"Onopvallende surveillance wagen"

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 16:09

Hij voelde zich de koning te rijk dat klopt.

Hij heeft hem echter wel gelijk ingeruild op een blauwe M5

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 feb 2007, 16:51

Tijdje terug het kenteken nog even gechecked op de APK site toen ik het filmpje nogmaals had bekeken. De bekende M5 rijdt nog steeds :D

RobS

Bericht door RobS » 16 feb 2007, 17:32

ErikKramer schreef:Tijdje terug het kenteken nog even gechecked op de APK site toen ik het filmpje nogmaals had bekeken. De bekende M5 rijdt nog steeds :D
Linkje naar het filmpje :twisted:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 feb 2007, 17:35

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 feb 2007, 18:26

Andre schreef:Geloof me laat je nooit uitdagen op de openbare weg. Ze rijden in de gekste auto s waarvan je nooit denkt dat het cops zijn. En soms zitten ze er alleen in. Daar weet robin alles van.
Slaat inderdaad nergens op. Ik was vorig jaar ook gepakt voor te hard rijden op de Afsluitdijk ( :roll: ), door een splinter nieuwe A4 avant S-line met alles erop en eraan. Normaal zijn dat de doorrijders op de weg, dus dat beviel me wel. Totdat ik het verdacht begon te vinden en ze langs kwamen rijden en de camera voor de spiegel hing. Was blij dat ik met m'n vader zijn Mondeo reed en niet met de BMW want dan was het nog iets harder gegaan denk ik.

HSR

Bericht door HSR » 16 feb 2007, 19:17

Wat een gruwelijke actie met die M5. :D

Geld heb je toch, dus wat maakt die 7500 gulden boete nou in godesnaam uit. 8)

wimwerf

Bericht door wimwerf » 16 feb 2007, 20:03

hugo schreef:Wat een gruwelijke actie
Ja..een gruwelijk domme actie...zeker als je weet dat er een politieauto achter je rijd... :roll:

wjn

Bericht door wjn » 16 feb 2007, 20:21

wimwerf schreef:
Ja..een gruwelijk domme actie...zeker als je weet dat er een politieauto achter je rijd... :roll:
Wel een favoriet stukje snelweg voor hard- en doorrijders, komt vaker voor ...

Shakes

Bericht door Shakes » 16 feb 2007, 20:30

Klassiekertje!

Prima actie wat mij betreft. Laat ik het zo zeggen, respecteer het 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 16 feb 2007, 20:54

Niks doms aan, gewoon fun! :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 16 feb 2007, 21:06

wimwerf schreef:

Dat filmpje is burgerlijke ongehoorzaamheid op zijn hoogst. Even volgens je eigen 10 geboden leven en denken '' f*ck you''. Ik vind dat mooi om te zien.

natuurlijk is het rationeel gezien erg stom.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 21:27

wimwerf schreef:
Die gruwelijk domme actie betekende wel het verschil tussen zijn rijbewijs kwijt zijn, en niet 8) Plus dat hij zelfs nog een slaatje uit het geheel heeft weten te slaan, haha

Macboy

Bericht door Macboy » 16 feb 2007, 21:31

Onder een hoek flitsen mag niet !

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2007, 21:37

Is een makkelijke strategie voor, bijvoorbeeld op de A7. Als je te hard rijd moet je ook echt veel te hard rijden, niet 140 - 150.

Als jij met 180 over de linkerbaan rijd dan valt iemand die opeens naar links gaat en achter jou aan komt natuurlijk wel op.

140-150 zie je dat veel minder omdat er meer zijn die die snelheid aanhouden.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 16 feb 2007, 22:21

Sander Spoolder schreef:
wimwerf schreef:
Die gruwelijk domme actie betekende wel het verschil tussen zijn rijbewijs kwijt zijn, en niet 8) Plus dat hij zelfs nog een slaatje uit het geheel heeft weten te slaan, haha
Ze haden zn rijbewijs ook bij zn huis op kunnen halen...dat men daar niet voor gekozen heeft..tja..voordeel schutter zeg maar..

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 feb 2007, 22:41

wat ik ook altijd doe wanneer de politie weer eens omdraaid om achter me aan te gaan... tja opvallende auto denk ik...

Ik zorg er dan voor dat er altijd 1 of 2 auto's tussen mij en de politie zit en dan ga ik telkens langszaam van rechts naar links rijden. Dus wanneer ik de politieauto in mijn rechterspiegel kan zien stuur ik langszaam weer naar links en vica versa.. Worden ze helemaal gek van!! Vervolgens even wachten op oranje en dan bye bye !!!! Lukt me altijd en nog never problemen gehad.. hou me dan ook voor de rest keurig aan de regels... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 23:31

wimwerf schreef:
Sander Spoolder schreef:
wimwerf schreef: Ja..een gruwelijk domme actie...zeker als je weet dat er een politieauto achter je rijd... :roll:
Ze haden zn rijbewijs ook bij zn huis op kunnen halen...dat men daar niet voor gekozen heeft..tja..voordeel schutter zeg maar..
Wie zijn rijbewijs? Die auto stond echt niet op privénaam. en dan nog, hoe kon men weten wie achter het stuur zat? mischien reed zijn 86 jarige oma wel. of is het motto geworden, preventief alle rijbewijzen ruimen van iedereen die bij die auto in de buurt is geweest?
-M5 van 100000 euro.
-Bekeuring van 3500 euro.
-Brandstoftank van 120 euro leeg binnen 30 minuten.
-Heldenstatus en het plezier om agent slim af te zijn...ONBETAALBAAR
:-)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2007, 23:49

