Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 01 mar 2011, 23:14

ik zag het op CNN geloof ik...verschrikkelijk, je ziet die beesten schreeuwen om "hulp" noodschreeuwen, ze beseffen dat er iets ergs gaat gebeuren.
dat had ook heel anders gekund, maja dat zal dan meer gekost hebben zal de reden geweest zijn :hmmm:

not done this.

dan hadden ze ze beter in een schuur kunnen zetten en luchtdicht maken en dan vergassen zo dat ze in slaap vallen en dood gaan?

dvh

Bericht door dvh » 01 mar 2011, 23:32

Mijn schoonvader heeft altijd in een grote slachterij gewerkt en die zou in staat zijn dit soort mensen te schieten wanneer hij dit ziet..
Zeker not done.
Wat dat betreft ben ik keihard voor betere dierenrechten.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2011, 23:38

je hoeft er geen dierenpartij voor op te richten of bij te gaan :wink: , dit heeft ook met waarden en normen te maken, menselijkheid dus, ook naar andere levende wezens zeg maar...of respect,
maar moet wel over gesproken worden dat het not done is, onderdeel van het menselijk zijn zoiets?
dus zou gewoon besproken kunnen worden als zijnde zoiets (zonder een aparte partij voor de dieren zeg maar :D )

dit met die dieren krijgt ook wel een staartje, en terecht.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 mar 2011, 13:24

Ander thema, ons gestresste leven najagend, lees dit maar eens. En merk hoe raar we in elkaar zitten...
How many things are we missing as we rush through life?

THE SITUATION
In Washington , DC , at a Metro Station, on a cold January morning in 2007, a man with a violin played six Bach pieces for about 45 minutes. During that time, approximately 2,000 people went through the station, most of them on their way to work. After about 3 minutes, a middle-aged man noticed that there was a musician playing. He slowed his pace and stopped for a few seconds, and then he hurried on to meet his schedule.

About 4 minutes later:
The violinist received his first dollar. A woman threw money in the hat and, without stopping, continued to walk.

At 6 minutes:
A young man leaned against the wall to listen to him, then looked at his watch and started to walk again.

At 10 minutes:
A 3-year old boy stopped, but his mother tugged him along hurriedly. The kid stopped to look at the violinist again, but the mother pushed hard and the child continued to walk, turning his head the whole time. This action was repeated by several other children, but every parent - without exception - forced their children to move on quickly.

At 45 minutes:
The musician played continuously. Only 6 people stopped and listened for a short while. About 20 gave money but continued to walk at their normal pace. The man collected a total of $32.

After 1 hour:
He finished playing and silence took over. No one noticed and no one applauded. There was no recognition at all.No one knew this, but the violinist was Joshua Bell, one of the greatest musicians in the world. He played one of the most intricate pieces ever written, with a violin worth $3.5 million dollars. Two days before, Joshua Bell sold-out a theater in Boston where the seats averaged $100 each to sit and listen to him play the same music.This is a true story. Joshua Bell, playing incognito in the D.C. Metro Station, was organized by the Washington Post as part of a social experiment about perception, taste and people's priorities.

This experiment raised several questions:

In a common-place environment, at an inappropriate hour, do we perceive beauty?
If so, do we stop to appreciate it?
Do we recognize talent in an unexpected context?

One possible conclusion reached from this experiment could be this:

If we do not have a moment to stop and listen to one of the best musicians in the world, playing some of the finest music ever written, with one of the most beautiful instruments ever made . . .

How many other things are we missing as we rush through life?
bron http://www.paneristi.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 mar 2011, 13:31

Makes you think doesn't it!!!!?!?
Zo ken ik een meneer die in het weekend, samen met zijn geliefde hond, op de grond in het centrum guitaar zit te spelen. En wat kan deze meneer ook ZINGEN. Zo zuiver, niet normaal hoe prachtig hij daar zit te spelen voor een paar centjes. De winkelstraat wordt wekelijks op geweldig muziek getrakteerd maar zijn uitstraling/uiterlijk he............

Super post Robin.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 03 mar 2011, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2011, 13:36

hele goeie Robin....

dat is denk net zoiets als heel rijk zijn in geld/goederen, maar toch heel arm kunnen zijn in...

of het moet bv, voor sommigen duur zijn om lekker gevonden te worden, net als kaviaar oid...

grappig/triest :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 mar 2011, 20:26

@ Robin,

So true. Ik moest eerst mijn gezondheid verliezen om in te zien hoeveel mooie momenten en momentjes je voorbij raast als je gezond bent en door het leven raast.

