"Onopvallende surveillance wagen"

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Fasteddie

"Onopvallende surveillance wagen"

Bericht door Fasteddie » 16 feb 2007, 12:43

Vandaag even meegemaakt hoe een "onopvallende surveillance wagen met camera" met 2 hoofdpieten, proberen om snelheidsovertredingen uit te lokken...
Je mag op dit stuk snelweg 100, 3 banen dik....ik rijd 120 links, aangezien ik dat veiliger vind dan rechts tussen "de meute" inhaalsherrif te gaan spelen...
Afin....komt opeens een Mercedes C-klasse met 2 personen (had toen nog niet door dat het hier om euro-dieven ging) vlak achter mij rijden...ik denk oh...wat moeten die nou....rij gewoon 120 verder...op de rechter baan is wat ruimte, maar besluit gewoon links te blijven rijden....de auto gelijk naar rechts....in mijn dode hoek gaan zitten...ik denk...hmmm...kennelijk "pikstraf" of zo van z'n vrouw, want die rijd ook maf....net op het moment dat hij weer achter mij wil gaan rijden, gaat er een auto voor hem rijden...dus hij wordt even opgehouden....nadat deze auto naar rechts gegaan is....komen de hulpsmurfen met een noodgang aangestoven om het gaatje dicht te rijden....
*
andere automobilisten die deze mercedes voorbij zien stuiven, hebben hier dus volgens de spelregels LAST van...!!...ja toch !?
*
anyway...nu wordt het mij wat te gek....ik haal een auto voor mij in...en laat het gas los...rijd nog steeds 120....omdat ik gas loslaat kunnen ze niet achter mij aansluiten, omdat dan natuurlijk helemaal het spel duidelijk is....ze komen langzaam voorbij zetten...en nu zie ik netjes de camera hangen....en 2 bedroefde gezichten (eentje leek net een travestiet).... :cry: ....ja, jongens...geen sterke verhalen dit keer, sorry...
Nu besluit ik hun maar eens te volgen....dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling blijkt al snel....snel rechts gaan rijden...en afslag nemen...

Moraal van het verhaal: tsja..u mag het zeggen....mijn gouden regel om nooit gas te geven overdag en al helemaal niet "tegen" auto's met meer dan 1 persoon erin heeft wel geholpen hier.... 8)

Van enig uitdagend gedrag was ook sprake....maar dat is natuurlijk wel toegestaan....heb NOG meer respect gekregen voor....uuhhh....

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 16 feb 2007, 12:55

het zijn toch een stelletje viespeuken eigelijk..
bij mij is het meestal veraderlijk als er een auto dicht achter me hangt dan is het of vol op de rem..of vol op het gas..
dan zie ik de bui al hangen

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2007, 13:11

Jaja, de brigadiers willen Nederland alleen veiliger maken, goed bezig, ze verdienen een lintje in de orde van Spee......... bijna weer een top crimineel in de kraag gevat.

Ik heb echt een heel veilig gevoel na dit soort verhalen. Ze zijn goed bezig, deze risicovole situatie hebben ze ook heldhaftig opgelost http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/im ... tmetro.jpg

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 feb 2007, 13:12

In mijn ogen had je gewoon opzij gemoeten en zij deden er alles aan om je opzij te dwingen. Jij bent een vuile linksplakker! :lol: Ik heb zelf een paar handige trucjes geleerd om de linker baan schoon te vegen zonder irritatie op te wekken, maar die zijn wel wat effectiever.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 16 feb 2007, 13:16

tsja wat moet je ermee he....rij je "gem. 120 op de teller" komen er 2 rijbewijs-dieven die de meest provocerende capriolen gaan uithalen...en DAT is natuurlijk wel toegestaan...alleen is het juist die rijstijl waartegen ze willen optreden.....!!!
Zo'n beetje van "kijk eens..ik neem lekker een snoepje uit deze winkel...lekker snoepje hoor...en als JIJ het doet, dan ga ik je verklikken...en weet je wat: ik ga je ook nog eens moraliserend toespreken...en steel nog wat geld van je..."

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 16 feb 2007, 13:19

@Dennis: tuuuurlijk....ik ben een linksplakker, zeker...en mijn volgende auto wordt een volvo :mrgreen:

René130i

Bericht door René130i » 16 feb 2007, 13:24

Haha heb je nog meer koosnaampjes? :lol:

Andre

Bericht door Andre » 16 feb 2007, 13:36

Je was met de M5 zeker.

Cops zien 4 uitlaten M5 op de kofferdeksel. Het enige wat ze doen. Is wat uitdagen en wachten. Ze weten wel dat je vroeg of laat die 400pk gaat gebruiken. En op dat moment wachten ze. En dan naaien ze je erbij. Veiligheid my ass.

Eerst leuk mee doen. Dan je erbij naaien. Dat soort mensen hebben we vroeger ook veel last van gehad.

