Een ex-pers auto kopen
- Hielke
Re: Een ex-pers auto kopen
Zolang ik er niet mee gereden heb is er niks aan de hand!
-
De goed oplettende kijken het al kunnen raden, betreffende mij zoektocht naar zo'n exemplaar.
2 Tests van de auto
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... lt-clio-rs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autotesten.nl/renault/renault-cl ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;
En een filmpje van de auto
http://www.rtl.nl/xl/#/u/fc23d492-7633- ... ca1bd63b57" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg leuke auto! Ik had al in 2 verschillende Phase 1's gereden en nu dus een Phase 2 afgelopen zaterdag.
Heerlijk snel sturen, lekker gretig optrekken. Niet supersnel, maar wel snel.
Maar helaas is het te merken dat het een pers auto geweest is. Niet zozeer in het rijgedrag.
Maar 3 van de 4 velgen hadden schade, waarvan 2 best wel flinke. Hapjes uit de spaken.
En de bestuurdersstoel zat losjes en de zijkant was ook naar binnengedrukt.
Dat het een ex-pers auto is, wist ik. Maar het viel me toch wat tegen. Zeker na de korting, die ook minimaal was. 2.5% op de vraagprijs. Volgens de verkoper was dat het maximaal haalbare, dus heb niet eens een tegenvoorstel gedaan en zou er eerst over nadenken.
Morgen maar even bellen dat het feest niet doorgaat....
2 Tests van de auto
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... lt-clio-rs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autotesten.nl/renault/renault-cl ... o-test.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rtl.nl/xl/#/u/fc23d492-7633- ... ca1bd63b57" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg leuke auto! Ik had al in 2 verschillende Phase 1's gereden en nu dus een Phase 2 afgelopen zaterdag.
Maar helaas is het te merken dat het een pers auto geweest is. Niet zozeer in het rijgedrag.
Maar 3 van de 4 velgen hadden schade, waarvan 2 best wel flinke. Hapjes uit de spaken.
Dat het een ex-pers auto is, wist ik. Maar het viel me toch wat tegen. Zeker na de korting, die ook minimaal was. 2.5% op de vraagprijs. Volgens de verkoper was dat het maximaal haalbare, dus heb niet eens een tegenvoorstel gedaan en zou er eerst over nadenken.
-
Ik heb in de Clio 197 Cup pers auto nog een middagje meegereden, dezelfde auto die gebruikt is voor de Autoweek test e.d.
Was een net exemplaar waar een hoop aan vervangen is voordat de auto verkocht werd.
Zal ook enigzins aan de verkopende partij liggen..
Weet dat er bij Nissan niet vervelend wordt gedaan over het vervangen van bepaalde delen als een versnellingsbak. Aan de andere zijde, met die auto was wel onder andere een stevige circuitdag gereden.
Was een net exemplaar waar een hoop aan vervangen is voordat de auto verkocht werd.
Zal ook enigzins aan de verkopende partij liggen..
Weet dat er bij Nissan niet vervelend wordt gedaan over het vervangen van bepaalde delen als een versnellingsbak. Aan de andere zijde, met die auto was wel onder andere een stevige circuitdag gereden.
-
Tja, veel autodealers denken uberhaupt dat ze goud in handen hebben. Denk dat e dealer een fikse korting heeft weten te bedingen, maar wil die niet delen met jou. Jammer dan!
Ps: is de tekst van autotesten.nl exemplarisch? Ik wist niet dat het zo erg was..
Ps: is de tekst van autotesten.nl exemplarisch? Ik wist niet dat het zo erg was..

- Dennis Cavallino
Gewoon kopen, het is maar een auto. 

- Brava
Gewoon leeglopen, het zijn maar reparaties.Dennis Cavallino schreef:Gewoon kopen, het is maar een auto.

-
OnlineKasteel
Geweldig iddRuben schreef: Ps: is de tekst van autotesten.nl exemplarisch? Ik wist niet dat het zo erg was..