Stephan

wjn

Bericht door wjn » 03 mar 2011, 22:27

Wouter81 schreef:http://www.timesofmalta.com/articles/vi ... pters-land

Hier wat beelden van de Mirages die op Malta geland zijn. Die zijn uitgerust met lucht-grond raketten en waren op missie gestuurd om betogers in Benghazi aan te vallen. Wat voor zieke hond ben je dan, als je straaljagers op betogers afstuurt.
Net zoiets als met 30mm op burgers schieten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 mar 2011, 22:46

Nee,dan Nederland............stuurt een heli................wat een prutsers zeg :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2011, 23:08

je weet niet hoe het precies gegaan is, maar als het gegaan is zoals ze zeggen op het nieuws...
3 man in een kleine helicopter en weinig of geen back-up.

denk dat ze die Engelsen na wilden doen met hun geslaagde acties, echter die zijn/lijken me over het algemeen beter getraind/voorbereid voor dit soort acties.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2011, 23:13

GTRene schreef:je weet niet hoe het precies gegaan is, maar als het gegaan is zoals ze zeggen op het nieuws...

denk dat ze die Engelsen na wilden doen met hun geslaagde acties, echter die zijn/lijken me over het algemeen beter getraind/voorbereid voor dit soort acties.
Nederlanders hebben echt de meest mooie spullen en mensen zijn goed getraind! Probleem ligt vaak niet bij de militairen maar bij de leiding.

Nu heb ik ea meegemaakt in Bosnie en moet zeggen dat die Engelsen een stuk gekker zijn dan wij hahahhaha

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2011, 23:15

duifjes.com schreef:
GTRene schreef:je weet niet hoe het precies gegaan is, maar als het gegaan is zoals ze zeggen op het nieuws...

Nederlanders hebben echt de meest mooie spullen en mensen zijn goed getraind! Probleem ligt vaak niet bij de militairen maar bij de leiding.

Nu heb ik ea meegemaakt in Bosnie en moet zeggen dat die Engelsen een stuk gekker zijn dan wij hahahhaha
:mrgreen: die Fransen ook volgens mij, althans toen ik in Libanon zat merkte je dat wel.
die Engelsen zijn overal gekker in :lol:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 mar 2011, 23:18

dvh schreef:Hellaas geen wereldzaak... want van dit soort zaken word ik letterlijk ziek in mijn buik...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W62g6L9b ... verified=1[/youtube]
Diep triest dit......

Dierenleed moet wereldwijd veel harder aangepakt worden vind ik!

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 mar 2011, 15:58

Gaat lekker daar in de Italiaanse kolonie. GaMaffi is toch echt nog oude wereld-gek, die kunnen ze aan t eind van deze episode niet in leven laten lijkt me. In Zuid Amerika ziet men het probleem overigens niet, die 1,7 miljoen Libische vaten kunnen de latente jurken uit SA met een kwartslag draaien aan de kraan erbij produceren.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2011, 13:23

Weer stof tot nadenken jongens!
http://www.zie.nl/video/werk-en-prive/3 ... fzxupf0ofe" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mar 2011, 13:40

Robin schreef:Weer stof tot nadenken jongens!
http://www.zie.nl/video/werk-en-prive/3 ... fzxupf0ofe" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen: zo zie ik het ook (en al langer) maja met mijn kop moet dat helemaal :lol:

als ikw el eens hoor wat anderen kunnen/hebben qua sites en sociale media enz enz dan denk ik wow :shocking:

daarom beter wat downgraden voor wat meer "rust"

wjn

Bericht door wjn » 05 mar 2011, 21:57

Ravin ///M schreef:Gaat lekker daar in de Italiaanse kolonie. GaMaffi is toch echt nog oude wereld-gek, die kunnen ze aan t eind van deze episode niet in leven laten lijkt me. In Zuid Amerika ziet men het probleem overigens niet, die 1,7 miljoen Libische vaten kunnen de latente jurken uit SA met een kwartslag draaien aan de kraan erbij produceren.
Het is een soort sneeuwbal effect daar beneden. Tunesië, Egypte, Libië, etc. Nu ook Saudi-Arabië, Jemen, etc.
Maakt trouwens niet zoveel uit welk land het is, het zijn allemaal min of meer dezelfde dictatuur vormen, een select / elitair groepje mensen wat profiteert (van de olie) en de rest crepeert.

