links remmen mogelijk maken bij Seat
- mrbbs
links remmen mogelijk maken bij Seat
Rij zelf met een Seat Ibiza 1.4 tdi als firmawagen. De slechtste auto die ik ooit heb mee gereden, maar ik rijd toch voor niks...
Nu kan ik onmogelijk met de linkervoet remmen en gas geven. Dan ben je 3 volle seconden het motorvermogen kwijt.
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Is echt wel gevaarlijk wanneer je er denkt te kunnen op vertrouwen.
Dit geld trouwens op alle VAG producten op enkele uitzonderingen (Audi RS4 2005) na.
Nu kan ik onmogelijk met de linkervoet remmen en gas geven. Dan ben je 3 volle seconden het motorvermogen kwijt.
Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Is echt wel gevaarlijk wanneer je er denkt te kunnen op vertrouwen.
Dit geld trouwens op alle VAG producten op enkele uitzonderingen (Audi RS4 2005) na.
- Christiaan van H.
Je bedoelt zeg maar dat je er niet mee kan heel-and-toe-en?
Best raar, en een serieuze beperking voor de sportief ingestelde rijder, bovendien schakelt t ook nog eens veel soepeler terug.
Vindt het een rare klacht, ik kan zelfs met een Mercedes Sprinter heel-and-toe remmen-koppelen-tussengas-terugschakelen. 8)
(eindelijk bijna ex-bedrijfsauto, ik zeg dag tegen het snelwegterrorisme
)
of bedoelde je dat niet?
Best raar, en een serieuze beperking voor de sportief ingestelde rijder, bovendien schakelt t ook nog eens veel soepeler terug.
Vindt het een rare klacht, ik kan zelfs met een Mercedes Sprinter heel-and-toe remmen-koppelen-tussengas-terugschakelen. 8)
(eindelijk bijna ex-bedrijfsauto, ik zeg dag tegen het snelwegterrorisme

of bedoelde je dat niet?
- mrbbs
je kan niet tip/hielen, alleen dubbel ontkoppelen..
maar bedoel dus dat je niet tegelijk de rem en gas indrukken zonder dat de motor zijn vermogen afsluit.
Had dit ook met mijn C2 (vorige firmawagen), maar was bijlagen zo erg niet, je kon dan nog een halve seconde gas+rem indrukken en dat was meestal net voldoende.
Naar het schijnt stellen ze de motor-electronica zo in zodat de turbo niet onnodig belast wordt...
maar bedoel dus dat je niet tegelijk de rem en gas indrukken zonder dat de motor zijn vermogen afsluit.
Had dit ook met mijn C2 (vorige firmawagen), maar was bijlagen zo erg niet, je kon dan nog een halve seconde gas+rem indrukken en dat was meestal net voldoende.
Naar het schijnt stellen ze de motor-electronica zo in zodat de turbo niet onnodig belast wordt...
- Christiaan van H.
- Erik
- Auto: BMW ///M
ehm ik begrijp het niet
met de linkervoet remmen en gas geven tegelijk
dat doe je toch met je rechtervoet ?
links remmen kan natuurlijk maar dan geef je gewoon gas met rechts.
met de Leon Fr 1.8 20VT lukt het heel-toe (alhoewel ik het met de zijkant van mn voet doe bij afwezigheid van een skitterend staand pedaal) heel erg goed, dankzij mn maat 45
betrapte mer er laatst op dat ik eigenlijk altijd rev-match tijdens terugskoakln'
met de Leon Fr 1.8 20VT lukt het heel-toe (alhoewel ik het met de zijkant van mn voet doe bij afwezigheid van een skitterend staand pedaal) heel erg goed, dankzij mn maat 45

betrapte mer er laatst op dat ik eigenlijk altijd rev-match tijdens terugskoakln'
- Lars Bouten
- Peter Tunissen
Kevin zit op hogeschool autorijden volgens mij; hij bedoelt tegelijkertijd remmen en gasgeven om zo het onderstuur een beetje binnen de perken te houden (werkt uiteraard alleen bij een FWD). 
Is een andere techniek dan tussengas geven dus, vooral aan te raden bij leaseauto's en andere hokken waar je geen bijzondere band mee hebt.

Is een andere techniek dan tussengas geven dus, vooral aan te raden bij leaseauto's en andere hokken waar je geen bijzondere band mee hebt.

- Lars Bouten
- Dennis Cavallino
Meer auto's hebben dat. Erg irritant en gevaarlijk als je die techniek dus wel gewoon toepast. Juist een dagelijkse auto is ideaal om het te blijven oefenen.
Nog iets bij moderne SEAT's: Als je tijdens een slip meer dan haaks en achterstevoren gaat, dan valt de volledige remdruk weg. Paar keer pompen en hij doet het weer. Nog zoiets raars.
Nog iets bij moderne SEAT's: Als je tijdens een slip meer dan haaks en achterstevoren gaat, dan valt de volledige remdruk weg. Paar keer pompen en hij doet het weer. Nog zoiets raars.
- Peter Tunissen
- Christiaan van H.
- Maik
Erik, bij de VAG-meukErik schreef:ehm ik begrijp het niet

Maar jou lukt het dus wel? Lang leve JD dus weer?
-
Je praat over een 1.4 TDI Ibiza 10000.00000.0000 in een dozijn ding.
Om van a naar b te komen, zuinig schoon en veilig.
Dan verwacht je iets met links remmen, hard door een bocht en meer van dat soort dingen.
Daarbij komt het volgende zodra je de rempedaal aanraakt, en gas geeft wordt dit in de computer tegen gehouden.
Zoiets van sexs met een olifant boven op je en dan valt het tegen....
:
Om van a naar b te komen, zuinig schoon en veilig.
Dan verwacht je iets met links remmen, hard door een bocht en meer van dat soort dingen.
Daarbij komt het volgende zodra je de rempedaal aanraakt, en gas geeft wordt dit in de computer tegen gehouden.
Zoiets van sexs met een olifant boven op je en dan valt het tegen....

- Mari Oh Oh!
- Erik
- Auto: BMW ///M
mijne is weer origineel (leasehok, hij gaat volgende week weer weg)
maar het lukt nog steeds
is trouwens meer rev matchen wat je doet natuurlijk
(rpm begrenzer staat nog op 7000rpm ipv std 6500 terwijl de chip hier voor me op mn bureau ligt das ook weer gek)
oh ja over dat remmen
weet ik helaas alles van, scherpe stuurhoek icm wegvallende remdruk................
E
maar het lukt nog steeds
is trouwens meer rev matchen wat je doet natuurlijk
(rpm begrenzer staat nog op 7000rpm ipv std 6500 terwijl de chip hier voor me op mn bureau ligt das ook weer gek)
oh ja over dat remmen
weet ik helaas alles van, scherpe stuurhoek icm wegvallende remdruk................
E