Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 10 mar 2011, 11:15

Metchu schreef:michel, wat een onzin! neem het lekker voor der op. Tuurlijk wil ze er nu vanaf, want ze is volop in het nieuws. Ze heeft geen keuze. Maar dat had ze lekker van te voren moeten regelen. En opgedrongen en moeilijk is onzin. Ik kan zo m'n Turkse paspoort inleveren als ik dat wil... MAW dit is een gevalletje van, niet vertellen want niemand vraagt er naar... en heel dom natuurlijk, gezien de partijpolitiek. En ja, dat vind ik grappig :mrgreen: Wat ik wil zeggen is, is dat het ONZIN is dat je nooit wist dat je een tweede paspoort had... Dan ben je niet geschikt voor de politiek en te naïef! en TE DOM!
PVV-leider Geert Wilders laat in een reactie weten dat Kouwenberg tot voor kort zelf niet wist dat ze ook de Turkse nationaliteit had.
Lijkt me duidelijk toch!

En Robert, de gemiddelde turk is zo trots op zijn Turkse nationaliteit dat ze die niet opgeven schat ik zo in.

Laat men de wet maar aanpassen dan een NL pas alleen mogelijk is bij opgeven andere nationaliteit, ben je van het gezeik af en zal de betrokken persoon zeer goed nadenken over zijn besluit.

Michel

dvh

Bericht door dvh » 10 mar 2011, 11:19

Hoe kun je niet weten dat je een dubbele nationaliteit hebt ?
Zeker wanneer je in een functie zit dingen te weten...
Laat staan dat je zelf bij de PVV zit, nooit achter je oren gekrabt van goh Turkse man, moeder , whatever .. Wie weet heb ik een dubbele nationaliteit??

Een dikke flater!

Elise

Bericht door Elise » 10 mar 2011, 11:47

HansD schreef:
EG schreef:Wat is het probleem hiermee rene? Het lijkt me toch duidelijk, ze willen het aantal bordelen en coffeeshops terugdringen.

Aan de andere kant denk ik die shitzooi trekt toeristen en toeristen = werkgelegenheid...

Het probleem is dat er weer kwistig met gemeenschapsgeld wordt gestrooid, want subside = gemeenschapsgeld.
Hoe wil je anders legale bedrijven sluiten/aanpassen? Ze hebben vergunningen ingetrokken (via Bibob), panden opgekocht en degenen die er nu nog zitten runnen gewoon een legale business. Ik ben het met dat project 1012 niet eens maar inrichting van de openbare ruimte is nu eenmaal een taak van de gemeente en als ondrenemer snap ik dat je niet zomaar je bedrijf opgeeft voor iets anders omdat toevallig de gemeente dat zo graag wil.
Ik dacht dat we ondertussen wel begrepen hadden dat subsidie (in haar algemeenheid) niet het middel is om problemen op te lossen......

Elise

Bericht door Elise » 10 mar 2011, 11:52

Metchu schreef:michel, wat een onzin! neem het lekker voor der op. Tuurlijk wil ze er nu vanaf, want ze is volop in het nieuws. Ze heeft geen keuze. Maar dat had ze lekker van te voren moeten regelen. En opgedrongen en moeilijk is onzin. Ik kan zo m'n Turkse paspoort inleveren als ik dat wil... MAW dit is een gevalletje van, niet vertellen want niemand vraagt er naar... en heel dom natuurlijk, gezien de partijpolitiek. En ja, dat vind ik grappig :mrgreen: Wat ik wil zeggen is, is dat het ONZIN is dat je nooit wist dat je een tweede paspoort had... Dan ben je niet geschikt voor de politiek en te naïef! en TE DOM!
Metchu heeft hier wel gelijk.
Je zou haast een complot theorie gaan bedenken dat het een infitrant is ofzo, maar dan nog......gezien de recente problemen met andere PVV leden had ik verwacht dat ze alle leden wel even opnieuw gescreend zouden hebben en de 'rotte' appels eruit hadden gehaald.