Trouwens een (o.k. aanhanger van Khadaffi) oudere Libiër verklaarde de opstandelingen voor gek. Zijn argumentatie was dat het toch niet uit maakt wie er aan de macht is, de situatie voor de gewone mensen wordt er niet beter op (zolang de cultuur niet wijzigd).

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 mar 2011, 11:57

Helemaal eens met dat laatste. Soms is een dictator beter dan democratie.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 mar 2011, 12:10

Een goede dictator is het beste. Maarja, vind maar 's een persoon die de taak aankan. Uiteindelijk wordt iedereen "Power crazy". Wat dat betreft zijn personen die door een coup aan de macht gekomen vaak het ergste, doorgaans met goede bedoelingen aan de macht gekomen, maar zo paranoide (omdat ze bang zijn dat een ander hetzelfde doet) dat uiteindelijk steeds meer mensen het moeten ontgelden.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2011, 15:13

ik was laatst in de bus aan het wachten op het vliegveld in Istanbul die ons naar het vliegtuig zou brengen. Daar zat een man die net gerend had om de bus te redden. Long story short we raakten aan de praat en de kerel kwam uit Irak. Ik vroeg hoe de situatie was en of het echt was zoals het bij ons door komt op TV. Hij vertelde me, dat iedereen nu maar wat roept en iedereen praatjes heeft. De buitenlandse soldaten vaak niet uit hun basissen durven te komen. Dat het ten tijde van Saddam wel anders was, daar kon niemand iets zeggen en accepteerden ze het maar. Nu zijn er veel meer conflicten. Kortom, hij was blij met de vrijheid, maar de nare dingen die ermee gepaard gaan is het hem blijkbaar niet echt waard. Bovendien maken de buitenlandse soldaten niet waar, voor de reden dat ze daar zijn. Was iig een interessant gesprek. Nou is dit natuurlijk maar 1 ooggetuige en ken ik de man niet voor de rest. Maar het zet je wel aan het denken natuurlijk...

Friso

Bericht door Friso » 08 mar 2011, 20:13

Waarschijnlijk zitten de meeste Irakezen in Europa om daar te onderwijzen wat ze wel en niet politiek correct vinden.Misschien zouden ze daar in Irak meer aan hebben.

EG

Bericht door EG » 08 mar 2011, 20:33

Metchu schreef:ik was laatst in de bus aan het wachten op het vliegveld in Istanbul die ons naar het vliegtuig zou brengen. Daar zat een man die net gerend had om de bus te redden. Long story short we raakten aan de praat en de kerel kwam uit Irak. Ik vroeg hoe de situatie was en of het echt was zoals het bij ons door komt op TV. Hij vertelde me, dat iedereen nu maar wat roept en iedereen praatjes heeft. De buitenlandse soldaten vaak niet uit hun basissen durven te komen. Dat het ten tijde van Saddam wel anders was, daar kon niemand iets zeggen en accepteerden ze het maar. Nu zijn er veel meer conflicten. Kortom, hij was blij met de vrijheid, maar de nare dingen die ermee gepaard gaan is het hem blijkbaar niet echt waard. Bovendien maken de buitenlandse soldaten niet waar, voor de reden dat ze daar zijn. Was iig een interessant gesprek. Nou is dit natuurlijk maar 1 ooggetuige en ken ik de man niet voor de rest. Maar het zet je wel aan het denken natuurlijk...
Ik denk dat je een grove denkfout maakt, die Irak is net als al die Arabische landen nu destijds gewoon een vat vol met explosieven. Saddam was juist iemand die olie op het vuur gooide, kijk eens wat ie destijds tegen de Koerden heeft gedaan, dat vergeten die mensen niet 1,2,3 en VOLKOMEN terecht, maar het volk moest Saddam zelf afzetten, niet een of ander land 10.000 km verderop die er niks te zoeken heeft... En vergeet al die zinloze doden niet in het Irak oorlog, er zijn meer dan 1 miljoen burgersslachtoffers gevallen tot nu toe, WAAROM? Of al die Amerikaanse militairen die voor voor niets zijn gevallen, dat vind ik net zo erg. Het ergste is als je zoon / dochter sneuveld voor een oorlog die puur voor economisch gewin word gevoerd...

Het probleem in Irak is dat het land helemaal niet is binnengevallen om vrede en democratie te brengen, de enige reden was om de olie in Amerikaanse of Amerika goed gezinde bedrijven handen te krijgen. Denk je echt dat ze daar kwamen voor vrede en veiligheid, LOL. Er zijn daar in donker Afrika tientallen landen waarbij dagelijks vrouwen verkracht worden, mensen met machetes worden aangevallen. waarom vallen ze die landen niet binnen? Omdat daar geen olie zit, en dat is de enige reden, punt.