- Sjoerd MP BMW
Eerste gedeelte van tekst gelezen, tot aan eerste foto's van interieur.
Daan wil graag iemand naast zich die hem een paar keer per dag een schouderklopje geeft...
Daan wil graag iemand naast zich die hem een paar keer per dag een schouderklopje geeft...
- Joost
Heb je een specifieke reden of waarom je voor de Ph2 gaat ipv de Ph1?
-
Niet echt, misschien de betere restwaarde, maar ze zijn ook duurder.
Qua rijgedrag merkte ik niet heel veel verschil.
Alleen de PH2 leek onderin erg zenuwachtig. Soepel kunnen optrekken vanuit stilstand koste me een paar keer wat moeite, voordat het soepel ging. Waar ik met de PH1's zo wegreed. Maar dat ligt misschien ook aan de
koppeling die wat misbruikt is?
Grote verschil was wel de uitlaat. Erg aanwezig bij de PH2, waar je 'm bij de PH1 wel hoort, maar volgens mij niet zo opvallend was.
Zaterdag staat nr4 op de planning voor een bezichtiging(en eventueel rijden). Wederom een PH1.
Qua rijgedrag merkte ik niet heel veel verschil.
Alleen de PH2 leek onderin erg zenuwachtig. Soepel kunnen optrekken vanuit stilstand koste me een paar keer wat moeite, voordat het soepel ging. Waar ik met de PH1's zo wegreed. Maar dat ligt misschien ook aan de
koppeling die wat misbruikt is?
Grote verschil was wel de uitlaat. Erg aanwezig bij de PH2, waar je 'm bij de PH1 wel hoort, maar volgens mij niet zo opvallend was.
Zaterdag staat nr4 op de planning voor een bezichtiging(en eventueel rijden). Wederom een PH1.
- wim breman
Als een auto goed gebruikt is kan je dat op 2 manieren uitleggen.
Ik kan me nog herinneren dat een kerel een demo-Forester kocht bij en dealer waarbij hij bij aflevering een leuke video band meekreeg van de een offroad Subarudag, daarop was zijn Forester te zien die door de bagger aan het ploegen was met misschien wel 50 verschillende chauffeurs.
Alleen als de garantie goed voor elkaar is en je de pers-inzet kan achterhalen zou je het kunnen overwegen tegen een scherpe prijs, anders lekker laten staan.
Ik kan me nog herinneren dat een kerel een demo-Forester kocht bij en dealer waarbij hij bij aflevering een leuke video band meekreeg van de een offroad Subarudag, daarop was zijn Forester te zien die door de bagger aan het ploegen was met misschien wel 50 verschillende chauffeurs.
Alleen als de garantie goed voor elkaar is en je de pers-inzet kan achterhalen zou je het kunnen overwegen tegen een scherpe prijs, anders lekker laten staan.
- duifjes.com
Tsja......het gevoel kan ik me voorstellen....alleen weet jij wat er met een auto is gedaan die je koopt uit de showroom van 1ste eigenaar?wim breman schreef:Als een auto goed gebruikt is kan je dat op 2 manieren uitleggen.
- Joost
Ik heb toen ik op zoek was naar een Clio RS ook in beide modellen gereden en merkte totaal geen verschil tussen de Phase 1 en Phase 2.
Ik vind de Phase 1 alleen veel mooier dan de Phase 2. Ik kan niet wennen aan die voorkant, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Waar wil je de auto voor gaan gebruiken? Dagelijks gebruik, circuit, beide?
Succes zaterdag.
Ik vind de Phase 1 alleen veel mooier dan de Phase 2. Ik kan niet wennen aan die voorkant, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Waar wil je de auto voor gaan gebruiken? Dagelijks gebruik, circuit, beide?
Succes zaterdag.
-
Anders en rustiger omdat die persoon ook echt eigenaar is. Als hij iets stuk rijdt kost hem dat duiten. Doe je dat met een auto die als demo wordt gebruikt kost je dat niks (even kort door de bocht).duifjes.com schreef:Tsja......het gevoel kan ik me voorstellen....alleen weet jij wat er met een auto is gedaan die je koopt uit de showroom van 1ste eigenaar?wim breman schreef:Als een auto goed gebruikt is kan je dat op 2 manieren uitleggen.
Ik begin niet aan demo auto's.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ik rij zelf een Phase I Clio III en vindt die ook vele malen mooier dan de Phase 2.