Geloof me laat je nooit uitdagen op de openbare weg. Ze rijden in de gekste auto s waarvan je nooit denkt dat het cops zijn. En soms zitten ze er alleen in. Daar weet robin alles van.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 16 feb 2007, 13:37

@Andre: correct !...

wimwerf

Bericht door wimwerf » 16 feb 2007, 13:42

Buiten het feit dat dit niet bepaald een schoonheidsprijs verdient van mijn waarde collega's...vraag ik me af als je weet dat het agenten zijn..dat je dan gewoon stug links blijf rijden...

RVV

Re: "Onopvallende surveillance wagen"

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 13:50

Fasteddie schreef: Moraal van het verhaal: tsja..u mag het zeggen....mijn gouden regel om nooit gas te geven overdag en al helemaal niet "tegen" auto's met meer dan 1 persoon erin heeft wel geholpen hier.... 8)

....
Ben ik erg beducht voor, ik kijk altijd in auto's als ik ze voorbij ga, maar ook achterop komende auto's die met snelheid er aan komen sjesen hou ik goed in de gaten, ondertussen spot ik ook kentekens van auto's, oude auto's zijn nooit politiewagens, en heb 1 oog schuin op de berm gericht, ander oog spot in de verte viaducten met "mannetjes" erop.

Ik ga nooit een "wedstrijdje" met een auto als ik niet 100% zeker weet of het wel of geen politie auto is.

Vorig week nog werd ik 's avonds van achter genaderd door een bumperklevertje.. ben met 130 door blijven rijden en toen ik naar rechts kon gaan deed ik het, met een noodgang stoof een Honda Civic Type R er van door, leek me geen politie auto, maar dat weet je nooit van te voren. Met een M even het gasvloeren is ook gelijk 200+ = rijbewijs kwijt.

In Groningen stond van de week op de Friesestraat weg een groene Skoda octavia combi op grijs kenteken te flitsen, in het verlengde van de weg, ik zag hem ruim op tijd dus keurige snelheid er langs.

Maar nu komt het toen ik weer naar huis reed stond diezelfde auto bijna haaks (zeg maar onder een hoek van 80 graden) op een parralel weg naast de ring noord. Stond echt in de flitshouding, MAAARRR hoe kan die auto nou flitsen als de auto die auto niet in het verlengde van de weg staat ? Of is de apparatuur al zodanig dat ze onder een bochtje/hoek kunnen flitsen ?

In ieder geval iedereen in en rondom Groningen pas op voor een legergroene Skoda octavia combi met opzet dak. !!!!!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2007, 13:55

De lol gaat er onderhand echt vanaf hier in Nederland, spastisch gedoe van die Spee slaven :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 feb 2007, 14:08

Ik heb nog steeds lol hoor. Maar zit er iemand achter me, dan ga ik opzij. Tenzij ik weet dat ik volle pijp weg ga accelereren.

Als ik haast heb, dan veeg ik ook de hele linkerbaan leeg en als dat niet lukt, dan irriteer je je daaraan. Die agenten zullen dat gevoel ook wel hebben gehad. Dat ze je uitlokken, daar moet je maling aan hebben.

Ik ben regelmatig staande gehouden en zo erg zijn die gasten niet hoor. Pas als je over de schreef gaat, dan proberen ze je pas staande te houden met 3 boetes, maar dat is dan vaak omdat je het ook echt bont maakt.

Ik lees dit verhaal redelijk objectief en denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik had je verhaal weleens willen horen als je gewoon naar rechts was gegaan. Ik denk dat je dan geen verhaal zou hebben gehad namelijk.

Voor te lang links rijden kun je ook een prent krijgen (eindelijk...).

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 feb 2007, 15:19

Cops zien 4 uitlaten M5 op de kofferdeksel. Het enige wat ze doen. Is wat uitdagen en wachten. Ze weten wel dat je vroeg of laat die 400pk gaat gebruiken. En op dat moment wachten ze. En dan naaien ze je erbij. Veiligheid my ass.
Doet me even terug denken aan een aflevering van Blik op de weg een paar jaar geleden, was volgens mij zelfde kleur M5 :mrgreen:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 15:22

haha nee, die van eddie is donker grijs.

Die van blik op de weg was een bekende van mij. Op de dag dat het op TV kwam hebben we met chips en bier bij hem thuis lachend op de band gezeten 8)

Wannes

Bericht door Wannes » 16 feb 2007, 15:32

in belgie is het net zo..en nu hebben de smurfen hier ook nog een lading A4 kes gekregen S4 nogwel :shock: die gaan al best een aardig stukje mee zou ik denken :?
onlangs kom ik van de kust en rijd er daar een golfke in de 3de band tegen net de toegelaten 120???
blijf er een tijdje achter en wil hem dan duidelijk maken dat het rechtervak ook leeg is door er korter bij te gaan rijden...
haalt hij daar ineens een soort papier uit zijn zak en begind daarmee voor zijn achteruitkijkspiegel te zwaaien...en op dat moment gaat hij ook nog eens leuk op zijn rem staan...
Dan gaat hij met een zwier opzij...ik kom er naast en het eerste wat ik doe is hem "de vinger" tonen...had ik beter even mee gewacht , want bleek een zwaantje te zijn op weg naar zijn werk in zijn burgerkar...helemaal in lederen uitrusting...
ik gedaan dat ik niks had gezien en proper ingevoegd..
komt hij terug naast me rijden en zwaaien met vanalles...ik rij gewoon rustig voort ..
wat verderop aan de afslag vliegt hij alles langs rechts voorbij ( zware overtreding trouwens)

en dan ben ik hem op het volgende recht stuk gewoon vol voorbij gevlogen...den boom in dacht ik zo...
2 dagen erna een rekening van 100€ voor gevaarlijk rijgedrag in mijn bus...
van uitdagen gesproken... machtsvertoon ja

