links remmen mogelijk maken bij Seat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

links remmen mogelijk maken bij Seat

Bericht door mrbbs » 15 feb 2007, 20:38

Rij zelf met een Seat Ibiza 1.4 tdi als firmawagen. De slechtste auto die ik ooit heb mee gereden, maar ik rijd toch voor niks...

Nu kan ik onmogelijk met de linkervoet remmen en gas geven. Dan ben je 3 volle seconden het motorvermogen kwijt.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt? Is echt wel gevaarlijk wanneer je er denkt te kunnen op vertrouwen.

Dit geld trouwens op alle VAG producten op enkele uitzonderingen (Audi RS4 2005) na.

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 15 feb 2007, 20:47

Je bedoelt zeg maar dat je er niet mee kan heel-and-toe-en?

Best raar, en een serieuze beperking voor de sportief ingestelde rijder, bovendien schakelt t ook nog eens veel soepeler terug.

Vindt het een rare klacht, ik kan zelfs met een Mercedes Sprinter heel-and-toe remmen-koppelen-tussengas-terugschakelen. 8)
(eindelijk bijna ex-bedrijfsauto, ik zeg dag tegen het snelwegterrorisme :lol: )

of bedoelde je dat niet?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 15 feb 2007, 20:55

je kan niet tip/hielen, alleen dubbel ontkoppelen..
maar bedoel dus dat je niet tegelijk de rem en gas indrukken zonder dat de motor zijn vermogen afsluit.

Had dit ook met mijn C2 (vorige firmawagen), maar was bijlagen zo erg niet, je kon dan nog een halve seconde gas+rem indrukken en dat was meestal net voldoende.

Naar het schijnt stellen ze de motor-electronica zo in zodat de turbo niet onnodig belast wordt...

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 15 feb 2007, 21:18

Dan is het idd een kwestie van het motormanagement aan laten passen, tsja dat heb je met al die drive-by-wire meuk van tegenwoordig :)

maar lijkt mij wel dat dit aangepast moet kunnen worden, al eens een Seat-forum geprobeerd?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 15 feb 2007, 21:18

Gek wordt je van die elektronica :evil:

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Bericht door Roel » 15 feb 2007, 22:08

Die 1.4 TDI mag eigenlijk geen TDI badge hebben. Wat een verschrikkelijke tracktor is dat.

Rest van de ibiza is wel ok, vooral de nieuwe 1.6 rijd echt prima al moet je hem wel in toeren jagen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 16 feb 2007, 16:27

ehm ik begrijp het niet
met de linkervoet remmen en gas geven tegelijk

dat doe je toch met je rechtervoet ?

links remmen kan natuurlijk maar dan geef je gewoon gas met rechts.

met de Leon Fr 1.8 20VT lukt het heel-toe (alhoewel ik het met de zijkant van mn voet doe bij afwezigheid van een skitterend staand pedaal) heel erg goed, dankzij mn maat 45 :-)

betrapte mer er laatst op dat ik eigenlijk altijd rev-match tijdens terugskoakln'

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 16 feb 2007, 17:03

Waarom zou je in godsnaam links willen remmen in een Ibiza?
Of waan je jezelf af en toe in je EVO ;-)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 16 feb 2007, 17:03

Kevin zit op hogeschool autorijden volgens mij; hij bedoelt tegelijkertijd remmen en gasgeven om zo het onderstuur een beetje binnen de perken te houden (werkt uiteraard alleen bij een FWD). ;)
Is een andere techniek dan tussengas geven dus, vooral aan te raden bij leaseauto's en andere hokken waar je geen bijzondere band mee hebt. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 17:08

Ik las link :!: remmen :? :wink:

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 16 feb 2007, 18:04

Snap heus wel waarvoor het dient, maar met een Ibiza 1.4 TDI....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 feb 2007, 18:16

Meer auto's hebben dat. Erg irritant en gevaarlijk als je die techniek dus wel gewoon toepast. Juist een dagelijkse auto is ideaal om het te blijven oefenen.

Nog iets bij moderne SEAT's: Als je tijdens een slip meer dan haaks en achterstevoren gaat, dan valt de volledige remdruk weg. Paar keer pompen en hij doet het weer. Nog zoiets raars.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 16 feb 2007, 19:21

Lars Bouten schreef:Snap heus wel waarvoor het dient, maar met een Ibiza 1.4 TDI....
Het was ook een reactie op de post boven je; zie tijdstip van posten. ;)

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Bericht door Christiaan van H. » 16 feb 2007, 20:02

Aha, ja met links remmen.

daar had ik dus in eerste instantie even overheen gelezen.

Dan gaat mijn hele heel-and-toe verhaal ook niet op he :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 feb 2007, 22:19

Erik schreef:ehm ik begrijp het niet
met de linkervoet remmen en gas geven tegelijk

dat doe je toch met je rechtervoet ?

links remmen kan natuurlijk maar dan geef je gewoon gas met rechts.

met de Leon Fr 1.8 20VT lukt het heel-toe (alhoewel ik het met de zijkant van mn voet doe bij afwezigheid van een skitterend staand pedaal) heel erg goed, dankzij mn maat 45 :-)

betrapte mer er laatst op dat ik eigenlijk altijd rev-match tijdens terugskoakln'
Erik, bij de VAG-meuk :wink: lukt dat dus niet, remmen en gasgeven tegelijk. Je kan wel gaan blippen met je gaspedaal maar de ecu zal dan geen signaal naar je injectoren geven.... 1 of andere "beveiliging" dus...
Maar jou lukt het dus wel? Lang leve JD dus weer?

A1-G60
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59

Bericht door A1-G60 » 20 feb 2007, 19:22

Je praat over een 1.4 TDI Ibiza 10000.00000.0000 in een dozijn ding.
Om van a naar b te komen, zuinig schoon en veilig.

Dan verwacht je iets met links remmen, hard door een bocht en meer van dat soort dingen.

Daarbij komt het volgende zodra je de rempedaal aanraakt, en gas geeft wordt dit in de computer tegen gehouden.

Zoiets van sexs met een olifant boven op je en dan valt het tegen....
:?:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 feb 2007, 21:04

Auto democión. :lol:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 21 feb 2007, 00:55

mijne is weer origineel (leasehok, hij gaat volgende week weer weg)
maar het lukt nog steeds
is trouwens meer rev matchen wat je doet natuurlijk

(rpm begrenzer staat nog op 7000rpm ipv std 6500 terwijl de chip hier voor me op mn bureau ligt das ook weer gek)

oh ja over dat remmen
weet ik helaas alles van, scherpe stuurhoek icm wegvallende remdruk................

E

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 21 feb 2007, 01:23

Erik, evoclub.org bedoeld denk ik dat je met links remt en met rechts gasgeeft om de turbo-druk op pijl te houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Enzo, Erik K. en 15 gasten