:mrgreen:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 feb 2007, 08:58

Rico v Velzen schreef:
wimwerf schreef:
Sander Spoolder schreef: Die gruwelijk domme actie betekende wel het verschil tussen zijn rijbewijs kwijt zijn, en niet 8) Plus dat hij zelfs nog een slaatje uit het geheel heeft weten te slaan, haha
Wie zijn rijbewijs? Die auto stond echt niet op privénaam. en dan nog, hoe kon men weten wie achter het stuur zat? mischien reed zijn 86 jarige oma wel. of is het motto geworden, preventief alle rijbewijzen ruimen van iedereen die bij die auto in de buurt is geweest?
-M5 van 100000 euro.
-Bekeuring van 3500 euro.
-Brandstoftank van 120 euro leeg binnen 30 minuten.
-Heldenstatus en het plezier om agent slim af te zijn...ONBETAALBAAR
:-)
:D :D

De cops waren nog aan zijn deur geweest dezelfde dag nog, maar ze konden hem simpelweg niets maken inderdaad.

Dus die ballon ging niet op. Hij heeft trouwens een inruilprijs gehad die gemiddeld zo'n 15.000 euro hoger lag als de gemiddelde inruilwaarde. Zijn dealer adverteerde ook met 'De M5 van blik op de weg'.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 17 feb 2007, 10:26

Zijn dealer adverteerde ook met 'De M5 van blik op de weg'.
HAha prachtige reclame 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2007, 12:00

wimwerf schreef:
Owwww, in mijn 2 jaar voorwaardelijk (wegens 90 km te hard) ook wel eens een politiewagen kwijtgereden op een 80 weggetje :P (waar ik op dat moment tussen de 200 en 240 km/u reed :oops: )

Gelukkig maar, anders was ik 'em (RBW) zeker een maandje of 7 kwijtgeraakt. Nu niet. 8)

Daarna de motor maar verkocht, zoiets gaat gewoon weer eens mis

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2007, 13:35

Ja met een motor gaat het gelijk nergens meer over qua snelheden, daarom rij ik ook geen motor meer.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 18 feb 2007, 10:37

Dat lukt met een golfje diesel en een beetje verkeers inzicht ook nog wel. Reed 40 te hard langs een laserende KLPD-er op de snelweg. Zie je die koplampen van een dikke volvo het wolkendek verlichten. Hmmm volgende afslag 1600m. 140Kmh VS van 0 optrekkende volvo... Moet lukken dacht ik zo. En dat lukte ook met behulp van een heleboel moraal ridders die netjes op de rem gaan staan, netjes 10km te zacht gaan rijden en compleet bevriezen met een politie auto in de spiegel.

Afijn, wijze les geleerd: een opvallende KLPD auto kan ook met z'n laser gun op de vluchtstrook staan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 feb 2007, 10:40

Dennis Cavallino schreef:Ik heb zelf een paar handige trucjes geleerd om de linker baan schoon te vegen zonder irritatie op te wekken, maar die zijn wel wat effectiever.
Laat ons niet in spanning...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 feb 2007, 17:59

Ik rijd altijd met mijn rechter wielen tegen de strepen aan de rechterkant van mijn rijstrook.

Dan accelereer ik, waardoor de kont van de auto omlaag duikt en stuur rustig naar de linker kant van mijn rijstrook. Dit geeft bij willekeurige snelheden een optisch vertekend beeld in de achteruitkijkspiegels van alle nono's op de linkerbaan, waardoor ze vaak zsm naar rechts gaan, omdat ze denken dat ik minimaal 50 km/u harder rijd dan ik werkelijk rijd.

Mijn lampen staan ook in de hoge stand.
Er zijn auto's waarbij de auto niet inveert tijdens acceleratie, dan heb je pech en kun je alleen van rechts naar links gaan.
Zwarte E34 scheelt trouwens ook al. Bij een witte bestelwagen gaat dit natuurlijk amper op.

Gebruik het al jaren en werkt erg goed. Ik hoef nooit iemand rechts in te halen en heb ook nog nooit boze blikken gehad.... en je hoeft op het laatst niet enorm in de remmen.

Chauffeurstrucje, man/vrouw achterin merkte er niets van, alleen dat ze altijd op tijd van bestemming aan kwamen.

Bij mensen die echt niet spiegelen, of slapen ga ik wel vaak rechts voorbij of sein even. Ik kan er echt niet tegen als mensen te lang links rijden, of te langzaam naar rechts gaan. Ook als iemand naar mij seint, ga ik ook altijd direct naar rechts. Tenzij het verkeer dat echt niet toelaat en ik zelf ook wacht om weer door te blaffen als de mensen voor me weg zijn.

---
Over dat M5 filmpje. Ik vroeg me altijd al af waarom hij de Volvo zo extreem afsneed. Had 'ie illegale drugs/wapens bij zich vraag ik me dan af?

Gesloten