Een ex-pers auto kopen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JeroenT

Een ex-pers auto kopen

Bericht door JeroenT » 04 mar 2011, 14:44

Ik zit te neuzen naar een nieuwe funcar.
Nu is m'n oog gevallen op een mooi exemplaar.
Nette prijs en de mooie opties.

Echter betreft het een ex NL pers auto. Diverse autoprogamma's (RTL autowereld oa) met Alard Kalf op hun eigen circuitje) hebben de auto voor hun rijtests gebruikt.
Op dit moment is het een dealer-demo.

Bij aankoop zit er een jaar garantie op.

Even zonder verder te verklappen welke auto het is, wat zijn de voors/tegens voor z'n exemplaar?
En nee, het is geen BMW. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Een ex-pers auto kopen

Bericht door Arthur » 04 mar 2011, 14:47

Tja, d'r zijn zelfs mensen die een demo auto van een dealer niet durven kopen. Dit is dus een vrij nieuwe auto met weing km's? Zal niet gelijk uit elkaar vallen, toch? En mocht dat wel gebeuren dan heb je dat jaar garantie erbij. Zal niet altijd even zachtzinnig mee omgesprongen zijn maar als alles (prijs, uitrusting, randvoorwaarden) okay is dan durfde ik dat volgens mij wel.

Denk dat iig de zwakke punten al naar voren gekomen zijn en dus ook vervangen :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mar 2011, 14:49

JeroenT schreef:Ik zit te neuzen naar een nieuwe funcar.
Nu is m'n oog gevallen op een mooi exemplaar.
Nette prijs en de mooie opties.

Echter betreft het een ex NL pers auto. Diverse autoprogamma's (RTL autowereld oa) met Alard Kalf op hun eigen circuitje) hebben de auto voor hun rijtests gebruikt.
Op dit moment is het een dealer-demo.

Bij aankoop zit er een jaar garantie op.

Even zonder verder te verklappen welke auto het is, wat zijn de voors/tegens voor z'n exemplaar?
En nee, het is geen BMW. :wink:
Maak de keuze mbt prijs<>auto......als die een paar K goedkoper is waarom niet? *(tov regulier)

Auto's zijn vaak met koude motor vol stampen etc gebruikt....garantie doet een hoop dan wel :-)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mar 2011, 14:52

Arthur schreef:Tja, d'r zijn zelfs mensen die een demo auto van een dealer niet durven kopen. Dit is dus een vrij nieuwe auto met weing km's? Zal niet gelijk uit elkaar vallen, toch? En mocht dat wel gebeuren dan heb je dat jaar garantie erbij. Zal niet altijd even zachtzinnig mee omgesprongen zijn maar als alles (prijs, uitrusting, randvoorwaarden) okay is dan durfde ik dat volgens mij wel.

Denk dat iig de zwakke punten al naar voren gekomen zijn en dus ook vervangen :wink:
Ach hoe denk je dat je nieuwe auto van de boot ed zal worden gereden hahahha....heb ongeveer 10jaar in autoland gewerkt dus weet wel ea van :angel:

Tristan

Bericht door Tristan » 04 mar 2011, 14:56

Aziatische auto's worden idd van de boot gereden. Maar Duitse vaak niet (of alleen per binnenvaart).

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 mar 2011, 15:03

Tristan schreef:Aziatische auto's worden idd van de boot gereden. Maar Duitse vaak niet (of alleen per binnenvaart).
Klopt....nu kunnen Aziatische auto's wat meer hebben :mrgreen:

Harrie

Bericht door Harrie » 04 mar 2011, 15:06

Vrij nieuwe auto lijkt me dan. Natuurlijk zijn die dingen meer afgebeuld dan dat ritje van de boot af. Wat ik me meer af vroeg...als de auto echt nog zo nieuw zou zijn, waarom dan maar 1 jaar garantie...je kan tegenwoordig veel langer fabrieksgarantie krijgen. Ik zie zelfs garanties van 5-7 jaar.

Arthur

Bericht door Arthur » 04 mar 2011, 15:08

Daar heb je een punt, Harrie. 2 jaar moet sowieso kunnen lijkt me? Dat hebben veel merken al voor hun "occassies" :wink:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 04 mar 2011, 15:24

Als de prijs er naar is vind ik het 't overwegen waard. Anders zou ik de auto laten staan.
Mij lijkt dat er e.e.a. is vervangen voordat de auto de verkoop in gaat (banden, remmen, koppeling, etc?). Dus daar hoef je dan ook geen zorgen om te maken.

IMHO kan een ex pers auto juist van toegevoegde waarde zijn voor de historische waarde (als het een bijzondere auto is)
Voorbeeld: Wij hebben bijv de ex BMW.nl demo/persslet E24 M88 in de collectie.
- Het is een van de weinige originele e24 M88's in NL.
- Historie is bekend
- Er is een test van die auto samen met een Porsche 928 op zandvoort geschreven door Wim Oude Weernink die toendertijd werkte voor Autoselect . Die test (we hebben de originele uitgave bij de auto) geeft een extra historie.
- Auto heeft nog steeds originele motor en bak. Wat mij betreft het bewijs dat door de pers en klant afgetrapte auto's niet gelijk hoeft te betekenen dat alles aan gort gaat.