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 feb 2007, 15:40

Sander Spoolder schreef:haha nee, die van eddie is donker grijs.

Die van blik op de weg was een bekende van mij. Op de dag dat het op TV kwam hebben we met chips en bier bij hem thuis lachend op de band gezeten 8)
Was 1 van de eerste e39 M5's in NL zeker?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2007, 15:43

Wannes schreef:in belgie is het net zo..en nu hebben de smurfen hier ook nog een lading A4 kes gekregen S4 nogwel :shock: die gaan al best een aardig stukje mee zou ik denken :?
onlangs kom ik van de kust en rijd er daar een golfke in de 3de band tegen net de toegelaten 120???
blijf er een tijdje achter en wil hem dan duidelijk maken dat het rechtervak ook leeg is door er korter bij te gaan rijden...
haalt hij daar ineens een soort papier uit zijn zak en begind daarmee voor zijn achteruitkijkspiegel te zwaaien...en op dat moment gaat hij ook nog eens leuk op zijn rem staan...
Dan gaat hij met een zwier opzij...ik kom er naast en het eerste wat ik doe is hem "de vinger" tonen...had ik beter even mee gewacht , want bleek een zwaantje te zijn op weg naar zijn werk in zijn burgerkar...helemaal in lederen uitrusting...
ik gedaan dat ik niks had gezien en proper ingevoegd..
komt hij terug naast me rijden en zwaaien met vanalles...ik rij gewoon rustig voort ..
wat verderop aan de afslag vliegt hij alles langs rechts voorbij ( zware overtreding trouwens)

en dan ben ik hem op het volgende recht stuk gewoon vol voorbij gevlogen...den boom in dacht ik zo...
2 dagen erna een rekening van 100€ voor gevaarlijk rijgedrag in mijn bus...
van uitdagen gesproken... machtsvertoon ja
Jammer dat zulke infantielen een politiepak mogen dragen :?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 15:49

ErikKramer schreef:

Was 1 van de eerste e39 M5's in NL zeker?
Er was hem verteld dat hij de 3e op naam had.
Nu rijd hij in een zwarte E60 Hartge M5.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 15:54

Serieus joh, wist ie toen al dat hoe het zou aflopen ? qua politie/justitie/boete toestanden ?

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 15:56

Wannes schreef:ik kom er naast en het eerste wat ik doe is hem "de vinger" tonen...had ik beter even mee gewacht , want bleek een zwaantje te zijn op weg naar zijn werk in zijn burgerkar...helemaal in lederen uitrusting...

Prachtige woordspraak 8) :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 15:59

Rico v Velzen schreef:

Serieus joh, wist ie toen al dat hoe het zou aflopen ? qua politie/justitie/boete toestanden ?
Nee, er is een dag erna contact opgenomen door Blik op de Weg met de vraag of hij bezwaar had tegen het uitzenden, dat had hij niet, zolang hij maar wist wanneer het uitgezonden werd zodat hij een TV-avond kon organiseren :P

Eventuele sancties konden hem niet bekoren, hij heeft de tijd van zijn leven gehad toen dat volvo'tje in alle macht bij probeerde te blijven

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 feb 2007, 16:02

Dat moet een heerlijk gevoel hebben gegeven.
Filmpje is wereldwijd bekend denk ik zo 8)

Will F.

Bericht door Will F. » 16 feb 2007, 16:03

Dennis Cavallino schreef:In mijn ogen had je gewoon opzij gemoeten en zij deden er alles aan om je opzij te dwingen. Jij bent een vuile linksplakker! :lol: Ik heb zelf een paar handige trucjes geleerd om de linker baan schoon te vegen zonder irritatie op te wekken, maar die zijn wel wat effectiever.
Erger me ook kapot aan die linksplakkende moraalridders, maar weiger (meestal) om ze rechts in te halen dat gaat me net even te ver (teveel gumballstyle/ aso). Ik ben dus zeer benieuwd naar die vriendelijke trucjes van je. :?:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 16:05

ErikKramer schreef:Dat moet een heerlijk gevoel hebben gegeven.
Filmpje is wereldwijd bekend denk ik zo 8)

Klopt prachtig filmpje. Echt een filmpje waarbij je al kijker denkt..........sneu mannentje.....

..........................deze auto is jou lekker te snel af :P

Gesloten