kan je het actieve deel ook uit zetten! Daarvoor was het kansloos, en dat is het actieve deel nu nog in druk verkeer. Mijne zou zonder zijn. Botswaarschuwing is ook irritante feature, voert noodstop uit omdat je zgn ergens te dicht bij komt. :roll:

4-wielbesturing is super, het maakt de lange 7's handzamer dan een std. 523i, daarin zitten we te scheldan dat het er niet op zit. Zou wel softclose pakken, die deuren zijn vervelend licht en het is veel goedkoper geworden. Electrische achterklep idem.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 12:16

Is die noodstop functie ook uit te zetten?

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 12:20

M@rcel schreef:Is die noodstop functie ook uit te zetten?
Ja, maar dan schakel je de hele waarschuwing uit, en heeft dat oog in de grille geen enkel praktisch doeleinde meer. Knop zit links van het stuur in dat rijtje van HUD, Lane departure, Night Vision en dus eventueel Collision Warning.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 12:27

Tijdens back-up kan die uit, dat is belangrijk.

HUD is ook aangevinkt, softclose (nog) niet, achterklep wel.
Verder natuurlijk TV functie, sport automaat met schakelpaddles met bijbehorende sportstuur, gordijntjes galore, standkachel, DAB, surroundview en nog wat echt hout als sierlijstjes.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 12:38

:mrgreen: leuk is dat als je zoiets naar smaak kan samenstellen 8)
das wel het voordeel van nieuw bestellen als je dat kan/wil 8)

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 12:42

Sportautomaat zou ik even goed mee gaan rijden. Ik vind de terugschakelmomenten bij lage snelheden unacceptable voor een chauffauto. Heb daarom gekozen voor de gewone automaten, die zijn niet veel beter maar halen het wel onder de irritatiegrens. Dacht eerst dat ik de flippers ging missen, maar wat je echt mist is die s-d-m stuurschakelaar van een ouwe 7. Op lage snelheden is die 8bak namelijk veel beter in A dan in manueel. Manueel werkt pas vloeiend vanaf zeg 3 naar 4, dus low-speed zit je toch die pook steeds terug te klikken naar rechts. Dan kun je die pook net zo goed voor alles gebruiken, manueel schakel je dat ding toch alleen op de snelweg, sub 60km/h is het schakelgedrag veel te lomp en zijn er teveel versnellingen te doorlopen.

Oh en aan nu beledigde eigenaren: proff gebruik stelt andere eisen. Punt.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2011, 12:53

Sportautomaat is toch alleen de schakelflippers aan 't stuur en 'n ander model pook?En wat gedoe op dat display, maar gewoon in D veranderen schakelmomenten etc niet en de bak an sich is ook niet anders dan de normale 8 traps... :hmmm:

:?:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 mar 2011, 13:08

Dat dacht ik ook? BMW NL heeft nog wel een 528i staan met sportautomaat, die ga ik maar aanvragen dan.
Hier word ik dus doodziek van, kerel zei ook dat het in D stand gewoon dezelfde karakteristiek heeft als de normale automaat.
Voor mij zit de meerwaarde wel voor het zelf schakelen op de snelweg, zeker als je vol beladen stevig door wilt rijden is een atmo 6 cylinder veel te onrustig tijdens druk verkeer. In de stad gewoon D.

Wagenpark beheerder had net mooi nieuws....er is nog ruimte voor softclose.
Volgende week bestellen, Mei rijden denk ik?