Irak is nu voor Israel en Amerika geen bedreiging meer, en die 2 landen gaan door met hun oorlogspad totdat er geen gevaar meer is. Denk je echt dat Israel op democratie in die landen zit te wachten? Ze hebben nu echt een groot probleem, Turkije gaat bijv. NOOIT een inval op Iran of Libie toelaten, en zonder dat land zijn hun handen en benen behoorlijk gebonden. Dat is het ironische hiervan, Amerika en Israel zitten daar echt niet op democratie te wachten, ze hebben liever een leider die hun goed gezind is en die het volk kapot onderdrukt, of zijn ze toevallig 30 jaar lang Mubarak vergeten?

Robin

Bericht door Robin » 10 mar 2011, 13:07

EG heeft wel 'n punt.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 mar 2011, 16:29

EG schreef:
Metchu schreef:ik was laatst in de bus aan het wachten op het vliegveld in Istanbul die ons naar het vliegtuig zou brengen. Daar zat een man die net gerend had om de bus te redden. Long story short we raakten aan de praat en de kerel kwam uit Irak. Ik vroeg hoe de situatie was en of het echt was zoals het bij ons door komt op TV. Hij vertelde me, dat iedereen nu maar wat roept en iedereen praatjes heeft. De buitenlandse soldaten vaak niet uit hun basissen durven te komen. Dat het ten tijde van Saddam wel anders was, daar kon niemand iets zeggen en accepteerden ze het maar. Nu zijn er veel meer conflicten. Kortom, hij was blij met de vrijheid, maar de nare dingen die ermee gepaard gaan is het hem blijkbaar niet echt waard. Bovendien maken de buitenlandse soldaten niet waar, voor de reden dat ze daar zijn. Was iig een interessant gesprek. Nou is dit natuurlijk maar 1 ooggetuige en ken ik de man niet voor de rest. Maar het zet je wel aan het denken natuurlijk...
Ik denk dat je een grove denkfout maakt, die Irak is net als al die Arabische landen nu destijds gewoon een vat vol met explosieven. Saddam was juist iemand die olie op het vuur gooide, kijk eens wat ie destijds tegen de Koerden heeft gedaan, dat vergeten die mensen niet 1,2,3 en VOLKOMEN terecht, maar het volk moest Saddam zelf afzetten, niet een of ander land 10.000 km verderop die er niks te zoeken heeft... En vergeet al die zinloze doden niet in het Irak oorlog, er zijn meer dan 1 miljoen burgersslachtoffers gevallen tot nu toe, WAAROM? Of al die Amerikaanse militairen die voor voor niets zijn gevallen, dat vind ik net zo erg. Het ergste is als je zoon / dochter sneuveld voor een oorlog die puur voor economisch gewin word gevoerd...

Het probleem in Irak is dat het land helemaal niet is binnengevallen om vrede en democratie te brengen, de enige reden was om de olie in Amerikaanse of Amerika goed gezinde bedrijven handen te krijgen. Denk je echt dat ze daar kwamen voor vrede en veiligheid, LOL. Er zijn daar in donker Afrika tientallen landen waarbij dagelijks vrouwen verkracht worden, mensen met machetes worden aangevallen. waarom vallen ze die landen niet binnen? Omdat daar geen olie zit, en dat is de enige reden, punt.

Irak is nu voor Israel en Amerika geen bedreiging meer, en die 2 landen gaan door met hun oorlogspad totdat er geen gevaar meer is. Denk je echt dat Israel op democratie in die landen zit te wachten? Ze hebben nu echt een groot probleem, Turkije gaat bijv. NOOIT een inval op Iran of Libie toelaten, en zonder dat land zijn hun handen en benen behoorlijk gebonden. Dat is het ironische hiervan, Amerika en Israel zitten daar echt niet op democratie te wachten, ze hebben liever een leider die hun goed gezind is en die het volk kapot onderdrukt, of zijn ze toevallig 30 jaar lang Mubarak vergeten?

goede post!

GTRene

Libie Kadafi krijgt duizen bommen en granaten

Bericht door GTRene » 20 mar 2011, 00:08

yep...its going on.

Libie Kadafi krijgt vele bommen van de UN op z'n land...

Plaats reactie