-
Ik wil proberen om 1x per maand een trackday te doen als ik er 1 heb, verder zou het een kopie van de jouwe moeten worden. Eerst standaard, daarna beetje bij beetje aanpassen. Stoelen, Remmen, banden/velgen, onderstel.Joost schreef: Waar wil je de auto voor gaan gebruiken? Dagelijks gebruik, circuit, beide?
Het zal dus fun auto worden, geen daily.
- Sjoerd MP BMW
Ik zou het schaamrood op mijn kaken hebben staan als ik een lenert of demo kapot terugbreng...Marco R. schreef: Anders en rustiger omdat die persoon ook echt eigenaar is. Als hij iets stuk rijdt kost hem dat duiten. Doe je dat met een auto die als demo wordt gebruikt kost je dat niks (even kort door de bocht).
Ik begin niet aan demo auto's.
-
Ik ook Sjoerd. Maar niet iedereen denkt er zo over. ..
- JP
Journalisten kunnen gewoon niet rijden en ik denk ook dat het een verschil is tussen journalisten en particuliere die eens testrijden. Bij dat laatste duurt het (normaal) geen dagen lang.
- Sjoerd MP BMW
Mijn dealer weet best wel dat ik eens lekker de kont laat uitbreken, maar altijd binnen proporties. Ik ga hier en daar niet het heilige boontje uithangen; echt spielerei doe ik wel met mijn eigen auto!
- Joost
Hoe is het afgelopen zaterdag?
-
Ik ben zaterdag bij een andere geweest, die blauwe in Rijswijk.
Staat daar te koop in opdracht ivm eigenaar die gaat emigreren.
Heb een scherp bod gedaan op basis van het uiterlijk van die auto, maar wordt voorlopig in gedachte gehouden. Heb er dus niet gereden.
Maar heb er nog een paar op het oog. Nu alleen nog even tijd vinden om bij ze langs te gaan.
Heb gistermiddag nog met een maatje van jou gesproken trouwens. Werkt bij de Profile. Hij was erg enthousiast.
Staat daar te koop in opdracht ivm eigenaar die gaat emigreren.
Heb een scherp bod gedaan op basis van het uiterlijk van die auto, maar wordt voorlopig in gedachte gehouden. Heb er dus niet gereden.
Maar heb er nog een paar op het oog. Nu alleen nog even tijd vinden om bij ze langs te gaan.
Heb gistermiddag nog met een maatje van jou gesproken trouwens. Werkt bij de Profile. Hij was erg enthousiast.

- Joost
Kleine wereld!
Die blauwe staat er al een tijdje, zou toch verwachten dat ie bij een redelijk bod wel weg zou mogen, helemaal als ie in opdracht van een klant te koop staat.
Succes met de zoektocht.
Die blauwe staat er al een tijdje, zou toch verwachten dat ie bij een redelijk bod wel weg zou mogen, helemaal als ie in opdracht van een klant te koop staat.
Succes met de zoektocht.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Bump. Volgens mij willen ze gewoon niet van die zilveren af. De vrouw van de baas rijdt ermee, ze lenen hem niet eens uit aan collega's voor proefritten...
Ondertussen al wel geslaagd?
Ondertussen al wel geslaagd?
JeroenT schreef:De goed oplettende kijken het al kunnen raden, betreffende mij zoektocht naar zo'n exemplaar.
2 Tests van de auto