Elise

Bericht door Elise » 10 mar 2011, 11:54

Pennucciracing Luco schreef:We klagen in nederland gewoon teveel.
Als je goed kijkt naar jezelf en om je heen hebben we het eigenlijk (op een uitzondering na) allemaal veel te goed, en is het klagen alleen maar een luxeprobleem.
Ah, Luco is back om lekker ongezouten z'n mening te geven, daar hou ik wel van :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 12:16

Zal vast met de achterlijke regeltjes in Turkije te maken hebben........ die nationaliteit word je opgedrongen, die neem je dus niet vrijwillig aan........... in Marokko en andere landen is het niet anders.......
Waarom dan continu dat gezeik over 2 paspoorten? Je krijgt hem niet vrijwillig dus kun je er niets aan doen, klaar toch? Waarom dan wel die motie van wantrouwen indienen tegen Abouthaleb en Albayrak (en niet tegen Veldhuizen-van Santen)?
Wel weer een lekkere blunder trouwens, je zou toch denken dat de PVV geleerd heeft van het 2e kamerledendebacle en hun kandidaten checkt voordat ze op een kieslijst komen. Als alles zo goed gecheckt is als dit zal er binnenkort wel weer meer shit naar boven komen.

Wel een lekker wijf die turkse :hmmm:
Afbeelding
Ik dacht dat we ondertussen wel begrepen hadden dat subsidie (in haar algemeenheid) niet het middel is om problemen op te lossen..
Hoe wil je die legale bedrijven daar dan laten switchen naar een andere bedrijfstak?

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2011, 12:30

Elise schreef:
Pennucciracing Luco schreef:We klagen in nederland gewoon teveel.
Als je goed kijkt naar jezelf en om je heen hebben we het eigenlijk (op een uitzondering na) allemaal veel te goed, en is het klagen alleen maar een luxeprobleem.
Ah, Luco is back om lekker ongezouten z'n mening te geven, daar hou ik wel van :thumbup:
Is toch eigenlijk zo :D
Wat verder opvalt is dat de hardste klagers ook vaak het meeste gebruik maken van andere regeltjes dan waar ze over klagen :bignews:

@Hans, misschien moeten ze switchen naar niet sex/drugs gerelateerde zaken van de winst die ze met al deze handel hebben verdient??
Net zoals elke ondernemer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 mar 2011, 12:33

Welkom terug Luco. :thumbup:

Daar bij die groenen had je 't moeilijk he? :D

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 12:37

@Hans, misschien moeten ze switchen naar niet sex/drugs gerelateerde zaken van de winst die ze met al deze handel hebben verdient??
Net zoals elke ondernemer
Waarom zouden ze zolang ze winst maken met LEGALE seks/drugs handel? Welke ondernemer gaat zijn goedlopende bedrijf veranderen in een bedrijf dat -zeer waarschijnlijk- minder winst zal maken? Ik zou ook blijven zitten zolang het mogelijk. Zou jij je bedrijf direct veranderen als de gemeente graag wil dat je er bijv een pottenbakkerij van maakt?
Elke seks/drugs ondernemer die ze aan konden pakken (via bibob) is er al uitgebonjourd, degenen die er nu nog zitten zijn degenen die schoon zijn (of die ze nergens op kunnen pakken maar dat blijven ze heus wel proberen).

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2011, 12:38

Robin schreef:Welkom terug Luco. :thumbup:

Daar bij die groenen had je 't moeilijk he? :D
Ieder zijn ideeen he:-)

Elise

Bericht door Elise » 10 mar 2011, 12:56

HansD schreef:
Ik dacht dat we ondertussen wel begrepen hadden dat subsidie (in haar algemeenheid) niet het middel is om problemen op te lossen..
Hoe wil je die legale bedrijven daar dan laten switchen naar een andere bedrijfstak?
Wel graag even de discussie in het juiste pespectief zien.
Het gaat erom of subsidie het juiste middel is om deze bedrijven te laten switchen naar een andere bedrijfstak.

Die hele sex&dugs business is toch doorspekt van criminaliteit?
Als je criminelen een lokaas van 40.000 euro voorhoud ben je het gewoon kwijt.....en ze gaan gewoon door met waar ze mee bezig waren. Niet verwonderlijk, want de meesten zullen hun diploma niet gehaald hebben zullen we maar zeggen.

En welke idioot gaat nou z'n goedlopende business opgeven voor 40.000 euro?
Je moet wel heel erg naief zijn om te denken dat zo'n subsidie ook maar enig effect zal hebben.