Succes!

BrianV

Bericht door BrianV » 04 mar 2011, 15:38

een Ex pers auto kopen is het zelfde als je lekkere buurmeid daten,
zolang je de historie weet dan is er niks aan het handje :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 04 mar 2011, 15:39

:lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 mar 2011, 15:43

duifjes.com schreef:
Arthur schreef:Tja, d'r zijn zelfs mensen die een demo auto van een dealer niet durven kopen. Dit is dus een vrij nieuwe auto met weing km's? Zal niet gelijk uit elkaar vallen, toch? En mocht dat wel gebeuren dan heb je dat jaar garantie erbij. Zal niet altijd even zachtzinnig mee omgesprongen zijn maar als alles (prijs, uitrusting, randvoorwaarden) okay is dan durfde ik dat volgens mij wel.

Ach hoe denk je dat je nieuwe auto van de boot ed zal worden gereden hahahha....heb ongeveer 10jaar in autoland gewerkt dus weet wel ea van :angel:
been there, done that :whistle:

ach ze gaan heus niet stuk van 2km koud trappen...... :sealed:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 mar 2011, 15:48

Als je ziet hoe er mee gereden wordt als ze van die boten af moeten... Maar ook andere auto's worden wel eens gebruikt voor een lekker stukje doorrijden. Ik had een keer een bijbaantje bij een autoverhuurbedrijf, daar moesten regelmatig auto's naar Soesterberg worden gebracht, voor shortlease. Die waren splinternieuw, maar toch was het gebruikelijk dat er op Soesterberg volgas gereden werd.

Als je een ex-persauto hebt, weet je tenminste wat ermee gebeurd is en kun je nog op zoek naar magazines of sites waar je auto te zien is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2011, 15:50

Voor de draad er mee, om welke/wat voor auto gaat het. :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mar 2011, 15:50

BrianV schreef:een Ex pers auto kopen is het zelfde als je lekkere buurmeid daten,

Die heb je lekker zien rijpen al die jaren :mrgreen:

BrianV

Bericht door BrianV » 04 mar 2011, 16:04

Michel P schreef:
BrianV schreef:een Ex pers auto kopen is het zelfde als je lekkere buurmeid daten,

Die heb je lekker zien rijpen al die jaren :mrgreen:
:whistle:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 mar 2011, 16:18

Ik zou er zeker GEEN kopen, behalve wanneer de dealer de slijtagedelen heeft vervangen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 mar 2011, 16:24

Snipe schreef:Als je een ex-persauto hebt, weet je tenminste wat ermee gebeurd is en kun je nog op zoek naar magazines of sites waar je auto te zien is.
Daarnaast kun je misschien zelfs wel stellen dattie juist altijd in goede staat is gehouden door de importeur, die willen toch keer op keer weer een nette indruk maken op journalisten met zo'n persdemo...

dvh

Bericht door dvh » 04 mar 2011, 16:28

Jurjen schreef:Ik zou er zeker GEEN kopen, behalve wanneer de dealer de slijtagedelen heeft vervangen.

Slijtage na een x dkm ?

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 mar 2011, 16:32

dvh schreef:
Jurjen schreef:Ik zou er zeker GEEN kopen, behalve wanneer de dealer de slijtagedelen heeft vervangen.

Slijtage na een x dkm ?
Bij sommige persauto's maakt het aantal km's niet zoveel uit helaas. Maakt natuurlijk ook nog uit of het om een sportief model gaat, en of ze m ook aan *piep* hebben uitgeleend :wink:

JP

Bericht door JP » 04 mar 2011, 17:03

Ik heb mijn GTi vorig jaar gekocht, 6 maandjes oud en met 5kkm op de klok en werd destijds gereden door een verkoper. De auto zal in die tijd ook wel eens mee testgereden zijn (ga ik vanuit) Daar heb ik me bjj de koop iig geen seconde druk over gemaakt.

Ach, bij mij krijgt de auto een rustige oude dag :angel:

FrankS

Bericht door FrankS » 04 mar 2011, 17:14

Bij het testen van de Lancia Delta HF LS werd deze door 1 blad meegenomen over landweggetjes waar ze minimaal 1 keer 4 wielen van de grond kregen... Dat vind zo'n auto niet tof :)

wjn

Bericht door wjn » 04 mar 2011, 17:37

De Leon Cupra R die ik had (was helaas na een jaar gestolen) was ook een ex-pers auto. Alle opties erop, zag er gewoon als nieuw uit met 30kkm op de klok. Zaten ook nieuwe velgen en banden op, etc.

Geen moment spijt van gehad.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 04 mar 2011, 18:06

Dank voor de reacties.
Opzich mooi passend bij mijn gedachtes over zo'n ex-pers auto.

Van het weekend wellicht meer nieuws. Of niet.. in geval van het laatste heb ik 'm gekocht en volgt er wel een topic na aflevering. :mrgreen:

Het garantie verhaal klopt overigens. 1 jaar en dat is het. Tenzij ik nog wat bij kan en zou willen kopen...

Tommy

Bericht door Tommy » 05 mar 2011, 13:36

Vraag Allen nog eens over ex-persdemo's ................. iets met een Caterham die steeds stuk blijft kuch

Plaats reactie