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2011, 14:19

Vraag 't maar na Marcel. Ik snap er ook geen ruk van. En alhoewel ik nog steeds 'n wat sportievere rijder ben dan de avg NL-er(doh, wie niet hier op DF) betrap ik me erop dat ik die flippers/pook amper gebruik in 't dagelijks leven, hoe leuk ook. In D schakelt de ZF 8 bak zo rap dat 't gewoon pedal to the metal is en dan jankt ie in D ook naar 7000rpm in mijn geval/motorisering. Maar als je 'wedstrijdje'doet of achter een slome zit is ff 1/2x terugflipperen net ff wat sneller dan FLOOR IT en hij moet nadien nog kickdownen, dat duurt net weer 'n seconde ofzo. (Gister 'n CaymanS laten zien met 4 man aan boord dat ie toch niet écht wegloopt LOL)Dus wil je 't onderste uit de kan in tussenaccelleratie etc, dan is 't flipperverhaal 'n leuke uitkomst.

De HIFI pro audio met 16 boxen ofzo is ook iets waar ik blij mee ben, maar ierder z'n meug(k) :D

De waslijst van opties is om depressief van te worden, teveel van 't goede op dat rotding.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 15:27

:mrgreen: zoveel opties...dat kost ook knap duiten, paar duizend hier en daar...
en wat zou het schelen, een kale auto en 1 vol opties in het gewicht?
zal zo een 30<>50 kg zijn?

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 16:26

Dat de hardware hetzelfde is geloof ik wel, de programmering is niet gelijk. Een gewone schakelt al veel, de sportautomaat schakelt m.i. te veel.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2011, 16:53

steve smith schreef:Dat de hardware hetzelfde is geloof ik wel, de programmering is niet gelijk. Een gewone schakelt al veel, de sportautomaat schakelt m.i. te veel.
Niet om welles nietes, maar heb op dat geen enkel F10/11 forum gehoord.En ik zit er eigenlijk dagelijks al bijna 'n jaar. :D
Ik denk dus nog steeds dat de D stand van de 8bak bij de sport en normale bak 100% gelijk is geprogrammeerd... :hmmm:
Heb je meer info aub?

Dikgedrukt: Dat een imho onderbemotoriseerde 523i(voor de grootte en massa van de F10/11) 8bak automaat teveel schakelt snap ik, maar mijn 8bak in de 535i vind ik verre van nerveus(ergo bijna te bezadigd!), dus zou dat kunnen liggen aan de smeuigheid/plenty Nm van bijv de 535i en dikkere motoren tov de 523 bijvoorbeeld die constant in 't juiste toerengebied moet zitten om op dezelfde manier vooruit te komen als z'n dikkere broeders, dus meer(terug)schakelen. :?: :?: :?:

:hmmm:

steve smith

Bericht door steve smith » 14 mar 2011, 17:41

Heb met 535i maar een paar uur rijervaring dus kan daar weinig over zeggen. 523i, 528i vind ik iig qua schakelprogrammering irritant. Maar nogmaals, gebruik als chauffmobiel/verkenner/backup is ander gebruik dus deze discussie heeft m.i. weinig zin.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2011, 17:47

steve smith schreef:Heb met 535i maar een paar uur rijervaring dus kan daar weinig over zeggen. 523i, 528i vind ik iig qua schakelprogrammering irritant. Maar nogmaals, gebruik als chauffmobiel/verkenner/backup is ander gebruik dus deze discussie heeft m.i. weinig zin.
Ik hoef ook geen discussie ofzo, ik wil(meer) info...that's all. Chauffmobiel whatever is een dooddoener, dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Ik wil en zoek in de F10 net als jou geen volbloed racer maar een comfy kar met soms sportieve aspiraties, maar je weet bij 'n 5 dat 't geen 3er of 1er ofzo is, maar je weet ook dat 't geen RR Phantom is. Dat heeft in mijn ogen niks met mijn en jouw rijbeleving te maken. IK wil ook 'n stille relaxed rijdende comfyachtige kar, ander had ik de M3 nog wel gehad. :D

Maar adhv jouw verhaal weer denk ik dat 't ligt aan het type motor icm bak en NIET aan de programmering als zodanig van 't schakelprogramma, hoe lichter de motor hoe nerveuzer(sneller) (terug) schakelend zegmaar.

Plaats reactie