Maarja.....geld van een ander he, daar kun je oh zo makkelijk mee strooien.
Vooral in Amsterdam, het bolwerk van de PVDA, zijn ze er erg goed in....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 mar 2011, 12:56

@EG etc.

De reden waarom ik hier "niet zo moeilijk doe" over Christenen of Christelijke partijen, is omdat ik er domweg geen last van heb. Zodra de SGP zetels gaan krijgen en hun anti-vrouwen standpunten probeert er door te drukken, krijg je dezelfde exact dezelfde rel als momenteel gaande is met het moslim geloof.

Het Nederlandse volk zit niet te wachten op middeleeuwse praktijken. Of dat nou Moslims, Christenen, Katholieken, Jehova's whatever zijn (ik heb niet zoveel verstand van geloof idd) maakt echt waar.... geen ene reet uit.

Geloof = uit, accepteer dat gewoon. Lekker thuis uitoefenen en niemand anders er mee lastig vallen.

Oh en BTW, ik moet helemaal NIKS van CDA, SGP en CU hebben om hun geloofstroep, maar OOK niet van Moslim(partijen) of partijen die dat actief stimuleren. En met het bouwen van een moskee in een stad als Amsterdam terwijl de mensen er omheen er niks van moeten hebben vind ik echt complete idioterie. Maar de PvdA gemeente drukt het er gewoon doorheen en heeft schijt aan de klachten. Daarom moet ik ook niks van de PvdA hebben, het sneaky "promoten" van Moslims.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 10 mar 2011, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 10 mar 2011, 13:03

Maus335i schreef:Geloof = uit, accepteer dat gewoon. Lekker thuis uitoefenen en niemand anders er mee lastig vallen.
100% mee eens.

Deze hou ik lekker voor mezelf....

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 13:11

En welke idioot gaat nou z'n goedlopende business opgeven voor 40.000 euro?
Je moet wel heel erg naief zijn om te denken dat zo'n subsidie ook maar enig effect zal hebben.
Dat is dus exact mijn punt. Met als verschil dat ik denk dat die subsidie niet uitgegeven wordt want dan heeft de gemeente wel een stok om mee te slaan. Kost dus niets maar levert ook niets op.
Die hele sex&dugs business is toch doorspekt van criminaliteit?
Iedereen die ze daarop aan konden pakken is er al uit geflikkerd. Degenen die over zijn zijn schoon (of ze kunnen ze nergens op pakken).
Zodra de SGP zetels gaan krijgen
De SGP heeft al tijden rond de 2 zetels in de 2e kamer, meer dan welke moslimpartij dan ook. Hoeveel zetels hebben moslimpartijen ook alweer ooit gehad? De verhouding christelijke-moslim macht lijkt me nu niet richting de moslims te verschuiven.
en hun anti-vrouwen standpunten probeert er door te drukken
Mwah http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/sl ... t_1_537383. Kleine quote daaruit
Als de SGP inderdaad op een wippositie komt, zou de partij extra eisen gaan stellen aan het kabinet. Op dit moment houdt het kabinet al duidelijk rekening met wensen van de staatkundig gereformeerden.
Het Nederlandse volk zit niet te wachten op middeleeuwse praktijken.
Dan is er dus geen probleem want zulke partijen zullen dan nooit democratisch gekozen worden.
En met het bouwen van een moskee in een stad als Amsterdam terwijl de mensen er omheen er niks van moeten hebben vind ik echt complete idioterie.
Tsja, ik irriteer me aan kerken. Die worden toch ook niet gesloopt? Ik zie het probleem niet maar wat weet ik, ik woon tenslotte maar in Amsterdam en ben dus een van diegenen waar jij voor spreekt.

Robin

Bericht door Robin » 10 mar 2011, 13:17

HansD schreef: Tsja, ik irriteer me aan kerken. Die worden toch ook niet gesloopt? Ik zie het probleem niet maar wat weet ik, ik woon tenslotte maar in Amsterdam en ben dus een van diegenen waar jij voor spreekt.
Tja je gaat ook geen pyramides/moskeeen in Egypte en Turkeije slopen. Zoveel 'cultuur'besef heb ik ook, doh.

ErBIJ bouwen(moskeeen) heb ik m'n negatieve belevingen bij in Nederland. Ook voor 'n nieuwe geref/RK kerk overigens....

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 13:22

ErBIJ bouwen(moskeeen) heb ik m'n negatieve belevingen bij in Nederland. Ook voor 'n nieuwe geref/RK kerk overigens....
Voor mij hoeft het ook niet maar er is in dit land nu eenmaal vrijheid van godsdienst en dus ook plekken waar mensen hun verschillende geloof kunnen belijden. Waar ik tegen ageer is het onderscheid dat er gemaakt wordt tussen moskeeën en kerken, of allebei toestaan of geen van beide.

Robin

Bericht door Robin » 10 mar 2011, 13:29

HansD schreef:
Voor mij hoeft het ook niet maar er is in dit land nu eenmaal vrijheid van godsdienst en dus ook plekken waar mensen hun verschillende geloof kunnen belijden. Waar ik tegen ageer is het onderscheid dat er gemaakt wordt tussen moskeeën en kerken, of allebei toestaan of geen van beide.
mee eens en dan graag 't laatste.

RVV

Bericht door RVV » 10 mar 2011, 14:05

dvh schreef:Hoe kun je niet weten dat je een dubbele nationaliteit hebt ?
Zeker wanneer je in een functie zit dingen te weten...
Laat staan dat je zelf bij de PVV zit, nooit achter je oren gekrabt van goh Turkse man, moeder , whatever .. Wie weet heb ik een dubbele nationaliteit??

Een dikke flater!

Kweenie hoe het precies met Turkije zit, maar laatst hoorde ik een verhaal van een NL man die was getrouwd met een vrouw, die een Marokkaanse vader heeft en Nederlandse moeder.

Anyway ze krijgen een kindje en die kreeg automatisch de Marokkaanse nationaliteit mee. Omdat opa een Marokkaan is. Nu zijn die mensen daar mee bezig, want ze willen absoluut niet dat hun kind als Marokkaan door het leven gaat. maar ik kan me ook voorstellen dat je daar als ouder in de roze wolken niet helemaal bij stil staat. En 25 jaar later kom je er als kind ineens achter dat je als allochtoon in de boeken staat.

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 14:22

Op zo'n manier gaat het hard met de Marokkanen in NL :wink: .

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 mar 2011, 14:29

Nee joh, lever jij nou niet je turkse paspoort in.................................... :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 10 mar 2011, 15:33

Weer een bewijs dat die turken niet te vertrouwen zijn :mrgreen:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 10 mar 2011, 15:40

:mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 mar 2011, 16:20

HansD schreef:Tsja, ik irriteer me aan kerken. Die worden toch ook niet gesloopt? Ik zie het probleem niet maar wat weet ik, ik woon tenslotte maar in Amsterdam en ben dus een van diegenen waar jij voor spreekt.
Daar moet je dan ook eerlijkheidshalve bij zeggen dat jij niet bepaald het typ bent dat met een moskee in de maag zou zitten toch? Als je alleen al kijkt naar de posts in dit specifieke topic krijg ik daarnaast niet het gevoel dat jouw mening breedgedeeld is (hier niet, maar misschien ook in amsterdam niet).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 mar 2011, 16:23

Er is overigens nogal een verschil tussen een dubbel PASPOORT hebben en een dubbele NATIONALITEIT.

Als je een dubbel paspoort hebt, dan heb je dat papiertje ook daadwerkelijk in handen en had je er dondersgoed van kunnen weten. Dat jij op je 1e dag dat je het levenslicht ziet automatisch een marokkaanse nationaliteit krijgt en je ouders besluiten dat paspoort te verbranden op dat moment, hoe had jij ooit kunnen weten dat je ook marokkaan was?

Je kan ook geen nederlands paspoort hebben (zoals ik, jaar terug verlopen) maar wel degelijk de nederlandse nationaliteit. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets als onmogelijk wordt gezien als het om een PVVer gaat.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 mar 2011, 16:26

Maus, niet zo naief...

geef gewoon toe, ze hebben gefaald en het is grappig :mrgreen: Je hoeft het niet ellenloos te verdedigen en in discussie te gaan :mrgreen:

en wat betreft Turkse nationaliteit, die krijg je niet zomaar ;)

Plaats reactie